Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis kammie2007: met camper meivakantie 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kammie2007
Amerika-ontdekker

Reis kammie2007: met camper meivakantie 2024.

Bericht door kammie2007 »

Hallo allemaal,

In 2009 hebben we voor het eerst een rondreis in het zuidwesten gemaakt. Toen hebben we het 'standaard' rondje gedaan. Nu 15 jaar later zijn we van plan om weer een roadtrip te maken. Dit keer met een camper en een gezin met 4 kinderen (10, 8, 7, 4 jaar oud). Ik vind het weer prachtig om dit forum te lezen en dat er nog steeds zoveel informatie is te vinden. Op basis hiervan heb ik weer wat in elkaar gepuzzeld. We houden van wandelen en willen graag daarom de tijd nemen om wandelingen te maken in de nationale parken (onze kinderen zijn gewend om te wandelen).

De volgende planning heb ik gemaakt:

Wo 24-4 San Francisco vlucht en hotel
Do 25-4 San Francisco stad
Vr 26-4 San Francisco - Yosemite (Lower Pines Campground); camper ophalen, reizen (5u)
Za 27-4 Yosemite (Lower Pines Campground)
Zo 28-4 Yosemite – Lee Vining 7,5u
Ma 29-4 Lee Vining
Di 30-4 Lee Vining - Death Valley 3,5u
Wo 1-5 Death Valley – Zion (Watchman) 5u
Do 2-5 Zion (Watchman)
Vr 3-5 Zion (Watchman)
Za 4-5 Zion - Fruita campground 5u
Zo 5-5 Capitol Reef
Ma 6-5 Capitol Reef
Di 7-5 Capitol Reef - Bryce Canyon 4u
Wo 8-5 Bryce - Las Vegas 5u
Do 9-5 Las Vegas
Vr 10-5 Vlucht LV - Amsterdam
Za 11-5 Thuis

Bij deze route rijden we 2x het stukje tussen Zion en Las Vegas. Maar met onze wensen een ander rondje waarbij we ook nog tijd hebben om de parken te zien kreeg ik niet voor elkaar. Hiervoor hebben we simpelweg te weinig tijd. Routekaartje gaat om Death Valley heen, omdat wegen daar nu nog afgesloten zijn.
Hebben jullie tips, opmerkingen dan hoor ik het graag.

Groet, Hendrik.

image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis kammie2007: met camper meivakantie 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route zo! Wel een paar risico's. In april kan het gebeuren dat er in Yosemite nog sneeuw valt/ligt en dat sneeuwkettingen verplicht zijn. Dan kom je het park niet in. Buiten de vallei zal er ook niet veel open zijn. Aan de andere kant lijkt me dit wel een prachtige periode om er te zijn.
Rondom Lee Vining kun je ook nog te maken hebben met winterse omstandigheden. Wat zijn jullie plannen daar?
Een alternatief kan zijn om een rondje Las Vegas te doen. Dan is het wat lastiger om Death Valley mee te nemen, maar je hebt dan ook tijd voor bijvoorbeeld Valley of Fire en de parken rond Moab.

Marianne
dimitrivandoorne
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door dimitrivandoorne »

Hei Hendrik,

Als alternatief voor de rondweg via Capitol Reef, zou je van Zion, naar Bryce kunnen gaan.
En dan vanuit Bryce terugkeren via de Grand Canyon (North Rim) & Page. En dan terugkeren naar Las Vegas.
Want naast de Grand Canyon, heb je hier een aantal heel mooie sites (The Wave, Whitepocket, Antelope Canyon, Lake Powell).
Capitol Reef is uiteraard ook een heel mooi nationaal park (maar heel uitgestrekt en daarom wel wat lastig te bezoeken).
kammie2007
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie snelle reacties. Dat risico met sneeuw bij Yosemite had ik iets over gelezen. We twijfelen dan ook wel een beetje. Bij Lee Vining geen speciale bestemming, meer een tussenstop. Daarnaast is Death Valley voor ons geen 'must'. We bezoeken echter graag liever San Fransisco dan bijvoorbeeld 2x Vegas. Vind het zelf wat lastig inschatten of het verstandig is om met een camper in die periode Yosemite is te doen. Ons alternatief is om de parken ten oosten van Las Vegas te bezoeken en dan Moab en Monument Valley mee te nemen in de planning. Eventueel met nog een stukje RMNP. Al schijnt daar ook weer kans op sneeuw te zijn in die periode.
@dimitrivandoorne is de north rim van de Grand Canyon wel open in deze periode?
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door josea »

Nee, de North Rim is dan nog niet open.
Ik zou in deze periode van het jaar en met een camper (hoe rijdt dat in de sneeuw…?) bij voorkeur kiezen voor een rondje ten oosten van Vegas:

Vegas, Valley of Fire, Zion, Bryce, Capitol Reef, Little Wild horse Canyon/Goblin Valley, Moab, Monument Valley, Page Vegas.
Je kunt na de eerste nacht Las Vegas meteen gaan rijden naar Valley of Fire, en Las Vegas alleen aan het einde bezoeken.

Genoeg te zien en doen (te veel zelfs), daar heb je RMNP niet voor nodig (en waarschijnlijk ook teveel sneeuw die kant op).
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Als je zelf ook al in gedachten hebt om een rondje ten oosten van LV te doen dan zou ik dat zeker aanraden.
RMNP is inderdaad ook een risicootje. Je zou wél bijvoorbeeld een deel aan de Oostkant van de RM kunnen plannen en dan kijken wat de sneeuw toelaat. Ook rondom Durango (million Dollar hwy), Silverton, Ouray kun je wel een paar dagen vermaken. Kun je wellicht ook Mesa Verde meepakken (best interessant met kinderen). Daar kan het ook nog wel fris zijn overigens.
North Rim GC is denk ik nog niet te doen in die tijd (camping daar is doorgaans bijvoorbeeld pas open vanaf juni...).
Wellicht een idee: als San Franciso een must is dan rondje LV met camper. Dan een vlucht naar SF nemen en de laatste paar dagen daar. Wellicht in die periode beste betaalbaar met een low-cost vlucht... Terug SFO-AMS. Of andersom natuurlijk als tickets naar SFO heen goedkoper zijn...
Je bespaart op een one way camperhuur, dus wellicht dat bedrag investeren in een one way vlucht naar SFO :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kammie2007 schreef:
04 sep 2023, 14:19
We bezoeken echter graag liever San Fransisco dan bijvoorbeeld 2x Vegas.
Dat je begint en eindigt in Las Vegas betekent niet dat je er meer tijd hoeft door te brengen.
Een rondje Las Vegas zou er zo uit kunnen zien:

24-apr naar - Las Vegas
25-apr Las Vegas - Vally of Fire
26-apr Vally of Fire - Zion
27-apr Zion - Zion
28-apr Zion - Zion
29-apr Zion - Bryce
30-apr Bryce - Capitol Reef
1-mei Capitol Reef - Capitol Reef
2-mei Capitol Reef - Moab
3-mei Moab - Moab
4-mei Moab - Moab
5-mei Moab - Monument Valley
6-mei Monument Valley - Page
7-mei Page - Grand Canyon
8-mei Grand Canyon - Las Vegas
9-mei Las Vegas - Las Vegas
10-mei Las Vegas - Amsterdam

Marianne
kammie2007
Amerika-ontdekker

Weer aan het puzzelen geweest nav jullie waardevolle reacties. De route die ik in gedachten heb lijkt heel erg op de route die Marianne aangeeft. Ziet er prachtig uit. Wel heb ik nog een aantal aanvullende vragen:
- als we met de camper gaan zijn we minder mobiel op de camping. Is het dan in de parken ook verstandig om verschillende campgrounds te boeken, zoals bij Capital Reef en Moab? Of kunnen we vanaf de campground evt met ander vervoer op de start van de bezienswaardigheid/trail komen
- dan nog over de route: ik zie Grand Canyon er tussen staan, ga je dan langs de zuidkant? Of blijf je toch in het noorden ondanks dat de North Rim niet open zal zijn?
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zonder verdere aanduiding wordt bij Grand Canyon eigenlijk altijd de South Rim bedoeld. Voor Googlemaps: Grand Canyon Village.
Dus anders dan in jouw kaartje ga je in mijn voorstel 'onderlangs'.
In Capitol Reef is maar 1 camping: Fruita. Vanuit Fruita kun je een aantal wandelingen maken, en voor de rest moet je met de camper op pad.
Bij Moab heb je mogelijkheden in Moab zelf, of in Arches (Devils Garden) of Canyonlands. Ik zou het niet gek vinden om dan 1 nacht Arches te doen en de andere nachten in Moab.

Wij deden een deel van deze route n 2013; misschien heb je iets aan ons reisverslag. En in 2019 kampeerden we onder andere in Capitol Reef; misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Campings en wandelen:
VoF: vanaf de camping kun je wat wandelen, maar logischer is een paar korte wandelingen te doen van de trail heads (doorgaans prima te parkeren met camper:
Zion: Watchman campground. Je wandelt zo naar de shuttle bussen en gaat vervolgens wandelen. Ook naar de winkels kun je lopen. Een wat grotere supermarkt ligt verder Springdale in. Hier kun je evt met de shuttlebus naartoe. De camper blijft dus lekker op z'n plek staan.
Bryce: kies je voor North Campground, dan kan je daarvandaan de meeste wandelingen starten. Loop je langs de ''rim'' dan ak je de shuttle terug naar de camping. Ook hier kun je dus de camper laten staan. Kies je voor een commerciele camping (Ruby), dan pak je het beste de gratis shuttle het park in. Overdag mogen campers niet op de diverse parkings staan.
Capitol Reef. Vanaf Fruita inderdaad te wandelen, maar denk dat je ook hier even de camper pakt.
Arches: 1 nacht Devils Garden inderdaad. Hier kun je wandelen, maar je zal toch doorgaans de camper pakken naar de diverse trailheads
Moab: de andere nacht(en). Neem een camping in het dorp (Sun Outdoor) zodat je de camper kan laten staan als je even het dorp in wil voor een hapje en een drankje. Ook de City Market is vlakbij.
Monument Valley: voor de beste view, kies camping The View :) Voor neer faciliteiten ga je op Gouldings staan. Daarvandaan kun je nét de zonsopkomst zien, maar niet zo heel mooi...
Page: meest logische camping is Wahweap. Wel buiten het dorp en vanwege de lage waterstand is het water heeeeel ver weg... Anders Lake Powel Campground, prima voor 1 nacht voor alleen bezoek Horseshoe Bend and Entelope Canyon.
Grand Canyon: Mather Campground. Camper kun je laten staan. Je wandelt zo naar de rim (afhankelijk van je plek) in ca 15-20 minuten. Terug pakten wij meestal de shuttle.
Veel plezier ! Paul
kammie2007
Amerika-ontdekker

Zo wat een informatie, dank jullie wel. Hier kan ik wel verder mee en de reis verder gaan uitstippelen. Ik zal nu verder bezig met vervoer, campgrounds en andere zaken. Bij vragen richt ik me weer tot het forum. :thumbup:
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wat leuk om te lezen dat jullie dat ondernemen als groot gezin. Wij gaan ook in de in de meivakantie op pad met onze 5 kinderen. We huren een camper en vliegen op Denver en reizen dan via verschillende parken naar Las Vegas. Daar nog een paar dagen relaxen en dan weer naar huis. Yosemite lijkt me zo gaaf in het voorjaar maar ook wel een gokje mbt het weer. Daarom deze keer gekozen voor Utah.
Succes met de voorbereidingen!
kammie2007
Amerika-ontdekker

Wat leuk, dat jullie ook gaan. Ja we hebben er echt zin in, maar het is ook wel een avontuur. Alleen al met de voorbereidingen. Tickets zijn inmiddels geboekt en nu nog de rest.
kammie2007
Amerika-ontdekker

Inmiddels zijn de vliegtickets, camper en de campings ( Watchman, Fruita ) geboekt en staat de route t/m Moab wel vast. Na Moab begin ik toch wat te twijfelen. Ik heb het idee dat we met deze route wel erg veel rode rotsen zien. Wat natuurlijk prachtig zal zijn, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer afwisseling en wat meer groen/bos/bergen. Het idee is om wat meer richting het oosten te rijden. Bijvoorbeeld via Telluride, Silverton, Cortez, Durango. Ik noem maar wat namen die ik op dit forum tegenkwam. De million dollar highway spreekt me ook wel aan. We zijn wel van wat avontuur, maar weet niet of het verstandig is om met een camper van 35ft dit avontuur aan te gaan. Wel vinden we het niet erg om een aantal dagen wat meer miles te maken.
Voor wat de route betreft is Page voor ons niet een must ( zijn we al geweest ).
Heeft er iemand suggesties voor deze ideeen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoe ziet je route voor het eerste deel er nu uit? En hoeveel dagen heb je voor het stuk na Moab? Ik vraag me af of je voldoende tijd hebt om nog iets van Colorado mee te nemen.
Bovendien is begin mei wel een risico voor bijvoorbeeld de Million Dollar Hwy. Wij hadden daar in 2013 in de derde week van mei nog sneeuw. Kijk eens in ons 2013- en 2019-verslag voor dit deel van Colorado.

Marianne
kammie2007
Amerika-ontdekker

De route is op dit moment als volgt:
24-4 LV ( aankomst en hotel )
25-4 LV- Valley of Fire ( camper ophalen en naar Atlatl Campground )
26-4 VOF - Zion ( Watchman )
27-4 Zion ( Watchman )
28-4 Zion ( Watchman )
29-4 Zion-Bryce ( North Campground - nog te boeken )
30-4 Bryce- Capital Reef ( Fruita Campground)
1-5 Capital Reef( Fruita campground )
2-5 Capital Reef - Moab ( Arches NP , nog boeken)
3-5 Moab ( Sun outdoors )
4-5 Moab ( Sun outdoors )
5-5 Moab- Monument Valley
6-5 MV- Page
7-5 Page- Grand Canyon
8-5 GC- LV ( KOA camping LV )
9-5 LV ( KOA camping LV )
10-5 LV Camper inleveren en vlucht naar huis

Eventueel wat tijd vrijmaken door 1 nacht minder in Moab en niet via Page te reizen. De camper is 30ft en niet de 35ft die ik eerder noemde. Het 1e stuk nemen we overal voor mijn gevoel mooi de tijd voor. Iets meer reizen in het 2e stuk lijkt me dan ook niet erg.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Mooie route! Wie weet treffen we elkaar nog, wij komen 1 of 2 mei op Fruita aan. Wij komen dan vanuit Moab en reizen daarna naar Bryce/Zion :) Onze laatste nacht met de camper is 8 of 9 mei in Las Vegas :) (afhankelijk of we hem 9 mei in de middag inleveren of 10 mei in de ochtend).

Ik snap je twijfel over page. Wij slaan page en de Grand Canyon over omdat we er al eens met z'n tweeen zijn geweest. Maar in jullie route is Page wel logisch en zou ik dat eerder laten staan dan nog een extra lus aan de route vast te maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer