Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Malou97: SFO - SFO
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Malou97: SFO - SFO
In 2022 en 2023 hebben mijn man en ik rondreizen van drie weken gemaakt door het Zuidwesten, waarbij de focus vooral lag op de staten Utah, Colorado en Arizona (en een beetje Nevada en Californië).
Nu zijn we ons aan het oriënteren op een korte reis door Californië in het najaar van 2024. Meer dagen kan moeilijk, omdat we al andere vakantieplannen hebben de rest van het jaar. Een eerste opzet:
Dag 1: vlucht AMS - SFO, doorrijden naar Modesto (om al een eindje op weg te zijn)
Dag 2: Modesto - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes - Bakersfield
Dag 6: Bakersfield - Santa Barbara - Morro Bay
Dag 7: Morro Bay - Monterey
Dag 8: Monterey - San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: vlucht SFO - AMS
Een aantal vragen:
- Is dit een haalbare planning?
- We denken eraan om begin oktober te gaan. Is deze regio qua weer dan nog vrij mild? Ik zie dat het nu bijvoorbeeld in Yosemite nog heerlijk is, maar is dat gangbaar of bijzonder? Wat kouder maakt voor ons niet uit, maar liever geen sneeuw(kettingen).
Alvast dank voor het meedenken!
Nu zijn we ons aan het oriënteren op een korte reis door Californië in het najaar van 2024. Meer dagen kan moeilijk, omdat we al andere vakantieplannen hebben de rest van het jaar. Een eerste opzet:
Dag 1: vlucht AMS - SFO, doorrijden naar Modesto (om al een eindje op weg te zijn)
Dag 2: Modesto - Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 5: Mammoth Lakes - Bakersfield
Dag 6: Bakersfield - Santa Barbara - Morro Bay
Dag 7: Morro Bay - Monterey
Dag 8: Monterey - San Francisco
Dag 9: San Francisco
Dag 10: vlucht SFO - AMS
Een aantal vragen:
- Is dit een haalbare planning?
- We denken eraan om begin oktober te gaan. Is deze regio qua weer dan nog vrij mild? Ik zie dat het nu bijvoorbeeld in Yosemite nog heerlijk is, maar is dat gangbaar of bijzonder? Wat kouder maakt voor ons niet uit, maar liever geen sneeuw(kettingen).
Alvast dank voor het meedenken!
Re: Reis Malou97: SFO - SFO
Net terug uit Yosemite en het was inderdaad lekker weer, maar…. Afgelopen week was het wel spannend of we de Tioga over konden ! We wilden op donderdag naar Mammoth en precies op woensdagavond begon het te sneeuwen. De pas ging onmiddellijk dicht. Aan sneeuwkettingen heb je dus niks… gelukkig werd het donderdag wel weer boven 0 graden op de pas zodat ie om 12 uur weer open ging. Anders hadden we dus een flinke en saaie omweg via Bakersfield moeten maken.
Daarover gesproken: je gaat dus van Mammoth naar Santa Barbara ? Dat is niet een hele leuke route (uiteraard heb je onderweg nog de Alabama Hills, maar het is vooral veel snelweg en saai landschap…. Is het niet beter om de Tioga pas vanuit Yosemite te doen (heen en weertje) en dan naar de kust te gaan ?
Daarover gesproken: je gaat dus van Mammoth naar Santa Barbara ? Dat is niet een hele leuke route (uiteraard heb je onderweg nog de Alabama Hills, maar het is vooral veel snelweg en saai landschap…. Is het niet beter om de Tioga pas vanuit Yosemite te doen (heen en weertje) en dan naar de kust te gaan ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het een leuk rondje, en zeker wel te doen. Alleen het stuk via Bakersfield is minder. Bakersfield zelf begrijp ik ook niet, ligt dat wel op de route?
Je kunt ook eens kijken hoe het is als je een one way LA-Las Vegas zou doen: dan kun je nog wel de mooie 395 meenemen en je zit dan ook in een niet te hete periode in Death Valley.
Marianne
Je kunt ook eens kijken hoe het is als je een one way LA-Las Vegas zou doen: dan kun je nog wel de mooie 395 meenemen en je zit dan ook in een niet te hete periode in Death Valley.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dank voor jullie reacties. Ik ga inderdaad kijken om de route nog wat om te gooien. Bakersfield was puur als tussenstop bedoeld om de route te 'breken', maar wellicht kan het wat handiger inderdaad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 893 Weergaves
-
Laatste bericht door Malou97
-
- 11 Reacties