Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
leuke route denver-mount rushmore
leuke route denver-mount rushmore
Hoi,
Wij gaan in september een klein rondje noordwesten maken, omdat we gaan naar Yellowstone willen. Nu gaan we landen in Denver en van hieruit naar Yellowstone. Maar we willen eerst richting Mount Rushmore, dan naar Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City en dan weer terug naar Denver. Dit is in grote lijnen de route. Maar wat is de beste/leukste route naar Mount Rushmore vanuit Denver, en hoe lang doe je daar ongeveer over.
Groetjes Edith
Wij gaan in september een klein rondje noordwesten maken, omdat we gaan naar Yellowstone willen. Nu gaan we landen in Denver en van hieruit naar Yellowstone. Maar we willen eerst richting Mount Rushmore, dan naar Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City en dan weer terug naar Denver. Dit is in grote lijnen de route. Maar wat is de beste/leukste route naar Mount Rushmore vanuit Denver, en hoe lang doe je daar ongeveer over.
Groetjes Edith
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoi Edith,
In 2005 heb ik deze route ook gereden, van Aurora (nabij Denver) naar Custer, SD. Ik heb er een hele dag voor uitgetrokken. 's Ochtends ben ik rond 09.00 vertrokken en toen via Scotts Bluff NM, NE en Carhenge (bij Alliance, NE) naar Custer gereden. De totale afstand was 436 mijl. Een flinke afstand maar heel goed te doen en dan ben ik 's ochtends ook nog niet eens heel vroeg vertrokken. 's Avonds rond 19.00 uur was ik in Custer. Onderweg heb ik diverse (lange) stops gemaakt. Gehaast heb ik mij dus totaal niet.
Je kunt e.e.a. teruglezen in mijn reisverslag 2005 bij dag 18, zondag 26 juni. Hieronder een kaartje van de route die ik die dag gereden heb.
http://www.rschotanus.com/route2005/dag18.gif
Roland
Edit: kaartje kun je zien als je op de link klikt
In 2005 heb ik deze route ook gereden, van Aurora (nabij Denver) naar Custer, SD. Ik heb er een hele dag voor uitgetrokken. 's Ochtends ben ik rond 09.00 vertrokken en toen via Scotts Bluff NM, NE en Carhenge (bij Alliance, NE) naar Custer gereden. De totale afstand was 436 mijl. Een flinke afstand maar heel goed te doen en dan ben ik 's ochtends ook nog niet eens heel vroeg vertrokken. 's Avonds rond 19.00 uur was ik in Custer. Onderweg heb ik diverse (lange) stops gemaakt. Gehaast heb ik mij dus totaal niet.
Je kunt e.e.a. teruglezen in mijn reisverslag 2005 bij dag 18, zondag 26 juni. Hieronder een kaartje van de route die ik die dag gereden heb.
http://www.rschotanus.com/route2005/dag18.gif
Roland
Edit: kaartje kun je zien als je op de link klikt
Laatst gewijzigd door Coyote op 06 mei 2007, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben een soortgelijke route gereden, echter van noord naar zuid. Misschien kan je ook nog leuke dingen / bezienswaardigheden uit ons reisverslag van 2004 halen. In de linker kolom vind je de buttons naar de dagverslagen en foto's.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi Edith,
Wij hebben vorig jaar ook deze route gerden. Wij zijn niet in Denver geweest maar kwamen vanaf Moab.
Gaan jullie ook nog een bezoek brengen aan het Rocky Mountain NP?
In ons reisverslag kun je de route en ons verslag vinden van Wyoming en South Dakota. http://www.backtotheusa.web-log.nl/ (vanaf dag 9 )
Je kunt hier ook tips uithalen voor de route tussen Mount Rushmore en Yellowstone .
Fotos kun je hier vinden. http://www.pixagogo.com/2027635180
Marjon
Wij hebben vorig jaar ook deze route gerden. Wij zijn niet in Denver geweest maar kwamen vanaf Moab.
Gaan jullie ook nog een bezoek brengen aan het Rocky Mountain NP?
In ons reisverslag kun je de route en ons verslag vinden van Wyoming en South Dakota. http://www.backtotheusa.web-log.nl/ (vanaf dag 9 )
Je kunt hier ook tips uithalen voor de route tussen Mount Rushmore en Yellowstone .
Fotos kun je hier vinden. http://www.pixagogo.com/2027635180
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Huh? Kaartje is slechts 860 pixels breed. Nog meer mensen die er last van hebben, dan pas ik het aan.hekkie schreef:Kun je hem ook ietsje kleiner maken?? Ik moet nu scrollen.......![]()
![]()
Tja, ik werk met een schermbreedte van 1680 pixels op mijn 22" scherm. Dan heb je niet zo gauw door dat een afbeelding te groot is...

Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: leuke route denver-mount rushmore
Hoi Edith,Edith schreef:. Nu gaan we landen in Denver en van hieruit naar Yellowstone. Maar we willen eerst richting Mount Rushmore, dan naar Yellowstone, Grand Teton, Salt Lake City en dan weer terug naar Denver. Dit is in grote lijnen de route. Maar wat is de beste/leukste route naar Mount Rushmore vanuit Denver, en hoe lang doe je daar ongeveer over.
Als ik het goed begrepen heb, wordt dit je 2e reis dit jaar naar Amerika. Niet verkeerd. We hadden je in 2005 al gewaarschuwd voor de "verslaving" .....

Leuk trouwens dat je telkens een ander gebied kijkt bekijken. Voor de plaatsen die jij wilt gaan bezoeken, heb ik even een kaartje gemaakt van een rondtrip. Vanuit deze basis kun je allerlei aanvullingen en of wijzigingen bedenken. Ik kan er tientallen opnoemen. E.e.a. is afhankelijk van hoeveel tijd je hebt en wat je leuk vindt natuurlijk.
Voor het traject wat je hier specifiek vraagt, zou ik in ieder geval vanuit Denver een bezoek brengen aan het Rocky Mountain NP. Overnachting evt. in Estes Park.
Voor het volgende traject kun je bijv. kiezen via Cheyenne en Fort Laramie naar de Black Hills of via Cheyenne en Scotts Bluff met evt. Carhenge.
Eenmaal aangekomen in de Black Hills rijd je, voordat je bij Mount Rushmore komt, langs het Custer SP, het Wind Cave NM, de Needles Hwy, Crazy Horse Memorial. Allemaal hoogtepunten die een bezoek en een rit waard zijn.

Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, hier nog iemand!Coyote schreef:Huh? Kaartje is slechts 860 pixels breed. Nog meer mensen die er last van hebben, dan pas ik het aan.hekkie schreef:Kun je hem ook ietsje kleiner maken?? Ik moet nu scrollen.......![]()
![]()
Tja, ik werk met een schermbreedte van 1680 pixels op mijn 22" scherm. Dan heb je niet zo gauw door dat een afbeelding te groot is...![]()
Roland
Marianne
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik neem toch aan dat je meer wilt zien dan alleen Mt. Rushmore? Veel leuker zijn o.a. de Badlands, Windcave NP en je hebt er ook nog Devils Tower. Je kunt daar rustig een paar dagen (2) voor uittrekken.
Toen wij er waren lag Mt. Rushmore in een dichte mist en hebben er HELEMAAL NIETS van gezien.
groetjes
Hanny
Toen wij er waren lag Mt. Rushmore in een dichte mist en hebben er HELEMAAL NIETS van gezien.

groetjes
Hanny
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor de route via Scottsbluf. Zoals ik al aangaf, is dit een basisroute en kun je van daaruit alles aanpassen naar eigen voorkeur.Yeehaw schreef:Op het kaartje staat de route via Lusk naar de Black Hills en niet de route via Scottsbluff zoals eerder door Roland en mij aangegeven. Via Lusk is iets sneller maar je mist Nebraska.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
@ hekkie over verslaving gesproken....zelfs mijn vriend is nu om!!!!!! En als ik terug denk aan onze reis naar het westen, dan krijg ik gewoon heimwee. Ik denk er bijna nog dagelijks aan. Eigenlijk hadden we Canada in de planning dit jaar. En toen heb ik als grap gezegd, we kunnen ook weer naar Amerika...
Mijn verbazing was groot toen hij dat ook een goed idee vond. Vooral Yellowstone. Dus de beslissing was gemaakt!!!!!!
We landen en vertekken in Denver en we hebben 16 dagen de tijd. Dus om een rondje te maken moet wel lukken. Het zal zo'n rondje worden zoals het kaartje van Hekkie, alleen dan niet langs Moab omdat we daar al geweest zijn. Natuurlijk zou ik weer heel graag terug gaan, maar daar is de tijd te kort voor.
Voor alle andere tips en verslagen wil ik jullie zoals altijd weer bedanken. Ik ga al jullie reisverslagen erbij pakken om leuke dingen uit te halen!! Leuk weer de voorbereiding.

We landen en vertekken in Denver en we hebben 16 dagen de tijd. Dus om een rondje te maken moet wel lukken. Het zal zo'n rondje worden zoals het kaartje van Hekkie, alleen dan niet langs Moab omdat we daar al geweest zijn. Natuurlijk zou ik weer heel graag terug gaan, maar daar is de tijd te kort voor.
Voor alle andere tips en verslagen wil ik jullie zoals altijd weer bedanken. Ik ga al jullie reisverslagen erbij pakken om leuke dingen uit te halen!! Leuk weer de voorbereiding.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar bij fort Laramie geweest.
zie hier op dag 11: http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Wij vonden het zelf niet zo heel bijzonder maar daar zijn de meningen over verdeeld op het forum.
Maar ik ben gewoon niet zo geinteresseerd in hoe de huizen er in die tijd van binnen uitzagen, en veel meer is er toch niet te zien daar. Bovendien was het bloedheet toen wij er waren en er was nergens schaduw.
Marjon
zie hier op dag 11: http://www.backtotheusa.web-log.nl/
Wij vonden het zelf niet zo heel bijzonder maar daar zijn de meningen over verdeeld op het forum.
Maar ik ben gewoon niet zo geinteresseerd in hoe de huizen er in die tijd van binnen uitzagen, en veel meer is er toch niet te zien daar. Bovendien was het bloedheet toen wij er waren en er was nergens schaduw.
Marjon
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Lees hier in ons reisverslag. Bovenaan de pagina zit een button voor de foto's van die dag.6foot6 schreef:Is er iemand naar Fort Laramie geweest?(dat is niet bij Laramie), is hier iets te zien?
Wij vonden het erg de moeite waard. De geschiedenis van Amerika en de trek van de pioniers met alles wat daar bij hoort, spreekt ons aan.
Zo nu en dan zijn er festiviteiten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6539 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-