Mijn partner, mijn zoontje van 3 en ik zijn van plan om laatste week april voor ongeveer 2,5 week dus +/- 19 dagen een rondreis te maken door West-Amerika (met huurauto). Nu hebben we wel ongeveer een route uitgestippeld die denk ik overeenkomt met wat veel mensen doen, echter willen wij niet de volle 21 dagen hier aan besteden maar iets korter. Tevens hebben wij dus een klein kind bij ons, dus dienen we wellicht met andere dingen rekening te houden dan andere gezinssamenstellingen.
Mijn partner wil graag een wijnstreek bezoeken, vandaar dat Sonoma op de planning staat. We hebben het nu als volgt staan:
Dag 1: Amsterdam - San Francisco -> meteen door naar Sonoma +/- 2 uur rijden
Dag 2: Sonoma
Dag 3: Sonoma -> Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite -> Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes -> Lone Pine
Dag 7: Lone Pine -> Las Vegas
Dag 8: Las Vegas -> Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion -> Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon -> Page
Dag 12: Page -> Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon -> Palm Springs
Dag 15: Palm Springs -> Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles -> Santa Barbera
Dag 18: Santa Barbera - > San Francisco
Dag 19: San Francisco -> Amsterdam
Wij zijn niet echt stadsmensen, vandaar dat we meteen vanuit SF door willen rijden en in LA dan 1 volle dag hebben. Ik zie ook dat veel mensen SF overslaan, maar anderzijds lees ik ook veel over LA dat dit niet super is.
Voor Yosemite, Zion en Grand Canyon hebben we dan los van de reisdagen een volle dag, dus ik hoop dat dit genoeg is. Omdat we een klein kind hebben zullen we geen grote hikes gaan doen, maar willen wel het e.e.a. bezichtigen.
De reden dat we willen aankomen en vertrekken op San Francisco is vanwege de ticketprijzen, dit scheelt aanzienlijk.
Is dit een beetje een aan te raden route? Ik twijfel nog om de route andersom te doen, omdat begin mei de parken wellicht beter zijn qua weer dan eind april.
Alvast bedankt voor de feedback.