Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Vierduizend? Toch niet voor een persoon? Zoals vaker gezegd valt de prijsontwikkeling van tickets niet te voorspellen.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

jeppiepruts schreef:
21 dec 2023, 13:34
Jedinja schreef:
20 dec 2023, 22:24
Ik heb het ook in m’n ‘eigen’ topic vermeld maar Lufthansa heeft onze vlucht van Las Vegas - Düsseldorf gecanceld. We reizen in de meivakantie. Als je nu dat traject opzoekt zijn er 2 stops (New York en Londen). Niet aantrekkelijk. Nu denk ik dat het kwa reisplan ook wel lukt om vanaf LA terug te vliegen. Ook prima tijden. Iemand ervaring met zoiets bij Lufthansa?
Een stopover van een paar dagen NY leek ons in eerste instantie ook tof maar met 5 kids toch ook wel een onderneming voor een dag of 2… (als het überhaupt al zou kunnen hoor)
- wat zijn je reisdata?
- je bedoelt dat je voor LAS-DUS nu in NY én Londen over moet stappen? Of dat je 2 opties hebt; 1 met overstap in NY en 1 in Londen?
- wat is precies je vraag over ervaringen met Lufthansa? Of ze hier aan meewerken terug vanaf LAX? Dat hoeven ze niet te doen (LAX is te ver van LAS; max 200 mijl), maar je kunt ze vragen toch?
We reizen op 12 mei terug van LV naar Düsseldorf. Oorspronkelijk ging de vlucht naar Frankfurt en met de trein naar DUS.

Aanbod nu: Denver-New York-Londen-Dus met United en Eurowings.

Als ik de vlucht opzoek op de website van Lufthansa wordt de vlucht LV-DEN-Frankfurt-trein DUS.

Ik wil dus graag of vanaf LAX terugvliegen of de vlucht zoals die nu op de website wordt aangeboden. Maar we moeten ze nog bellen.
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Coren schreef:
24 dec 2023, 13:58
Het is er allemaal niet goedkoper op geworden met vliegen... Ik kan geen vluchten naar Las Vegas vinden < 4.000 euro zonder 2x te moeten overstappen of echt op achterlijke tijden te vliegen en aan te komen (7u vertrek en 's avonds 18u aankomst bijvoorbeeld). Gaan tickets voor de maand juli nog goedkoper worden of is dit het moment?

Verder vroeg ik me af: wij hebben 1, misschien 2 grote koffers. Voorheen boekte ik die later bij, is dat nog steeds gewoon mogelijk?
@Coren, daar ben ik ook benieuwd naar, nu kun je alleen voor iedereen dezelfde bagage invoeren, terwijl we bv 1 ruimkoffer willen meenemen.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij hebben bij Lufthansa ook zonder bagage geboekt en kunnen die inderdaad tegen betaling nog toevoegen. We gaan met 7 personen en Max 2/3 koffers.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngridUSA schreef:
24 dec 2023, 13:16
Ik twijfel over een vlucht via KLM (uitgevoerd door Delta) en dan ofwel de comfort+ ofwel economy met evt stoelen met meer beenruimte. Ben hier niet zo in thuis
Kun je stoelen vastleggen (al dan niet tijdens het boeken of achteraf) als je via KLM boekt maar met Delta vliegt of andersom? Daar ben ik zelf nl. ook wel benieuwd naar. :think:

Ik probeer nl. altijd bij de maatschappij te boeken waar ik ook mee vlieg zodat dat (stoelen kiezen etc) achteraf geen problemen oplevert.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Gisteravond na de kerstdis even zitten vogelen met de KLM-app om een boeking en stoelen te simuleren. Vluchten gekozen, personalia aangeklikt en kwam toen op de pagina met extra opties: CO2 geloof ik, en een reisverzekering. Hoef ik beide niet en ben eruit gegaan. Bleek ik ineens een boeking te hebben gemaakt! Beste Ingrid, nog zoveel dagen tot uw reis… Ik schrok me rot maar geen e-mail met bevestiging en ik had uiteraard ook niets betaald. Toch maar even op m’n cc’s en m’n rekening gekeken trouwens. Vanochtend was de boeking er weer uit, maar ik vind het toch vreemd.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Dat is standaard bij een proefboeking bij klm. Ze genereren al een boekingscode, maar die is tijdelijk.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Gilster schreef:
24 dec 2023, 12:49
mikekiwi schreef:
21 dec 2023, 21:55
Ik heb de HNL-route al eerder gechecked omdat ik dezelfde gedachtegang had als jij, maar helaas is dat alleen maar duurder als je <24u reistijd wil blijven. En dan heb ik het alleen nog maar over de vlucht AMS-HNL, dan moet de binnenlandse vlucht van HNL-LIH er nog bij.

LHR is duidelijk en nemen we mee als alternatief tussenstation
Toen wij Hawaii meenamen was het inderdaad duur om de hele reis in 1x te boeken. Goedkopere optie om te overwegen is een open jaw en apart een ticket los boeken tbv Hawaii. In ons geval hadden we een open jaw AMS<>LAX en HNL<>AMS (via Seattle). Los een ticket geboekt LAX<>HNL met Hawaiian Airlines (BC was toen zelfs super goedkoop). Aangezien de overstap toch lang zou zijn, hadden wij ook iets van dan 1-2 nachtjes LA meepakken, scheelt ook weer met de jet lag ;-) en dan zit je safe.
Ik heb daar een tijdje geleden al naar gekeken en dat viel toen tegen; we gaan hier zeker op korte termijn nog een keer naar kijken om te zien wat nu (met wat meer kennis en inzicht) de prijzen zijn. Extra dagen in LA of Seattle hebben we ook overwogen; heeft zelfs mijn voorkeur, maar de gezinsleden zijn niet echt voorstander heb ik gemerkt :evil: :D
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngridUSA schreef:
26 dec 2023, 11:26
Bleek ik ineens een boeking te hebben gemaakt! Beste Ingrid, nog zoveel dagen tot uw reis… Ik schrok me rot maar geen e-mail met bevestiging en ik had uiteraard ook niets betaald. Toch maar even op m’n cc’s en m’n rekening gekeken trouwens. Vanochtend was de boeking er weer uit, maar ik vind het toch vreemd.
Haha, heb ik ook al meegemaakt met KLM vorig jaar. :lol:

Nadeel is dan wel dat de stoelen die jij uitkoos tijdens de proefboeking niet meer beschikbaar zijn als je een echte boeking wilt maken. Je moet dan wachten totdat die proefboeking vervallen is. De proefboeking later weer oppakken lukte mij toen ook niet. Toen nachtje gewacht en volgende ochtend was alles weer weg en beschikbaar. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Nou, ik kwam niet eens tot de stoelen 😂
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

IngridUSA schreef:
26 dec 2023, 11:26
Bleek ik ineens een boeking te hebben gemaakt! Beste Ingrid, nog zoveel dagen tot uw reis… Ik schrok me rot maar geen e-mail met bevestiging en ik had uiteraard ook niets betaald. Toch maar even op m’n cc’s en m’n rekening gekeken trouwens. Vanochtend was de boeking er weer uit, maar ik vind het toch vreemd.
Ook al gehad ingelogd op de KLM site. Heb het toen onbewust goed kunnen gebruiken om kosteloos de prijs 24h vast te leggen. Volgende dag gebeld en gevraagd of ze die boeking konden omzetten in een echte boeking en dat kon.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Dat is inderdaad weer wel handig ja. Maar deze was van gisteravond en vanochtend was ie al weer weg.

KLM zegt verder: zolang u geen betaling hebt gedaan is de boeking niet concreet.
En over de stoelen: De kosten kunnen variëren per reisschema. Hier wordt geen vaste tarief voor gehanteerd. De exacte prijs ziet u tijdens het maken van een boeking of in Mijn Reis, als u een bestaande boeking heeft.
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Al 2 maanden aan het zoeken voor leuke tickets naar Florida. Wat een prijzen zeg, zeker bij KLM niets te vinden voor zomer 2024 tegen een redelijke prijs. Sinds Dusseldorf - Atlanta weg gevallen is, is het hopeloos. Ook bij AA echte "hollywood prijzen" :)

Boekt er uberhaupt iemand voor die prijzen in de zomer? Ik zou nooit en te nimmer geen 3000-3500 euro geven voor 3 tickets naar de US. Heb ik de heel tijd het gevoel dat ze me belazerd hebben :)

Bij Lufthansa/ Discovery zijn de prijzen redelijk. Maar niet top momenteel.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door HaMPeL »

Hallo,
ik ben me aan het oriënteren op een reis naar Amerika (augustus, gezin met 2 tieners). Ik kom later nog wel op de lijn met reisplanning enzo..

Maar first things first: de vliegtickets. Nu heb ik een paar wellicht eenvoudige vragen waar ik zo snel het antwoord niet op vond.

Ik kijk naar het 'standaard' rondje in het zuidwesten.
1. Dan kan ik vliegen op Los Angeles, San Fransisco of Las Vegas. Zijn er nog hele duidelijke voor- of nadelen aan één van deze beginpunten voor een 18/19-daagse rondreis? bv. autohuur dat op één van de plaatsen ineens veel duurder is?

2. ik kijk naar vluchten vanaf AMS, BRU, DUS, FRA, CDG en CGN..CGN had ik zelf niet aan gedacht, maar kwam ik hier nog ergens tegen. Levert ook best nog interessante opties op*, zo op het eerste gezicht. Nog opties die ik over het hoofd zie? We wonen in de regio Antwerpen.

3. de vorige keer dat ik naar de VS vloog is zo'n 15-20 jaar geleden. toen moest je op Schiphol naar een speciale pier met een speciale controle door volgens mij Amerikanen. En 3 uur vooraf aanwezig zijn. Is dit nog zo? Of is dat allemaal vervangen door de ESTA?

4. het lijkt een vlucht met een overstap te worden. Ik kwam o.a. al Zürich, Kopenhagen, Frankfurt en uiteraard Heathrow tegen. De laatste lijkt me af te raden. Dat las ik ergens op het forum. Maar voor de overige vliegvelden: ia bv. anderhalf uur overstaptijd genoeg? Ik zou zeggen van wel, maar als er in Europa nog een hele trits formaliteiten gedaan moet worden (zie vorige vraag), dan wschl niet. Bagage gaat toch gewoon door bij inchecken in bv. Brussel?
[EDIT: post teruggevonden op eerste pagina van dit topic :eh: ]

5. multi-city is online wat moeilijk te zoeken (ik gebruik google flights). Wat is het beste: gewoon 2 enkeltjes zoeken en optellen? Of is het ehct voordeliger om een vergelijker te zoeken die wel multi-city aankan?

Verdere tips en af te raden zaken zijn natuurlijk welkom, maar veel heb ik al gevonden in o.a. dit topic. Al heb ik niet alle 259 pagina's gelezen :-)
Liever geen Eurowings/Discover las ik ergens.

Alvast erg bedankt,
HaMPel

* vreemd genoeg en vlucht naar Las Vegas via LHR en LAX. Terwijl de vlucht naar LAX (die logischerwijs goedkoper zou moeten zijn) er niet tussen staat, of veel duurder is, dus verder naar onderen staat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@HaMPeL Welkom op het forum! Met maar 18 of 19 dagen voor het standaardrondje lijkt een rondje mij niet verstandig; dan wordt het een race om de route te doen; de 21 dagen die in de voorbeeldroute staan is echt het minimum. Dus kijk naar een one way/multicity. Ik weet niet waarom dit moeilijk zoeken is bij Google Flights? Twee enkeltjes zijn doorgaans (veel) duurder, dus daarop zoeken is niet handig.
Autohuur kan verschillen per locatie; bekijk daarvoor eens wat sites voor de autohuur en probeer de verschillende steden uit. Als je begint of eindigt in SF zou je een paar dagen autohuur kunnen besparen omdat SF goed met het OV te doen is. En het scheelt parkeerkosten. Voor de route maakt het niet uit waar je begint.
HaMPeL schreef:
29 dec 2023, 10:39
Maar first things first: de vliegtickets.
Ik zou eerst de route vastleggen.

Marianne
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@HaMPeL Welkom!!

Zoals Marianne al aangeeft zal je wat keuzes moeten maken voor een 18-19 daagse rondreis. Zelf vind ik een fly&drive ook erg leuk, maar je moet niet dagelijks honderden kilometers moeten rijden. Dus ben selectief.

Ook eens met Marianne dat je vliegtickets een gevolg zijn van de route die je wil volgen. Bedenk eerst 2 of 3 scenario's (bijv. 1) start vanuit LA, 2) start vanuit San Francisco) en hoe je dat in 19 dagen past. Dan de bijbehorende tickets zoeken & boeken (en vervolgens de route in detail uitwerken). Bedenk ook (samen met de kinderen) wat je wil doen & zien.
Een Open-jaw ticket kan hierbij helpen: dan hoef je niet persé terug naar de startlocatie. De meeste zoekmachines hebben wel een "mutiple city" optie.
Vroeger was het vaak zo dat voor autohuur geen one-way fee gerekend werd tussen Nevada en California. Dan kon je dus probleemloos in Las Vegas starten en in LA eindigen. Nu is dat niet meer overal standaard. Dus noteer ergens in je achterhoofd dat het gunstig kán zijn om binnen California (of Nevada) te starten en eindigen. Met een start in San Francisco kan je het voordeel nemen de huurauto pas op te halen als je de stad verlaat. SF heeft goed OV (tip: koop een Muni pass voor 1-2-3 dagen onbeperkt bus, tram incl cable car).

Als je in de buurt van Antwerpen woont, kan ook de speciale KLM vertrekplaats "Antwerpen" een optie zijn. Om meer Belgische klanten te trekken (en omdat op Schiphol overstappen minder kost dan opstappen), bied KLM erg gunstige tarieven naar de VS vanuit Antwerpen. Je gaat dan met de Eurostar van/naar Schiphol. Wel alleen te vinden vanaf de eigen site (tip: kies klm.be om €10 boekingskosten besparen).

Als je met een Amerikaanse maatschappij naar de VS vliegt, is er nog zo'n extra controle, ook met ESTA. Kost wel wat extra tijd maar je hoeft er geen uren eerder voor aanwezig te zijn. Vlieg je met een EU maatschappij, hebt je deze extra check niet.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Ik gebruik al jaren https://www.chaser.nl/ om me op vluchten te oriënteren. Zeer handig.
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

@HaMPeL

Ook wij kijken regelmatig nu voor tickets, gezin met 2 tieners, we zoeken tickets voor eind juli 2024.
Ik kom steeds bij de beste opties op vliegwinkel.nl uit. Idd mulicity zoeken, dat is echt voordelig dan 2x enkel.
Echter zou ik je aanraden nu nog niet te boeken, zeker niet in een vakantieperiode. Even afwachten en vergelijk ook zeker wat andere data als je de mogelijkheid hebt, dan kan veel uitmaken.
Succes!
carl
Amerika-ontdekker

Bericht door carl »

Jedinja schreef:
24 dec 2023, 23:58
Wij hebben bij Lufthansa ook zonder bagage geboekt en kunnen die inderdaad tegen betaling nog toevoegen. We gaan met 7 personen en Max 2/3 koffers.
Is het in dit geval mogelijk om de stoelen te kiezen zodat je naast elkaar zit?
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ja tegen betaling kun je stoelen vastleggen. Wij wachten tot het inchecken, dan kost het niks, want vind het een duur grapje worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer