Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
ik kom nu uit op 270 euro voor 7 dagen via booking.com
krijg dan een auti van avis.
bij avis zelf kost hij bijna het dubbele.
zitten hier addertjes onder het gras?
is dit een reele prijs?
krijg dan een auti van avis.
bij avis zelf kost hij bijna het dubbele.
zitten hier addertjes onder het gras?
is dit een reele prijs?
Gisteren de auto opgehaald op MCO, ik had een standaard Suv gehuurd bij Alamo.de met de code.
We waren naar de A kant gelopen voor de Visitor Toll pas op te halen en daar gelijk gekeken.
Stond genoeg vier Explorers, drie GMC Acadia een paar Dodge en jeeps en nog wel wat.
Dus maar niet meer naar de B kant gegaan en een Explorer meegenomen.
We waren naar de A kant gelopen voor de Visitor Toll pas op te halen en daar gelijk gekeken.
Stond genoeg vier Explorers, drie GMC Acadia een paar Dodge en jeeps en nog wel wat.
Dus maar niet meer naar de B kant gegaan en een Explorer meegenomen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Explorer altijd goed
veel plezier

@RuthdeLange Herkenbaar, voor onze vakantie komende zomer heb ik in ieder geval al een auto geboekt bij Alamo.de met code, maar de prijs is al vanaf half september ongewijzigd. Ook hertz voor de PC boeking blijft op hetzelfde prijsniveau. Ik blijf het in de gaten houden in de hoop dat het straks toch ineens nog (flink) zakt.
mijn alamo.de boeking prijs veranderd elk week wel een paar keer dan weer paar stappen omhoog dan weer omlaag en soms lager dan mijn boeking
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Die veranderingen had ik andere jaren ook. Zo raar dat het nu tot op de dollar hetzelfde blijft. Ben dan altijd benieuwd hoe dat nu komt. Zeker als ik lees dat de ene boeking bij alamo.de wel fluctuaties kent en de andere ongewijzigd blijft, net als bij Hertz. Raar hoor.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ja ook voor Canada blijft het exact hetzelfde. Maakt ook niet uit welk land ik selecteer. Geen verschil, behalve als ik een andere code vind.RuthdeLange schreef: ↑03 nov 2023, 15:30Ik kijk al vanaf begin september naar autohuur voor Denver het hoogseizoen (begin juli tot begin augustus, 5 weken). Goedkoopste was toen (en is nog steeds) Hertz (categorie C maar heb PC): 1361 dollar dus ruim 38 dollar per dag. Heb dit geboekt.
Maar wat mij opvalt en wat anders is dan andere jaren dat dit bedrag (1361) sinds begon september exact hetzelfde is gebleven. iedere keer wanneer ik kijk ( 1- 2 keer per week) is het exact 1361. Andere jaren (2020- 2021 en 2017- 2018) fluctueerde dit veel meer. Ik kreeg dan steeds een andeer prijs, ging op en neer.
Ik kijk overigens zonder in te loggen dus daar kan het ook niet aan liggen.
Hebben anderen deze ervaring dit jaar ook?
In mijn zoektocht naar een one way rental SFO-LAS 4 juli (9u) tem 11 juli (19u) kwam ik uit bij Sixt. Ik heb ook al een boeking bij Hertz staan (cat C). Als ik bij Sixt de auto oppik aan Fisherman's wharf (vlakbij hotel) dan kom ik op 685 euro voor een premium SUV (bv BMW X1) en 730 voor een Standard Elite SUV(type GMC acadia). Er staan modellen van auto's bij maar natuurlijk nooit garantie. Daarom dat ik ook liever de auto zelf kies (systeem alamo of Hertz op luchthavens). Maar deze categorieën lijken me toch ook wel garantie te geven op een voldoende grote auto. En het bespaart ons de tocht naar SFO in de ochtend vanaf het hotel in Fisherman's wharf. Vraag is nu: welke van de 2 zou de beste keuze zijn? Met 'beste' bedoel ik, voldoende grote koffer (minstens 3 grote reiszakken en 4 kleine trolley handbagagakoffers), rij- en zitcomfort? Ik weet natuurlijk dat je nooit garantie op een model hebt, maar ik bedoel dus eerder in het algemeen. Het verschil is maar 45 euro dus daarvoor moet je het niet doen.
(mijn huidige boeking bij Hertz cat C = 765 dollar)
(mijn huidige boeking bij Hertz cat C = 765 dollar)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vorige week teruggekomen van 27 dagen Canada en Noord-West USA. 8700 kilometer gereden, in allerlei omstandigheden.
Gaat in deze topic om autohuur dus hierbij de ervaring in Calgary met Alamo: standard SUV geboekt via Germanwho, circa 6 weken voor vertrek vastgezet en daarna geen prijsverlagingen meer gezien. Overigens had ik ook vergeleken met de THP... code rechtstreeks bij Alamo.de maar dat gaf op geen enkel moment een verschil tussen Alamo en Germanwho dus ik heb gekozen voor Germanwho omdat daar de prijs zonder gebruik van een toch enigszins onduidelijke code was.
Bij afhalen (10 minuutjes lopen vanaf bagageband) had Alamo een gecombineerde desk met National, ging vrij traag bij aankomst. Onderbezetting bij de balie en liep ook helemaal vol. Kreeg contract onder de neus gedrukt voor een paar paraafjes en handtekening. Geen pogingen tot verkoop van aanvullende verzekeringen. Mijn Rabo-Visacard werd helaas niet geaccepteerd door de terminal voor de betaling maar gelukkig had ik een backup. Heeft met de pincode chip te maken en was gelukkig de rest van de vakantie geen issue maar daar dus wel.
Overigens zag ik later dat er een extra bedrag was gerekend omdat ik de auto bij de desk had opgehaald om 14:20 terwijl de reservering vanaf 15:00 was. Vond ik een beetje treurig want uiteindelijk rijd je toch pas een poos later weg vanwege bagage, spiegels, auto checken en het bovenstaande. Maar had ik zelf ook scherper op kunnen zijn. Ik kom hier later nog even op terug.
Garage deelden ze met Hertz, beetje donker hol en niet veel keuze. De laatste Ford Explorer (standaard navi en ltd editions zijn rijk uitgerust) ging net voor onze neus weg. Bleef keuze over tussen Kia Sportage met 24k km op de klok en iets dat ik me niet precies herinner. Beiden geen standaard navi. Wilde ik wel graag (databundel er niet meerdere keren doorheen jagen met 8700km...) dus beetje met de vriendelijke greeters gepraat en kreeg dan gratis een TomTom mee. Werkte voldoende. Ook 4 wielaandrijving was belangrijk vanwege de mogelijke weersomstandigheden die tijd van het jaar in die contreien. Dat had de Kia gelukkig en ze vertelden mij dat dat wel redelijk gebruikelijk was voor een standard SUV op die locatie.
De Kia kon twee koffers naast elkaar kwijt en nog een kleine trolley erachter. Er was nog voldoende ruimte geweest om te stapelen. Geen afdekzeil maar wel getinte ramen dus we hebben later een zwart kleedje bij de Walmart gehaald om de boel een beetje uit het zicht te houden als we onderweg de auto met bagage even moesten achterlaten.
Grens over naar de US was verder geen issue. Je moet wel een formuliertje hebben voor 6 USD (naast ESTA) pp maar dat stond los van de auto. Terug Canada in was verder niets nodig.
Bijna 4 weken later weer terug in Calgary. Inleveren op dezelfde locatie. Waarbij ik terugliep langs de aisles voor ophalen. Die waren nagenoeg leeg en bij de balie stond het vol dus dat zag er niet denderend uit. Er waren wel veel auto's teruggebracht.
De greeter vroeg dus hoe het allemaal was gegaan en bevallen. Allemaal gelukkig prima maar ik maakte wel de opmerking dat ik die actie van dat extra uurtje een beetje sneu vond. Hij bood direct een gratis dag aan en ik had ook meteen de mogelijkheid de issue met de creditcard op te lossen door mijn voorkeurskaart te gebruiken en bij die terminal werkte het wel. Nog wat gedoe agv wisselkoersen werd door de aftercare prima afgehandeld.
Al met al wederom zeer tevreden met Alamo, ook in Calgary. Enige dat dus wat tegen viel was de keuze maar andere kleinigheden werden snel en ruimhartig opgelost. Indien je Banff/ Jasper/ Yoho/ Kootenai wilt combineren met Waterton/ Glacier en zelfs Yellowstone dan is Calgary een mooie centrale bestemming.
Gaat in deze topic om autohuur dus hierbij de ervaring in Calgary met Alamo: standard SUV geboekt via Germanwho, circa 6 weken voor vertrek vastgezet en daarna geen prijsverlagingen meer gezien. Overigens had ik ook vergeleken met de THP... code rechtstreeks bij Alamo.de maar dat gaf op geen enkel moment een verschil tussen Alamo en Germanwho dus ik heb gekozen voor Germanwho omdat daar de prijs zonder gebruik van een toch enigszins onduidelijke code was.
Bij afhalen (10 minuutjes lopen vanaf bagageband) had Alamo een gecombineerde desk met National, ging vrij traag bij aankomst. Onderbezetting bij de balie en liep ook helemaal vol. Kreeg contract onder de neus gedrukt voor een paar paraafjes en handtekening. Geen pogingen tot verkoop van aanvullende verzekeringen. Mijn Rabo-Visacard werd helaas niet geaccepteerd door de terminal voor de betaling maar gelukkig had ik een backup. Heeft met de pincode chip te maken en was gelukkig de rest van de vakantie geen issue maar daar dus wel.
Overigens zag ik later dat er een extra bedrag was gerekend omdat ik de auto bij de desk had opgehaald om 14:20 terwijl de reservering vanaf 15:00 was. Vond ik een beetje treurig want uiteindelijk rijd je toch pas een poos later weg vanwege bagage, spiegels, auto checken en het bovenstaande. Maar had ik zelf ook scherper op kunnen zijn. Ik kom hier later nog even op terug.
Garage deelden ze met Hertz, beetje donker hol en niet veel keuze. De laatste Ford Explorer (standaard navi en ltd editions zijn rijk uitgerust) ging net voor onze neus weg. Bleef keuze over tussen Kia Sportage met 24k km op de klok en iets dat ik me niet precies herinner. Beiden geen standaard navi. Wilde ik wel graag (databundel er niet meerdere keren doorheen jagen met 8700km...) dus beetje met de vriendelijke greeters gepraat en kreeg dan gratis een TomTom mee. Werkte voldoende. Ook 4 wielaandrijving was belangrijk vanwege de mogelijke weersomstandigheden die tijd van het jaar in die contreien. Dat had de Kia gelukkig en ze vertelden mij dat dat wel redelijk gebruikelijk was voor een standard SUV op die locatie.
De Kia kon twee koffers naast elkaar kwijt en nog een kleine trolley erachter. Er was nog voldoende ruimte geweest om te stapelen. Geen afdekzeil maar wel getinte ramen dus we hebben later een zwart kleedje bij de Walmart gehaald om de boel een beetje uit het zicht te houden als we onderweg de auto met bagage even moesten achterlaten.
Grens over naar de US was verder geen issue. Je moet wel een formuliertje hebben voor 6 USD (naast ESTA) pp maar dat stond los van de auto. Terug Canada in was verder niets nodig.
Bijna 4 weken later weer terug in Calgary. Inleveren op dezelfde locatie. Waarbij ik terugliep langs de aisles voor ophalen. Die waren nagenoeg leeg en bij de balie stond het vol dus dat zag er niet denderend uit. Er waren wel veel auto's teruggebracht.
De greeter vroeg dus hoe het allemaal was gegaan en bevallen. Allemaal gelukkig prima maar ik maakte wel de opmerking dat ik die actie van dat extra uurtje een beetje sneu vond. Hij bood direct een gratis dag aan en ik had ook meteen de mogelijkheid de issue met de creditcard op te lossen door mijn voorkeurskaart te gebruiken en bij die terminal werkte het wel. Nog wat gedoe agv wisselkoersen werd door de aftercare prima afgehandeld.
Al met al wederom zeer tevreden met Alamo, ook in Calgary. Enige dat dus wat tegen viel was de keuze maar andere kleinigheden werden snel en ruimhartig opgelost. Indien je Banff/ Jasper/ Yoho/ Kootenai wilt combineren met Waterton/ Glacier en zelfs Yellowstone dan is Calgary een mooie centrale bestemming.
@Markd1973
De code is niet vaag. Alamo bevestigt zelf dat je hem kunt gebruiken maar dat hij alleen geldig is voor de duitse markt via alamo.de
De code is niet vaag. Alamo bevestigt zelf dat je hem kunt gebruiken maar dat hij alleen geldig is voor de duitse markt via alamo.de
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Markd1973 Autohuur werk echt in eenheden van 24 uur.
Als je volgens reservering op maandag om 15:00u ophaalt en exact een week later om 15:00u weer inlevert, zijn dat 7 huurdagen.
Maar kom je een uur eerder en je laat de inlevertijd niet aanpassen, dan is het 7 dagen + 1 uur, dus 8 dagen huur.
Ik heb het ook aan de hand gehad. Maar ik was (mede door dit forum) zo getraind om het contract goed na te lezen en ervoor te zorgen dat alle bedragen op $0 stonden, dat ik het op tijd opmerkte. Dus inlevertijd laten corrigeren.
Volgens mij werkt Germanwho op eenzelfde manier als een aantal andere reisaanbieders; je krijgt 20% korting en zou via deze reservering ook online moeten kunnen inchecken en skip-the-counter activeren. Dat had je nog wat wachttijd kunnen schelen.
https://partners.rentalcar.com/germanwho/
Als je volgens reservering op maandag om 15:00u ophaalt en exact een week later om 15:00u weer inlevert, zijn dat 7 huurdagen.
Maar kom je een uur eerder en je laat de inlevertijd niet aanpassen, dan is het 7 dagen + 1 uur, dus 8 dagen huur.
Ik heb het ook aan de hand gehad. Maar ik was (mede door dit forum) zo getraind om het contract goed na te lezen en ervoor te zorgen dat alle bedragen op $0 stonden, dat ik het op tijd opmerkte. Dus inlevertijd laten corrigeren.
Volgens mij werkt Germanwho op eenzelfde manier als een aantal andere reisaanbieders; je krijgt 20% korting en zou via deze reservering ook online moeten kunnen inchecken en skip-the-counter activeren. Dat had je nog wat wachttijd kunnen schelen.
https://partners.rentalcar.com/germanwho/

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dat klopt voor german who. Er staat wel bij German who dat je ook bij annuleren van betalen aan de balie dat uiterlijk twee weken voor aankomst moet doen. Als dat zo is, is dat een nadeel.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het is nét ietsje anders...Frasi schreef: ↑04 nov 2023, 20:13@Markd1973 Autohuur werk echt in eenheden van 24 uur.
Grace Period for Car Rental Returns
There is generally a 29 minute grace period for daily rentals. If the vehicle is returned within 2 hours of the time it was rented on a subsequent day additional hourly charges will apply. If you return the vehicle 2 hours or more from the time it was rented on a subsequent day, you will be charged for an additional day of rental.
Dus t/m 24h29min blijft de prijs hetzelfde. In de 1h31 minuten daarna loopt de prijs per eenheid van een half uur (3 maal) op richting de prijs voor een extra dag huur bij 26h00.
Maar goed. Beter blijf je binnen de 24h in het algemeen genomen

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@jeppiepruts Volgens mij is het nog iets anders.
Die grace period geldt als je met inleveren afwijkt van de afgesproken tijden.
Maar die grace period geldt niet op de tijdens zoals genoemd in je contract. Dus je mag de contracttijden iets overschrijden, maar de tijden in je contract moeten echt binnen de 24u vallen.
Dus je kan beter 'per ongeluk' een uur te laat zijn met inleveren dan dit vooraf zo in je contract laten opnemen (dan betaal je een hele dag extra).
Die grace period geldt als je met inleveren afwijkt van de afgesproken tijden.
Maar die grace period geldt niet op de tijdens zoals genoemd in je contract. Dus je mag de contracttijden iets overschrijden, maar de tijden in je contract moeten echt binnen de 24u vallen.
Dus je kan beter 'per ongeluk' een uur te laat zijn met inleveren dan dit vooraf zo in je contract laten opnemen (dan betaal je een hele dag extra).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Eens dat de grace period niet geldt op tijden zoals genoemd in je contract. De tijd van afhalen is wat telt (maar eigenlijk is je contract gewoon aangepast als je afhaaltijd afwijkt van die je op voorhand had afgesproken).
Maar ik heb net even zitten spelen bij Alamo. Je betaalt op voorhand niet een hele dag extra als je 24h overschrijdt.
Week Las Vegas: €298,77 EUR
Week Las Vegas + half uur: €314,34 EUR
Week Las Vegas + uur: €314,34 EUR
Week Las Vegas + 1.5 uur: €329,90 EUR
Week Las Vegas + 2 uur: €329,90 EUR
Week Las Vegas + 2.5 uur: €344,12 EUR
Die laatste is een extra dag huur t.o.v. de eerste 298,77
Maar ik heb net even zitten spelen bij Alamo. Je betaalt op voorhand niet een hele dag extra als je 24h overschrijdt.
Week Las Vegas: €298,77 EUR
Week Las Vegas + half uur: €314,34 EUR
Week Las Vegas + uur: €314,34 EUR
Week Las Vegas + 1.5 uur: €329,90 EUR
Week Las Vegas + 2 uur: €329,90 EUR
Week Las Vegas + 2.5 uur: €344,12 EUR
Die laatste is een extra dag huur t.o.v. de eerste 298,77
Ik ben aan het kijken voor Autohuur van een standard SUV voor 19-7t/m 8-8 ophalen en inleveren op Las Vegas. Via Germanwho en Alamo.de al mooie prijzen gezien, maar ik was me ook even aan het verdiepen in dit status matchen. Als ik echter kijk bij bv. Hertz voor een categorie C, dan kom ik hoger uit dan bij bovenstaande Duitse websites. Klopt dat of doe ik iets verkeerd?
je doet niets verkeerd ook voor mij zijn hertz en national op dit moment een stuk duurder dan alamo.de
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het verbruik van data voor navigatie (Google Maps) zeer gering is tov andere apps die je gebruikt. Nou weet ik niet hoe groot je databundel was maar ook met 8700 km (5400 mijl) zal dit denk ik tussen de 1 en 2 Gb blijven. Ik heb dit enkele jaren geleden nl. eens nagekeken op mijn AT&T account na afloop van een vakantie waarbij ik dagelijks Google Maps gebruikte. Ik kwam toen volgens mij net boven de 1 Gb uit met een databundel destijds van 5 Gb.
Wil je op je databundel besparen dan bespaar je het meeste door zo weinig mogelijk social media apps (foto's) te gebruiken.
Roland
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Afgelopen maand een auto gehuurd bij Hertz. Ook gebruik gemaakt van een paar tolwegen maar dit zijn er hooguit 2 of 3. Bij mijn weten maakt Hertz gebruik van EZ pass al heb ik er niet op gelet of het kastje open of dicht was bij aanvang van de huur.Er is ons verder niets gevraagd. Nu zie ik ineens een forse rekening op mijn CC afschrift staan van 219 euro. Ik kan de bon opvragen bij Platepass maar ik snap even niet hoe ze op een bedrag voor all inclusive komen van 229 usd. Iemand met een soortgelijke ervaring?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Heb je nog een kopie van de originele verhuur-overeenkomst? Standaard hoor je 5.95$ per dag dat je gebruik maakt van tolwegen + de toll fees te betalen. Het all-in tarief alleen als je daar vooraf mee akkoord bent gegaan. Naar mijn ervaring maakt het niet uit of de transponder wel of niet aan staat. Als je geen transponder hebt pakt die namelijk het kenteken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties