Emergency Roadside Assistance
If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:
Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle.
Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments.
Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available.
A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50. If necessary, the Club also will provide tow service. Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Als ANWB lid heb je recht op de volgende pechhulp:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En dat is maar 17 euro per jaar:
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/verenigde-staten
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/verenigde-staten
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zojuist nog maar eens een autohuur voor het 2e gedeelte van mijn vakantie geregeld (mijn 2e backup
).
Via Alamo.de waren de prijzen ineens een stuk lager dan vorige week voor Austin, TX. Vorige week nog zo'n EUR 600 hoger!
Daarom nu een Standard SUV vastgelegd. Grotere SUV's wel veel duurder. Skip the Counter is op AUS helaas niet mogelijk. Dat bleek bij het voltooien van de boeking, ondanks dat ik daar eerder voor gekozen had en mijn rijbewijsgegevens reeds opgegeven heb. Bij het voltooien kwam de melding dat het op deze locatie niet mogelijk is. Wel Accelerated Check-In. Dat is jammer maar niet onoverkomelijk.
Roland

Via Alamo.de waren de prijzen ineens een stuk lager dan vorige week voor Austin, TX. Vorige week nog zo'n EUR 600 hoger!

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bedankt voor de tip. Helaas is Alamo.de voor Florida in mei tov vorige weer 100 duurder geworden voor 2 weken, is nu zelfs 50% duurder dan Hertz.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@harryh Ja, het blijft een kwestie van regelmatig de sites blijven controleren. Mocht ik trouwens weer PC krijgen bij Hertz dan vermoed ik dat ik Avis en Alamo van te voren weer annuleer voor Austin.
Roland
Roland
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Welke code heb jij daarvoor gebruikt? De eerder genoemde code thpps 30 werkte niet meer?! Dankzij jouw tip op de vorige blz heb ik wel voor het eerste deel van onze reis een goedkope deal gescoord bij Avis. Deze prijs had ik nog niet eerder gezien ( AWD D486602) waar is deze code eigenlijk van? Bij het traject Dallas- las Vegas was hij niet voordelig, daarom wilde ik ook even op Alamo.de kijken.
-
- Amerika-expert
Die code werkt nog steeds, net geprobeerd. THPPS30 in het goede veld ingevoerd, VertragsID?
- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt, ik ga het opnieuw proberen. misschien heb ik iets fout gedaan. 

- butterfly
- Amerika-expert
Gelukt, inderdaad verkeerde veld ingevuld
SUV is 1700 bij Alamo, bij Herz een large sedan voor 1262.Ik denk dat we maar eens voor een sedan gaan, want dat scheelt wel erg veel. We zijn gedeeltelijk met 2 en gedeeltelijk met 3 personen dus qua bagage moet dat wel lukken denk ik. (medium sedan is 1200 maar dat zal wel aan de krappe kant zijn met 3 personen denk ik?)

SUV is 1700 bij Alamo, bij Herz een large sedan voor 1262.Ik denk dat we maar eens voor een sedan gaan, want dat scheelt wel erg veel. We zijn gedeeltelijk met 2 en gedeeltelijk met 3 personen dus qua bagage moet dat wel lukken denk ik. (medium sedan is 1200 maar dat zal wel aan de krappe kant zijn met 3 personen denk ik?)
-
- Amerika-expert
Top. Als je bij Hertz Ultimate Choice member wordt, zie topic daarover, dan kun je voor de prijs van een cat C uitzoeken uit de rij, goede kans dat je dan alsnog een SUV hebt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naar aanleiding van jouw vraag ben ik eens gaan speuren. Ik kwam op ons forum in het Avis topic het relaas van @Coyote Buttes tegen van maart '22. Lees vanaf hier.
Eerlijk gezegd brengt dat mij nu aan het twijfelen of het verstandig is om code D486602 te gebruiken. Er is toen ook een hele discussie over gevoerd, waar ik zelf ook aan meedeed. Soms vergeet je wel eens iets.

Roland
- butterfly
- Amerika-expert
Haha, ik dacht als Roland die code gebruikt heeft zal het vast wel veilig zijn
Ik heb annuleerbaar geboekt, dus ik ga het nog even afwegen.
Overigens denk ik voor de lange periode toch een midsize suv te gaan boeken, het verschil is uiteindelijk 250 euro. De sedan had een verbruik van 12.5 l op 100 km, de suv 9,1 op 100. Dan is het prijsverschil nog een stukje kleiner

Overigens denk ik voor de lange periode toch een midsize suv te gaan boeken, het verschil is uiteindelijk 250 euro. De sedan had een verbruik van 12.5 l op 100 km, de suv 9,1 op 100. Dan is het prijsverschil nog een stukje kleiner

Het is eerder nagevraagd bij Avis en er zitten geen restricties op? viewtopic.php?p=1279836#p1279836
Heb hem eerder ook succesvol gebruikt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hulp gevraagd onze zoektocht naar een huurauto voor twee weken mei.
Aankomst 4 mei Orlando
Vertrek 18 mei Atlanta
We willen na jaren een convertible nu een pick-up of GMC Terrain. Lekker hoog vorig jaar hadden we een Jeep Wrangler alleen kan ik die sowieso niet vinden met inleverlokatie Atlanta.
ik zie door bomen het bos niet.
Op alamo.de zag ik een ford f150 voor 930 / een chevrolet Colorado voor 850
We twijfelen nog even zoeken Wagner verschil qua rijden is.
Wie kan ons helpen
Aankomst 4 mei Orlando
Vertrek 18 mei Atlanta
We willen na jaren een convertible nu een pick-up of GMC Terrain. Lekker hoog vorig jaar hadden we een Jeep Wrangler alleen kan ik die sowieso niet vinden met inleverlokatie Atlanta.
ik zie door bomen het bos niet.
Op alamo.de zag ik een ford f150 voor 930 / een chevrolet Colorado voor 850
We twijfelen nog even zoeken Wagner verschil qua rijden is.
Wie kan ons helpen
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Coyote schreef: ↑20 jan 2024, 08:34Via welke Avis site heb je dat gedaan? En waarom een offerte?
Als ik nu kijk op Avis.de kan ik met AWD D486602 jouw type auto (Traverse) incl. 2e bestuurder huren voor EUR 2.045,80. Dan betaal je ter plekke en kun je kosteloos tot aanvang huur annuleren. Helemaal geen offerte nodig. Pech onderweg heb ik er tijdens al mijn reizen naar Amerika nog nooit bijgenomen. Ik zie die optie ook niet op Avis.de overigens. Maar als dat het verschil is, vind ik EUR 400 extra voor pech onderweg aan de stevige kant.
Roland
Ik heb geboekt via de Nederlandse avis want daar kwam ik toen het goedkoopste uit. De kale huur was €2200. De 2de bestuurder koste uit me hoofd 59. En idd de pechhulp onderweg kan je zelf niet kiezen op de site maar wel via de klantenservice.
Heb vanmiddag nogmaals de anwb gebeld maar ze blijven aangeven dat je geen recht heb op basic roadside service. Heb ook geen AAA logo op me pas maar heb al gelezen op het forum dat er op de passen van 2023 het logo er niet meer op staat.
Dan gaan we zo gelijk even kijken op de Duitse avis en dan inloggen met preferred.
-
- Amerika-expert
De ANWB medewerker kent de eigen site blijkbaar niet.
Op https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card staat:
Op https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card staat:
En de kaart download je hier: https://merk.anwb.nl/m/7c942610b0d8b079 ... t-card.pdfVoordeel in de Verenigde Staten
Omdat de ANWB lid is van de FIA en de GMA, kunnen ANWB-leden wel gebruikmaken van de volgende diensten bij zusterclub AAA (American Automobile Assocation) in de Verenigde Staten:
- AAA papieren kaarten, AAA Tourbooks en AAA Travel producten, diensten en accessoires zijn verkrijgbaar in AAA Club kantoren.
- Standaard hulp bij pech onderweg – bekijk de Emergency Roadside Assistance.
Voor deze diensten moeten ANWB-leden een geldige ledenpas tonen op het moment van de service
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Nee kennelijk kennen ze de eigen site niet, al heb ik het meerdere malen gevraagd. Ga de kaart gelijk uitprinten. Bedankt voor de tip.
Weet niet of ik de code D486602 wil gebruiken. Lees hier meerdere berichten/discussies over het wel of niet gebruiken van deze code. Zoals andere ook zeggen heb geen zin in gedoe aan de counter of het eventueel bij moeten betalen omdat de code niet van toepassing is op ons
Ik heb via de avis preferred site de traverse geboekt met de optie later betalen. Kwam nu met de extra bestuurder op 2250 uit.
Weet niet of ik de code D486602 wil gebruiken. Lees hier meerdere berichten/discussies over het wel of niet gebruiken van deze code. Zoals andere ook zeggen heb geen zin in gedoe aan de counter of het eventueel bij moeten betalen omdat de code niet van toepassing is op ons
Ik heb via de avis preferred site de traverse geboekt met de optie later betalen. Kwam nu met de extra bestuurder op 2250 uit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vliegen 2 april naar Houston waar we een midsize SUV willen huren. Deze leveren we op 3 mei in in Las Vegas. We hebben dus te maken met (forse) drop off kosten. Voorlopig lijkt alamo.de met code het gunstigste te zijn, we komen dan uit op 2141 euro (incl de one way fee). Is dit een redelijke prijs of moeten we nog meer speurwerk verrichten?
Tot nu toe is wachten de beste strategie gebleken, de prijzen liggen momenteel zo'n 150 tot 200 euro lager dan eind november.
Marianne
Tot nu toe is wachten de beste strategie gebleken, de prijzen liggen momenteel zo'n 150 tot 200 euro lager dan eind november.
Marianne
Wat zouden jullie kiezen, op dit moment staat op alamo.de een midsize suv voor mijn periode 1468,40 totale prijs en een standaard suv voor 1385,21 totale prijs met de code THPPS30. Voor een periode van 18/7 tot 14/8 ophalen en terugbrrengen in san diego airport. In het verleden had ik PC status bij Hertz, maar die is als bij nog anderen deze maand afgelopen. Ik heb een statusmatch opnieuw aangevraagd , maar wou nu toch iets achter de hand hebben. We zijn een gezin met 1 dochter van dan 9 jaar.
groetjes
groetjes
Ik heb de code vorigjaar ook zonder problemen gebruikt.peterz84 schreef: ↑20 jan 2024, 14:49Het is eerder nagevraagd bij Avis en er zitten geen restricties op? viewtopic.php?p=1279836#p1279836
Heb erbij staan Best Western Gold membe.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20336 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties