Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Bensiegel
Amerikafan

Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door Bensiegel »

Dag allen, ik stuitte op onderstaande discussie op het TA forum.

https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g ... ngton.html

Men raadt dus sterk af om een camper te huren omdat het duurder is, zeer onhandig met rijden en parkeren. Een gedoe om even ergens naar toe te gaan als je al op je camping staat. Een hoop ompakken, vast maken elke dag, etc, etc, etc...

Wij gaan zelf komend jaar een auto huren voor onze roadtrip, omdat ik zelf niet zo'n avonturier en kampeerder ben. Al heb ik uiteraard wel gekeken naar de opties om een camper te huren. Ik heb het hier thuis met mijn broers geregeld over gehad, en zijn zijn doorgewinterde kampeerders. En zullen dus naar eigen zeggen altijd kiezen voor een camper als ze naar de VS zouden gaan.
Nou, dat wordt een leuke discussie straks aan het kerstdiner :)

Wat vinden jullie? Want als ik moet geloven wat er geadviseerd wordt door de Amerikanen zelf, dan heb ik de juiste keuze gemaakt door een huurauto en hotels te nemen.
Ben zeer benieuwd wie mij kan overreden met het tegendeel.

Vrolijk kerstfeest!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Roadtrippen met camper lage kosten en gemak terecht?

Bericht door ONYX666 »

Wij hebben vroeger ook paar keer met camper gedaan, beide heeft voor en nadelen.
Met camper kun je op mooiere plekken staan, minder gesjouw elke dag en je hebt constant alles bij de hand. Maar het is inderdaad duurder, buiten de camper zelf is brandstof stuk duurder en ook de luxere campings kunnen wel 70-80 usd per nacht kosten.

Daarom doen we tegenwoordig met de auto een combinatie van kamperen en hotels. Zo kunnen we in parken toch op mooie plekken staan , is goedkoper dan een camping en je hoeft inderdaad niet alles af te breken als je een boodschap wilt doen.

Maar beide varianten zijn gewoon leuk hoor.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Dank voor je reactie, maar ook juist dat het minder gesjouw is ziet men blijkbaar anders. Ik heb echt geen idee, ik voel mij zeker aangetrokken tot het geromantiseerde van de roadtrip met een camper. Maar als ik al nadenk over het gedoe om met zo'n joekel een grote stad in te rijden, ben ik er al snel weer vanaf.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hier is natuurlijk al veel over geschreven en het juiste antwoord bestaat simpelweg niet. De keuze kun je beste maken door alle zaken die je van belang vindt eens in 2 excelkolommen te zetten. En daar de mate van belangrijkheid en de kosten per auto vs camper bij te zetten. Zo kan dit zelfs per vakantie verschillen. Wij zouden voor een reis door Florida of Zuid Oost USA nooit een camper nemen, maar in West Amerka kiezen we bijna áltijd voor een camper. Alhoewel wij afgelopen oktober nog een korte trip SF naar LV met een auto hebben gedaan. En straks met mijn dochter een korte trip per auto weer van LA naar LV (nog maar een keertje naar U2 :-)). In juni doen we Noord West weer met een camper, vanuit Vancouver, omdat je daar van die handige truck-campers kunt huren. Zo zie je maar, geen vaste keuze...
De belangrijkste verschillen (qua kosten) zijn natuurlijk de huur en de bandstof. Maar dan komen zaken als ''hou ik van uit eten of is op de camping de BBQ aansteken juist leuk'' ? Of wil ik altijd buiten de deur ontbijten (of een matig hotel in een ketenhotel) of ga ik lekker voor yoghurt met muesli & fruit in het zonnetje op een mooie plek. Koffie onderweg zelf maken of naar de Starbucks. En vergelijk die kosten dan eens in 3 weken. Kortom: bij ons komt er elke keer weer uit dat de kosten nauwelijks verschillen als je echt alles bij elkaar optelt. Zelfs een kolom mat hotel/lodge/tent staat erin. Maar dan willen we af en toe een wat duurdere lodge als tegenhanger van kamperen en zijn de kosten weer vergelijkbaar aan het worden. Het heeft dus vooral van je eigen voorkeuren te maken. Wij kiezen dus wat vooral wat wij een reis past of voor een regio geschikt is.
En oja: de wegen in LV, LA, SF zijn nou geen amsterdamse grachten dus met zo'n joekel rijden wij zo de stad in :-) Dat is trouwens ook iets voor in je vergelijking: camper = minder kilometers per dag, scheelt bij ons meestal ca 20% per uur
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ook als je met de auto reist kun je heerlijk barbecueën. Juist in Amerika heb je overal picnic areas en public parks waar dat makkelijk kan. Wij hebben dat vaak gedaan in de zomer. En yoghurt met muesli & fruit in het zonnetje is ook geen probleem met de auto :wink:
Een wat minder vaak genoemd voordeel van de auto is denk ik dat je trailheads aan smalle (onverharde) weggetjes makkelijker kunt bereiken.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Al onze reizen met een camper gemaakt, ok behalve de stedentrip naar NewYork dan.
Ik kan me niets anders voorstellen. Voor onze allereerste reis ooit een boek gekocht waarbij de voor en nadelen beschreven stonden.
Nu ook als je even googled zie je ook veel lijsten en persoonlijke ervaringen. Het was altijd zo dat achter de streep de kosten redelijk vergelijkbaar waren.
Het is ook echt heel persoonlijk, ik vind niets mooiers dan smorgens de deur van de camper open te doen en m'n ontbijt op de picknick tafel te zetten en te genieten van de omgeving en de bezoekers op de camping. Herten, eekhoorns e.a. dieren schuiven nog net niet aan...😊
Ook savonds met een lekker glaasje genieten van de zonsondergangen.
Ik vergeet nooit weer de blikken van wandelaars op de south rim ( GC) toen wij met extreem hoge temperatuur uit de camper stapten met een ijsje in de hand.
Ok, wij hadden een speciale permit, maar dan nog.
Om te kiezen tussen auto en camper denk ik inderdaad, dat een lijstje van je voorkeuren voor de soort reis je kan helpen een goede keuze te maken. Succes!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wat ons betreft bestaat er geen betere manier van vakantie in Amerika dan met een camper, maar het is een kwestie van smaak. Ja, ze slurpen benzine en ja, ze zijn onhandig als je veel in steden wilt zijn, want parkeren is daar lastig en de reis gaat iets langzamer, maar hé, je bent op vakantie. Verder zien wij alleen maar voordelen. Je hebt altijd alles bij je, je kunt midden in de parken overnachten en genieten van bv. herten die naast je camper staan, bbq-tje erbij, helemaal top. Als je onderweg zin hebt om wat te eten stop je ergens, trek je de koelkast open en smeer je een boterham of je warmt zelfs een restje van de avond ervoor op in de magnetron als je een generator hebt, wat de meeste campers hebben. Je hebt ook altijd je hele garderobe bij de hand, dus als het opeens ander weer wordt, kun je zonder veel moeite wat anders aan doen. Of als je op een wandeling in de modder gevallen bent. Wij spreken hier uit ervaring :lol:
Campings hebben we al in alle soorten en maten gehad en zijn als een blok gevallen voor de simpele state park campings of zelfs boondocken (gratis waar het mag). Zo hebben we al op de prachtigste plekken gestaan.
Het aan- en afkoppelen van de camper als je een hookup hebt staat in geen verhouding tot het inpakken van je koffer of tas elke dag in een hotel. Het is echt een werkje van niks.

In 2018 hebben we een wegbrengcamper van Middlebury naar Las Vegas gebracht en zijn toen nog een paar dagen met auto en hotels verder gegaan naar LA, maar dat was een heel ander gevoel. Voor ons meer van A naar B rijden en we misten het echte vakantiegevoel.
Qua prijs zal het onder de streep niet heel veel meer uitmaken. De camper is qua huur duurder dan de auto en gebruikt meer benzine, maar de campings zijn goedkoper dan de hotels en je gaat gewoon naar de Walmart voor je boodschappen en hoeft niet altijd naar een restaurant. Voor ons overigens ook een reden, want een keer uit eten vinden we hartstikke leuk, maar om nu altijd te moeten vinden we minder.

Als we naar een stad willen of een weg rijden die echt niet geschikt is voor een camper, dan huren we een auto erbij voor die dag en dat is tot nu toe altijd prima bevallen.

Als je over onze ervaringen met de camper wilt lezen, dan staan onze verslagen hieronder in het onderschrift. Voor ons niks anders dan een camper!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het is hier op het forum al tot in den treure besproken in het verleden. Zoek maar eens dan zul je meer topics over hetzelfde onderwerp vinden. :wink:

Roadtrippen met een camper is wezenlijk anders dan roadtrippen met een auto. Ik denk niet dat de prijs bepalend moet zijn maar de manier waarop jij wilt roadtrippen. Bepaal dat eerst voor jezelf. Zet eens op een rijtje wat jij van een vakantie verwacht. Wat wil je? Wat vind je belangrijk? Bepaal dan of je dat met een camper of auto wilt doen.

Wat ik nu vooral lees is hoe het camperleven geromantiseerd wordt. Niets ten nadele over de campers overigens. Maar ik lees vooral een andere beleving van een vakantie dan een gemiddelde roadtripper die met een auto door Amerika trekt. Die is voor iedereen anders en vaak heel persoonlijk. Het is maar net wat beter bij je past.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Coyote schreef:
24 dec 2023, 12:16
Het is hier op het forum al tot in den treure besproken in het verleden. Zoek maar eens dan zul je meer topics over hetzelfde onderwerp vinden. :wink:
Idd, misschien kan het draadje naar het camper topic worden verplaatst @Moderatorteam
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Bensiegel Camper of auto lijkt me trouwens een hele gezellige discussie tijdens het kerstdiner. Altijd leuk om over vakantieplannen te praten.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Klaarblijkelijk verschillen wij Nederlanders wat dat betreft ook best ten opzichte van Amerikanen. Wij zijn natuurlijk allen kampeerders bij uitstek, althans zo staan we in Europa zeker bekend.
Als ik zo wat ervaringen van anderen lees, is het inderdaad een kwestie van persoon tot persoon. Ik vind het op vakantie altijd heerlijk om gewoon lekker vaak te gaan uit eten, en niet veel bezig te hoeven zijn met eten koken. Daarbij ben ik ook wel iemand die van echt lekker eten houdt, en om s'avonds mijn eten in een magnetron te moeten opwarmen zie ik echt niet zitten.
Dat wordt een mooie discussie vanavond :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het fijn vindt om elke dag uit eten te gaan zal een camper financieel minder aantrekkelijk zijn. Ik denk trouwens dat koken in een camper wel iets meer kan zijn dan iets opwarmen in de magnetron. En een camper heeft natuurlijk andere voordelen. Maar als je niet gaat koken is een auto met tent ook een mogelijkheid; dan sta je toch midden in de natuur in de parken, en je kunt in de steden een hotel nemen. Ons bevalt die combinatie uitstekend.
Bensiegel schreef:
24 dec 2023, 08:27
Want als ik moet geloven wat er geadviseerd wordt door de Amerikanen zelf, dan heb ik de juiste keuze gemaakt door een huurauto en hotels te nemen.
Er is natuurlijk geen juiste keuze hierin. Het hangt helemaal af van wat je zelf leuk vindt. En of je veel natuur doet of juist meer steden.

Marianne
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Er zijn ook mensen die een combinatie maken, dus bv het eerste deel met de camper en daarna een auto voor de rest van de reis. Je kunt het laten afhangen van de route die je gaat rijden, het seizoen en het weer, of vraag het eens aan je dochter 😊
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Bensiegel

Er is maar 1 manier om erachter te komen, beide een keer doen :D
21 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

En v.w.b. het tripadvisor topic waar je naar verwijst, daar zijn de paar reacties op een enkele na niet echt van mensen die daadwerkelijk een vacantie roadtrip met een rv hebben gedaan.
21 States so far...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij hebben het afgelopen oktober weer eens geprobeerd, laatste keer met een camper was ergens jaren 90 naar Italië, nu 3 weken zuid-westen gedaan, waar we normaal een auto huren en hotels pakken.

Conclusie, goedkoper is het absoluut niet, tenzij je misschien altijd op plekken staat zonder voorzieningen zoals stroom, water en riool, maar dat is ons te primitief….
Camper is verder een verschrikking om te rijden, traag, zwalkt over de weg en veel lawaai in de cabine. (Cruise America C25)
Ding zuipt echt benzine, en je kan zeker in steden/dorpen op veel plekken gewoon niet komen of parkeren, want grooooot.
Verder zijn de bedden dan weer te klein, maar dat is persoonlijk, wij hebben apart geslapen, had je tenminste wat ruimte.
Voor ons nooit meer. :lol:
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Ja, klaarblijkelijk hebben we allemaal een ander mening erover. Ik heb van jongs af aan altijd gekampeerd met mijn ouders. Sinds ik zelf op vakantie ga heb ik nooit meer gekampeerd, alleen zo nu en dan in een huur accommodatie op campings. Mijn kinderen hebben dus nog nooit echt gekampeerd. De eerste reactie van Sam was: ik wil fatsoenlijk douchen elke dag en ga echt niet in een tentje liggen.
Maar een goedkope tent/matje/slaapzak kopen en dan een paar keer overnachten midden in de natuur lijkt me dan wel weer leuk. Maar ook weer een heel gedoe met opbouwen/afbreken telkens.

Een camper gaat het in elk geval (deze keer) niet worden voor ons, omdat dit onze eerste roadtrip wordt, wie weet in de toekomst. Want ik ben ook al bezig met de volgende reis in 2025, en dan gaan we met het hele gezin. Dan komt de volgende discussie: met zijn vieren in een camper? :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bensiegel schreef:
25 dec 2023, 08:12
Ik heb van jongs af aan altijd gekampeerd met mijn ouders. Sinds ik zelf op vakantie ga heb ik nooit meer gekampeerd, alleen zo nu en dan in een huur accommodatie op campings.
Exact ook mijn eigen ervaring. :wink:

Daarom weet ik voor mijzelf ook dat ik persoonlijk het reizen met een auto en motels prettiger vind dan rondtrekken in een camper in Amerika. En dat heeft ook te maken met het feit dat ik altijd veel, heel veel wil zien. Meer dan 2 nachten ergens verblijven is uitzonderlijk voor mij. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ik denk dat je vooral moet kijken wat je meer aanspreekt; dat een camper duurder zou zijn geloof ik echt helemaal niks van; ja, de camperhuur en benzine is duurder, maar in een hotel slaap je niet voor 30 dollar per nacht (dat betalen wij gemiddeld voor een camping in de parken); af en toe een duurdere camping bij een stad bijvoorbeeld,maar meestal rond de 30 dollar. Koken is ook prima te doen in de camper; voor een maaltijd voor 4 personen (salade, stuk vlees op de bbq en iets van aardappeltjes of brood kostte altijd minder dan 20 dollar voor 4 personen, dus voor het eten waren wij niet veel meer kwijt dan thuis)
Als ik hoor wat anderen kwijt zijn voor een reis met de auto dan schrik ik altijd; dan waren onze 3 camperreizen echt beduidend goedkoper (3x hoogseizoen ,23-25 dagen en altijd onder de 12.000 euro gebleven, 2 volwassenen, 2 pubers, alles meegerekend en dan ook echt alles)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bensiegel schreef:
25 dec 2023, 08:12
Maar ook weer een heel gedoe met opbouwen/afbreken telkens.
Dat is bij ons echt zo gebeurd. Wij hebben een koepeltentje en dat staat in 5 minuten. Het wordt alleen lastig als de ondergrond erg hard is en je krijgt de haringen er niet in. Wij doen het ook regelmatig voor maar 1 nacht.
Het in- en uitpakken bij een autoreis met hotels is bij ons trouwens ook zo gebeurd; je pakt alleen uit wat nodig is; dat kost niet meer tijd dan een camper op zijn plaats zetten. :wink:

Maar @Bensiegel Dit is toch alleen maar een theoretische discussie? Je bent de laat om nog tegen een redelijke prijs een camper te huren en ook te laat om op populaire plaatsen nog een camping te vinden.
Wat dus wel een nadeel is van een camper; je moet voor de parken echt op tijd weten te reserveren.

@jill1234 Wij bleven met onze kinderen altijd onder de 10.000 euro, voor meestal een week of 4. Je kunt natuurlijk niet de prijs van een camping met die van een hotel vergelijken. En ook als je in hotels overnacht heb je vaak de gelegenheid om eens zelf te koken of iets in een magnetron te stoppen. Het is inderdaad maar net wat jou aanspreekt.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer