Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dieuw
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door Dieuw »

Hoi allemaal,

Mijn man en ik zijn al meerdere keren in Amerika geweest (rondje SF-LA-LV-SF, Florida 2 x, NY, Chicago, Washington DC). Voor de zomer van 2025 willen we samen met onze kinderen (dan 8 en 9 jaar) een auto rondreis maken. Wat we willen zien is ons wel redelijk duidelijk, namelijk: Las Vegas, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Arches NP, Bryce Canyon NP, Zion NP.

Ik ben nu bezig om een logische route te maken en te kijken naar hoeveel nachten we overal willen blijven. We hebben maximaal 17 dagen voor de gehele reis (dus met vluchtdagen erbij). Ik ben tot nu toe tot het volgende gekomen:

Dag 1: Vliegen naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Kayenta
Dag 7: Kayenta - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Springdale
Dag 13: Springdale
Dag 14: Springdale
Dag 15: Springdale - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas vliegen terug naar huis
Dag 17: Aankomst

Wat vinden jullie tot nu toe?

Mijn twijfel: Las Vegas aan het begin of aan het einde van de rondreis doen?

Aangezien we nog genoeg tijd hebben ;) wil ik eerst de route duidelijk hebben en daarna komen wel dingen als autohuur, vluchten en accommodaties.

Groetjes Dieuwertje.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Dieuw: Rondje Las Vegas 2025

Bericht door paulr »

Mooi tripje, voor het mooie net iets te kort, maar ja... reden om nog eens terug te gaan.
Ik raad aan met LV te eindigen. De stad kan bij aankomst nogal overweldigend zijn. En de rit naar GC is best een stukje, je bent vroeg wakker ivm jetlag en kan dus bijtijds op pad. Je zou, als je in de middag aankomt op LAS (directe vlucht?), zelfs al een stukje de goede kant op kunnen rijden...
Dan de indeling van de nachten... Als je geen flinke wandeling gaat maken zou ik het iets anders indelen. Doorgaans heb je aan 1 nacht GC wel voldoende. Met Kayenta neem ik aan dat je in/bij Monument Valley wilt slapen. Boek daar The View of Gouldings, zodat je zonsopgang en/of ondergang daar hebt. In Moab zou ik een nacht extra doen. Mooi in het midden van je reis. Je hebt er natuurlijk Arches, maar ook Canyonlands (vinden wij mogelijk nog indrukwekkender dan GC) en je kunt er bovendien leuke aktiviteiten doen, denk aan raften op de Colorado River of fietsen. Er zijn betaalbare appartementen zodat je eens een keer geen hotel hoeft te nemen. Daar zou ik nu al eens naar kijken, zeker met 2 slaapkamers populair. Een extra nacht Torrey zou niet gek zijn zodat je voldoende tijd hebt voor CR, maar bovendien dan de volgende dag lekker de tijd hebt voor de UT12 naar Bryce. In Bryce kun je ook prima 1 nacht verblijven ipv 2. Einde dag van aankomst kun je een rimwandeling doen. De volgende dag via Queens Garden en Navajo trail de canyon in. Prachtige wandeling ! Voor Zion heb je voldoende nachten zo... Volgens mij heb je dan 1 nacht over: die kan mooi in Page zodat je de tijd hebt voor Horseshoe Bend, één van de Antelope Canyons en wellicht wat relaxen bij het meer.
Veel plezier met voorbereiden !
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik vind het een mooie route zo. Je kunt nog iets gaan schuiven, afhankelijk van de plannen overal. Maar vergeet inderdaad Canyonlands niet. En zeker Kayenta verruilen voor iets anders. Mexican Hat is ook een mogelijkheid, maar qua uitzicht is The View het mooiste.
Rondom Moab kun je je wel meerdere dagen vermaken, maar het is er natuurlijk wel erg heet in de zomer. Fietsen (mountain biken) lijkt me een uitdaging dan. In Capitol Reef is de wandeling door de Sulphur Creek mooi om af te koelen.
In Arches is de Fiery Furnace Walk een aanrader, daar zijn de kinderen dan groot genoeg voor. De wandeling naar Corona Arch is ook leuk om doen.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

@ Paulr

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Met je adviezen en tips kunnen we zeker wat. Het is niet de bedoeling dat het bij deze reis blijft, dus we hoeven niet alles van a-z te zien/doen. Zo blijft er wat over voor een volgende reis.

Je tip om Las Vegas aan het einde te doen ga ik zeker overwegen. Met name vanwege die jetlag en dus tijdig op pad kunnen gaan. De bedoeling is proberen een rechtstreekse vlucht te boeken, dus dan zouden we inderdaad 's middags aankomen. Wat is reeel om nog te rijden op die dag?

Je schreef om 1 nacht minder te doen bij Grand Canyon en Bryce Canyon. En een nacht extra bij Page, Moab en Torrey. Helaas is dat 1 nacht teveel... Welke 2 plaatsen zou je dan kiezen voor een nacht extra?

Groetjes Dieuwertje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is het ook leuk om een overnachting tussen Moab en Capitol Reef te doen. Je kunt tenten huren bij Goblin valley (zie https://glampinggetaway.com/directory/g ... ley-yurts/). Leuk om ook dat park en Little Wild Horse Canyon te bezoeken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 dec 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

@ Marianne

Bedankt voor je tips wat betreft de wandelingen. Ik heb daarvoor een website uitgeplozen van een 'former parkranger' maar jij komt met andere wandelingen. Dus ik ga zeker even naar de link van je website. We zullen geen lange wandelingen doen denk, maar 2 tot max 3 uur met pauzes moet kunnen tegen die tijd.

Leuk om te lezen dat de reis er zo al mooi uitziet. En dat het vooral uitzoeken is waar we extra tijd denken nodig te hebben.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Martin & Marianne schreef:
31 dec 2023, 14:14
Misschien is het ook leuk om een overnachting tussen Moab en Capitol Reef te doen. Je kunt tenten huren bij Goblin valley (zie https://glampinggetaway.com/directory/g ... ley-yurts/). Leuk om ook dat park en Little Wild Horse Canyon te bezoeken.

Marianne
Daar ga ik eens naar kijken.
josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Dieuw: rondje Las Vegas 2025.

Bericht door josea »

De twee nachten die je overhoudt (als je GC en Bryce inkort) zou ik bij Torrey en Moab plaatsen. Of Torrey en Page, maar dus zeker Torrey.
Dan is de dag van Moab naar Torrey voor Little Wild Horse Canyon (lekker als het warm is, daar is het iets koeler, was onze ervaring). En de dag daarna voor Capitol Reef.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wat een fijn vooruitzicht.

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande reacties, en nog een extra punt voor Little Wild Horse canyon. Afgelopen zomer hebben wij deze wandeling gedaan (na pas een keer of 5 in dit gebied te zijn geweest...) en het was een van de leukste wandelingen van de vakantie.
Een andere die we afgelopen zomer deden was de Sulphur Creek in Capitol Reef. Ook erg leuk met kinderen. En bij mooi weer niet erg als je een beetje nat wordt!

De tip van Marianne om tussen Moab en Captiol Reef te overnachten zodat je meer tijd hebt voor zowel LWHC als Goblin Valley is een goeie want beide zijn ook voor kinderen leuk om te bezoeken.
Tip: bij de benzine pomp in Hanksville verkopen ze schandalig grote en lekkere (verse) milkshakes. Dat gaat er normaliter best in na een warme wandeling :D
Die tweede nacht zou ik idd in Moab inzetten. Er is daar superveel te zien (ook hier een milkshake/ijs tip: ga langs bij frozen yoghurt. Kun je zelf je ijs tappen en je betaalt op basis van het gewicht in het bakje) en bovendien is het ook lekker om voldoende tijd te hebben om gewoon eens aan een zwembad te hangen.

Succes met voorbereiden!
mawes
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mawes »

Hallo,
Wat een mooie reis. Wij zijn ons voor deze zomer ook aan het oriënteren.
Daar ligt direct mijn vraag. Is deze route in half augustus met 2 gezinnen met in totaal 4 kinderen niet veel te warm.
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Ik heb wat informatie opgezocht over Little Wild Horse Canyon. Het ziet er heel gaaf uit, en wat minder toeristisch. Dat baart me dan ook meteen wat zorgen. Staat de route goed aangegeven? Of moeten we het doen met de informatie die ik kon vinden op ontdek-amerika.nl?

Onze route heb ik aangepast na tips van jullie. De route ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Moab
Dag 6: Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab - Torrey
Dag 9: Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce
Dag 11: Bryce - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Terugvlucht vanuit Las Vegas
Dag 17: Aankomst

Nu kreeg ik ook de tip om op de dag van aankomst alvast richting de Grand Canyon te rijden. Wat is dan reëel om te rijden? Het lijkt me namelijk op zich wel fijn om alvast een deel van die route af te leggen. We weten natuurlijk nog niet hoe laat we aankomen, dus pas dan kunnen we bekijken of het wel haalbaar is.

Groetjes Dieuwertje
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Tja, inderdaad laten afhangen van je vluchten. Ik denk dat ca 1,5 uur, max 2 uur wel te doen is. Je miet toch nog ff wakker blijven, maar een te lange autorit na zo'n vlucht is weer niet lekker. Vlieg je direct met KLM, dan is het prima te doen. Heb je er al een hele reis met overstappen en/of vroeg je bed uit in de ochtend, dan is het anders.... Kingman zou dan dus een mooie eerste stop zijn. Of als je laat aankomt, kun je overwegen bijv Boulder City overwegen, ben je toch weer alvast een half uurtje de goede kant op !
En... prima route zo ! 1e dagen wat vaker 1 nacht, maar daarna een ''rustmoment'' in Moab, uitstekend !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Dieuw schreef:
14 jan 2024, 12:41
Ik heb wat informatie opgezocht over Little Wild Horse Canyon. Het ziet er heel gaaf uit, en wat minder toeristisch. Dat baart me dan ook meteen wat zorgen. Staat de route goed aangegeven?
Voor wandelingen is alltrails.com een hele goede website. Veel informatie en vaak recente reviews. Je kan hier ook de gpx-file van de wandeling downloaden en gebruiken in Google Maps, een GPS-toestel of een wandelapp.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is makkelijk te vinden. Zie hier voor ons bezoek.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

@ Marianne

Is de wandeling zelf bewegwijzerd? Of vraag ik nu iets geks.....? We hebben op onze vorige reis nooit echt wandelingen gemaakt, dus kan er geen voorstelling van maken.

Dieuwertje
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt in de canyon heen en terug, dat is wat wij deden.
Maar je kunt ook een rondje maken. Het wijst zich vanzelf.

Kijk ook eens in dit topic

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

We zijn nu aan het twijfelen geslagen over de periode waarin we willen gaan… We hebben deze reis gepland staan voor juli 2025. Nu lijkt het erop dat de meivakantie in 2025 2 dagen langer duurt door goede vrijdag en 5 mei als extra vrije dag. Dat zou betekenen dat we van ongeveer 18 april tot 5 mei kunnen gaan.

Wat zouden jullie doen/aanraden? Zijn er redenen waarom we juist beter in april/mei kunnen gaan? Of juist in juli?

Groetjes Dieuwertje
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Meivakantie ! Als je geen Yosemite, Yellowstone of Rocky Mountains NP op je programma hebt staan, dan is de meivakantie lekkerder. Veel minder heet en minder druk. Grand Canyon en Bryce kunnen fris zijn, mogelijk op hoogte nog wat gesloten in Zion. Bryse is prachtig als je doen laagje sneeuw hebt… Maar Moab en Page is april/mei veel aangenamer. Mogelijk ook minder dure vluchten, maar die zou ik snel boeken. Vooral vliegen op LAS is dan populair!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dan zeker voor april/mei gaan! Misschien is het dan bij de Grand Canyon en Bryce nog koud maar voor de rest zal de temperatuur aangenamer zijn.

Misschien is het wel wat wisselvalliger. Wij hadden wind april bij de Grand Canyon op de fiets eigenlijk handschoenen nodig. Maar om een stuk naar beneden te lopen is het wel lekker als het wat frisser is.
Het nadeel van vroeger gaan is wel dat het eerder donker is. Maar als je niet kampeert heb je daar niet zoveel last van.

De drukte vonden wij érg tegenvallen trouwens. Zion was een gekkenhuis en ook bij de GC was het erg druk.

Marianne
Dieuw
Amerika-ontdekker

Bericht door Dieuw »

Als ik het goed begrijp is het voornamelijk het weer waarom jullie adviseren om in april/mei te gaan. Voor de drukte maakt het niet veel uit.

Ik had zelf in eerste instantie moeite met de meivakantie omdat de kinderen dan na de reis weinig tijd hebben om weer in het ritme te komen. Maar nu we 2 dagen langer vakantie zouden hebben, is dat misschien wel te doen.

Is er een speciale reden waarom die periode populair is om naar Las Vegas te vliegen? Geldt dat dan ook voor autohuur? Allebei dus zo snel mogelijk regelen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer