Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Abbi: route Yosemite - Las Vegas begin juni.
Reis Abbi: route Yosemite - Las Vegas begin juni.
Wij gaan in juni van San Francisco naar Salt Lake City met ons zoontje van 5 jaar.
Op 7 juni zouden we vanuit Yosemite vertrekken richting Las Vegas. Vraag is hier hoe we dit best doen, ervan uitgaande dat de Tioga Pass nog niet open is.
- We zouden via de Sonora Pass kunnen gaan, met overnachting aan Mono Lake. Vraag is natuurlijk of Sonora Pass dan open zal zijn.
- De andere optie is via Bakersfield te rijden, met 1 overnachting in buurt Bakersfield.
- Of we zouden via Sequoia/Kings Canyon kunnen rijden, met dan 2 overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas (Sequoia en Bakersfield) omdat de afstanden anders te groot worden.
Ik zou ook graag de andere campings van de reis vastleggen, dus dien ik dan te weten of we tussen Yosemite en Las Vegas 1 of 2 nachten moeten rekenen. Ik weet op dit moment immers niet of de Sonora Pass of zelfs de Tioga Pass open zullen zijn.
Wat denken jullie? Of nog andere suggesties? Dank u!
Op 7 juni zouden we vanuit Yosemite vertrekken richting Las Vegas. Vraag is hier hoe we dit best doen, ervan uitgaande dat de Tioga Pass nog niet open is.
- We zouden via de Sonora Pass kunnen gaan, met overnachting aan Mono Lake. Vraag is natuurlijk of Sonora Pass dan open zal zijn.
- De andere optie is via Bakersfield te rijden, met 1 overnachting in buurt Bakersfield.
- Of we zouden via Sequoia/Kings Canyon kunnen rijden, met dan 2 overnachtingen tussen Yosemite en Las Vegas (Sequoia en Bakersfield) omdat de afstanden anders te groot worden.
Ik zou ook graag de andere campings van de reis vastleggen, dus dien ik dan te weten of we tussen Yosemite en Las Vegas 1 of 2 nachten moeten rekenen. Ik weet op dit moment immers niet of de Sonora Pass of zelfs de Tioga Pass open zullen zijn.
Wat denken jullie? Of nog andere suggesties? Dank u!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route Yosemite - Las Vegas begin juni
Liggen vluchten en camperhuur al vast? Anders zou je kunnen overwegen om van SLC naar SF te gaan.
Normaal gesproken is de Tioga Road wel open op 7 juni. Mocht dat niet het geval zijn, dan is de Sonora Pass een goede keus. En anders de Carson Pass (de CA88). Ik zou sowieso een overnachting plannen bij Mono Lake.
Als je naar Sequoia wilt is 1 nacht daar wel erg weinig. Hoeveel nachten heb je gepland voor Yosemite?
Je gaat niet door Death Valley rijden? Mag dat van de camperverhuurder?
Schrijf eens de volledige route uit, wat betekent een of twee nachten op dit stuk voor de rest van je route?
Marianne
Normaal gesproken is de Tioga Road wel open op 7 juni. Mocht dat niet het geval zijn, dan is de Sonora Pass een goede keus. En anders de Carson Pass (de CA88). Ik zou sowieso een overnachting plannen bij Mono Lake.
Als je naar Sequoia wilt is 1 nacht daar wel erg weinig. Hoeveel nachten heb je gepland voor Yosemite?
Je gaat niet door Death Valley rijden? Mag dat van de camperverhuurder?
Schrijf eens de volledige route uit, wat betekent een of twee nachten op dit stuk voor de rest van je route?
Marianne
Re: Reis Abbi: route Yosemite - Las Vegas begin juni.
Ik zou de route onderlangs als allerlaatste alternatief houden….saai !
Plaats inderdaad even de hele route die je in gedachten hebt, waarschijnlijk krijg je dan flink wat tips en aanbevelingen van mensen die dit al eens gedaan hebben….
Paul
En oja, hou dan ook alle vragen die je hebt in 1 topic, zodat we weten waar we al op geantwoord hebben en welke tips er al gegeven zijn !
Plaats inderdaad even de hele route die je in gedachten hebt, waarschijnlijk krijg je dan flink wat tips en aanbevelingen van mensen die dit al eens gedaan hebben….
Paul
En oja, hou dan ook alle vragen die je hebt in 1 topic, zodat we weten waar we al op geantwoord hebben en welke tips er al gegeven zijn !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt wat vroeg, maar je kunt beter goed voorbereid zijn: het is erg lastig om een camping in Yosemite te reserveren. Als je er bent in de eerste helft van juni moet je op 15 januari reserveren; om 16.00 uur precies.
Het is heel verstandig om een maand eerder al te oefenen, en ik zou ook al op 15 november gaan oefenen. Dan heb je de tijd om hier vragen te stellen mocht je ergens tegen aan lopen. Er zijn hier ook de nodige topics over, zoals dit topic.
Marianne
Het is heel verstandig om een maand eerder al te oefenen, en ik zou ook al op 15 november gaan oefenen. Dan heb je de tijd om hier vragen te stellen mocht je ergens tegen aan lopen. Er zijn hier ook de nodige topics over, zoals dit topic.
Marianne
Zelfs met een open Tioga pass zou ik al snel kiezen voor 2 overnachtingen. Met een camper reis je langzamer dan met de auto (en ook met een auto is 1 overnachting gehaast), en ook als je niet door Death Valley mag is er nog genoeg te zien op de route.
Terug in Texas!
Alvast bedankt voor de tips!
De reisroute gaat er ongeveer als volgt uitzien:
San Fransisco: 2 nachten
Ergens buiten tussen SF en Yosimite (om boodschappen te doen etc.; installeren in camper): 1 nacht
Yosimite: 2 nachten
Mono Lake: 1 n
Las Vegas: 1 n
Zion: 2 n
Bryce: 1 n
Page: 1 n
Grand Canyon: 1 n
Monument Valley: 1 n
Arches NP: 2 n
Dinosaur National Monument: 1 n
Grand Teton: 2 n
Yellowstone: 4 n
Bear Lake: 1 n
Salt Lake City: 1 nacht
Nu zijn er nog 2 nachten extra te verdelen:
dus eventueel dan nog 1 nacht extra tussen Mono Lake en Las Vegas
En 1 extra in Bryce, Page of Grand Canyon.
Of als ik geen extra nacht neem tussen Mono Lake en Las Vegas: 2 extra in Bryce, Page of Grand Canyon.
Wat denken jullie of andere suggesties?
Alvast heel erg bedankt!
De reisroute gaat er ongeveer als volgt uitzien:
San Fransisco: 2 nachten
Ergens buiten tussen SF en Yosimite (om boodschappen te doen etc.; installeren in camper): 1 nacht
Yosimite: 2 nachten
Mono Lake: 1 n
Las Vegas: 1 n
Zion: 2 n
Bryce: 1 n
Page: 1 n
Grand Canyon: 1 n
Monument Valley: 1 n
Arches NP: 2 n
Dinosaur National Monument: 1 n
Grand Teton: 2 n
Yellowstone: 4 n
Bear Lake: 1 n
Salt Lake City: 1 nacht
Nu zijn er nog 2 nachten extra te verdelen:
dus eventueel dan nog 1 nacht extra tussen Mono Lake en Las Vegas
En 1 extra in Bryce, Page of Grand Canyon.
Of als ik geen extra nacht neem tussen Mono Lake en Las Vegas: 2 extra in Bryce, Page of Grand Canyon.
Wat denken jullie of andere suggesties?
Alvast heel erg bedankt!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
mono Lake naar Las Vegas is best ver, en erg zonde om alles langs die route voorbijjte rijde.
Ik zou zelf dan overnachten bij Panmint Springs, prima camperplekken op een geweldige locatie. Geeft je ook tijd om bv Lone Pine mee te nemen, genoeg te zien daar, en de volgende dag wat plekken in Death Valley te bezoeken.
Ik zou zelf dan overnachten bij Panmint Springs, prima camperplekken op een geweldige locatie. Geeft je ook tijd om bv Lone Pine mee te nemen, genoeg te zien daar, en de volgende dag wat plekken in Death Valley te bezoeken.
Flinke route, maar het kan wel...
Je hebt je tijd overal hard nodig, dus zet die nacht niet waar het niet echt nodig is. Bryce kan prima met 1 nacht (late middag aankomen wandeling langs de rim, volgende ochtend heel vroeg (dat is het mooiste) stukje de canyon inlopen. Als je op North staat kun je de camper laten staan en voor 11 uur (uitchecktijd) weer doorrijden). Ook voor de Grand Canyon is een 2e nacht niet nodig als je niet erg lange wandelingen wilt doen. Ik denk juist dat je voor Arches/Moab een extra nacht zou kunnen doen. Dat is dan je ''rustpunt'' voordat je de lange rit naar het noorden gaat maken. Dan zou ik 1 nacht Devils Garden (Arches) doen en 2 nachten in het dorp (Sun Outdoor). Voor Arches heb je dan een (late) middag en volgende ochtend. De andere dagen lekker een luierdag én een dag Canyonlands (Canyonlands is écht indrukwekkend vinden wij).
Dan blijft er 1 nacht over die je, zoals Pete zegt, inderdaad net vóór DV kan plannen. Mono Lake-LV met stops onderweg op de viewpoints is te lang... Die nacht juist daar plannen geeft je ook de tijd/ruimte om de omweg te maken als Tioga dicht is, dan kan je vanaf LV je geplande route weer aanhouden als je moet omrijden.
Je hebt je tijd overal hard nodig, dus zet die nacht niet waar het niet echt nodig is. Bryce kan prima met 1 nacht (late middag aankomen wandeling langs de rim, volgende ochtend heel vroeg (dat is het mooiste) stukje de canyon inlopen. Als je op North staat kun je de camper laten staan en voor 11 uur (uitchecktijd) weer doorrijden). Ook voor de Grand Canyon is een 2e nacht niet nodig als je niet erg lange wandelingen wilt doen. Ik denk juist dat je voor Arches/Moab een extra nacht zou kunnen doen. Dat is dan je ''rustpunt'' voordat je de lange rit naar het noorden gaat maken. Dan zou ik 1 nacht Devils Garden (Arches) doen en 2 nachten in het dorp (Sun Outdoor). Voor Arches heb je dan een (late) middag en volgende ochtend. De andere dagen lekker een luierdag én een dag Canyonlands (Canyonlands is écht indrukwekkend vinden wij).
Dan blijft er 1 nacht over die je, zoals Pete zegt, inderdaad net vóór DV kan plannen. Mono Lake-LV met stops onderweg op de viewpoints is te lang... Die nacht juist daar plannen geeft je ook de tijd/ruimte om de omweg te maken als Tioga dicht is, dan kan je vanaf LV je geplande route weer aanhouden als je moet omrijden.
Laatst gewijzigd door paulr op 05 nov 2023, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is de vraag of het toegestaan is om via Death Valley te rijden. Zo nee, dan zou ik in 1 keer van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Maar als DV een optie is zou ik die route nemen en dan kamperen inderdaad in bijvoorbeeld Panamint Springs. Dat geeft je de tijd voor Bodie, Mono Lake, misschien nog een stuk van Yosemite (als de Tioga Pass open is), Alabama Hills.
Je had mijn vraag oer DV nog niet beantwoord Abbi; welke verhuurder hebben jullie?
Een extra nacht zou ik gebruiken voor Yosemite (het is geen Yosimite). dan heb je ook tijd voor de sequoia's in de Mariposa Grove en voor Glacier Point. Twee nachten is eigenlijk heel weinig voor zo'n groot park. En mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan geeft je dat ook meer tijd om een route bovenlangs te nemen, met eventueel de laatste nacht vervangen door een overnachting onderweg.
Bryce en de GC kun je met 1 overnachting doen, Voor Moab is een extra nacht wel nodig als je niet alleen Arches wilt doen maar ook naar Canyonlands wilt, en Dead Horse Point. En misschien een tocht over de Colorado River?
Je weet dat veel campings in Yellowstone al gereserveerd kunnen worden? Heb je daar al naar gekeken? Ik zou voor meerdere campings kiezen daar.
Marianne
Je had mijn vraag oer DV nog niet beantwoord Abbi; welke verhuurder hebben jullie?
Een extra nacht zou ik gebruiken voor Yosemite (het is geen Yosimite). dan heb je ook tijd voor de sequoia's in de Mariposa Grove en voor Glacier Point. Twee nachten is eigenlijk heel weinig voor zo'n groot park. En mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan geeft je dat ook meer tijd om een route bovenlangs te nemen, met eventueel de laatste nacht vervangen door een overnachting onderweg.
Bryce en de GC kun je met 1 overnachting doen, Voor Moab is een extra nacht wel nodig als je niet alleen Arches wilt doen maar ook naar Canyonlands wilt, en Dead Horse Point. En misschien een tocht over de Colorado River?
Je weet dat veel campings in Yellowstone al gereserveerd kunnen worden? Heb je daar al naar gekeken? Ik zou voor meerdere campings kiezen daar.
Marianne
hahaha, lijkt wel of we altijd dezelfde rondjes maken en adviseren Marianne.. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag je bericht en dacht: moet ik het mijne nu nog versturen ....
Marianne

Marianne
Wij huren onze camper bij El Monte.
Eén nacht extra in Arches lijkt me inderdaad een goed idee.
Ik zou ook nog een bestemming kunnen schrappen om nog wat extra ruimte te creëren, bv. Grand Canyon schrappen.
Of zouden jullie dat er zeker tussen laten staan?
De campings bij Yellow Stone heb ik een tijd geleden al vastgelegd (gelukkig). 1 nacht Grant Campground en 3 Canyon Campground.
Eén nacht extra in Arches lijkt me inderdaad een goed idee.
Ik zou ook nog een bestemming kunnen schrappen om nog wat extra ruimte te creëren, bv. Grand Canyon schrappen.
Of zouden jullie dat er zeker tussen laten staan?
De campings bij Yellow Stone heb ik een tijd geleden al vastgelegd (gelukkig). 1 nacht Grant Campground en 3 Canyon Campground.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed dat je Yellowstone al hebt vastgelegd, misschien nog een nacht Canyon vervangen door Madison? Wij vonden Canyon een beetje somber. Zie hier voor onze ervaring daar.
Bij El Monte mag je in juni wel door Death Valley rijden als ik me niet vergis; dus dat is een optie. Of wil je niet door DV?
De Grand Canyon schrappen is wel jammer, en op zich past het wel in de route. Maar het is tussen Yosemite en Moab wel wat druk; je hebt alleen in Zion twee nachten. Wanneer moeten jullie de camper inleveren? Zit in onderstaande route nog ruimte?
2-jun-24 San Francisco
3-jun-24 San Francisco
4-jun-24 San Francisco - ?
5-jun-24 ? - Yosemite
6-jun-24 Yosemite
7-jun-24 Yosemite - Lee Vining
8-jun-24 Lee Vining - Las Vegas
9-jun-24 Las Vegas - Zion
10-jun-24 Zion
11-jun-24 Zion - Bryce
12-jun-24 Bryce - Page
13-jun-24 Page - Grand Canyon
14-jun-24 Grand Canyon - Monument Valley
15-jun-24 Monument Valley - Arches
16-jun-24 Arches - Moab
17-jun-24 Moab
18-jun-24 Moab - Dinosaur
19-jun-24 Dinosaur - Grand Teton
20-jun-24 Grand Teton - Grand Teton
21-jun-24 Grand Teton - Yellowstone
22-jun-24 Yellowstone
23-jun-24 Yellowstone
24-jun-24 Yellowstone
25-jun-24 Yellowstone - Bear Lake (via Grand Teton?)
26-jun-24 Bear Lake - SLC
27-jun-24 SLC
Je kunt ook overwegen om de North Rim van de GC te bezoeken; dat is net iets minder reistijd.
Marianne
Bij El Monte mag je in juni wel door Death Valley rijden als ik me niet vergis; dus dat is een optie. Of wil je niet door DV?
De Grand Canyon schrappen is wel jammer, en op zich past het wel in de route. Maar het is tussen Yosemite en Moab wel wat druk; je hebt alleen in Zion twee nachten. Wanneer moeten jullie de camper inleveren? Zit in onderstaande route nog ruimte?
2-jun-24 San Francisco
3-jun-24 San Francisco
4-jun-24 San Francisco - ?
5-jun-24 ? - Yosemite
6-jun-24 Yosemite
9-jun-24 Las Vegas - Zion
10-jun-24 Zion
11-jun-24 Zion - Bryce
12-jun-24 Bryce - Page
13-jun-24 Page - Grand Canyon
14-jun-24 Grand Canyon - Monument Valley
15-jun-24 Monument Valley - Arches
16-jun-24 Arches - Moab
17-jun-24 Moab
18-jun-24 Moab - Dinosaur
19-jun-24 Dinosaur - Grand Teton
20-jun-24 Grand Teton - Grand Teton
21-jun-24 Grand Teton - Yellowstone
22-jun-24 Yellowstone
23-jun-24 Yellowstone
24-jun-24 Yellowstone
25-jun-24 Yellowstone - Bear Lake (via Grand Teton?)
26-jun-24 Bear Lake - SLC
27-jun-24 SLC
Je kunt ook overwegen om de North Rim van de GC te bezoeken; dat is net iets minder reistijd.
Marianne
Onze route start 3 juni (aankomst SF) en we moeten de camper inleveren op 28 juni 2024.
Ik zou het dan wel houden op 2 nachten Yosemite.
Dan is er eigenlijk tussen Yosemite en Moab geen speling meer voor extra nacht,
- tenzij we dus voor de route Yosemite - Las Vegas maar 1 overnachting ertussen nemen;
- ik een nacht Yellowstone laat vallen
- ... of nog andere opties...
Ik zou het dan wel houden op 2 nachten Yosemite.
Dan is er eigenlijk tussen Yosemite en Moab geen speling meer voor extra nacht,
- tenzij we dus voor de route Yosemite - Las Vegas maar 1 overnachting ertussen nemen;
- ik een nacht Yellowstone laat vallen
- ... of nog andere opties...
Of Las Vegas laten vallen... zou ik, met de kennis van nu én omdat we er geweest zijn, zo doen. LV is niet meer wat het geweest is. Vorige week konden we ons maar net een weg banen tussen de mensen met óf drank óf wiet in hun hand...en overal die doordringende zoete lucht. Maar goed, als je er nog nooit geweest bent is overslaan ook zo wat...
Welke vlucht heb je naar SFO. De vroege KLM vlucht ? Dan kan je ook nog overwegen om 1 nacht SF minder te doen. 1e dag na landing ga je de omgeving Fishermans Warf ontdekken. De 2e dag doe je de eerste boor naar Alcatraz en in de middag huur je fietsen voor een rondje downtown, via de Coit Tower, Alamao Square en dan over de brug naar Sausalito (pontje terug). Dan heb een prima indruk van SF. De volgende dag pik je de camper op en gaat op weg...
Welke vlucht heb je naar SFO. De vroege KLM vlucht ? Dan kan je ook nog overwegen om 1 nacht SF minder te doen. 1e dag na landing ga je de omgeving Fishermans Warf ontdekken. De 2e dag doe je de eerste boor naar Alcatraz en in de middag huur je fietsen voor een rondje downtown, via de Coit Tower, Alamao Square en dan over de brug naar Sausalito (pontje terug). Dan heb een prima indruk van SF. De volgende dag pik je de camper op en gaat op weg...
Las Vegas is voor mij idd zeker geen must.
Welke route zou je dan voorstellen tussen Yosemite en Zion?
We hebben al vastliggen dat we onze camper ophalen op 5 juni (dus na 2 nachten SF), dus dat kan ik niet meer veranderen.
Yellowstone ga ik ook laten zoals gepland, want ik zie dat intussen de campings al zijn volgeboekt voor RV sites, ook Madison.
Welke route zou je dan voorstellen tussen Yosemite en Zion?
We hebben al vastliggen dat we onze camper ophalen op 5 juni (dus na 2 nachten SF), dus dat kan ik niet meer veranderen.
Yellowstone ga ik ook laten zoals gepland, want ik zie dat intussen de campings al zijn volgeboekt voor RV sites, ook Madison.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op 5 juni de camper ophaalt en in de buurt van SF gaat overnachten, en op 7 juni al richting Las Vegas gaat rijden heb je dus maar 1 nacht in Yosemite. Dat vind ik echt heel weinig.
3-jun-24 naar - San Francisco
4-jun-24 San Francisco
5-jun-24 San Francisco - camper ophalen
6-jun-24 ? - Yosemite
Je hebt nog niet aangegeven of je door Death Valley wilt rijden. Als je dat niet doet kun je in 1 dag van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Je moet inderdaad wel ergens stoppen tussen Lee Vining en Zion. Of Las Vegas dan handig is met de camper is de vraag. Een bijzondere overnachting zou Amargosa Valley (Longstreet Inn RV resort) kunnen zijn, zie hier voor ons verblijf daar.
Marianne
4-jun-24 San Francisco
5-jun-24 San Francisco - camper ophalen
6-jun-24 ? - Yosemite
Je hebt nog niet aangegeven of je door Death Valley wilt rijden. Als je dat niet doet kun je in 1 dag van Lee Vining naar Las Vegas rijden. Je moet inderdaad wel ergens stoppen tussen Lee Vining en Zion. Of Las Vegas dan handig is met de camper is de vraag. Een bijzondere overnachting zou Amargosa Valley (Longstreet Inn RV resort) kunnen zijn, zie hier voor ons verblijf daar.
Marianne
Door Death Valley rijden is geen must, dus wil ik wel overslaan.
Yosemite zullen we sowieso 2 nachten doen.
Yosemite zullen we sowieso 2 nachten doen.
Ik zou 1 nacht extra moeten hebben :-/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, en dan heb je nog te weinig tijd.
Dat is een bekend probleem.
Met twee nachten Yosemite vertrek je dus niet op 7 juni uit Yosemite zoals in je eerste bericht, maar op 8 juni.
De Grand Canyon overslaan is een optie als je iets meer rust wilt. Je kunt ook overwegen om Moab over te slaan. Of toch maar 2 nachten daar. Het is er heet in de zomer. En Canyonlands zal voor je zoontje niet het hoogtepunt van de reis zijn.
Als je Moab overslaat zou je via Capitol Reef kunnen rijden. Goblin valley zal voor je zoon leuk zijn, en Little Wild Horse Canyon ook. In CApitol Reef kun je leuk kamperen en je hebt een leuke wandeling door het water van de Sulphur Creek.
Dan zou het zo kunnen:
4-jun-24 San Francisco
5-jun-24 San Francisco - ? (camper ophalen)
6-jun-24 ? - Yosemite
7-jun-24 Yosemite
8-jun-24 Yosemite - Lee Vining
9-jun-24 Lee Vining - Las Vegas
10-jun-24 Las Vegas - Zion
11-jun-24 Zion
12-jun-24 Zion - Bryce
13-jun-24 Bryce - Grand Canyon
14-jun-24 Grand Canyon - Page
15-jun-24 Page
16-jun-24 Page - Monument Valley
17-jun-24 Monument Valley - Capitol Reef (Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon)
18-jun-24 Capitol Reef
19-jun-24 Capitol Reef - ?
20-jun-24 ? - Grand Teton
21-jun-24 Grand Teton
22-jun-24 Grand Teton - Yellowstone
23-jun-24 Yellowstone
24-jun-24 Yellowstone
25-jun-24 Yellowstone
26-jun-24 Yellowstone - Bear Lake
27-jun-24 Bear Lake - SLC
28-jun-24 SLC camper inleveren
Ik heb een extra dag Page gedaan; dan heb je een rustmoment. Maar nog een dag Yosemite zou ook mooi zijn; misschien kan er al geraft worden, maar je kunt ook fietsen door de vallei.
Marianne

Met twee nachten Yosemite vertrek je dus niet op 7 juni uit Yosemite zoals in je eerste bericht, maar op 8 juni.
De Grand Canyon overslaan is een optie als je iets meer rust wilt. Je kunt ook overwegen om Moab over te slaan. Of toch maar 2 nachten daar. Het is er heet in de zomer. En Canyonlands zal voor je zoontje niet het hoogtepunt van de reis zijn.
Als je Moab overslaat zou je via Capitol Reef kunnen rijden. Goblin valley zal voor je zoon leuk zijn, en Little Wild Horse Canyon ook. In CApitol Reef kun je leuk kamperen en je hebt een leuke wandeling door het water van de Sulphur Creek.
Dan zou het zo kunnen:
4-jun-24 San Francisco
5-jun-24 San Francisco - ? (camper ophalen)
6-jun-24 ? - Yosemite
7-jun-24 Yosemite
8-jun-24 Yosemite - Lee Vining
9-jun-24 Lee Vining - Las Vegas
10-jun-24 Las Vegas - Zion
11-jun-24 Zion
12-jun-24 Zion - Bryce
13-jun-24 Bryce - Grand Canyon
14-jun-24 Grand Canyon - Page
15-jun-24 Page
16-jun-24 Page - Monument Valley
17-jun-24 Monument Valley - Capitol Reef (Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon)
18-jun-24 Capitol Reef
19-jun-24 Capitol Reef - ?
20-jun-24 ? - Grand Teton
21-jun-24 Grand Teton
22-jun-24 Grand Teton - Yellowstone
23-jun-24 Yellowstone
24-jun-24 Yellowstone
25-jun-24 Yellowstone
26-jun-24 Yellowstone - Bear Lake
27-jun-24 Bear Lake - SLC
28-jun-24 SLC camper inleveren
Ik heb een extra dag Page gedaan; dan heb je een rustmoment. Maar nog een dag Yosemite zou ook mooi zijn; misschien kan er al geraft worden, maar je kunt ook fietsen door de vallei.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1408 Weergaves
-
Laatste bericht door Kovi
-