Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Dat is een prima afweging. Wij hebben wel een auto gehad in Vancouver maar niet echt nodig gehad. Veel gelopen en fietsen gehuurd. Ging allemaal prima.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
een camper mag je vaak niet ophalen de dag van aankomst. Een auto wel
mag dus bij Alamo in ieder geval welIk weet niet precies hoe het zit met autohuur en de grensovergang naar de USA. Of dat altijd zomaar mag. Check dat even... Of misschien weet een ander forumlid dit.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik had in augustus bij Hertz geboekt voor een ATL-MIA itinerary voor 25/31 december. Sindsdien een paar keer gecheckt of het goedkoper kon, maar dat ging niet. Tot vandaag dan.. het is nu zo'n $150 goedkoper.. Goed nieuws, maar ik weet het niet heel zeker.
Met dezelfde FB CDP geboekt, zelfde data en tijd.. Later betalen.. deze keer staat er bij de kosten uitleg geen One way fee bij (verklaart dat het minder is geworden)... Kan het zijn dat Hertz veranderingen heeft doorgevoerd en daardoor geen one way fee meer rekent tussen bepaalde plaatsen ( voor ATL-JFK wordt nog wel steeds one way fee gerekend) ? N.B. voor een Tesla model 3 ATL-MIA betaal je ook nog steeds een one way fee..
Is er een kans dat ze alsnog een one way fee in rekening brengen bij het ophalen of inleveren ?
Met dezelfde FB CDP geboekt, zelfde data en tijd.. Later betalen.. deze keer staat er bij de kosten uitleg geen One way fee bij (verklaart dat het minder is geworden)... Kan het zijn dat Hertz veranderingen heeft doorgevoerd en daardoor geen one way fee meer rekent tussen bepaalde plaatsen ( voor ATL-JFK wordt nog wel steeds one way fee gerekend) ? N.B. voor een Tesla model 3 ATL-MIA betaal je ook nog steeds een one way fee..
Is er een kans dat ze alsnog een one way fee in rekening brengen bij het ophalen of inleveren ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Happy_harry Als er een oneway fee van toepassing is die al tijdens het boeken te zien:
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Harry- dank - dat denk ik dus ook en ik heb de reservering gewijzigd, vind het alleen vreemd dat Hertz ineens one way fees heeft afgeschaft voor deze stedencombinatie.Maar goed, we gaan het allemaal meemaken.
Ik ben nu inmiddels $250 minder kwijt (1/3 van de huurprijs) ook door gebruik van de Mastercard CDP 795091 die nu een veel betere (20% !) prijs gaf dan de FB Ivory of de 510000.
Ik ben van plan om een Sunpass transponder aan te schaffen in Florida.. Kan iemand bevestigen dat je het kenteken van de huurauto op je Sunpass account kunt zetten en daarmee kunt voorkomen dat Hertz ook nog maar iets met je tol te maken heeft ?
Ik ben nu inmiddels $250 minder kwijt (1/3 van de huurprijs) ook door gebruik van de Mastercard CDP 795091 die nu een veel betere (20% !) prijs gaf dan de FB Ivory of de 510000.
Ik ben van plan om een Sunpass transponder aan te schaffen in Florida.. Kan iemand bevestigen dat je het kenteken van de huurauto op je Sunpass account kunt zetten en daarmee kunt voorkomen dat Hertz ook nog maar iets met je tol te maken heeft ?
-
- Amerika-expert
@Happy_harry Transponder: Yep dat kan ik bevestigen, ik ben een paar keer per jaar in Florida
In de Sunpass app onder "Go to account" > "Transponders and Vehicles". Daar kun je 'm als Rental toevoegen. Wel de Sunpass Pro aanschaffen, die kun je op meer plekken gebruiken.
Vraag past beter hier viewtopic.php?f=11&t=77864

Vraag past beter hier viewtopic.php?f=11&t=77864
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dag iedereen,
volgend jaar doen we een rondje Las Vegas en heb ik dus een wagen nodig. Bedankt voor de code bij Alamo.de, dit scheelt echt een slok op een borrel
. Het enigste waar ik niet goed wijs aan uit geraak is de "extra" bestuurder.
Mijn vrouw en ik reizen samen met een ander koppel. De bedoeling is dat de 2 mannen afwisselend gaan rijden. Als ik de wagen in mijn naam huur, moet ik dan de "dure" optie extra bestuurder nemen of trek ik me daar niks van aan ? Als ik het goed begrijp mag je vrouw wel "gratis" rijden maar moeten we voor mijn vriend de extra bestuurder-optie nemen of zie ik dit verkeerd ?
volgend jaar doen we een rondje Las Vegas en heb ik dus een wagen nodig. Bedankt voor de code bij Alamo.de, dit scheelt echt een slok op een borrel

Mijn vrouw en ik reizen samen met een ander koppel. De bedoeling is dat de 2 mannen afwisselend gaan rijden. Als ik de wagen in mijn naam huur, moet ik dan de "dure" optie extra bestuurder nemen of trek ik me daar niks van aan ? Als ik het goed begrijp mag je vrouw wel "gratis" rijden maar moeten we voor mijn vriend de extra bestuurder-optie nemen of zie ik dit verkeerd ?
-
- Amerika-expert
Dat kloptSpringsteen schreef: ↑14 dec 2023, 14:16Als ik het goed begrijp mag je vrouw wel "gratis" rijden maar moeten we voor mijn vriend de extra bestuurder-optie nemen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi, als je een wagen hebt gereserveerd via alamo.de en je merkt dat de huurprijs gedaald is:
Boeking annuleren en nieuwe boeking maken
of
Boeking wijzigen en de prijs zal zich automatisch aanpassen aan de nieuwe lagere prijs?
dankje
Joinke_47
Boeking annuleren en nieuwe boeking maken
of
Boeking wijzigen en de prijs zal zich automatisch aanpassen aan de nieuwe lagere prijs?
dankje
Joinke_47
-
- Amerika-expert
Ik ga zelf altijd voor "niet je oude schoenen verbranden als je nog geen nieuwe hebt", dus ik zou eerst een nieuwe maken en pas daarna de oude cancelen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Even een nabrander, naast het feit dat het best relaxed is om eerst een nachtje te slapen (tenslotte vakantie) wil ik hier aan toevoegen dat de huurauto de volgende dag ophalen nog een ander voordeel(tje) heeft. Stel dat een stuk ruimbagage niet is meegekomen, dan kan je deze vaak wel de volgende dag/vlucht nog afhalen. Zo kan je je route vaak nog wel intact houden.dejong89 schreef: ↑11 dec 2023, 15:40Waarom niet? Denk dat de vraag eerder moet zijn: Vind je het zelf verstandig? Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. Inleveren doen wij altijd op de dag zelf maar we zitten dan ook zelden of nooit de laatste nacht in een centrum. Hangt een beetje van je route af.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Klopt, Bij Alamo is je spouse or domestic partner automatisch toegevoegd aan de reservering. Als je je vriend wil laten rijden zul je denk ik de extra bestuurder-optie moeten nemen. Mij er niks van aantrekken zou ik mij niet fijn bij voelen. Een ongeluk(je) kan iedereen gebeuren. Aansprakelijkheidsclaims kunnen in de VS hoog zijn… Hoe ze checken wie er gereden heeft, mocht het onverhoopt gebeuren geen idee, maar ik zou het er niet op gokken…Springsteen schreef: ↑14 dec 2023, 14:16De bedoeling is dat de 2 mannen afwisselend gaan rijden. Als ik de wagen in mijn naam huur, moet ik dan de "dure" optie extra bestuurder nemen of trek ik me daar niks van aan ? Als ik het goed begrijp mag je vrouw wel "gratis" rijden maar moeten we voor mijn vriend de extra bestuurder-optie nemen of zie ik dit verkeerd ?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 19 dec 2023, 21:49, 3 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-expert
Even een vraagje over hertz gold canopy. Deze kunnen we nu gelukkig gebruiken na onze huur in Canada van afgelopen zomer. Dit nadat “Veerle” onze eerste reservering bij Hertz niet wilde omzetten van standard counter naar Gold Canopy omdar we onze eerste huur bij Hertz nog niet voltooid hadden.
Klopt het dat je bij Gold Canopy een auto toegewezen krijgt in een bepaald vak? Of mag je net als bij de meeste locaties van Alamo uit bepaalde rijen kiezen? Ik lees hier verschillende verhalen over. Wij huren volgend jaar 2x bij Hertz, 1x op Las Vegas airport en 1x op San Antonio Airport.
Klopt het dat je bij Gold Canopy een auto toegewezen krijgt in een bepaald vak? Of mag je net als bij de meeste locaties van Alamo uit bepaalde rijen kiezen? Ik lees hier verschillende verhalen over. Wij huren volgend jaar 2x bij Hertz, 1x op Las Vegas airport en 1x op San Antonio Airport.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 20 dec 2023, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Je kunt uitzoeken uit een of meerdere rijen, afhankelijk van je status.
-
- Amerika-expert
@harryh Ik heb gold status. Dat zou betekenen dat je dan uit de ''gold rij'' mag kiezen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
correct, dat is de instapstatus. En je kunt in dat geval uit de rijen behorende aan de 'Gold sectie' kiezen
Check overigens de eerste posts in het forum en zijn simpele manieren om five star of president circle te bemachtigen waardoor de keuze ruimer wordt.
Check overigens de eerste posts in het forum en zijn simpele manieren om five star of president circle te bemachtigen waardoor de keuze ruimer wordt.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
-
- Amerika-expert
Inderdaad, zie een voorbeeld stappenplan hier viewtopic.php?p=1301505#p1301505 om status te krijgen.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@d_vdploeg Kleine impressie van Las Vegas. Geeft duidelijk aan hoe het werkt. Ook hoe leeg sommige aisles kunnen zijn.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- bedeve
- Amerika-expert

Over "Gold Status gesproken ...
Hoe ist met jouw Flying Blue Gold @harryh ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-