Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ja, die van Airalo. Werkt perfect.
Wij hebben ook Airolo gebruikt (hadden Discover Global ivm USA én Canada reis). 3 weken en vaak gedeeld met zowel een andere I-phone als met I-pad (tegelijk). Volgende week weer genomen (dan de ''Change'' sim) omdat we alleen USA nodig hebben. Neem aan dat het dan weer goed gaat....
Airola heeft toch alleen esim en geen sim?
Oh, ja , dat klopt… even overheen gelezen dat je een Sim zoekt. Geen esim op je telefoon mogelijk?
Jawel. Maar nog nooit gebruikt en dus niet goed bekend hoe dat werkt tesamen met je eigen simkaart.
Had ik ook niet, maar het blijkt verbluffend eenvoudig 
Heb nog een code voor een paar dollar voordeel hahaha….

Heb nog een code voor een paar dollar voordeel hahaha….
Ik ben super blij met dit forum, de Verizon app (trial) werkte prima en helemaal gratis !
Gedurende onze rondrit van drie weken (New York, Nashville, Washington) werkte deze prima via de esim op mijn Pixel 6 en op de Iphone 14 van mijn vrouw. Goed bereik en geen problemen met installeren, er zijn genoeg websites waar je fake US mobiele nummers kunt vinden, even proberen..
Gedurende onze rondrit van drie weken (New York, Nashville, Washington) werkte deze prima via de esim op mijn Pixel 6 en op de Iphone 14 van mijn vrouw. Goed bereik en geen problemen met installeren, er zijn genoeg websites waar je fake US mobiele nummers kunt vinden, even proberen..
Ik vind bij de meeste esim en simkaarten dat ze bij tethering slechts 3G ontvangst hebben? Is dat nog een beetje te doen of werkt dat onvoldoende?
-
- Amerika-ontdekker
Zie door de bomen het boss niet meer.
Mijn telefoon heeft geen esim mogelijkheid.
Wat is dan de beste optie voor unlimited internet?
Kan ik een Verizon sim kopen en dan alsnog de Verizon app gebruiken net de trial voor een maand??
Kan ik een Verizon sim kopen en dan alsnog de Verizon app gebruiken net de trial voor een maand??
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Over de Verizon app kan ik je helaas niets vertellen.Schmitzcuracao schreef: ↑24 okt 2023, 02:02Zie door de bomen het boss niet meer.
Wel dat wij net terug zijn uit Amerika en de T-mobile Simkaart hebben gekocht.
Op 03 sept is er een post geplaatst door BigAl, en die hebben wij ook gebruikt.
Mijn telefoon had duo-sim mogelijkheid, dus de kaart besteld en in NL al geinstalleerd.
Dan kies je de startdatum en als je in Amerika bent, zet je je "internet-toevoer"

Behalve middenin Big Bend NP hadden wij eigenlijk overal wel bereik

Wij gebruikten het voor de socials, google maps en de navigatie. Soms ook gewoon effe als hotspot.
Ik weet dus niet hoeveel unlimited data je wilt hebben, maar ik kon gewoon lekker vooruit.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bovenaan de Verizon trial pagina staat "All you need is your own phone. Just make sure it’s unlocked, eSIM-capable, and compatible with our 5G network."Schmitzcuracao schreef: ↑24 okt 2023, 02:02Zie door de bomen het boss niet meer.
De Verizon trial kun je alleen gebruiken als je telefoon eSim heeft.
In dit topic vind je genoeg andere aanbieders die fysieke sims leveren.
Na me helemaal suf te hebben ingelezen over e-sim, zag ik wat anders voorbij komen: KPN 10 GB (31 dagen) voor 24,99 en 15 GB voor €34,99. Bijna dezelfde prijs als bij Airalo. Het voordeel is dat je niks hoeft te installeren, niks fout in kan stellen ed.
Is er al iemand die ervaring met deze bundel heeft?
Ik las op het forum van KPN dat ze meer meerdere providers een overeenkomst hebben, klinkt ook goed.
Robert
Is er al iemand die ervaring met deze bundel heeft?
Ik las op het forum van KPN dat ze meer meerdere providers een overeenkomst hebben, klinkt ook goed.
Robert
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik dacht, we gaan ook de Verizon Free Month proberen. Hier in NL alvast even de App erop gezet (Samsung S22 Ultra), werkt vloeiend. Alleen als je in de App 'Free Trial' aanvinkt, gaat hij testen of je ervoor in aanmerking komt, en geeft hij aan dat wij niet in aanmerking komen omdat we dit in de laatste 12 maanden al een keer geprobeerd hebben. Dat is helemaal niet zo ... Zou het komen omdat we nog in Nederland zitten, op een Nederlands netwerk ? Heeft iemand het al eens geprobeerd, en lukte het uiteindelijk in de USA wel ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Even de zoekfunctie gebruiken, en je ziet dat het niet werkt op (alle?) Samsung toestellen. Omdat het modelnummer niet een Amerikaanse is. Had ik helaas ook last van afgelopen zomer 

-
- Amerika-ontdekker
Iemand ervaring met esim.me
Hier kan je een fysieke simkaart kopen waar een soort e-sim is ingebouwd waarmee je dus een geen esim compatible telefoon wel compatible maakt...
Esim.me
Hier kan je een fysieke simkaart kopen waar een soort e-sim is ingebouwd waarmee je dus een geen esim compatible telefoon wel compatible maakt...
Esim.me
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ah ... jammer ... Dank, dat had ik gemist ! Dan toch maar snel nog sim kaartje gekocht !jeppiepruts schreef: ↑07 nov 2023, 12:45Even de zoekfunctie gebruiken, en je ziet dat het niet werkt op (alle?) Samsung toestellen. Omdat het modelnummer niet een Amerikaanse is.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Ik heb de melding van Google gekregen dat ik binnen 30 dagen het nummer moet gebruiken.Galapogos schreef: ↑07 aug 2023, 16:03Om je Google Voice-nummer actief te houden, is het enige dat je moet doen dit nummer af en toe daadwerkelijk gebruiken. D.w.z. eens in de zoveel maanden een telefoongesprek voeren of een sms versturen. Dit mag ook een gratis gesprek naar een of ander callcenter met een bandje zijn. Google stuurt je vanzelf een herinnering als je je account langer dan x maanden niet hebt gebruikt, en je hebt daarna nog wel even de tijd om een gesprek te voeren / sms te versturen.
Even 2 x naar AA bagage gebeld daar krijg je direct een bandje. Nu kan ik nergens zien of vinden
dat het nummer weer voor bepaalde tijd actief blijft.
Moet ik dit gewoon aannemen?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je krijgt volgens mij inderdaad geen bevestiging van Google.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3066 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties