Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hehe, wij hebben de vliegtickets geboekt. Toen ik wilde boeken, was de vlucht uitverkocht
volgens mij een drukke maand nu. Maar gelukkig dankzij dat konden we voor dezelfde prijs 2 dagen eerder vliegen, dus de vakantie wordt nog iets langer. Ik heb beide lange vluchten de stoelen vastgelegd, heenreis was gratis, terugreis tegen betaling, maar voor €30,- per stoel wil ik geen gedoe. De tussenvluchten variërend van 1 a 2 uur heb ik niet vastgelegd, hopelijk kunnen onze dochters bij inchecken voor de vlucht in ieder geval bij een van ons zitten.
@pete Daar was geen sprake van hoor. De stoelen waren vrij. En het had ook te maken met het feit dat het reserveringssysteem uitgevallen was waardoor iedereen opeens lukraak een plek toegewezen had gekregen. Lijkt me verder toch ook wel logisch dat ouders van een jonge baby bij elkaar geplaatst worden op een lange vlucht, dat was in de oorspronkelijke boeking ook zo (en daar was voor betaald natuurlijk). Maar de stewardessen vertelden dat ze het in voorkomend geval altijd zo doen en dat het eigenlijk nooit problemen oplevert.
Saskia
Saskia
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Wat een Real Deals bij KLM - niet dus https://campaigns.klm.nl/nl/real-deal-d ... ordamerika
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Het is toch ook een hoax?
Volgens mij 1x een redelijke prijs gevonden voor een retourtje Seattle (640, inclusief bagage en rechtstreeks)
Volgens mij 1x een redelijke prijs gevonden voor een retourtje Seattle (640, inclusief bagage en rechtstreeks)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik zag deze aanbiedingen voorbij komen. Boeken tot 18 januari en vliegen t/m 31 mei. Vetrek vanaf Schiphol of Brussel
https://www.icelandair.com/nl-nl/vluchten/aanbiedingen/
https://www.icelandair.com/nl-nl/vluchten/aanbiedingen/
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Sorry, it is not possible to buy additional baggage online for this flight as it is operated by another airline. Please do so directly at the airport.
Ik wil graag een ruimkoffer bijboeken, maar dit staat bij de boeking aangegeven. Eerst wordt ik via KLM naar airfrance site geleid, om bij te boeken, waar vervolgens bovenstaande tekst staat aangegeven. Ik zou dit graag gelijk willen regelen? Hoe doe ik dit?
Ik wil graag een ruimkoffer bijboeken, maar dit staat bij de boeking aangegeven. Eerst wordt ik via KLM naar airfrance site geleid, om bij te boeken, waar vervolgens bovenstaande tekst staat aangegeven. Ik zou dit graag gelijk willen regelen? Hoe doe ik dit?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grappig zoals altijd, die real deals. Ticket naar Vegas kocht ik afgelopen week voor minder, exact dezelfde vlucht. Scheelt maar een tientje, maar toch.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Of het een Real Deal is weet ik niet (voor mij wel in ieder gevalharryh schreef: ↑11 jan 2024, 14:27Wat een Real Deals bij KLM - niet dus https://campaigns.klm.nl/nl/real-deal-d ... ordamerika

Ik was al een tijdje op zoek naar een ticket. Omdat mijn bestemming voor mijzelf nog niet vaststond (afhankelijk van route/gebied dat ik wil bezoeken), was ik verschillende opties aan het bekijken. Het liefst rechtstreeks en daarbij voorkeur voor KLM of Delta (met bewuste tussenstop op DTW omdat dat mij vorig jaar zo goed bevallen was. Als ik dan een tussenstop moest hebben, dan daar). Bagage inbegrepen, stoelkeuze al dan niet tegen betaling. Prijzen zag ik afgelopen weken niet echt dalen, eerder omhoog gaan, maar had mijzelf een prijsplafond van EUR 900 gesteld (met een ruime marge naar boven indien nodig).
Afgelopen weekend dan eindelijk een plan in mijn hoofd en vond bij KLM de volgende combinatie voor EUR 877, incl. bagage. Heen: AMS - SFO (rechtstreeks). Terug: IAH - MSP - AMS. Een mooie prijs vond ik. Helaas stonden toen alle seinen bij mij nog niet op groen om te boeken dus toch maar even gewacht. Helaas gingen de prijzen de dagen daarna alleen maar omhoog.
Gisteravond opnieuw gekeken (mede door de Real Deal weken van KLM). In eerste instantie leek het helemaal niets. De combinatie van hierboven bleek ineens ruim > EUR 1.100 te zijn.

Dus nogmaals gekeken voor een vlucht maar nu heen op SFO en terug vanaf AUS bij KLM. Toen kwam ineens een hele mooie prijs naar voren van EUR 800. Route werd heen: AMS - SFO (rechtstreeks) en terug AUS - AMS (rechtstreeks), incl. bagage en hele mooie vliegtijden. Dat moest 'm dus maar worden. Bij het boeken ineens een melding in het scherm: De vlucht is EUR 78 goedkoper geworden (nog nooit meegemaakt!)

Inmiddels ook een binnenlandse vlucht geboekt bij Delta voor het stuk LAX - AUS voor USD 122, excl. bagage (maar dat kan op de punten) en een mooie vertrektijd.
Ik ben helemaal tevreden!

Roland
-
- Amerika-expert
Top, mooie deal zo @Coyote, zowel Austin als SFO doen mee in die Real Deal weken dus dat zou er mee te maken kunnen hebben. In jouw multicity constructie helpt het blijkbaar wel, ik vind een retourtje LAS vanaf 731,- of MIA vanaf 653,- geen renprijs 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan je nagaan dat er eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen is. Ik boekte voor 808 euro het exact zelfde ticket dat bij de deals 822 kost. (Light ticket, ik reis alleen met handbagage)
Rechtstreeks AMS-LAS met vertrek om 12:35 en aankomst 14:10. Kan ik lekker nog auto ophalen, doorrijden richting Pahrump en daar overnachten ipv in Vegas. Terug ook rechtstreeks, vertrek 16:10, dus nog een halve dag om op mijn gemak naar vliegveld te gaan, of vanuit Death Valley of weer Pahrump.
En gelijk met miles upgrade genomen naar economy comfort, ik heb er genoeg staan, altijd lekker.
Nou wilde ik wel echt deze vlucht hebben, ivm afspraken in Death Valley, dus ik was weinig flexibel, dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger.
Rechtstreeks AMS-LAS met vertrek om 12:35 en aankomst 14:10. Kan ik lekker nog auto ophalen, doorrijden richting Pahrump en daar overnachten ipv in Vegas. Terug ook rechtstreeks, vertrek 16:10, dus nog een halve dag om op mijn gemak naar vliegveld te gaan, of vanuit Death Valley of weer Pahrump.
En gelijk met miles upgrade genomen naar economy comfort, ik heb er genoeg staan, altijd lekker.
Nou wilde ik wel echt deze vlucht hebben, ivm afspraken in Death Valley, dus ik was weinig flexibel, dat maakt het natuurlijk een stuk lastiger.
-
- Amerika-expert
Ik had ZWE-LAS (diezelfde directe vlucht AMS-LAS dus) met vertrek in juli 2023 voor 600,- p.p. (ex bagage en stoel). Flinke prijsverhogingen weer.
-
- Amerika-ontdekker
Ik was al even aan het kijken voor eind januari een paar daagjes Las Vegas, en merkte dat rechtstreeks dus met vertrek Amsterdam rond de 1200/1300€ ging exclusief bagage. Vanaf brussel "normale" prijzen 800€ excl bagage.
Bij de start van die real deals toch meteen retourtje amsterdam - vegas kunnen oppikken voor 820€ inclusief bagage. Voor mij het dus wel degelijk de moeite, YMMV blijkbaar...
Bij de start van die real deals toch meteen retourtje amsterdam - vegas kunnen oppikken voor 820€ inclusief bagage. Voor mij het dus wel degelijk de moeite, YMMV blijkbaar...
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Dit doe je tijdens het online inchecken. Er is geen reden/voordeel dit eerder te doen. Tijdens het inchecken wordt gevraagd hoeveel stuks bagage je wil inchecken. Alles wat boven je ticket allowance zit, wordt voorzien van een meerprijs en kan je dan direct -online- afrekenen. Dan op de luchthaven alleen afgeven. Maar dus wel tijdens het online inchecken: pas melden en betalen aan de balie kost extra.JeroenenTineke schreef: ↑11 jan 2024, 20:31Sorry, it is not possible to buy additional baggage online for this flight as it is operated by another airline. Please do so directly at the airport.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dit doe je tijdens het online inchecken. Er is geen reden/voordeel dit eerder te doen. Tijdens het inchecken wordt gevraagd hoeveel stuks bagage je wil inchecken. Alles wat boven je ticket allowance zit, wordt voorzien van een meerprijs en kan je dan direct -online- afrekenen. Dan op de luchthaven alleen afgeven. Maar dus wel tijdens het online inchecken: pas melden en betalen aan de balie kost extra.Frasi schreef: ↑12 jan 2024, 13:03[quote=JeroenenTineke post_id=<a href="tel:1323573">1323573</a> time=<a href="tel:1705001463">1705001463</a> user_id=42605]
Sorry, it is not possible to buy additional baggage online for this flight as it is operated by another airline. Please do so directly at the airport.
[/quote]
Dank voor je reactie. Omdat er bij staat dat het alleen op het vliegveld kan, ging ik twijfelen. Maar als dit gegarandeerd altijd kan bij inchecken moet het goed komen.Frasi schreef: ↑12 jan 2024, 13:03Dit doe je tijdens het online inchecken. Er is geen reden/voordeel dit eerder te doen. Tijdens het inchecken wordt gevraagd hoeveel stuks bagage je wil inchecken. Alles wat boven je ticket allowance zit, wordt voorzien van een meerprijs en kan je dan direct -online- afrekenen. Dan op de luchthaven alleen afgeven. Maar dus wel tijdens het online inchecken: pas melden en betalen aan de balie kost extra.JeroenenTineke schreef: ↑11 jan 2024, 20:31Sorry, it is not possible to buy additional baggage online for this flight as it is operated by another airline. Please do so directly at the airport.
Dit jaar voor het eerst midden in het hoogseizoen (20 juli - 10 augustus),we doen een rondje in het zuiden lang de muzieksteden. Vliegen op ATL, DFW, IAH, MSY of de wat kleinere luchthavens.
Meestal gaan we net voor of na het hoogseizoen en dan kom ik ergens rond de 500-600 Euro uit voor heel veel bestemmingen in Noord Amerika. Ik boek meestal rond deze tijd dus in januari-februari. Ik zie voor onze planning voor dit jaar prijzen tegen de 900-1000 Euro incl. bagage en dat vind ik toch wel heel zout.
Ik volg dit topic al jaren en weet dat het voor iedereen koffiedik kijken is maar wil toch een poging doen met 2 vragen. Voor diegene die meestal in het hoogseizoen gaan, wat is voor jullie zo'n beetje de "referentieprijs"? En in welke tijd boeken jullie?
Meestal gaan we net voor of na het hoogseizoen en dan kom ik ergens rond de 500-600 Euro uit voor heel veel bestemmingen in Noord Amerika. Ik boek meestal rond deze tijd dus in januari-februari. Ik zie voor onze planning voor dit jaar prijzen tegen de 900-1000 Euro incl. bagage en dat vind ik toch wel heel zout.
Ik volg dit topic al jaren en weet dat het voor iedereen koffiedik kijken is maar wil toch een poging doen met 2 vragen. Voor diegene die meestal in het hoogseizoen gaan, wat is voor jullie zo'n beetje de "referentieprijs"? En in welke tijd boeken jullie?
-
- Amerika-expert
Wij zitten er hetzelfde in @cvr. En wachten dus met boeken voor juli. Ik heb gisteren allerlei alternatieven geprobeerd te vinden, maar de conclusie is dat over de grote plas vliegen in juli en augustus nog meer dan vroeger het verdienmodel voor airlines is geworden. Alleen New York is nog relatief betaalbaar met ongeveer 600,- vanaf AMS of ZWE (en BRU en DUS nog iets goedkoper), maar dat vind ik ook al veel. Zo zag ik dat in juli een retourtje Florida vanuit New York met Delta maar 125,- kost, dat is 2x 3h16m vliegen, daar is veel actieve concurrentie. Vanuit Europa ook, maar zolang iedereen dezelfde prijs hanteert...
Een deel van het probleem zal vermoedelijk wel zijn dat er ondanks de hoge prijzen toch veel mensen in Europa boeken. Ik zie hier op het forum prijzen van geboekte tickets voor ruim 800,- voorbij komen. Dan is er geen reden om de prijs nu al te verlagen. Ik hoop dat er toch een moment komt dat er minder geboekt wordt en de prijzen zakken. Dagelijks in de gaten houden is mijn advies.
Een deel van het probleem zal vermoedelijk wel zijn dat er ondanks de hoge prijzen toch veel mensen in Europa boeken. Ik zie hier op het forum prijzen van geboekte tickets voor ruim 800,- voorbij komen. Dan is er geen reden om de prijs nu al te verlagen. Ik hoop dat er toch een moment komt dat er minder geboekt wordt en de prijzen zakken. Dagelijks in de gaten houden is mijn advies.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zelfs net voor of na het hoogseizoen kom je tegenwoordig al niet meer op de prijzen van EUR 500 - EUR 600 uit. Of je moet een hele ongunstige vliegroute/vliegduur willen kiezen. Ook ik ga altijd buiten het hoogseizoen. 'Vroeger' lukte het mij ook altijd om dan ticketprijzen van EUR 450 - EUR 550 te vinden. In het hoogseizoen waren die tickets dan vaak een paar honderd Euro duurder. Die tijd lijkt na Corona voorbij te zijn. Mensen willen reizen en zolang er geboekt wordt, snap ik de vliegmaatschappijen wel.cvr schreef: ↑14 jan 2024, 12:50Meestal gaan we net voor of na het hoogseizoen en dan kom ik ergens rond de 500-600 Euro uit voor heel veel bestemmingen in Noord Amerika. Ik boek meestal rond deze tijd dus in januari-februari. Ik zie voor onze planning voor dit jaar prijzen tegen de 900-1000 Euro incl. bagage en dat vind ik toch wel heel zout.
Ik heb het nu ook een hele tijd in de gaten gehouden maar prijzen bleven tussen de EUR 850 - EUR 1.000 (3 weken mei). Dus ja, ik kijk er niet van op dat je tegen deze prijzen voor het hoogseizoen aanloopt op dit moment. Valt mij voor het hoogseizoen eerlijk gezegd nog niet tegen, ik heb ze nog wel hoger gezien. Ik heb mazzel gehad vind ik met het ticket dat ik kon boeken voor EUR 722 (incl. bagage en rechtstreeks). Dat lukte uiteindelijk door wat met de terugvliegstad te spelen. Maar goed, ik vlieg dan wel buiten het hoogseizoen dus dat scheelt ook.
Roland
Dank voor jullie reacties, ik ben in 2023 nog naar Austin geweest in juni voor €450 en naar Los Angeles in september voor €395. Beiden vanaf Düsseldorf en met KLM dus via Amsterdam.
Beiden waren het resultaat van maanden zoeken en puzzelen met steden (zelfde wat ik nu doe) maar de verschillen zijn wel heel erg groot deze ronde.
Maar goed, zoals @harryh schrijft, we wachten nog maar even af
Beiden waren het resultaat van maanden zoeken en puzzelen met steden (zelfde wat ik nu doe) maar de verschillen zijn wel heel erg groot deze ronde.
Maar goed, zoals @harryh schrijft, we wachten nog maar even af

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik merk hetzelfde, maar ik heb toch geboekt. Dan maar kort de pijn pakken; ik weet nu wel waar ik aan toe ben en ik heb wat ik wil. Anders blijf ik (voor m’n gevoel) toch achter de feiten aanlopen. Ook wij gaan in het hoogseizoen en met een gezin van 4 en weinig tot geen speling in m’n dagen, dus dat speelt allemaal mee. En ik zie hier dat ik niet de enige ben die z’n portemonnee moet trekken en dat dus ook doet. Maar ik speel zelf liever op zeker (daar betaal ik nu ook voor en daar ben ik me van bewust). En nu kan ik zelf gewoon beter verder met m’n route (en planning en autohuur en P3 en noem het allemaal maar op), dat werkt voor mij het beste. En straks zullen we weten of de prijzen inderdaad nog gezakt zijn (of nog duurder geworden), maar dat noemen ze ‘een koe in z’n kont kijken’ toch…
Maar uiteindelijk blijft het een luxeprobleem. Onze laatste reis was 2022 voor 300 euro naar NYC met KLM rechtstreeks…
Maar uiteindelijk blijft het een luxeprobleem. Onze laatste reis was 2022 voor 300 euro naar NYC met KLM rechtstreeks…
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@cvr
Denk dat de optie BRU-IAD het goedkoopst zal zijn voor jouw periode. Op skyscanner komen prijzen van 650 voorbij nu. Wij vlogen vorig jaar met Brussels Airlines in juli die was een hele tijd 500 euro. Wij gingen vanuit Washington naar het zuiden.
Denk dat de optie BRU-IAD het goedkoopst zal zijn voor jouw periode. Op skyscanner komen prijzen van 650 voorbij nu. Wij vlogen vorig jaar met Brussels Airlines in juli die was een hele tijd 500 euro. Wij gingen vanuit Washington naar het zuiden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa