Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis JosanUSA: beetje worsteling met route zomer 2024 (camper 30 dagen).
Ik lees nu ook over "Monsoon season" tijdens de zomermaanden met Thunderstorms. Hoe moeten we dat zien? Is dat iedere middag een zware thunderstorm? Of ook urenlange hoosbuien? Of maar af en toe?
Een hele hoop vragen weer…
Thunderstorms: een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest… dus: niet teveel zorgen over maken.
Wat verwacht je van kayakken op de Colorado River ? Wij hebben dit eens in augustus gedaan bij Moab. Was leuk, maar weinig uitdagend, maar wij vinden flinke stroomversnellingen en watervallen juist leuk…
Nacht(en) extra Yosemite kan nooit kwaad. Een nacht extra op Fruita (Capitol Reef) geeft je meer ruimte om lang over de UT12 te doen. Daarnaar vinden wij een lange(re) periode in Moab midden in de reis altijd prettig.
Thunderstorms: een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest… dus: niet teveel zorgen over maken.
Wat verwacht je van kayakken op de Colorado River ? Wij hebben dit eens in augustus gedaan bij Moab. Was leuk, maar weinig uitdagend, maar wij vinden flinke stroomversnellingen en watervallen juist leuk…
Nacht(en) extra Yosemite kan nooit kwaad. Een nacht extra op Fruita (Capitol Reef) geeft je meer ruimte om lang over de UT12 te doen. Daarnaar vinden wij een lange(re) periode in Moab midden in de reis altijd prettig.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
3 nachten Zion is wel erg veel, ik zou dan eerder kiezen voor een extra nacht in Page, zeker als je daar iets op het water wil doen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben in het zuiden in 2014 best last gehad van de moeson. Daar waren ze er heel blij mee, maar wij een stuk minder. Het heeft op sommige momenten wel invloed op de reis gehad, maar ook weer niet zo dat het rampzalig was. Je zou ons verslag van toen kunnen lezen om een indruk te krijgen. Het is elk jaar natuurlijk anders en ook maar net waar je bent, dus alleen onze ervaring van toen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
-
- Amerika-ontdekker
En ik heb er nog veeeeel meer
Weet je wat het is, het is voor iemand die de eerste keer die kant op gaat zo overweldigend dat je door de bomen soms even het bos niet meer ziet. Camper of auto, welke route, welke campings/hotels, wat te doen onderweg, wat te doen op de plek waar je verblijft. Wij zijn al zo lang van plan dit een keer te doen en ervoor aan het sparen, dat we het zonde zouden vinden verkeerde keuzes te maken en er graag zo veel mogelijk uit willen halen.
En dat maakt dit forum zo fijn, dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben en je vragen willen beantwoorden en advies willen geven. En inspiratie op doen bij de reisplannen van anderen.
Helemaal waar en ik zou ook echt willen dat we dat zouden kunnen, maar onweer is helaas iets waar zowel ik als mijn dochter doodsbang voor zijn. Vooral nadat we tot 2x toe op een kale bergtop verrast zijn door zeer lokaal maar heel zwaar onweer. Nou zullen we om een kans op een onweersbui de vakantie niet laten schieten, maar stel dat het zo zou zijn dat het vaste prik is dat je dagelijks een zware onweerstorm over je heen krijgt, dan zouden we misschien toch eerder voor auto en hotels kiezen ipv camper.
Bij het kayakken bij Page verwacht ik eigenlijk vooral dat het mooi dobberen in een fantastische setting is, geen spanning inderdaad. Bij Moab willen we wel kijken voor een raft tocht. Hoeft niet de heftigste te zijn, maar een tandje actiever dan een familie tocht zou wel mogen.
Maar ik moet me in de activiteiten nog wat meer verdiepen, misschien zijn er leukere dingen of mooiere plekken om iets te doen.
Moab hebben we 3 nachten voor gereserveerd. Voor de andere zou dat een extra nacht op Zion, Bryce, Capitol Reef of Page kunnen zijn. Ik las dat bij Capitol Reef wel de scenic route dicht is in 2024 maar nog niet helemaal verdiept in wat dat zou betekenen en wat daar verder te zien is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren in 2019 twee nachten in Capitol Reef, en hebben toen niet de scenic route gedaan. En veel andere dingen die keer ook niet (Hickman bridge, Cohab Canyon). Genoeg te doen dus.
Wij hebben bij Page op de Colorado gevaren; dat was een mooie tocht. Zie hier voor ons verslag.
De Colorado bij Moab zal niet echt spannender zijn.
Raften in Yosemite is ook een mogelijkheid.
wat betreft onweer; wij hebben tijdens al onze reizen maar 2 of 3 keer een onweersbui meegemaakt.
Marianne
Wij hebben bij Page op de Colorado gevaren; dat was een mooie tocht. Zie hier voor ons verslag.
wat betreft onweer; wij hebben tijdens al onze reizen maar 2 of 3 keer een onweersbui meegemaakt.
Marianne
Een onweersbui of flinke regen zal je gaan tegenkomen. Maar zoals gezegd, weerbericht in de gaten houden en over laten waaien. De Colorado River bij Moab is iets wilder dan bij Page. Bij Page is het inderdaad met een grote raft varen, bij Moab kleintjes. Wij konden bij Moab met een raft tour (4 of 5 rafts dacht ik) mee, maar wij deden dat met een kayak. Dus wel gidsen in de buurt, lekkere lunch, transfers etc waren geregeld. De kayak maakte het op sommige plekken net wat spannender.
Er is zoveel te zen, een foute keuze kan je bijna niet maken en denk eraan: je ziet altijd minder dan je mist...
Er is zoveel te zen, een foute keuze kan je bijna niet maken en denk eraan: je ziet altijd minder dan je mist...
-
- Amerika-ontdekker
Heb je reisverslag gelezen, ondanks de tegenslagen met het weer toch een mooi avontuur. Maar ik kan me wel voorstellen dat het iets te veel van het goede was, bijna dagelijks en anders in ieder geval dagelijkse dreiging.jojostravelusa schreef: ↑31 dec 2023, 14:34Wij hebben in het zuiden in 2014 best last gehad van de moeson. Daar waren ze er heel blij mee, maar wij een stuk minder. Het heeft op sommige momenten wel invloed op de reis gehad, maar ook weer niet zo dat het rampzalig was. Je zou ons verslag van toen kunnen lezen om een indruk te krijgen. Het is elk jaar natuurlijk anders en ook maar net waar je bent, dus alleen onze ervaring van toen.
De slang in de auto, tarantula en zwarte weduwe wakkeren weer een fobie van een ander gezinslid in, hahaha.
-
- Amerika-ontdekker
Inmiddels al veel van jullie verslagen gelezen, heel leuk en uitgebreid. Haal er veel ideeën uit op. En ik ga nooit meer in de rechterrij staanMartin & Marianne schreef: ↑31 dec 2023, 17:09Wij waren in 2019 twee nachten in Capitol Reef, en hebben toen niet de scenic route gedaan. En veel andere dingen die keer ook niet (Hickman bridge, Cohab Canyon). Genoeg te doen dus.
Marianne

Goed te horen dat jullie niet zo vaak (echt) slecht weer getroffen hebben. Gen garanties natuurlijk. Maar je kan zo uit alle verhalen te lezen dus gewoon dikke pech of geluk hebben.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
LogischWeet je wat het is, het is voor iemand die de eerste keer die kant op gaat zo overweldigend dat je door de bomen soms even het bos niet meer ziet.

-
- Amerika-ontdekker
Change of plans. We zijn heel enthousiast over deze reis en het programma dat met jullie advies is opgesteld, maar we hebben besloten dat we die toch een keer in mei/juni willen maken. De combinatie overvolle parken, extreme hitte en het regen/onweer seizoen maken dat wij hier in de zomer echt minder van gaan genieten dan dat we in het voorjaar zouden doen. Maar dan in een ander jaar.
We bekijken nu voor de zomermaanden de mogelijkheden voor een andere gave reis die we ook nog heel graag willen doen, namelijk een rondrit door West-Canada gecombineerd met een boottocht naar Alaska. Dus ik hop voor nu even naar een andere sectie op dit forum.
Ontzettend bedankt voor jullie hulp en tips!
We bekijken nu voor de zomermaanden de mogelijkheden voor een andere gave reis die we ook nog heel graag willen doen, namelijk een rondrit door West-Canada gecombineerd met een boottocht naar Alaska. Dus ik hop voor nu even naar een andere sectie op dit forum.
Ontzettend bedankt voor jullie hulp en tips!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben een iets uitgebreidere versie van jullie rondje eerder gemaakt in dezelfde periode en geen enkele onweersbui gehad. Wel 2 dagen wat regen. Ook de drukte valt mee wanneer je slim plant. Wij gingen altijd vroeg op pad.
Dit jaar gaan we o.a. naar Colorado, vooral wandelen in de bergen en kamperen in tentjes. Ik ga ervan uit dat we daar zeker te maken krijgen met onweer (volgens mij een veel grotere kans dan in het gebied dat jij aandoet). Heb dit ook vaker in reisverslagen gelezen. Ook ik ben behoorlijk huiverig om overvallen te worden door onweer in de bergen. Daarom zullen we steeds vroeg starten met de wandeling want dat onweer is meestal in de middag.
Moet zeggen dat ik iemand ben die me over van alles en nog wat zorgen maak maar een reis verzetten vanwege kans op onweer, dat lijkt me echt zonde.
Dit jaar gaan we o.a. naar Colorado, vooral wandelen in de bergen en kamperen in tentjes. Ik ga ervan uit dat we daar zeker te maken krijgen met onweer (volgens mij een veel grotere kans dan in het gebied dat jij aandoet). Heb dit ook vaker in reisverslagen gelezen. Ook ik ben behoorlijk huiverig om overvallen te worden door onweer in de bergen. Daarom zullen we steeds vroeg starten met de wandeling want dat onweer is meestal in de middag.
Moet zeggen dat ik iemand ben die me over van alles en nog wat zorgen maak maar een reis verzetten vanwege kans op onweer, dat lijkt me echt zonde.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mei/juni is een mooie periode, maar je moet niet denken dat het dan veel rustiger is in de parken (ik waarschuw nu alvast voor het Memorial Day weekend
). En extreme hitte is ook wat overdreven; zo hebben wij dat nooit ervaren tijdens onze 5 reizen in de zomer.
Marianne

Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je rust wilt en koeler weer, zal je in april/mei of oktober moeten gaan.
En ook dat is absoluut geen garantie, zeker niet voor koeler weer.
En ook dat is absoluut geen garantie, zeker niet voor koeler weer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1348 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 13 Reacties