Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@Coyote
Roland,
bedankt voor de tip. Ik heb onze nieuwe kaart nog niet ontvangen maar ik ga die van 2023 zéker bewaren.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Op mijn oude ANWB pas staat wel een geldig tot datum; februari 2024. Maar ik bewaar de pas wel, want ook de nieuwe pas die ik gisteren kreeg had het logo van show your card niet meer.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Coyote schreef:
06 dec 2023, 06:52
dejong89 schreef:
05 dec 2023, 09:55
Nee. Sterker nog, als lid van de ANWB heb je recht op basic roadside assistance. Zelf nog nooit nodig gehad ( klop klop )
Is die samenwerking met de ANWB er nog wel? Zie hier waar staat dat het per 01-01-2023 afgelopen is.
Yup. Staat zelfs op de pagina waar je heen refereert:
Voordeel in de Verenigde Staten

Omdat de ANWB lid is van de FIA en de GMA, kunnen ANWB-leden wel gebruikmaken van de volgende diensten bij zusterclub AAA (American Automobile Assocation) in de Verenigde Staten:

AAA papieren kaarten, AAA Tourbooks en AAA Travel producten, diensten en accessoires zijn verkrijgbaar in AAA Club kantoren.
Standaard hulp bij pech onderweg – bekijk de Emergency Roadside Assistance.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Goed om te weten van die AAA roadside assistance! We nemen onze ANWB kaart mee.
Ook ik heb geboekt bij Alamo.de met de 30% kortingscode THPPS30. Ben netjes lid geworden van GermanWho. Wel apart dat via hun eigen site er minder korting is bij Alamo dan met deze kortingscode.

We hebben gekozen voor een FFAR (Chevy Tahoe categorie) voor € 2381,35 van 22 juli - 16 augustus (26 dagen) van Chicago naar Las Vegas.
We gaan kamperen en heb nog lang getwijfeld om nog een categorie auto groter te nemen, maar dat is bijna €1000 meer voor die periode. Daarvan kunnen we ook veel andere leuke dingen doen! De vorige keer kwamen we uit bij een Ford Explorer in deze categorie en die was echt groot genoeg. Dus we duimen dat er weer zo'n optie staat en gaan het wel zien!

Ik hoefde geen credit card gegevens te delen, wat me verraste! Daardoor helaas geen skip the counter.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

@FamMandersGoesUSA Een Ford Explorer is een SFAR bij Alamo, als die geschikt is kun je goedkoper boeken ;)
Je kunt gewoon skip the counter gebruiken na boeken op Alamo.de
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Oeps heb het even nagekeken en het was inderdaad geen Ford Explorer maar een Ford Exploration.

In de bevestiging van Alamo staat: Bitte gehen Sie nicht direkt zum Auto.
Maar misschien kan ik daar nog iets voor doen zodat we wel meteen naar de auto mogen?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@FamMandersGoesUSA het is een fabeltje dat thpps30 van germanwho afkomstig is. Germanwho zegt de code niet te kennen. Het lijkt dat mensen die dat wel beweren elkaar napraten.
Alamo geeft aan dat het een code is die alleen via de Duitse site gebruikt kan worden om de verkoop daar te stimuleren.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

FamMandersGoesUSA schreef:
10 dec 2023, 11:00
Oeps heb het even nagekeken en het was inderdaad geen Ford Explorer maar een Ford Exploration.

In de bevestiging van Alamo staat: Bitte gehen Sie nicht direkt zum Auto.
Maar misschien kan ik daar nog iets voor doen zodat we wel meteen naar de auto mogen?
Ford Expedition ;)

"Bitte gehen Sie nicht direkt zum Auto": Als je geen skip the counter doet inderdaad. Maar dat kun je gewoon hier doen https://www.alamo.com/en/reserve/skip-t ... ookup.html
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Oh bedankt! Daar ga ik naar kijken. dat scheelt veel tijd!

Ok.... expedition.... het is wel duidelijk dat ik geen verstand heb van auto's :oops:
FamMandersGoesUSA
Amerikafan

Trom schreef:
10 dec 2023, 11:23
@FamMandersGoesUSA het is een fabeltje dat thpps30 van germanwho afkomstig is. Germanwho zegt de code niet te kennen. Het lijkt dat mensen die dat wel beweren elkaar napraten.
Alamo geeft aan dat het een code is die alleen via de Duitse site gebruikt kan worden om de verkoop daar te stimuleren.
Dank voor je toelichting. Ik heb er even een mailtje naar Alamo aan gewaagd om zeker te zijn dat ik de code mag gebruiken. Heb geen zin in gedoe als ik daar sta. Hoewel..... de kans op gedoe is afwezig als ik de Skip the counter van Harry ga doen!
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

Jaaaah goed idee, stuur jij even een mailtje naar Alamo of die kortingscode wel voor jou bestemd is. Waarom niet Herzt ook niet even attenderen op de 510000 code?
Alamo doet er niet moeilijk over, het halve forum gebruikt die code en jij gaat mogelijk slapende honden wakker maken.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Er zijn al meer mensen die Alamo.de een mail gestuurd hebben en het antwoord is steeds, ja het mag mits je via alamo.de boekt. Je hoeft geen Duitser te zijn. Germanwho heeft niets met de code te maken.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Kevin77 Reageer eens even normaal en minder aanvallend en baseer je op feiten. Deze code werd pas in maart 2023 voor het eerst genoemd op dit forum. Tot in september werd hier, en ook op het Duitse forum, nog steeds gemeld dat deze code van germanwho.de afkomstig was. Op 16 september meldde @ONYX666 dat hij bevestiging had van alamo.de dat de code op de Duitse site gebruikt kon worden. Als gebruiker van het forum was dat voor mij de bevestiging.
Roeptoeter dus niet zomaar en stel desnoods een vraag.
Kevin77
Amerikafan

Bericht door Kevin77 »

@Trom Dat maak ik zelf wel uit hè. De vragenstellers hier mogen ook wel eens wat van een ander aannemen.
Ik heb de thpps30 al vanaf 2018 in mijn lijstje met code staan iig
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Kevin77 ; Tweakers ?

De code is al in gebruik sinds 2013..
Forumleden die hier al langer komen en/of neiuwkomers die allereerst nieuwsgierig lezen en de zoekfunktie gebruiken zullen zich de "Alamogames" website nog wel herinneren .
Uit die hoek komt "thpps30 "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dit voorkomt dubbele posting
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Fen'Harel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Fen'Harel »

Hi! Wij gaan in juli/augustus 3 weken voor de 1e keer naar Canada (en Amerika) en vliegen op Vancouver. We zijn rustig aan het rondkijken maar mag je een auto meteen mee nemen vanaf het vliegveld op de dag van aankomst of moet je een dag wachten ivm jetlag? En is het handig om de auto de dag voor we terug vliegen in te leveren of op de dag zelf? :)
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Voor zover ik weet is het in Canada niet anders dan in Amerika: meenemen vanaf het vliegveld nadat je door de controles ben geweest. Inleveren op het moment dat je op het vliegveld aankomt en je loopt gelijk door naar de incheckbalie.

Vlieg je door naar Amerika?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Fen'Harel schreef:
11 dec 2023, 15:15
mag je een auto meteen mee nemen vanaf het vliegveld op de dag van aankomst of moet je een dag wachten ivm jetlag? En is het handig om de auto de dag voor we terug vliegen in te leveren of op de dag zelf? :)
Waarom niet? Denk dat de vraag eerder moet zijn: Vind je het zelf verstandig? Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. Inleveren doen wij altijd op de dag zelf maar we zitten dan ook zelden of nooit de laatste nacht in een centrum. Hangt een beetje van je route af.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Fen'Harel »

@peterz84 Oké! Duidelijk. Dankjewel :) We zijn ook nog nooit in Amerika geweest dus alles is nieuw haha.
En nee, We vliegen niet door naar Amerika, we gaan met de auto en ferry naar port Angeles voor een trouwerij en dan terug naar Canada voor familie bezoek en sight seeing. Tenminste dat is het plan nu X)

@dejong89 Ik had ergens gelezen dat ze geen auto mee gaven ivm jetlag maar dit was een soort blog (niet van hier) maar ik kon die regel niet vinden op de websites. Dus ik dacht vraag het hier! Dankjewel voor het antwoord :) Dus we zouden in theorie een dag later terug kunnen gaan naar het vliegveld om de auto op te halen. :)
De eerste dag en laatste nacht zitten we in Vancouver en doen we het, zeker die eerste dag/nacht lekker rustig aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer