Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Superman_FCT: eerste keer westkust Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Superman_FCT
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Superman_FCT: eerste keer westkust Amerika.

Bericht door Superman_FCT »

Hallo forumleden,

Ik ben mij samen met mijn vriendin aan het oriënteren op een mooie rondreis naar West-Amerika half juni 2024. We willen hier al met al zo'n 3 weken zijn exclusief de reisdagen (vlucht). Na wat ingelezen te hebben, zijn we nu tot de volgende route gekomen:

Dag 1. Aankomst SF
Dag 2. SF - Yosemite NP
Dag 3. Yosemite NP
Dag 4. Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tioga road)
Dag 5. Mammoth Lakes - Las Vegas
Dag 6. Las Vegas - Zion NP
Dag 7. Zion NP
Dag 8. Zion NP - Bryce NP
Dag 9. Bryce NP - Page
Dag 10. Page - Monument Valley
Dag 11. Monument Valley - GC
Dag 12. GC - Lake Havasu
Dag 13. Lake Havasu - Palm Springs
Dag 14. Palm Springs - San Diego
Dag 15. San Diego
Dag 16. San Diego - Anaheim
Dag 17. Anaheim
Dag 18. Anaheim - Santa Monica
Dag 19. Santa Monica - Morro Bay / Pismo Beach
Dag 20. Morro Bay / Pismo Beach - Monterey
Dag 21. Monterey - SF
Dag 22. SF (auto/camper inleveren)
Dag 23. SF
Dag 24. SF en vertrek

Enkele overwegingen die deze ronde tot stand hebben gebracht:
- We hebben gekozen om niet direct in begin al een extra dag SF te plannen. We zullen waarschijnlijk vroeg wakker de volgende ochtend (jetleg) en we eindigen hier onze ronde ook ook in SF.
- We zijn niet echt steden mensen, vandaar Las Vegas niet lang. Wel vinden we het leuk om ''het'' gezien te hebben. Ik denk dat voor ons een middag/avondje strip Las Vegas voldoende is.
- We hebben bewust gekozen om niet de lus richting Archer NP te maken, omdat we anders het gevoel hebben dat we anders ''teveel'' van hetzelfde zien. Tuurlijk zullen alle parken hun eigen kenmerken hebben, maar wij denken dat we met huidige bestemmingen een goed beeld zullen krijgen van zuidwest Amerika. Correct me if I am absolutely wrong haha... :D
- Lake Havasu - Palm Springs is niet zozeer gekozen als specifieke must do locaties, maar meer als tussenstop die ons op de route leuk lijken.
- San Diego: Hierin zit ook een dag(deel) bezoek aan de Zoo in.
- Anaheim: Hier willen we twee dagen naar Disneyland.
- LA zit vanuit Anaheim als ''dagtour'' in onze planning om vervolgens te overnachten in Santa Monica. Ook in LA hebben we eigenlijk niet echt must do's. Hollywood komt als eerste in ons op, maar dan houdt het verder ook wel op. Universal Theme park lijkt me na Disney iets teveel van het goede.
- Welke raden jullie aan Morro Bay of Pismo Beach?
- SF lijkt ons de meest leuke stad gezien de bezienswaardigheden. San Diego willen we graag naar de zoo. Hier hebben we nog een dag extra om nog e.e.a. daar te gaan ondernemen.
- We willen per dag niet teveel kilometers afleggen. Volgens mij is de afstand Mammoth Lakes - Las Vegas direct de langste route aaneengesloten.

Aantal vragen op voorhand die bij ons zijn opgekomen (zullen er vast nog meer worden):
1. We twijfelen tussen autohuur (en hotels) of huren camper. We neigen naar een camper, omdat we dan gevoelsmatig meer echt in de natuur zullen zijn (met name natuurlijk in en nabij de NP'en). We vragen ons echter af wat jullie het meest voor de hand liggend lijkt gezien de route en gekozen plaatsen. Daarin spelen natuurlijk de kosten ook een belangrijke rol. Als het één aanzienlijk duurder is dan het alternatief, zullen we dat zeker in overweging nemen.
2. Route LA (Santa Monica) naar SF. Hier hebben we bewust voor twee tussenstops gekozen om de kustlijn goed te kunnen ontdekken. Weten jullie de status van Highway 1?
3. Voor ons gevoel hadden we ergens nog een nacht over. Die hebben we nu ingezet bij Monument Valley. Dit mag ook 2 dagen paige/GC of iets anders als dat de trip ten goede komt.
4. Zelf boeken of via reisbureau. Normaliter boeken we onze simpele reisjes eigenlijk altijd via een reisbureau. Dit zal voor ons de eerste keer zijn dat we een roadtrip gaan maken. We twijfelen nu wel. Hoe zit het met annuleren van auto/camper, hotels en vluchten bij bijzondere omstandigheden? Privé omstandigheden, natuurverschijnsel Amerika, nieuwe Corona uitbraak :lol: Als dat voorkomt is bij een reisbureau aankloppen natuurlijk een stuk toegankelijker. Of het resultaat dan altijd bevredigend is, is een tweede natuurlijk...

We denken met deze reis een mooie mix te hebben van grote steden, verschillende natuurparken en stukje afwisseling (Zoo, Disney).
Sommige zullen het wellicht zonde vinden om dit soort uitjes (Disney, Zoo) aan deze reis toe te voegen, maar voegt voor ons juist net die afwisseling toe die wij nodig hebben. We zijn heel benieuwd hoe jullie tegen deze roadtrip aankijken en welke tips en adviezen jullie ons nog kunnen meegeven.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Eerste keer Westkust Amerika

Bericht door paulr »

welkom !
Nou, volgens mij heb je de route goed doordacht, de voors- en tegens als zelf neergezet en keuzes gemaakt. Dat betekent dat een reisburo niet meer zoveel zal toevoegen (werk zelf bij een touroperator en zie daar routes die minder aantrekkelijk zijn dan jullie voorstel :-)).
De belangrijkste vraag (en die moet je eigenlijk direct nu gaan beantwoorden) is: camper of auto. De campings in de parken kan je doorgaans 6 maanden vantevoren boeken. Yosemite op vaste momenten. Voor midden juni kon dat dus vanaf half december... Voor Yosemite ben je denk ik (te) laat voor goede plekken in de Vallei. Watchman bij Zion zal ook al vol zitten (maar daar zijn nog alternatieven mogelijk. Bryce zal wel lukken, evenals een plkje bij MV en op Mather GC.
Als je voor een camper gaat: boeken in Nederland/Duitsland, doorgaans voordeliger dan direct in de USA. Denk aan Tioga, Victoria Camperholidays, Travelhome, etc. Afhankelijk of het prettig vindt kun je daar ook de vluchten bieken, maar die apart (direct bij de airline) boeken kan natuurlijk ook. Zelf hebben wij al een aantal keren de route iets moeten omgooien (overstroming Yellowstone, flash floods Capitol Reef bijvoorbeeld) en dan zul je zélf toch het gemakkelijkst iets anders bedenken, dat gaat een reisburo niet doen...
Als je voor de auto kiest is het ook belangrijk om bepaalde plekken al acco vast te leggen. Het is kostbaar, maar voorkom heen en weer rijden en kies dus op bepaalde plekken voor goed gelegen acco's. Besparen kan dan op andere plekken. Ik denk hierbij aan Yosemite, Zion (Springdale), Bryce, Monument Valley en GC.
De kust kennen anderen beter dan ik, dus advies komt vanzelf. Ik denk dat voldoende tijd in Monterey wel fijn is (wij deden er een Whaletour én het aquarium, dus dat kost al met al wel bijna een hele dag).
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Superman_FCT: eerste keer westkust Amerika.

Bericht door IngridUSA »

Je zou hier kunnen kijken en nu een offerte opvragen. Dan heb je alvast een uitgangspunt.
https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... biedingen/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Voor Palm Springs, neem de Tramway de berg op en wandel daar naar beneden, prachtige omgeving,niet te vergelijken met iets anders.
San Diego, de Zoo is geweldig, en als je een extra dag hebt zou ik zelf kiezen voor Point Loma en La Jolla, en misschien de USS Midway.
Ik snap de twee dage Disney, maar eigenlijk is SD veel leuker dan LA…..
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jordy1994 »

Ik heb zelf twee keer een camperreis gemaakt door west USA. Je zit inderdaad op de eerste rang in de parken. Enkel rondom SD en LA jan het wellicht lastiger zijn om een plekje te vinden maar ik heb zelf geen ervaring met die steden. Voor de laatste dagen SF zou ik dan eerst de camper inleveren en dan een hotel in het centrum nemen. Veel mensen denken dat een camper duurder is dan een auto. Qua huur en benzine klopt dat wel maar de grote winst zit in de prijzen van campings die veel lager zijn dan hotels. Denk aan rond de 25-30 euro voor campings in de parken. Ook kan je dan veel besparen door boodschappen te doen ipv elke dag te gaan uiteten. Via de websites camper.nl of campersamerika.nl kan je makkelijk een indicatie van de prijs krijgen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk voor wat argumenten voor en tegen een camper eens in dit topic. Maar doe vooral wat jullie het meest aanspreekt. Probleem kan zijn dat je nu al rijkelijk laat bent voor het reserveren van campings in de parken. En dan ga je (veel) meer betalen dan 25 tot 30 euro per nacht. Wij vinden de combinatie hotels/tent geweldig; op de mooiste plaatsen in de parken, en in de steden de flexibiliteit van de auto.

Als MV voor jullie geen must is zou ik die nacht tussen Mammoth Lakes en Las Vegas zetten; je hebt nu geen tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395 en voor Death Valley. Een extra nacht Yosemite is in juni ook niet verkeerd. Of eigenlijk zelfs noodzakelijk wil je alle delen van het park zien.
Hou er rekening mee dat je voor 2024 een toegangsreservering nodig hebt; te reserveren op 5 januari. Overnacht je in het park dan is dat niet nodig. Zorg dus dat je op tijd bedenkt wat je gaat doen. Misschien voor de zekerheid alvast accommodatie boeken in het park; dat kan altijd nog geannuleerd worden. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
paulr schreef:
31 dec 2023, 10:00
Voor Yosemite ben je denk ik (te) laat voor goede plekken in de Vallei.
Yosemite kan nog; zie hier voor het schema. En oefen een maand van te voren! Zie ook dit topic.
Wanneer zouden jullie precies willen vertrekken?
Bedenk ook dat de tioga PAss soms nog gesloten kan zijn in juni en dat je dan meer tijd wkijt bent voor de rit naar Mammoth Lakes. Ook daarom zou zeker een of twee nachten toevoegen in en na Yosemite. Kijk ook eens naar Lee Vining in plaats van Mammoth Lakes. En vergeet Mono Lake en Bodie niet. Misschien heb je voor dit deel iets aan ons 2013- en 2015-verlsag; wij waren er toen ook in juni.

Waarom 2 dagen Disney? Je kunt beide parken in 1 dag doen, zeker met de lange openingstijden in juli.
Tussen de GC en San Diego zou 1 overnachting ook kunnen maar dat hangt er ook vanaf of je in de ochtend nog iets in het NP wilt doen.

En zoals gezegd: aan een reisbureau heb je niet veel. Een aantal jaren geleden was Yosemite een tijd niet bereikbaar vanwege bosbranden; iedereen moest toen zelf naar alternatieven zoeken, de reisbureaus konden niets doen, en omdat de hotels in de omgeving van het park wel open waren werd er ook niets terugbetaald. Als je zelf boekt kun je meestal tot 24 uur van te voren annuleren; boek je via een reisbureau dan kan dat niet. Zorg wel voor een goede reis- en annuleringsverzekering.

Hou deze site in de gaten voor de kust.

Marianne
covri
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door covri »

Wat een hele mooie route!!
Als je voor een camper kiest, haal je dag 2 Yosemite niet. Je mag pas in de middag de camper halen (2e dag). En dan is Yosemite echt te ver. Bovendien zal de prijs van een camper nu veel duurder zijn dan wanneer je een jaar van te voren boekt. Auto weet ik niet, onze voorkeur heeft camper. En overnachten op campgrounds in de parken. Jammer dat je eigenlijk al te laat bent om campings te boeken in bepaalde parken.
Succes.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik sluit me helemaal aan bij Covri. Een camper is wat ons betreft het fijnst, maar langer van tevoren boeken scheelt ruim in de prijs. Ook qua sommige campings kan het inderdaad lastig worden om nog een plek te vinden zo laat. Maar dat wil niet zeggen dat het helemaal niet kan.
Je zou onze verslagen eens kunnen lezen. Op de eerste pagina met voorbereidigen kun je precies zien hoe wij een camperreis samenstellen aanpakken.
https://onzeamerikareizen.blogspot.com/
Superman_FCT
Amerika-newbie

Allereerst dank voor jullie eerste reacties!

paulr schreef:
31 dec 2023, 10:00
welkom !
Nou, volgens mij heb je de route goed doordacht, de voors- en tegens als zelf neergezet en keuzes gemaakt. Dat betekent dat een reisburo niet meer zoveel zal toevoegen (werk zelf bij een touroperator en zie daar routes die minder aantrekkelijk zijn dan jullie voorstel :-)).
De belangrijkste vraag (en die moet je eigenlijk direct nu gaan beantwoorden) is: camper of auto. De campings in de parken kan je doorgaans 6 maanden vantevoren boeken. Yosemite op vaste momenten. Voor midden juni kon dat dus vanaf half december... Voor Yosemite ben je denk ik (te) laat voor goede plekken in de Vallei. Watchman bij Zion zal ook al vol zitten (maar daar zijn nog alternatieven mogelijk. Bryce zal wel lukken, evenals een plkje bij MV en op Mather GC.
Als je voor een camper gaat: boeken in Nederland/Duitsland, doorgaans voordeliger dan direct in de USA. Denk aan Tioga, Victoria Camperholidays, Travelhome, etc. Afhankelijk of het prettig vindt kun je daar ook de vluchten bieken, maar die apart (direct bij de airline) boeken kan natuurlijk ook. Zelf hebben wij al een aantal keren de route iets moeten omgooien (overstroming Yellowstone, flash floods Capitol Reef bijvoorbeeld) en dan zul je zélf toch het gemakkelijkst iets anders bedenken, dat gaat een reisburo niet doen...
Als je voor de auto kiest is het ook belangrijk om bepaalde plekken al acco vast te leggen. Het is kostbaar, maar voorkom heen en weer rijden en kies dus op bepaalde plekken voor goed gelegen acco's. Besparen kan dan op andere plekken. Ik denk hierbij aan Yosemite, Zion (Springdale), Bryce, Monument Valley en GC.
De kust kennen anderen beter dan ik, dus advies komt vanzelf. Ik denk dat voldoende tijd in Monterey wel fijn is (wij deden er een Whaletour én het aquarium, dus dat kost al met al wel bijna een hele dag).
Ik denk dat we, ook gezien de andere reacties, voor een autotrip gaan. Dit is voor mijn gevoel voor een eerste roadtrip ook iets makkelijker te regelen en plannen. Ook gezien het feit dat we voor de camperreis al rijkelijk laat zijn met boeken van de camper (+ campgrounds). Een snelle blik op de prijzen blijkt dat we voor 20 dagen camper al gauw richting de 4500 kwijt zijn inclusief de juiste verzekeringen. Hier komen de campgrounds dan nog bij, waarbij de vraag is of we daar uiteindelijk ook niet relatief duurder uit zijn i.v.m. beschikbaarheid. Daarnaast spenderen we ook een aardig deel van onze route aan de westkust, waar ik me afvraag of het dan zo handig is om een camper te hebben.
Pete.Z schreef:
31 dec 2023, 10:31
Voor Palm Springs, neem de Tramway de berg op en wandel daar naar beneden, prachtige omgeving,niet te vergelijken met iets anders.
San Diego, de Zoo is geweldig, en als je een extra dag hebt zou ik zelf kiezen voor Point Loma en La Jolla, en misschien de USS Midway.
Ik snap de twee dage Disney, maar eigenlijk is SD veel leuker dan LA…..
Thanks! Deze tips nemen we mee!
Jordy1994 schreef:
31 dec 2023, 10:46
Ik heb zelf twee keer een camperreis gemaakt door west USA. Je zit inderdaad op de eerste rang in de parken. Enkel rondom SD en LA jan het wellicht lastiger zijn om een plekje te vinden maar ik heb zelf geen ervaring met die steden. Voor de laatste dagen SF zou ik dan eerst de camper inleveren en dan een hotel in het centrum nemen. Veel mensen denken dat een camper duurder is dan een auto. Qua huur en benzine klopt dat wel maar de grote winst zit in de prijzen van campings die veel lager zijn dan hotels. Denk aan rond de 25-30 euro voor campings in de parken. Ook kan je dan veel besparen door boodschappen te doen ipv elke dag te gaan uiteten. Via de websites camper.nl of campersamerika.nl kan je makkelijk een indicatie van de prijs krijgen
Een vluchtige optelling en vergelijk van de kosten denk ik dat de autoreis zo'n 1000 á 1500 goedkoper zal zijn.
covri schreef:
31 dec 2023, 11:19
Wat een hele mooie route!!
Als je voor een camper kiest, haal je dag 2 Yosemite niet. Je mag pas in de middag de camper halen (2e dag). En dan is Yosemite echt te ver. Bovendien zal de prijs van een camper nu veel duurder zijn dan wanneer je een jaar van te voren boekt. Auto weet ik niet, onze voorkeur heeft camper. En overnachten op campgrounds in de parken. Jammer dat je eigenlijk al te laat bent om campings te boeken in bepaalde parken.
Succes.
Dan hadden we eventueel moeten schuiven tussen SF dagen begin en einde reis. Auto maakt het dan wel makkelijker. Overnachten, auto ophalen en door! Wellicht dat we, wat Martin & Marianne opperde, een mix tussen hotel/motel overnachtingen en kamperen nog kunnen overwegen.
Superman_FCT
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:
31 dec 2023, 11:12
Kijk voor wat argumenten voor en tegen een camper eens in dit topic. Maar doe vooral wat jullie het meest aanspreekt. Probleem kan zijn dat je nu al rijkelijk laat bent voor het reserveren van campings in de parken. En dan ga je (veel) meer betalen dan 25 tot 30 euro per nacht. Wij vinden de combinatie hotels/tent geweldig; op de mooiste plaatsen in de parken, en in de steden de flexibiliteit van de auto.
Die mix tussen hotels en kamperen gaan we nog overwegen. We hebben geen campeerspullen, dus zullen dat dan moeten aanschaffen bij Walmart oid. Anders zouden we nog kunnen kiezen voor iets meer A-locaties bij lodges, hotels zo dicht mogelijk in de buurt van de nationale parken of er in. Ik denk dat we op andere locaties daarin wel iets meer kunnen besparen, door iets meer basic te zitten.
Als MV voor jullie geen must is zou ik die nacht tussen Mammoth Lakes en Las Vegas zetten; je hebt nu geen tijd voor de bezienswaardigheden langs de 395 en voor Death Valley. Een extra nacht Yosemite is in juni ook niet verkeerd. Of eigenlijk zelfs noodzakelijk wil je alle delen van het park zien.
Hou er rekening mee dat je voor 2024 een toegangsreservering nodig hebt; te reserveren op 5 januari. Overnacht je in het park dan is dat niet nodig. Zorg dus dat je op tijd bedenkt wat je gaat doen. Misschien voor de zekerheid alvast accommodatie boeken in het park; dat kan altijd nog geannuleerd worden. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Scheelt dat we met de auto ook door Death Valley mogen, dit mag niet met de camper. We willen onze reis 14 juni starten van SF. Ik ga je verslag eens doornemen van 2023- en 2015.
Waarom 2 dagen Disney? Je kunt beide parken in 1 dag doen, zeker met de lange openingstijden in juli.
Tussen de GC en San Diego zou 1 overnachting ook kunnen maar dat hangt er ook vanaf of je in de ochtend nog iets in het NP wilt doen.
Oh, ik lees op internet juist dat je voor Disney wel twee dagen moet uittrekken. Als dit in één dag ook prima te doen is, zouden we dat inderdaad nog kunnen overwegen. We zitten wel te denken aan een helikoptervlucht GC. Als we dit gaan doen, twijfel ik of we geen tijd te kort zullen komen daar.
En zoals gezegd: aan een reisbureau heb je niet veel. Een aantal jaren geleden was Yosemite een tijd niet bereikbaar vanwege bosbranden; iedereen moest toen zelf naar alternatieven zoeken, de reisbureaus konden niets doen, en omdat de hotels in de omgeving van het park wel open waren werd er ook niets terugbetaald. Als je zelf boekt kun je meestal tot 24 uur van te voren annuleren; boek je via een reisbureau dan kan dat niet. Zorg wel voor een goede reis- en annuleringsverzekering.
Daar gaan we sowieso nog even naar kijken, volgens mij hebben we nu alleen Europa doorlopende reisverzekering. Deze dienen we voor het boeken dan nog om te zetten naar wereld.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Je doorlopende reisverzekering hoef je pas op werelddekking te zetten voordat je vertrekt. Maar dat zijn de kosten niet. Zorg wel tijdig (wanneer je gaat boeken) voor een annuleringsverzekering en kijk ook naar de (gemaximeerde) bedragen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Denk dat je gezien camper kosten en camping een juiste keuze maakt om met de auto te gaan. Check ff op walmart.com wat campingspullen kosten. Tent, matras, slaapzak, (evt stoelen, bbq, wat bestek etc) koop je voor denk ik ca 300,-. 2 of 3 nachten kamperen ipv een lodge in het park en de kosten heb je eruit...
Voor Disney Florida zou ik wel 2 dagen rekenen, Anaheim is ietsje kleiner en compacter, dat zou in één dag wel kunnen...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
31 dec 2023, 17:53
Voor Disney Florida zou ik wel 2 dagen rekenen, Anaheim is ietsje kleiner en compacter, dat zou in één dag wel kunnen..
Ik zou zeggen Disney Florida tenminste 4 dagen en Anaheim 2, want er zijn daar 2 parken.
Superman_FCT
Amerika-newbie

Wij hebben nog geen creditkaart, die aanvraag is in behandeling. Wat betreft de reservering op 5 januari of hotelboeking op travelyosemite.com. Zou dat ook met de creditkaart van iemand anders kunnen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bij travelyosemite is het zeker mogelijk om een cc van iemand anders te gebruiken; je betaalt daar de eerste nacht aan; de rest betaal je ter plekke, met een betaalmiddel naar keuze. Hoe het zit bij de reservering weet ik niet zeker, maar het lijkt me dat het daar ook geen probleem is; je betaalt immers direct dus een latere check is niet meer nodig. Zorg er wel voor dat jouw gegevens overeenkomen met e gegevens op je paspoort of rijbewijs want die moet je tonen als je het park binnen gaat met een toegangsreservering..

Het is niet nodig om (volledige) berichten te quoten; quote desnoods alleen het stuk waarop je reageert.

Marianne
Superman_FCT
Amerika-newbie

Dank voor je snelle reactie Marianne! We hebben twee nachten een heated tent in Curry Village geboekt. Wel aardig aan de prijs, bijna 200 dollar per nacht. :-o
Kijken of we ergens anders op de route iets zuiniger met ons budget kunnen omgaan :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite is duur. Je kunt ook een tent aanschaffen en kamperen. De aanschaf van een tent heb je er met 1 nacht al uit. :wink:
Maar een camping reserveren is wel een uitdaging.

Marianne
Superman_FCT
Amerika-newbie

Om jullie allemaal even een update te geven... We zijn de afgelopen weken druk bezig geweest om onze reis meer vorm te geven.
We hebben de vliegtickets inmiddels geboekt! :D (1440 euro retour 2 personen inclusief bagage en stoelkeuze, een beetje schappelijk qua prijs? We kunnen nog 16 uur gratis annuleren :lol: ) We vertrekken vrijdag 14-06 en vliegen maandag 08-07 weer terug vanuit SF. Dit gaat de autoroute worden:

Dag 1. Aankomst SF (12:00 's middags) - inkopen Walmart - Rijden tot Merced / Livingston
Dag 2. Merced - Yosemite NP (we gaan vanuit Merced eerst langs Mariposa Grove, een paardrijdtour doen om 15:00 op 15 min van Mariposa Grove en dan door naar de Vallei)
Dag 3. Yosemite NP (hele dag in de Vallei, we overnachten in Curry Village)
Dag 4. Yosemite NP - Mammoth Lakes (via Tioga road als deze dan open is. Wat is anders het alternatief?)
Dag 5. Mammoth Lakes - Death Valley ( Alabama Hills - Badwater – Zabriskie point & overnachting Longstreet Inn & Casino DV)
Dag 6. DV - LV (LV zijn we voornamelijk voor de strip en daar hebben we ook een hotel om even lekker tot rust te komen)
Dag 7. LV - Zion NP
Dag 8. Zion NP (is het leuk om hier een fiets te huren die dag?)
Dag 9. Zion NP - Bryce NP (Wandeling Queen garden trail + Navajo Loop)
Dag 10. Bryce NP - Page (Antelope Canyon Wandeling)
Dag 11. Page - Monument Valley (overnachting The View of Goldings Lodge)
Dag 12. Monument Valley - GC (overnachting Bright Angel Lodge)
Dag 13. GC - Lake Havasu (hier twijfelen we of we 's ochtends nog een GC helikopter vlucht gaan doen)
Dag 14. Lake Havasu - Palm Springs (Lake Havasu en Palm Springs zijn tussenstops voor onze route naar SD, bij Palm Springs willen we de tramway nemen)
Dag 15. Palm Springs - San Diego ( San Diego Zoo)
Dag 16. San Diego ( Balbao Park, USS Midway en door naar La Jolla, daar ook overnachten)
Dag 17. San Diego - Anaheim ( 's ochtend vroeg door naar Disney)
Dag 18. Anaheim ( hele dag Disney)
Dag 19. Anaheim - Santa Monica ( Via LA willen we overnachten in Santa Monica. Is dit qua tijd goed te doen? We willen een paar dingetjes zien in LA, maar hebben daar nu geen grote planning voor die dag. Zijn er nog must do's wat jullie betreft?)
Dag 20. Santa Monica - Morro Bay / Pismo Beach ( Hier kijken we even hoe ver we het eerste stuk gaan rijden en waar we overnachten)
Dag 21. Morro Bay / Pismo Beach - Monterey (Bij Monterey willen we naar het Aquarium en wellicht whales tour)
Dag 22. Monterey - SF ( auto inleveren en vanuit inleverpunt auto (airport waarschijnlijk) door naar Union Square. Wat is handig qua vervoer?)
Dag 23. SF (hele dag daar voor Alcatraz, Fisherman Warf + overig en overnachting Union Square)
Dag 24. SF en vertrek in de middag 14:00 uur

Op dit moment liggen alleen de vliegtickets en Curry Village vast. Curry Village hebben we twee aparte boekingen met heated tent. Aaneengesloten was niet te boeken. We zouden er eventueel ook voor kunnen kiezen om te overnachten in Wawona op dag 2 en dan 's ochtends vroeg richting de Vallei te rijden. Dus per saldo één overnachting in de Vallei. Daarnaast hopen we dat de Highway 1 begin juli weer volledig open is.

Zijn er wat jullie betreft nog tips, adviezen en/of opmerkingen naar aanleiding van opgestelde schema? We hebben nog 1 dag speling in ons schema gezien de geboekte vlucht. Voor de rest willen we de aankomende dagen/weken steeds meer gaan vastleggen.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

zoals ook eerder geschreven: verstandige keuzes, route en overnachtingsplekken.
Aan de vluchttijden te zien is het een directe vlucht ? In dat geval lijkt de prijs me prima...
Als ik dan toch nog iets moet toevoegen:
dag 2: overweging tent of Wawona hotel: ik vind het hotel er wel erg leuk uitzien op mooie plek (waren er in oktober kort even binnen, helaas hadden ze geen koffie meer :) ). Denk wel leuk om daar te slapen ipv Curry en dan de volgende ochtend vroeg de vallei in. Is niet heel ver weg, je staat vroeg op en hebt dan wel voldoende parkeerplaatsen.
dag 4: ik neem aan dat de Sonora Pass dan wél open zal zijn, dus dat zou ik als alternatief zien.
dag 8: wij gebruikten de fiets als alternatief voor de shuttle en gingen tussendoor de wandelingen doen. Een dag alleen fietsen ga je denk ik niet doen. Vergeet geen slot te vragen, worden er doorgaan niet standaard bijgeleverd (wij hebben de gok genomen om de fietsen gewoon zonder te stallen bij de trail heads, ging goed, maar was toch vervelend gevoel).
dag 21: overweeg whaletour op dag 22 in de ochtend te doen: de zee is dan vaak wat vlakker en rustiger
dag 22: overweeg een hotel bij Fishermans Warf. Je kunt dan lopend naar de ferry voor Alacatraz (zou de vroegste ferry pakken, lekker rusig dan op het eiland). De buurt vind ik ook aangenamer dan downtown... Voor vervoer pak je gewoon de BART en dan nog een tram(metje) ?
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Zelf een kabelslot meenemen van thuis kan ook handig zijn, niet alleen voor een huurfiets. Denk aan bv. koffers aan elkaar/aan de auto vastmaken onderweg of bij parkeren.
Wij vonden het erg leuk om fietsen te huren in Santa Monica en dan over de bike trail naar Venice Beach te rijden.
Voor een helicopter tour kan ik je Papillon aanraden:
https://www.papillon.com/grand-canyon-n ... anyon-tour
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer