Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Dan zal de mail wel een foutje zijn dat het bij het dollar bedrag staat.
Con5421 schreef:
14 okt 2023, 22:34
Wouter-Jan dank je wel. Alle verzekeringen erbij neem ik aan? Hoe doen jullie met de navigatie?
Ja de nodige verzekeringen zitten er bij bij Alamo.de. Qua navigatie gebruik ikzelf gewoon google maps, deze kun je bij de meeste auto's gewoon via carkit koppelen aan het scherm.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Con5421 schreef:
14 okt 2023, 22:34
Hoe doen jullie met de navigatie?
De meeste huurauto's beschikken tegenwoordig over een navigatiesysteem.
Wij gebruiken de gratis Here We go app. Je kunt de kaarten van de staten die je aandoet van te voren downloaden.
Er zijn meer mogelijkheden, zoals Waze.
Daarnaast gaat er bij ons altijd een papieren kaart mee. Op bijvoorbeeld de RandMcNally Roadatlas zie je wat de scenic routes zijn.

Marianne
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Standaard navigatie lijkt dit jaar voorbij te zijn @Martin & Marianne, bij Hertz en National zijn de meeste nieuwe auto's in 2023 met de goedkopere pakketten geleverd, zonder navigatie. Helaas niet meer zoals vroeger. Wel bijna altijd met Android Auto en Apple Carplay.

Heb dit jaar vier keer gehuurd, vier keer geen auto met navigatie kunnen vinden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze ervaring is alweer van 2019, en 2017. Ik had verwacht dat het meer en meer standaard zou worden, maar niet dus. Goed om te weten!

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Volgens mij worden er juist meer en meer auto's geleverd zónder navigatie. Mijn nieuwe auto in NL ook zonder genomen: Apple Carplay vaak meer up to date dan de standaard navigatie van automerken....Kortom: navigatie nemen we dus ook in de USA/Canada niet meer. Leuk als het erin zit, anders gewoon carplay met google maps...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Volgens mij worden er juist meer en meer auto's geleverd zónder navigatie. Mijn nieuwe auto in NL ook zonder genomen: Apple Carplay vaak meer up to date dan de standaard navigatie van automerken....Kortom: navigatie nemen we dus ook in de USA/Canada niet meer. Leuk als het erin zit, anders gewoon carplay met google maps...
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat zei ik ;)
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Voor wat het waard is: zeer goede ervaring met Hertz in LAS. Was President Circle via credit card, maar gezien de eerste keer moest ik langs de balie. Er stond niemand voor me, dus ging naar de gewone balie. Die persoon zei “just go inside the Gold booth inside the garage”. Zo gezegd, zo gedaan. Rijbewijs gecontroleerd, en weg. Bon die ik meekreeg had exact het juiste bedrag eropstaat plus heel duidelijk een $200 hold op de kaart. Auto stond letterlijk op het eerste parkeervak naast de booth: de auto was exact zoals gehuurd: Shelby Mustang Hertz.

Spiegels en stoel goed gezet, gestart en de V8 met sportuitlaat van Borla toverde meteen een lach op m’n gezicht. Op het formulier nog even aangeduid dat alle 4 de wielen stoeprandschade hadden en dat afgegeven bij de exit booth en weg.

Het rijden in de VS, zelfs op de Strip en op de drukke I15 beviel me heel erg goed. Veel relaxter dan hier vind ik.
350 mijl dus een dikke 500 km gereden op 10 dagen, gemiddeld verbruik net onder de 15 liter (ja, ik was bij elk rood licht als eerste weg, en ja, en hield manueel de versnellingen VEEL langer vast dan nodig want V8 :p )

Paar thumbs up gehad en keer of 4-5 aangesproken op de auto. Zag ‘m ook vaak gefotografeerd worden.

Koffer van een Mustang is behoorlijk ruim: 3 koffers (standaard set dus 1 handbagage, 1 medium en 1 grote) + 2 rugzakken gingen erin en dan kon er nog wel iets kleins bij.

Navigatie zat er wel op de wagen, maar ik ben gewoon Waze te gebruiken (geeft meestal goed politie, file en werken aan en de rijstrookbegeleiding is ook handig) met Apple CarPlay (wel nog met kabeltje, niet draadloos).

Afleveren was zeer makkelijk: enkel de kilometerstand werd genoteerd en er werd gekeken of ik volgetankt had - daarna een groen vinkje met (hopelijk haha) afwasbare stift op de ruit en weg waren we.

De $200 extra hold is inmiddels weg.

Oh en ik zou wel gemakkelijk gewoon kunnen worden aan valet. Je eigen auto parkeren, het irriteert me nu al eens terug thuis :-)
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Gijsje We zijn net terug van onze reis naar Amerika en ik heb daardoor jouw bericht gemist. Is het gelukt met de autohuur via Culver City? Ik ben erg benieuwd. Een mooie reis gewenst
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@MikeS1988 Een beetje een late reactie door onze vakantie, maar ik kan je misschien helpen aan een mooie prijs voor een grote SUV, als je bij Hertz huurt en start vanaf Los Angeles.

Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps. Dit kost rond de $30.

Zonder kortingscode krijg ik de volgende prijzen voor 1 tm 21 augustus 2024:
$1239 (= met huidige koers €1177) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Kom jij voor een kortingscode in aanmerking? Dan kan de prijs nog verder naar beneden. Welke creditcard heb je? Je krijgt per creditcard verschillende kortingscodes:
Visa is CDP 618583. Amex Platinum is 633306 of 211762, Mastercard 2122005 (dit is de standaard MasterCard. Voor hogere MasterCard kaarten zijn andere (betere) CDP’s. Je ANWB lidmaatschap geeft korting met CDP 504224. En zo zijn er vast nog meer te vinden. Let op! Gebruik geen codes waarvan je niet weet waar ze voor bedoeld zijn. Dit kan veel gedoe opleveren met de verzekering bij eventuele schade.

Met bijv de Visa CDP is de prijs $1078 (= nu €1024)
Met de Amex platinum CDP is de prijs zelfs $1024 (= nu €973)

Wij zijn net terug van onze road-trip en hadden dezelfde klasse bij dezelfde locatie gehuurd. We kregen een 2023 Ford Expedition Max mee. Een waanzinnige auto. Het rijdt heerlijk en doordat je zo hoog zit heb je goed overzicht. Dat is extra fijn in het drukke verkeer van Los Angeles. Als wij opnieuw zouden moeten kiezen, zouden we zonder te hoeven nadenken direct weer voor de grote SUV gaan.

Hopelijk heb je wat aan de Culver City-tip! :thumbup: Ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door redeye op 18 okt 2023, 10:30, 2 keer totaal gewijzigd.
RoySchepers1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RoySchepers1970 »

Hallo allemaal

22-7 tot 8-8-2024 gaan we een rondreis maken vanaf Las Vegas en we zijn dus o.a. zoekende voor een huurauto.
We willen dan ook voor deze gehele periode een huurauto.
Aangezien we met ons vieren zijn dachten we aan een grote SUV, Chevrolet Tahoe of iets dergelijks

Nu wil mijn zoon die dan 23 jaar is ook graag delen van de route rijden
Hebben jullie tips welke verhuurder redelijke prijzen hanteert voor een tweede rijder van 23 jaar oud?
De toeslagen die ik vind zijn niet grappig voor een jonge rijder

Alamo.de met de bekende code heb ik al gechecked

Alvast bedankt voor het meezoeken
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Er staan wat tips in dit wel wat oudere topic viewtopic.php?f=30&t=75706
RoySchepers1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door RoySchepers1970 »

harryh schreef:
16 okt 2023, 19:29
Er staan wat tips in dit wel wat oudere topic viewtopic.php?f=30&t=75706
Dank je wel voor je snelle reactie ik ga hier even zoeken
Con5421
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Con5421 »

redeye schreef:
16 okt 2023, 11:43
@MikeS1988 Een beetje een late reactie door onze vakantie, maar ik kan je misschien helpen aan een mooie prijs voor een grote SUV, mits je start vanaf Los Angeles.

Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps. Dit kost rond de $30.

Zonder kortingscode krijg ik de volgende prijzen voor 1 tm 21 augustus 2024:
$1239 (= met huidige koers €1177) voor een Extra Capacity Large SUV (T6) Chevrolet Suburban of gelijkwaardig.

Kom jij voor een kortingscode in aanmerking? Dan kan de prijs nog verder naar beneden. Welke creditcard heb je? Je krijgt per creditcard verschillende kortingscodes:
Visa is CDP 618583. Amex Platinum is 633306 of 211762, Mastercard 2122005 (dit is de standaard MasterCard. Voor hogere MasterCard kaarten zijn andere (betere) CDP’s. Je ANWB lidmaatschap geeft korting met CDP 504224. En zo zijn er vast nog meer te vinden. Let op! Gebruik geen codes waarvan je niet weet waar ze voor bedoeld zijn. Dit kan veel gedoe opleveren met de verzekering bij eventuele schade.

Met bijv de Visa CDP is de prijs $1078 (= nu €1024)
Met de Amex platinum CDP is de prijs zelfs $1024 (= nu €973)

Wij zijn net terug van onze road-trip en hadden dezelfde klasse bij dezelfde locatie gehuurd. We kregen een 2023 Ford Expedition Max mee. Een waanzinnige auto. Het rijdt heerlijk en doordat je zo hoog zit heb je goed overzicht. Dat is extra fijn in het drukke verkeer van Los Angeles. Als wij opnieuw zouden moeten kiezen, zouden we zonder te hoeven nadenken direct weer voor de grote SUV gaan.

Hopelijk heb je wat aan de Culver City-tip! :thumbup: Ben benieuwd!
Bij welke autoverhuurbedrijven kan je de visa code gebruiken?
Timothy555
Amerika-expert

Als ik inlog bij Hertz, verdwijnt de ‘pay later’ optie en kan ik enkel meteen betalen. Zonder in te loggen zijn de prijzen iets duurder maar heb ik wel beide opties.

Iemand dit al meegemaakt?
utolor
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door utolor »

Timothy555 schreef:
17 okt 2023, 12:01
Als ik inlog bij Hertz, verdwijnt de ‘pay later’ optie en kan ik enkel meteen betalen. Zonder in te loggen zijn de prijzen iets duurder maar heb ik wel beide opties.

Hertz heeft wel vaker kuren bij mij. Heb je toevallig aangevinkt dat je met punten wil betalen bij het ingeven van de data wanneer je ingelogd bent? Want dat zorgt soms ook voor vreemd gedrag.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
17 okt 2023, 12:01

Ja ; welke extentie kies je voor Hertz , welke CDP gebruik je .,.. er zijn verschillende veroorzakers waardoor je pay now, pay now / pay later of alleen pay later aangeboden krijgt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Timothy555
Amerika-expert

Enkel de code die bij m’n Amex Platinum hoort, ik heb die vorige keer ook gebruikt en toen lukte het wel perfect…
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Con5421 Mijn Culver City tip (inclusief de Visa kortingscode) ging over Hertz. Dit had ik er niet duidelijk bij vermeld, maar heb het er in mijn post bij gezet.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Heeft er iemand ervaring met de "Luxusklasse" (Cadillac XTS oder ähnlich) via Alamo.de met kortingscode?
Welke auto's zijn de opties in deze klasse bij Alamo? Heb een mooi aanbod in Seattle a.s. April.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer