Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reservering nodig voor toegang Yosemite NP in 2024.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reservering nodig voor toegang Yosemite NP in 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite NP gaat voor 2024 weer - deels - een toegangsreservering vragen.

Entrance Reservations in 2024.
A reservation will be required to drive into Yosemite during two different periods in summer 2024. Keep reading for details about the two systems; the two systems are different.
  • January 1 through February 9: No reservation required to drive into Yosemite.
  • February 10 through 25: A reservation is required 24 hours per day on Saturdays, Sundays, and on Washington's Birthday (Monday, February 19).
  • February 26 through April 12: No reservation required to drive into Yosemite.
  • April 13 through June 30: A reservation is required from 5 am to 4 pm on Saturdays, Sundays, and on holidays (May 27 and June 19).
  • July 1 through August 16: A reservation is required from 5 am to 4 pm every day.
  • August 17 through October 27: A reservation is required from 5 am to 4 pm on Saturdays, Sundays, and on holidays (September 2 and October 14).
Als je een reservering hebt voor accommodatie in het park is geen toegangsreservering nodig:

If you have a reservation for one of the following, you do not need an additional reservation. You still pay the $35-per-car entrance fee upon arrival (credit card only) unless you have an annual or lifetime pass. Your reservation for in-park lodging or camping, a Half Dome permit, or a wilderness permit allows you to enter the park 24 hours per day for the duration of your reservation or for three consecutive days (whichever is longer).

- A Yosemite National Park campground
- Curry Village, Housekeeping Camp, Yosemite Valley Lodge, The Ahwahnee, Wawona Hotel, White Wolf Lodge, and Tuolumne Meadows Lodge
- Private lodging or vacation rental in Wawona, Yosemite West, or Foresta
- Yosemite wilderness permit

Reservations for lodging or vacation rentals outside the park and in communities other than these three do not provide access to Yosemite.

Zie voor meer informatie hier.

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Re: Reservering nodig voor toegang Yosemite NP in 2024.

Bericht door hemmie »

Heel goed nieuws! Al baal ik persoonlijk wel dat wij net naar Yosemite gingen in die ene zomer zonder reserveringen. Maar goed, als ze de reserveringen erin houden kunnen we nog eens in de herkansing.
Terug in Texas!
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Wij gaan deze zomer. Ik boekte gelukkig al 2 nachten yosemite lodge (5 tem 7 juli). Op 4 juli rijden we van San Francisco naar Mariposa grove. Ik boekte een hotel ik Oakhurst voor die avond. Maar dat wil dus zeggen dat we die namiddag niet naar Maripose grove kunnen rijden. Ik maakte voor die nacht wel een backup boeking in curry village. Maar om die nu gewoon te houden (en niet te logeren) om dan Mariposa grove te bezoeken is wel een dure grap.

Ik heb begrepen dat je op 5 januari een 3 dagen pas kan kopen voor bv de namiddagen. Nog geen idee hoeveel dat gaat kosten. Momenteel lijkt de goedkoopste optie om toch naar Mariposa te kunnen gaan op 4 juli is om 1 nacht een campsite te boeken. Beetje dubbel want dan boek je iets wat je niet gaat gebruiken en ontneem je iemand een plek die wél graag wil verblijven. Bovendien zal de rush op de kampeerplekken helemaal een uitdaging worden.

Langs de andere kant wel heel opgelucht dat ik tijdig een kamer boekte in Yosemite lodge voor 2 nachten. En ook wel blij dat we hopelijk een wat rustiger park krijgen dan op sommige piekdagen in 2023.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De toegangsreservering kost 2 dollar, dat is het probleem niet.
Om accommodatie te boeken en er geen gebruik van te maken lijkt mij niet de juiste manier om het park in te gaan. waarom dan niet ook gebruik maken van die accommodatie? Waarom niet proberen om een toegangsreservering te bemachtigen op 5 januari of een week voor aankomst?

Maar in jullie geval zie ik het probleem niet zo. Je kunt na 4 PM zonder reservering het park binnen rijden. Je hebt dan nog genoeg tijd om de Mariposa grove te gaan bezoeken.
Een andere mogelijkheid is om te kijken of er iets in Wawona vrij is en de overnachting in Oakhurst te annuleren.

Het lijkt mij voor jullie vooral een voordeel omdat het rustiger zal zijn dan zonder die reservering.

Marianne
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ja dat is het juist. Ik wil geen hotel of kampplaats reserveren als ik die niet gebruik. Niet enkel voor het geld maar vooral omdat je niet iemand anders z'n plek wil innemen. Tuurlijk is optie 1 om op 5 januari een toegang te pakken te krijgen voor 4 juli (als het maar een paar dollar is). En idd we kunnen wachten tot na 4pm. (dat had ik even over het hoofd gezien :thumbup: )
MatthioP
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthioP »

Hoe gaat het reserveren van de toegang in zijn werk?
Dat is via deze website om 17u (we hebben toegang nodig vanaf 28juli) als ik het goed heb:
https://www.recreation.gov/timed-entry/ ... t/10086746

Is het ook zo’n stormloop op de tickets zoals bij reserveren van campground?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet hoe snel het zal gaan, maar het zal zeker niet zo erg zijn als bij het reserveren van een camping. Ik vraag me ook af in hoeverre men op de hoogte is hiervan en hoeveel mensen al weten wanneer ze er zullen zijn.

Ik neem aan dat je ook nog een camping in het park gaat reserveren? Mocht dat lukken dan kun je deze reservering weer annuleren (je krijgt die 2 dollar niet terug maar je geeft iemand anders weer een kans).

Marianne
MatthioP
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthioP »

Ja dat is inderdaad de bedoeling om een campground te boeken en deze dan te annuleren.
28 juli komt beschikbaar op 15 maart dacht ik, dus nog even afwachten of we een campground te pakken krijgen.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Martin & Marianne schreef:
14 dec 2023, 15:30
Yosemite NP gaat voor 2024 weer - deels - een toegangsreservering vragen.

Marianne
Geldt dit ook voor andere parken in 2024?
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

MatthioP
Amerika-ontdekker

Bericht door MatthioP »

Reserveren ging zeer makkelijk.
Toen de boeking afgerond was (mails en dergelijke gekregen), stonden er nog 1000 permits open voor datum die we wilden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goed om te horen @MatthioP ! En voor de campings: oefen alvast op 15 januari en 15 februari. En bedenk dat het dan om 16.00 uur is en op 15 maart om 15.00 uur.

Marianne
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ter aanvulling: de zomertijd gaat in de VS dit jaar op 10 maart in en in Europa op 31 maart. Het tijdsverschil is derhalve een uur minder tijdens die periode.

Overigens heel goed van @Martin & Marianne om dit aan te stippen!
Jasail
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jasail »

Ik was bang dat de reserveringen heel snel zouden gaan. Maar toen wij vorige week reserveerden waren er nog 1000 over en als ik nu kijk voor dezelfde datum nog 2500. Dus er zijn er heel veel extra ineens. Ik hoop dat het gaat helpen en het wat minder druk is overal in het park.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KatyHG »

Wat fijn dat ze weer met reserveringen gaan werken. Wij waren vorig jaar in Yosemite en ik vond het echt een heksenketel qua drukte. We vonden het er erg mooi, maar de drukte heeft wel wat van de glans af gehaald.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer