Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Valyra, nieuw forumlid
Valyra, nieuw forumlid
Hallo allemaal!
Leuk dat er hier een apart plekje is om me even voor te stellen.
Mijn naam is Jens en woon in West-Vlaanderen (België).
Eind april dit jaar zijn we (ik en m'n vriendin) voor de eerste keer naar de USA geweest, voor een periode van 21 dagen.
Na jaren op reis geweest te zijn naar de Alpen (Oostenrijk, Italië) met de camper, was het nu tijd voor iets anders.
Aangekomen in LA, via Death Valley richting Red Rock Canyon, Grand Canyon, Zion, Bryce, Glen Canyon, Capitol Reef, dan helemaal naar Great Basin, daar onze plannen wat moeten aanpassen en terug richting zuiden, een 2de keer Death Valley, dan naar de prachtige Eastern Sierras, Mammoth Lakes, Big pine, Lone Pine, Alabama Hills en tot slot naar Joshua Tree om zo terug te keren naar Los Angeles.
Oh, wellicht vergeet ik nog wel enkele dingen maar dit is zowat een ruw overzicht van de route.
Wij hebben op voorhand slechts enkele campgrounds geboekt dus zodoende niet in (de meeste, enkele wel) parken kunnen overnachten (telkens er nét buiten). Wat het dan ook weer iets goedkoper maakt. Dit gaf ons de complete vrijheid om dag per dag nog te kunnen beslissen waar we heen zouden gaan.
We hadden een buscamper van Roadsurfer (Liberty Lodge). Was zeker groot genoeg voor ons en het leuke is dat het aanvoelt als een gewone Europese bestelbus.
Momenteel plannen aan het maken om in september 2024 terug te gaan voor een trip naar Colorado, Arizona, Utah, en dan Wyoming.
Leuk dat er hier een apart plekje is om me even voor te stellen.
Mijn naam is Jens en woon in West-Vlaanderen (België).
Eind april dit jaar zijn we (ik en m'n vriendin) voor de eerste keer naar de USA geweest, voor een periode van 21 dagen.
Na jaren op reis geweest te zijn naar de Alpen (Oostenrijk, Italië) met de camper, was het nu tijd voor iets anders.
Aangekomen in LA, via Death Valley richting Red Rock Canyon, Grand Canyon, Zion, Bryce, Glen Canyon, Capitol Reef, dan helemaal naar Great Basin, daar onze plannen wat moeten aanpassen en terug richting zuiden, een 2de keer Death Valley, dan naar de prachtige Eastern Sierras, Mammoth Lakes, Big pine, Lone Pine, Alabama Hills en tot slot naar Joshua Tree om zo terug te keren naar Los Angeles.
Oh, wellicht vergeet ik nog wel enkele dingen maar dit is zowat een ruw overzicht van de route.
Wij hebben op voorhand slechts enkele campgrounds geboekt dus zodoende niet in (de meeste, enkele wel) parken kunnen overnachten (telkens er nét buiten). Wat het dan ook weer iets goedkoper maakt. Dit gaf ons de complete vrijheid om dag per dag nog te kunnen beslissen waar we heen zouden gaan.
We hadden een buscamper van Roadsurfer (Liberty Lodge). Was zeker groot genoeg voor ons en het leuke is dat het aanvoelt als een gewone Europese bestelbus.
Momenteel plannen aan het maken om in september 2024 terug te gaan voor een trip naar Colorado, Arizona, Utah, en dan Wyoming.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Valyra, nieuw forumlid
Hartelijk welkom op het forum.
Het blijkt maar weer dat je al na een eerste reis verslaafd bent.

Het blijkt maar weer dat je al na een eerste reis verslaafd bent.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Valyra, nieuw forumlid
Welkom! En ja, het is zeer verslavend!
Marianne
De campings in de parken zijn naar mijn ervaring juist goedkoper dan die erbuiten. Ik zou in elk geval niet om die redenen niet in de parken gaan staan. Denk eraan dat september nog een drukke periode is, het lijkt me niet gek om dan wel wat vast te leggen. Zeker als bijvoorbeeld Yellowstone en Grand Teton op het programma staan (doe dat dan niet te laat in de september), en ook de parken in Utah zijn druk dan.Valyra schreef: ↑19 okt 2023, 10:21Wij hebben op voorhand slechts enkele campgrounds geboekt dus zodoende niet in (de meeste, enkele wel) parken kunnen overnachten (telkens er nét buiten). Wat het dan ook weer iets goedkoper maakt. Dit gaf ons de complete vrijheid om dag per dag nog te kunnen beslissen waar we heen zouden gaan.
Marianne