Ik heb inderdaad getankt zoals je zei. Ik laat de pomp altijd enkele keren afspringen. +10 dollar per gallon vind ik persoonlijk wel schandalig veel geld en kan ik niet mee akkoord gaan. Net omdat ik zeker weet dat de tank vol zat. Ze hebben me een halve tank aangerekend. Als het niet over het geld gaat, gaat het over het principe. Ik kan echt niet tegen oplichting en het is de tweede keer dat Hertz me iets onterecht aanrekent achteraf. In Canada had ik dan weer een wagen die niet in orde was en ze hadden nergens een auto om om te ruilen. Ik heb nog geen enkele vlekkeloze huur gehad met Hertz.Coyote schreef: ↑23 dec 2023, 09:05
Het zou zomaar kunnen dat de tank toch niet helemaal vol was bij het inleveren (en dus ook niet bij het uitrijden aan het % te zien). Hoewel 85% volgens mij wel zichtbaar zou moeten zijn op de meter in de auto. Meter met kuren?? Tank je de huurauto wel steeds vol totdat de pomp automatisch uitslaat? En probeer je daarna nog meer te tanken totdat ie weer (gelijk) uitslaat? Zo tank ik nl. wel. Op dit manier weet je eigenlijk zeker dat je tank ook echt 100% vol is.
Ik heb mij bij Hertz al eens laten vertellen dat ze de 'fuel' automatisch uitlezen middels de autocomputer. Of dat waar is weet ik niet. Verklaart wel hoe ze zo nauwkeurig het % weten. Persoonlijk is het mij nog nooit gebeurd bij Hertz dat ze mij achteraf nog kosten voor brandstof hebben berekend. Vorig jaar zomer hebben ze zelfs bij het uitrijden nog een aantekening gemaakt omdat de tank 3/4 vol was. Uiteindelijk heb ik 'm wel gewoon 100% vol ingeleverd. Tanken doe ik zo dichtbij mogelijk bij de inlever locatie (< 5 mijl). Dat het daar duurder is neem ik op de koop toe, al kijk ik wel uit dat ik niet voor de hoofprijs tank.
Hoewel het sneu geld is, is het nou ook geen wereldbedrag dat ze jou extra aangerekend hebben. Weet niet of ik daar energie in zou steken. Volgende keer gewoon beter opletten bij het inleveren. De enige tip die ik kan geven is dat je terplekke controleert of het eindbedrag correct is. Zo liet de Hertz medewerker mij afgelopen oktober haar tablet zien met de eindafrekening. Toen die volgens mij niet klopte (verschil van ruim USD 300) heeft ze dat gelijk gecorrigeerd en zag ik het eindbedrag staan waarvoor ik de auto gehuurd had en datzelfde kreeg ik ook direct per e-mail toegestuurd. Voor wat betreft mijn correctie, daar kom ik een dezer dagen nog op terug in het Tesla topic.
Roland
Als ik ooit nog via Hertz huur, zal ik een papieren receipt vragen en deze samen met de bediende bekijken. Het was alles behalve druk wanneer ik de auto inleverde en toch heeft de bediende amper een woord gezegd en was deze ook zo weer weg. Om dan achteraf extra kosten aangerekend te zien worden is nog meer wraakroepend.
Mogelijk had de meter kuren, maar dan wel de meter in hun systeem want het metertje op mijn foto staat boven F.
Het zal ook weer een gedoe worden om Hertz te bereiken. Vorige keer kreeg ik geen reactie per email en heb ik wel 5x naar hun nummer in de States moeten bellen. Gelukkig zit dat bij in mijn mobiel abonnement, want zou anders ook een dure zaak worden. Zal volgende week weer maar eens bellen als ik dinsdag geen reactie heb...