Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@kwarktaart Delta vluchten boeken bij KLM met Silver status geeft je helaas bijna geen voordeel meer. De enige voordelen zijn een gratis koffer en eerder boarden. En ook dat laatste is veranderd, met Silver mag je niet meer met de Skypriority groep boarden, pas met Main 1. Inderdaad zit gratis een stoel kiezen er niet meer bij, dat was vroeger wel. Ik heb al paar trips discussies met Delta CS gehad door ze op de Silver benefits van KLM FB te wijzen, maar nope, geen oplossing, de regels zijn veranderd. En met het inchecken kun je ook geen stoel kiezen, die wordt toegewezen. Al een keer gehad dat we met ons gezin van vier allemaal alleen zaten.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Dankje @harryh voor de uitleg. Zonde dat t zo gaat, maar ik kan me de inspanningen dan besparen en het maar gewoon nemen zoals t is..
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@kwarktaart wanneer vlieg je precies? Ik ga de 25e en kan van die dag zien hoe veel vrije ruimte er nog is in het toestel. De indeling (maar dat wist je vast al) is 2-4-2 in de A330. Wil je perse met z'n vieren naast elkaar of is 2x2 achter elkaar ook een optie? Als ik nu kijk zie ik daarvan ongeveer evenveel opties beschikbaar als van 4 naast elkaar.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

@Laredo we vliegen de 23e. 2x2 vinden wij prima hoor, met vier naast elkaar is niet nodig
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Zouden jullie met ons mee willen denken/zoeken? Ben al een paar maanden diverse opties aan het vergelijken en hoop dat jullie met een fijnere optie kunnen komen… Vooral de heenreis is het puzzelstukje.

We (3 pax) gaan zomer 2024 naar Hawaii, we vliegen vanuit NL naar Kauai en een ruime twee weken later vertrekken we vanuit Big Island weer terug. De tussenliggende vluchten zijn al geregeld en diverse overnachtingen al vastgelegd.

Wat willen we:
- aankomen op Lihue (Kauai) op maandag 15 juli
- vertrekken vanaf Kona (Big Island) naar Amsterdam op donderdag 31 juli
- kosten < €1500 per ticket
- zo efficient mogelijk vliegen qua reistijd, maar genoeg overstaptijd
- vanwege hier gelezen ervaringen, bij voorkeur geen overstap op Heathrow
- bij voorkeur 1 tussenstop

Wat hebben we o.a. al gezien:
1. totaal prijs ca €4500
Schermafbeelding 2023-12-20 205758.png
Schermafbeelding 2023-12-20 205758.png (74.67 KiB) 2160 keer bekeken
2. totaal prijs ca €3800 maar daar komen nog overnachtingskosten op Parijs CDG bij
Schermafbeelding 2023-12-20 210303.png
Uiteraard zijn er nog meer opties, maar heb even twee uitersten gezocht ter illustratie. Kunnen jullie meedenken?
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik heb het ook in m’n ‘eigen’ topic vermeld maar Lufthansa heeft onze vlucht van Las Vegas - Düsseldorf gecanceld. We reizen in de meivakantie. Als je nu dat traject opzoekt zijn er 2 stops (New York en Londen). Niet aantrekkelijk. Nu denk ik dat het kwa reisplan ook wel lukt om vanaf LA terug te vliegen. Ook prima tijden. Iemand ervaring met zoiets bij Lufthansa?
Een stopover van een paar dagen NY leek ons in eerste instantie ook tof maar met 5 kids toch ook wel een onderneming voor een dag of 2… (als het überhaupt al zou kunnen hoor)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@mikekiwi
Die overstap op LAX van 2.40u is onder normale omstandigheden meer dan genoeg. Ik hou voor een overstap in de US tenminste 2 uur aan. Heb je gezocht via google flights? Ik heb geen ervaring met Hawaii (gave reis trouwens 8) )Maar ik vind de prijzen voor vliegtickets op dit moment echt aan de hoge kant en niet alleen voor vluchten in de zomervakantie. Als ik zoek op google flights op jouw specifiek genoemde data, kom ik alleen maar lange overstappen tegen op de terugweg. Heeft misschien te maken met het eiland waar je vanaf vliegt en het aanbod vanaf dat eiland naar het vaste land?

LHR is op zich niet zo heel veel mis mee, mits je maar voldoende overstaptijd inbouwt. Ook hier zou ik tenminste 2 uur nemen. Overstappen minder dan 2 uur via LHR zou ik niet doen. LHR staat er bekend om dat vliegtuigen soms enige tijd in het luchtruim boven de airport blijven hangen, wachtend op toestemming om te landen.

Bij aankomst in het VK moet je vervolgens door paspoortcontrole (via poortjes) en door security, minder dan 2 uur kan dan krap worden, maar met 2 uur of meer is het wel te doen. Wordt straks misschien anders als het VK een ESTA achtig systeem gaat invoeren maar dat zien we dan wel weer.

Is wachten een optie tot de prijzen wat zakken? Zomervakantie duurt nog even? Zijn de data die je noemt ''harde'' data? Of kun je wellicht links of rechts een dagje schuiven? Soms kan een dagje eerder of later geld schelen, of een beter vluchtschema.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 dec 2023, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Jedinja schreef:
20 dec 2023, 22:24
Ik heb het ook in m’n ‘eigen’ topic vermeld maar Lufthansa heeft onze vlucht van Las Vegas - Düsseldorf gecanceld. We reizen in de meivakantie. Als je nu dat traject opzoekt zijn er 2 stops (New York en Londen). Niet aantrekkelijk. Nu denk ik dat het kwa reisplan ook wel lukt om vanaf LA terug te vliegen. Ook prima tijden. Iemand ervaring met zoiets bij Lufthansa?
Een stopover van een paar dagen NY leek ons in eerste instantie ook tof maar met 5 kids toch ook wel een onderneming voor een dag of 2… (als het überhaupt al zou kunnen hoor)
- wat zijn je reisdata?
- je bedoelt dat je voor LAS-DUS nu in NY én Londen over moet stappen? Of dat je 2 opties hebt; 1 met overstap in NY en 1 in Londen?
- wat is precies je vraag over ervaringen met Lufthansa? Of ze hier aan meewerken terug vanaf LAX? Dat hoeven ze niet te doen (LAX is te ver van LAS; max 200 mijl), maar je kunt ze vragen toch?
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

@d_vdploeg

Ik las in een stuk over Seattle airport dat ze daar al echt 3 uur aanraden voor een internationale overstap. LAX lijkt me groter en daardoor heb ik de conclusie getrokken dat daar dan ook meer tijd voor nodig is.

Google Flights heb ik zeker bekeken, maar niet veel andere opties die niet tot een doodlopende link leiden. Buiten dat heb ik de voorkeur voor boeken via de vliegmaatschappij zelf.

Er is weinig speling. We kunnen een dag eerder uit NL weg en ook een dag later uit Hawaii, maar dan houdt het ook wel op ivm inmiddels vastgelegde overnachtingen en binnenlandse vluchten tussen de eilanden.

Wachten is zeker een optie, maar ik zie dat de prijzen per ticket de afgelopen maanden met bijna €100 per maand zijn gestegen, dus of dat nu veel gaat opleveren weet ik niet...maar wie weet gebeurt er de komende maanden nog iets...

Moet je op Heathrow ook net als in de USA ook je bagage weer van de band halen en opnieuw inchecken of is dat niet nodig?

>> Kiwi's on tour<<
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op Heathrow gaat je bagage door dus daar heb je geen omkijken naar. Wel moet je door de veiligheidscontrole.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik ben ook aan het zoeken en heb een vraag over deze prijzen voor 4 personen in augustus 2024. Ik heb via KLM (uitgevoerd door Delta met de A330-900NEO) de volgende vluchten gevonden:
Met overstap:
DUS-AMS-SEA economy 3828
DUS-AMS-SEA premium comfort 5212

Rechtstreeks:
AMS-SEA economy 4488
AMS-SEA premium comfort 8092!

Ik ben me al mentaal aan het voorbereiden op dit soort bedragen en kijk nog even of we meer waarde hechten aan rechtstreeks vliegen of de premium comfort eens willen proberen (al dan niet heen en/of retour). Kan het kloppen dat je dus voor DUS-AMS-SEA zoveel minder voor dat premium stuk betaalt dan wanneer je dat deel rechtstreeks vliegt? Die ruim 8000 euro is toch bizar en die gaat het sowieso niet worden.

Ik weet dat het korte stukje AMS-DUS een gewone economy is, maar dat is prima. Zijn er verder nog haken en ogen aan een van de genoemde opties?
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@mikekiwi Over het algemeen is 2:40u echt voldoende. Maar goed er zijn uitzonderingen.. Als jouw vliegtuig vertraging heeft en er landen net voor jou ook nog andere intercontinentale vluchten dan kan het krapper zijn.Via https://awt.cbp.gov/ heb je een goede indicatie van de wachttijd. Maar het blijft een momentopname. Garanties heb je nooit… Maar het moet wel erg tegenzitten wil je dat niet halen.

Kijk anders of je via Honolulu kunt vliegen en dan later doorvliegen. Wellicht heb je dan meer opties. AMS-HNL en dan een domestic flight HNL-LIH is wellicht goedkoper omdat je uit meer airlines kunt kiezen. Er gaat slechts 1 delta vlucht per dag van LAX naar LIH en dat maakt het duur. Als je via HNL naar LIH vliegt kun je met meer airlines. Als je er bijvoorbeeld een dagje tussen laat heb je ook geen gedoe dat het een andere airline betreft met bagage ophalen, opnieuw inchecken ect, daar heb je dan meer de tijd voor.

Wat betreft LHR: bagage wordt doorgelabeld, die zie je pas weer in Amsterdam, in LHR moet je wel door de veligheidscontrole, zoals @mtl ook aangeeft.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

Ik heb de HNL-route al eerder gechecked omdat ik dezelfde gedachtegang had als jij, maar helaas is dat alleen maar duurder als je <24u reistijd wil blijven. En dan heb ik het alleen nog maar over de vlucht AMS-HNL, dan moet de binnenlandse vlucht van HNL-LIH er nog bij.

LHR is duidelijk en nemen we mee als alternatief tussenstation

>> Kiwi's on tour<<
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Hallo allemaal,

Jaren geleden hier ook lid geweest, nu weer opnieuw omdat we na jaren volgend jaar weer naar Usa gaan🥳
Ik ben nu aan het kijken voor vliegtickets. We vliegen rond 21 juli 2024 naar Portland, en vertrekken rond 14 augustus 2024 weer vanuit Helena Montana. We zijn met 2 volwassenen, en 2 kids (12/14)
Ik kom nu steeds rond de €3500 uit voor ons allen met vertrek vanuit Düsseldorf. Is dit een “normaal” tarief, of kan ik beter nog even wachten met boeken? We willen light reizen, allemaal rugzakje, en kleine handbagage koffer.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Portland maar vooral Helena zijn best wel dure luchthavens. In dat zicht lijkt me dat een gewone prijs. Maar de goede prijs is wat je zelf wil betalen.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

mikekiwi schreef:
21 dec 2023, 21:55
Ik heb de HNL-route al eerder gechecked omdat ik dezelfde gedachtegang had als jij, maar helaas is dat alleen maar duurder als je <24u reistijd wil blijven. En dan heb ik het alleen nog maar over de vlucht AMS-HNL, dan moet de binnenlandse vlucht van HNL-LIH er nog bij.

LHR is duidelijk en nemen we mee als alternatief tussenstation
Toen wij Hawaii meenamen was het inderdaad duur om de hele reis in 1x te boeken. Goedkopere optie om te overwegen is een open jaw en apart een ticket los boeken tbv Hawaii. In ons geval hadden we een open jaw AMS<>LAX en HNL<>AMS (via Seattle). Los een ticket geboekt LAX<>HNL met Hawaiian Airlines (BC was toen zelfs super goedkoop). Aangezien de overstap toch lang zou zijn, hadden wij ook iets van dan 1-2 nachtjes LA meepakken, scheelt ook weer met de jet lag ;-) en dan zit je safe.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

harryh schreef:
17 dec 2023, 14:08
@kwarktaart Delta vluchten boeken bij KLM met Silver status geeft je helaas bijna geen voordeel meer. De enige voordelen zijn een gratis koffer en eerder boarden. En ook dat laatste is veranderd, met Silver mag je niet meer met de Skypriority groep boarden, pas met Main 1. Inderdaad zit gratis een stoel kiezen er niet meer bij, dat was vroeger wel. Ik heb al paar trips discussies met Delta CS gehad door ze op de Silver benefits van KLM FB te wijzen, maar nope, geen oplossing, de regels zijn veranderd. En met het inchecken kun je ook geen stoel kiezen, die wordt toegewezen. Al een keer gehad dat we met ons gezin van vier allemaal alleen zaten.
Naar mijn weten mag Silver al heel lang niet meer met SkyPriority mee bij boarden (los van Delta; skyteam in general (inclusief AF/KLM) groep 3 na SP, (groep 1/2) volgens mij is dit rond 2015 aangepast).
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Is het na te gaan wat je voor een stoel kwijt gaat zijn voordat je gaat boeken? Of moet je dan een boeking simuleren (incl. gegevens reizigers), stoelen kijken en dan afbreken? Ik twijfel over een vlucht via KLM (uitgevoerd door Delta) en dan ofwel de comfort+ ofwel economy met evt stoelen met meer beenruimte. Ben hier niet zo in thuis 🥴
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Ik doe inderdaad een boeking “simuleren”.
Dan zie je precies wat je totaal met stoelen en evt. ruimbagage kwijt bent.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Coren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Coren »

Het is er allemaal niet goedkoper op geworden met vliegen... Ik kan geen vluchten naar Las Vegas vinden < 4.000 euro zonder 2x te moeten overstappen of echt op achterlijke tijden te vliegen en aan te komen (7u vertrek en 's avonds 18u aankomst bijvoorbeeld). Gaan tickets voor de maand juli nog goedkoper worden of is dit het moment?

Verder vroeg ik me af: wij hebben 1, misschien 2 grote koffers. Voorheen boekte ik die later bij, is dat nog steeds gewoon mogelijk?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer