Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
Moi zo! Sequoia is echt de moeite waard. En Kings Canyon ook. Kijk ook eens naar Cedar Grove. Zie daarvoor ons 2006-verslag en dat van 2013. En zie ons 2017-verslag voor Lodgepole. Wij vonden dat een prima camping en heel handig met de shuttlebus.
Een extra dag daar lijkt mij niet gek.
Marianne
Een extra dag daar lijkt mij niet gek.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Leuk Marianne, ga ik vanavond lezen!
Denk inderdaad een nacht Sequoia extra en dan een nacht LA extra (voor nog een pretpark extra denk ik)
Deze route voelt goed! Colorado een andere keer!
Denk inderdaad een nacht Sequoia extra en dan een nacht LA extra (voor nog een pretpark extra denk ik)
Deze route voelt goed! Colorado een andere keer!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Gelukkig pas voor 2025… ik zie deze route nog wel een paar keer wijzigen, hahaha…. Ik heb net mijn planning voor juni 2024 weer flink omgegooid, dus snap het prima ! 

-
- Amerika-expert
haha klopt Paul, maar deze route voelt echt goed; gisteravond met man doorgenomen en die is ook erg enthousiast; Colorado komt een andere keer. Na overleg ook met de pubers (extra pretpark) is dit de nieuwste route. Overigens starten man en pubers liever in LA, dus kan ook zijn dat we de route andersom doen; zij vinden pretparken in het begin fijner.
Dag 1: vliegen naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Oatman
Dag 4 :Oatman- Kingman- Seligman- Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Zion (Oost)
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire- Beatty
Dag 10: Auto huren, dagje Death Valley vanuit Beatty
Dag 11: Beatty-Rhyolite- Gold Point- June Lake
Dag 12: June Lake- Tioga Pass- Yosemite (pines camping)
Dag 13: Yosemite (pines camping)
Dag 14: Yosemite (pines camping)
Dag 15: Yosemite- Sequioa NP (Kings Canyon, Cedar Grove)
Dag 17: Sequoia ( Lodgepole)
Dag 18: Sequoia (Lodgepole)
Dag 19: Sequoia- LA
Dag 20: Six Flags Magic Mountain
Dag 21: Knot's Berry Farm
Dag 22: camper inleveren en vlucht naar huis
dag 23: thuis
Dag 1: vliegen naar Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Oatman
Dag 4 :Oatman- Kingman- Seligman- Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Zion (Oost)
Dag 7: Zion
Dag 9: Zion - Valley of Fire- Beatty
Dag 10: Auto huren, dagje Death Valley vanuit Beatty
Dag 12: June Lake- Tioga Pass- Yosemite (pines camping)
Dag 13: Yosemite (pines camping)
Dag 14: Yosemite (pines camping)
Dag 15: Yosemite- Sequioa NP (Kings Canyon, Cedar Grove)
Dag 17: Sequoia ( Lodgepole)
Dag 18: Sequoia (Lodgepole)
Dag 19: Sequoia- LA
Dag 20: Six Flags Magic Mountain
Dag 21: Knot's Berry Farm
Dag 22: camper inleveren en vlucht naar huis
dag 23: thuis
-
- Amerika-expert
Ik kan alleen geen car rental vinden in Beatty. Wel in Pahrump.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is het geen idee om de dag na aankomst meteen naar Death Valley te gaan? Je huurt een auto na aankomst. Overnachten in Las Vegas of rij richting DV. En dan de volgende ochtend heel vroeg het park in, je bent dan toch vroeg wakker. En je hebt een auto om alvast boodschappen te doen en naar de camperverhuur te rijden.
Een hele dag vanuit Pahrump is best wel veel; je zit er op het heetst van de dag, en je mist de mooiste uren in het park. Neem in elk geval de route via Shoshone en via DV Junction.
Hou er rekening mee dat de weg van Lodgepole naar Three Rivers afgeraden wordt voor campers.
Marianne
Een hele dag vanuit Pahrump is best wel veel; je zit er op het heetst van de dag, en je mist de mooiste uren in het park. Neem in elk geval de route via Shoshone en via DV Junction.
Hou er rekening mee dat de weg van Lodgepole naar Three Rivers afgeraden wordt voor campers.
Marianne
Inderdaad slim om DV aan het begin te doen, of aan het einde. Wij hebben 2 jaar geleden DV aan het eind gedaan. Hadden 1 dag ''over'' in LV (na terugbrengen camper) die we voor meerdere dingen zouden kunnen gebruiken: VoF, Red Rock of dus DV. Wij zijn om 07.30 gaan rijden, hebben alle hoogtepunten gedaan en waren om 18.00 uur terug in LV. Was een lange dag, maar prima te doen. Maar een nachtje Furnace Creek was leuker geweest... Het scheelt in ieder geval veel georganiseer tov onderweg doen en ik denk ook wat handiger qua tijd...
-
- Amerika-expert
Is inderdaad ook een optie die me te binnen schoot; desnoods een dag langer in Las Vegas blijven, want dan hebben we geen 2 nachten in Beatty nodig. Het is ruim 2 uur rijden vanuit Las Vegas begrijp ik; dat is wel te doen inderdaad.Martin & Marianne schreef: ↑31 dec 2023, 11:28Is het geen idee om de dag na aankomst meteen naar Death Valley te gaan? Je huurt een auto na aankomst. Overnachten in Las Vegas of rij richting DV. En dan de volgende ochtend heel vroeg het park in, je bent dan toch vroeg wakker. En je hebt een auto om alvast boodschappen te doen en naar de camperverhuur te rijden.
Marianne
-
- Amerika-expert
Klopt, dat weten we. We rijden dan het park uit naar Fresno en zakken dan af naar LA.Martin & Marianne schreef: ↑31 dec 2023, 11:28
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij blijven ook aan de gang. Voor maart 2024 net in Miami de Global Entry geboekt en dus San Diego, waar we eerst een afspraak hadden, laten vallen. Omdat we vliegen op LA bleef het afwachten of we nou wel of niet naar San Diego zouden gaan en hoe het stuk erna in te richten. Nu past het beter. Van de 4 opties zijn er nog 2 over en dat komt doordat we in Phoenix en Peoria kennissen op willen zoeken die allemaal 80+ zijn en we er rekening mee houden dat het om een of andere reden niet kan.
Jill, zijn jullie al eens in Goblin Valley geweest? En Capitol Reef NP? Daar kun je overigens maar een klein stukje van doen met de camper omdat er nogal veel onverhard is, tenminste dat was zo toen wij er in 1995 waren. Als ik het kaartje van het park nu zie, lijkt het of er toch wat meer verhard is, maar het is moeilijk terug te halen tot waar we toen geweest zijn.
-
- Amerika-expert
Ja we zijn vorig jaar in Capitol Reef geweest, niet in Goblin Valley. Maar die hoek wil ik liever bewaren voor een andere keer, want willen ook een keer terug naar Moab.
Denk dat we na aankomst in Las Vegas meteen auto huren en naar Pahrump rijden. Dan kunnen we de volgende ochtend vroeg al Death Valley in, dan terug naar Las Vegas, auto inleveren en nog 1 of 2 nachten Vegas voor we de camper ophalen. Lijkt me inderdaad beter dan het initiële plan wat we hadden omtrent Death Valley
Denk dat we na aankomst in Las Vegas meteen auto huren en naar Pahrump rijden. Dan kunnen we de volgende ochtend vroeg al Death Valley in, dan terug naar Las Vegas, auto inleveren en nog 1 of 2 nachten Vegas voor we de camper ophalen. Lijkt me inderdaad beter dan het initiële plan wat we hadden omtrent Death Valley
-
- Amerika-expert
Iemand weleens in Kanab naar het Liitle Hollywood museum geweest? Ik heb hier 2 Western fans; zou dat leuk zijn?
https://www.littlehollywoodmuseum.org/
Zouden we op weg van Monument Valley naar Zion (Oost kant) willen bezoeken.
https://www.littlehollywoodmuseum.org/
Zouden we op weg van Monument Valley naar Zion (Oost kant) willen bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zat te zoeken naar de Paria Movie set en toen kwam ik dit topic tegen. Misschien heb je er iets aan.
Ook leuk: het filmmuseum en de Alabama Hills in Lone Pine. Je zou naar LA kunnen vliegen, dan de volgende dag naar Lone Pine rijden, overnachten in de Dow Villa Hotel (zie ons 2019-verslag daarvoor) en dan de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden.
Marianne.
Ook leuk: het filmmuseum en de Alabama Hills in Lone Pine. Je zou naar LA kunnen vliegen, dan de volgende dag naar Lone Pine rijden, overnachten in de Dow Villa Hotel (zie ons 2019-verslag daarvoor) en dan de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden.
Marianne.
-
- Amerika-expert
@Martin & Marianne : bedoel je dan vliegen op LA, auto huren en dan later inleveren in Las Vegas en daar de camper ophalen
Coral Pink Sand Dunes SP lijkt me ook mooi als we toch in de buurt zijn; leuk om zonsondergang te kijken daar denk ik.
Coral Pink Sand Dunes SP lijkt me ook mooi als we toch in de buurt zijn; leuk om zonsondergang te kijken daar denk ik.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat bedoelde ik; het kan toch niet anders? Je zou wel iets verder kunnen rijden en in DV overnachten; dan zie je het park tijdens de mooiste uren van de dag. En je bent de volgende dag op tijd in Las Vegas; misschien kun je dan al meteen de camper ophalen?
Je krijgt dan zoiets:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Furnace Creek (via Lone Pine)
Dag 3 Furnace Creek - Las Vegas (camper ophalen)
Dag 4 Las Vegas -
Zie hier en hier voor de Alabama Hills. En hier voor het filmmuseum.
Marianne
Je krijgt dan zoiets:
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Furnace Creek (via Lone Pine)
Dag 3 Furnace Creek - Las Vegas (camper ophalen)
Dag 4 Las Vegas -
Zie hier en hier voor de Alabama Hills. En hier voor het filmmuseum.
Marianne
-
- Amerika-expert
Manlief heeft van de week een serie op tv gezien over Death Valley en wil nu in dat hotel overnachten daar
(The Ranch at Death Valley). Zou het een idee zijn om na aankomst in Las Vegas 1 nacht LV te doen, wel al auto ophalen en volgende ochtend naar Death Valley te rijden, overnachting in het park (The ranch) en dan dag er na terug naar LV? Dan heb je namelijk wel echt de mooie uren in het park (avond en ochtend)
Ook zou hij graag voor hem en de jongens San Diego willen toevoegen (daar ligt een vliegdekschip wat blijkbaar te bezichtingen is en dat schijnt erg gaaf te zijn). Terugvliegen zou dan vanaf San Diego zijn.
Eventueel kunnen we Monument Valley laten vallen en een nacht extra Sequoia doen. Monument Valley kunnen we dan (weer) meenemen als we een keer terug naar Moab willen (met rondje Colorado)
Starten in LA vinden we niet fijn, dan hebben we voor ons idee te vaak een hotel (want in Las Vegas willen we vanwege hitte ook een hotel en dan zouden we bijna een week auto hebben ipv camper). En nu San Diego er bij komt kan dat sowieso niet.
Dan zou het er zo uit zien:
Dag 1: vliegen naar Las Vegas, auto ophalen, overnachten Las Vegas Strip
Dag 2: Las Vegas- Death Valley
Dag 3: Death Valley- Las Vegas, overnachten Las Vegas Fremont Street
Dag 4: Las Vegas -camper ophalen- Oatman
Dag 5 :Oatman- Kingman- Seligman- Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Kanab (Little Hollyood)
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Valley of Fire- Beatty
Dag 12: June Lake- Tioga Pass- Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite- Sequioa NP
Dag 16: Sequoia
Dag 17: Sequoia - LA
Dag 18: Six Flags Magic Mountain
Dag 19: Knot's Berry Farm
dag 20: LA- San Diego (vliegdekschip)
dag 21: Seaworld (of iets anders)
dag 22: camper inleveren- NL
dag 23: aankomst NL

Ook zou hij graag voor hem en de jongens San Diego willen toevoegen (daar ligt een vliegdekschip wat blijkbaar te bezichtingen is en dat schijnt erg gaaf te zijn). Terugvliegen zou dan vanaf San Diego zijn.
Eventueel kunnen we Monument Valley laten vallen en een nacht extra Sequoia doen. Monument Valley kunnen we dan (weer) meenemen als we een keer terug naar Moab willen (met rondje Colorado)
Starten in LA vinden we niet fijn, dan hebben we voor ons idee te vaak een hotel (want in Las Vegas willen we vanwege hitte ook een hotel en dan zouden we bijna een week auto hebben ipv camper). En nu San Diego er bij komt kan dat sowieso niet.
Dan zou het er zo uit zien:
Dag 1: vliegen naar Las Vegas, auto ophalen, overnachten Las Vegas Strip
Dag 2: Las Vegas- Death Valley
Dag 3: Death Valley- Las Vegas, overnachten Las Vegas Fremont Street
Dag 4: Las Vegas -camper ophalen- Oatman
Dag 5 :Oatman- Kingman- Seligman- Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Kanab (Little Hollyood)
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion - Valley of Fire- Beatty
Dag 12: June Lake- Tioga Pass- Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite- Sequioa NP
Dag 16: Sequoia
Dag 17: Sequoia - LA
Dag 18: Six Flags Magic Mountain
Dag 19: Knot's Berry Farm
dag 20: LA- San Diego (vliegdekschip)
dag 21: Seaworld (of iets anders)
dag 22: camper inleveren- NL
dag 23: aankomst NL
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Ranch at Death valley is in Furnace Creek. Dat is wat ik aanraadde. Ik begrijp het bezwaar van starten in LA niet, in mijn voorstel betekent dat toch geen extra hotelovernachtingen? Je hebt wel een langere rit naar Death Valley maar je kunt nog iets doen onderweg en je rijdt helemaal van west naar oost door Death Valley.
Als je start in Las Vegas ben je wel heel vroeg in het park als je meteen de volgende ochtend zou vertrekken.
Overnachten in het park is hoe dan ook een aanrader!
Marianne
Als je start in Las Vegas ben je wel heel vroeg in het park als je meteen de volgende ochtend zou vertrekken.
Overnachten in het park is hoe dan ook een aanrader!
Marianne
-
- Amerika-expert
Starten in LA betekent 3 overnachtingen LA (aankomstdag, dag na Six Flags en dag na Knot Berry), dan een nacht Death Valley en dan 2 nachten Las Vegas. Dan hebben we al bijna een week hotels.
Met starten in Vegas hebben we alleen de eerste 3 nachten hotels, want in LA nemen we een camping dichtbij Six Flags.
Maar ik zal er nog eens over nadenken; misschien dan toch weer camping Oasis in Vegas, ipv een hotel. Maar als we San Diego ook willen wordt het met starten in LA sowieso een lastig verhaal.
Met starten in Vegas hebben we alleen de eerste 3 nachten hotels, want in LA nemen we een camping dichtbij Six Flags.
Maar ik zal er nog eens over nadenken; misschien dan toch weer camping Oasis in Vegas, ipv een hotel. Maar als we San Diego ook willen wordt het met starten in LA sowieso een lastig verhaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hoeft toch niet? Je verandert alleen de eerste dag Las Vegas in Los Angeles en de rest blijft hetzelfde.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
o zo! Nu snap ik wat je bedoelt! Dat is een idee ja
Ga ik bekijken!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties