Het lijkt me wel, omdat er staat dat de geldigheidsperiode begint wanneer de eSIM verbinding maakt met een of meer ondersteunende netwerken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Exact mijn vraag; ik ga ook in augustus 
Het lijkt me wel, omdat er staat dat de geldigheidsperiode begint wanneer de eSIM verbinding maakt met een of meer ondersteunende netwerken.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Klopt. Wordt bevestigd in de app.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Airalo bevestigt in een vage mail aan mij min of meer dat de eSIM tot komende zomer wel 'houdbaar' is.
Ik heb hem aangeschaft. Als je al vaker kocht, dan werken de referrals niet (alleen op je eerste aankoop).
Dan kun je ook nog code JAN10 gebruiken voor 10pct korting.
En via cashbackxl nog eens een cashback van 2,84 euro. Al met al voor ongeveer 14 euro 20GB data.
Prima deal als je geen gebruik kunt maken van de Verizon of T-Mobile trials.
Ik heb hem aangeschaft. Als je al vaker kocht, dan werken de referrals niet (alleen op je eerste aankoop).
Dan kun je ook nog code JAN10 gebruiken voor 10pct korting.
En via cashbackxl nog eens een cashback van 2,84 euro. Al met al voor ongeveer 14 euro 20GB data.
Prima deal als je geen gebruik kunt maken van de Verizon of T-Mobile trials.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 01 jan 2024, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Thx, ik heb er meerdere gekocht, die kortingscode was het zetje.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Esim van Airalo is toch alleen data he?
Wij hebben ook bellen nodig nl. Is er een esim of fysieke sim waarmee je beide kunt? Extra probleem is dat wij 34 dagen gaan.
Wij hebben ook bellen nodig nl. Is er een esim of fysieke sim waarmee je beide kunt? Extra probleem is dat wij 34 dagen gaan.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik ga in februari weer eens Florida bezoeken na bijna 5 jaar. Ik had destijds een hotspot met StraightTalk sim.
Kan niet meer inloggen met de gegevens die mij bekend waren en de sim / hotspot lijkt op disabled te staan als ik de site check met IMEI-nr/serienummer van dat ding en tevens dat van de simkaart.
Ik vraag me dan ook af als ik een andere simkaart haal + nieuw dataplan, of dat gaat werken in de huidige hotspot die wellicht staat geregistreerd op de account waar ik niet meer in kan komen (gegevens wel op geslagen, maar denk dat ze aan de kant van StraightTalk is verwijderd ivm inactiviteit).
Mijn plan is na wat zoeken en ook lezen in dit topic, te gaan voor zo'n T-Mobile unlimited sim van Sim2Roam die je op Amazon kan kopen.
Ik heb een Samsung Galaxy A52, maar na de IMEI-check op T-Mobile USA is deze wel compatible met het netwerk, ondanks dat je op de site van Sim2Roam ook ziet dat Galaxy A-serie problemen heeft. Ik ga de gok gewoon wagen. 15 dagen ongelimiteerd voor 35 eur (ik ga maar een week). Alleen ongelimiteerd schijnt 50 GB te zijn. Mij meer dan zat, ik wil wat op whatsapp kunnen, GPS-locatie constant aan hebben om naar huis te sturen en in Google Maps navigeren (offline kaarten natuurlijk ook, maar traffic-optie is fijn, gezien de zeer drukke I-4).
Mocht het niet werken, kan ik altijd nog langs een T-Mobile winkel. Maar ik denk dat het wel goed zit.
Kan niet meer inloggen met de gegevens die mij bekend waren en de sim / hotspot lijkt op disabled te staan als ik de site check met IMEI-nr/serienummer van dat ding en tevens dat van de simkaart.
Ik vraag me dan ook af als ik een andere simkaart haal + nieuw dataplan, of dat gaat werken in de huidige hotspot die wellicht staat geregistreerd op de account waar ik niet meer in kan komen (gegevens wel op geslagen, maar denk dat ze aan de kant van StraightTalk is verwijderd ivm inactiviteit).
Mijn plan is na wat zoeken en ook lezen in dit topic, te gaan voor zo'n T-Mobile unlimited sim van Sim2Roam die je op Amazon kan kopen.
Ik heb een Samsung Galaxy A52, maar na de IMEI-check op T-Mobile USA is deze wel compatible met het netwerk, ondanks dat je op de site van Sim2Roam ook ziet dat Galaxy A-serie problemen heeft. Ik ga de gok gewoon wagen. 15 dagen ongelimiteerd voor 35 eur (ik ga maar een week). Alleen ongelimiteerd schijnt 50 GB te zijn. Mij meer dan zat, ik wil wat op whatsapp kunnen, GPS-locatie constant aan hebben om naar huis te sturen en in Google Maps navigeren (offline kaarten natuurlijk ook, maar traffic-optie is fijn, gezien de zeer drukke I-4).
Mocht het niet werken, kan ik altijd nog langs een T-Mobile winkel. Maar ik denk dat het wel goed zit.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik heb mijn Voipbuster-account weer uit de mottenballen gehaald. Dan kan je via VOIP bellen overal ter wereld. Volgens mij heb je eerst free days en daarna 2 ct per minuut. Als caller ID kan je je 06 meesturen of anoniem. Op je telefoon installeer je dan een app (MobileVOIP) en daarmee bel je dan dus via je databundel of wifi. Heb het hier van de week nog even getest door mijzelf te bellen op het werk en dat klonk prima en vrijwel geen vertraging.RuthdeLange schreef: ↑07 jan 2024, 08:16Esim van Airalo is toch alleen data he?
www.voipbuster.com
Het bedrag op je account verloopt niet, ik heb er nu nog 10 euro op staan en dat staat er al jaaaaren op. Moest alleen bij het inloggen na jaren wel weer aangeven dat mijn account actief moest worden. In principe kan ik daar dus nog 8 uur non-stop voor bellen naar/in Amerika.
Andere optie is natuurlijk om een prepaid abonnement te nemen waar naast data ook bellen bij zit bij Airolo (al ken ik die dienst niet, maar ze zullen het vast aanbieden).
-
- Amerikafan
Nee Airalo biedt geen bellen in de eSIM aan voor de VS (wel voor sommige andere landen).
Voipbuster is wel interessant als aanvulling voor een incidenteel gesprek op vakantie. Helemaal nu Airalo zo goedkoop is momenteel.
Weet je wat het minimum bedrag is dat je in je Voipbuster wallet moet zetten? Ik kan het niet vinden, behalve dat het in een ver verleden 10 euro ex btw was.
Voipbuster is wel interessant als aanvulling voor een incidenteel gesprek op vakantie. Helemaal nu Airalo zo goedkoop is momenteel.
Weet je wat het minimum bedrag is dat je in je Voipbuster wallet moet zetten? Ik kan het niet vinden, behalve dat het in een ver verleden 10 euro ex btw was.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
10 euro ex, 12,71 incl. btw. Dan heb je wel 120 dagen free calls naar diverse landen, waaronder USA.
Met 4 maanden moet dat genoeg zijn.
Met 4 maanden moet dat genoeg zijn.

-
- Amerikafan
Thanks. Jammer dat dat niet minder kan. De Airalo sim is nu een euro of 14. Met bellen erbij zit je op bijna 27. Al met al niet heel veel minder dat de (vaak t-mobile) sim acties (op amazon enzo) die we zo nu en dan voorbij zien komen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Je credits verlopen niet. Dus je kan later altijd nog dat weer gebruiken bij een volgende reis. Of er thuis mee bellen tot het op is. Maar goed, hier kost een abonnementje ook weinig (sim only).
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb om te bellen naar huis steeds Skype gebruikt.Heb wel gps nodig en daar deze in de meeste huurwa&gens niet standaard inzit bij vorige trip google maps gebruikt wat prima lukte tot mijn arielli kaart na 2 weken niet meer werkte hoewel ze voor 30 dagen was.Denk nu deze airallo te kopen, is voor gps tijden trip Orlando naar New orleans.Is dit voldoende?

- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2024-01-21 113338.png (214.42 KiB) 1219 keer bekeken
-
- Amerika-expert
Heb je de vorige keer gekeken hoeveel data je had gebruikt? Dat zou kunnen helpen. Voor Google Maps heb je geen 10gb nodig, maar wellicht gebruiken andere apps veel data?
Overigens kun je achtergrond gebruik per app uitzetten, bv Facebook, Instagram, TikTok zijn data vreters.
Overigens kun je achtergrond gebruik per app uitzetten, bv Facebook, Instagram, TikTok zijn data vreters.
volgens mij meer dan voldoende, ook een beetje afhankelijk of je in hotels de wifi oppakt. Wij deden 3 weken met de helft (5gb) en verbleven op campings (dus bijna nooit goede wifi), moest ik klein beetje ''bijkopen''. En altijd google maps en spotify aan onderweg... gebruik Paul5907, dan krijg je 3 usd korting
(en ik ook, haha)

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je vooraf de benodigde kaarten downloadt heb je voor navigatie niets nodig.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
Het is wel prettig om live verkeersinformatie etc te hebben vind ik.
Kaarten tevoren met wifi downloaden is een goed idee. Dan live data aan kost erg weinig mb's.
Kaarten tevoren met wifi downloaden is een goed idee. Dan live data aan kost erg weinig mb's.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heb aan de live verkeersinfo inderdaad veel hulp gehad tijdens mijn vorige trip.Ik heb elke avond normaal wifi en Spotify zijn mijn muzieklijsten gedownload.Wil niet meer tegenkomen dat zoals toen mijn Ariellikaart niet werkte ik na 30 sec. al bericht kreeg dat ik 50€ roaming had vebruikt.Moet nu juist nog eens nazien wanneer de dertig dagen in gaan,na aankoop of na activatie.
-
- Amerika-expert
Na activatie. Ik heb al even terug paar van die 10gb 30d eSIMs met 50% korting gekocht, staan gewoon in mijn account als nog te activeren. Dat staat er ook bij als je ze koopt.
Vergeet trouwens de JAN10 10% code niet, die werkt nog.
Vergeet trouwens de JAN10 10% code niet, die werkt nog.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3067 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties