Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door gera_r »

tomv82 schreef:
21 jan 2024, 11:11
Wat zouden jullie kiezen, op dit moment staat op alamo.de een midsize suv voor mijn periode 1468,40 totale prijs en een standaard suv voor 1385,21 totale prijs met de code THPPS30. Voor een periode van 18/7 tot 14/8 ophalen en terugbrrengen in san diego airport. In het verleden had ik PC status bij Hertz, maar die is als bij nog anderen deze maand afgelopen. Ik heb een statusmatch opnieuw aangevraagd , maar wou nu toch iets achter de hand hebben. We zijn een gezin met 1 dochter van dan 9 jaar.

groetjes
Voor 80 euro verschil, wist ik het wel. Zou mooi de grote nemen.
Heb precies hetzelfde gedaan; ook deze twee vastgezet bij alamo.de voor 4 weken. Het verschil is ruim 180 euro. Dus ik denk er nog even iets langer over na... :)

Update: Heb net weer eens de prijzen gecheckt van mijn beide twee maanden geleden geboekte auto's... Heb beide boekingen laten vallen, want ik kan de grote nu boeken voor 200 euro minder... Dus helemaal blij! :D
Laatst gewijzigd door gera_r op 21 jan 2024, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Midsize is toch kleiner dan een standard. Dus de grote is dan toch 80 goedkoper
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Nee Midsize is kleiner dan 'standaard'
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Dat zegt ie…?
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Oh oeps, het is nog vroeg (voor mij)
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
WM-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door WM-USA »

Als ik bij Hertz een "Standard 2/4 Door
(D) VW Jetta of gelijkwaardig" kies dan heb ik toch recht om gebruik te maken van de Presidents Circle?

Ik lees dat je minimaal een Mid size (C) moet boeken maar het is nu niet echt duidelijk of deze Standard (D) voldoende is. :)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Yep C of hoger, vaak al D gehuurd. Je ziet het ook aan Gold Canopy op je boekingsbevestiging. Overigens zie ik op dit moment vaak geen C, maar als je dan op Volledige Lijst klikt, staat C ergens onderaan. Dan kiezen, scheelt meestal klein beetje tov D.
Phirix
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Phirix »

Mark1979 schreef:
20 jan 2024, 21:10
Nee kennelijk kennen ze de eigen site niet, al heb ik het meerdere malen gevraagd. Ga de kaart gelijk uitprinten. Bedankt voor de tip.

Weet niet of ik de code D486602 wil gebruiken. Lees hier meerdere berichten/discussies over het wel of niet gebruiken van deze code. Zoals andere ook zeggen heb geen zin in gedoe aan de counter of het eventueel bij moeten betalen omdat de code niet van toepassing is op ons

Ik heb via de avis preferred site de traverse geboekt met de optie later betalen. Kwam nu met de extra bestuurder op 2250 uit.
Heb je W819200 op avis.de al geprobeerd? (Visa Rewards code) ik kom hier de traverse voor jouw data tegen voor 1721 bij betaal nu tegen, of 1869 voor betaal later.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Nou, die is niet voor iedereen weggelegd als je met je HSBC Visa card moet betalen:
https://cardpromotions.hsbc.com.sg/travel-leisure/avis/
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Bij Avis geeft N744100 vaak een goede prijs. Je kunt die gebruiken met een British Airways Blue. Daarvoor kun je je gratis inschrijven door je aan te melden bij BA.
Phirix
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Phirix »

IngridUSA schreef:
22 jan 2024, 08:42
Nou, die is niet voor iedereen weggelegd als je met je HSBC Visa card moet betalen:
https://cardpromotions.hsbc.com.sg/travel-leisure/avis/
Zover ik kon vinden is deze van toepassing op alle Visa cards, er wordt wel gerefereerd naar de Visa Gold card, in elk geval vorige keer geen probleem gehad met deze code icm de ANWB Gold card.

https://golomtbank.com/wp-content/uploa ... _AW_v6.pdf

https://one.avisworld.com/en_GB/Avis-Vi ... conditions

Avis Offer:

Avis are delighted to offer Gold, Platinum, Signature and Infinite Cardholders
up to 35% discount on car rental. Book on www.avisworld.com/visa to
automatically receive your discounts or join Avis Preferred or Avis President’s
Club as a Visa Premium customer and have the benefits linked to your profile.

Gold and Platinum Cardholders:
• Up to 20% discount on Standard Rates
• Up to 10% discount on International Leisure Rates

Signature and Infinite Cardholders:
• Up to 35% discount on Standard Rates
• Up to 30% discount on International Leisure Rates

Preferential partnership discounts only apply to residents of Europe, Africa,
Middle East and Asia, renting worldwide.
In order to redeem the discount, reservations must be made using the Visa
AWD (Avis Worldwide Discount) numbers.

Booking via this website (www.avisworld.com/visa) will hardcode these AWDs
automatically, if booking through any other channel please quote correct AWD:
Visa Infinite E438500
Visa Signature K738800
Visa Platinum O368100
Visa Gold W819200
Robv85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Robv85 »

Hallo! We (gezin met 2 kleine kids van 1,5 en 3jaar) hebben een tijdje diverse website in de gaten gehouden en zijn tot het goedkoopste aanbod gekomen bij Sixt (2400,- voor 7 weken Midsize SUV). Midsize lijkt mij voor ons voldoende, 2 kinderzitjes en nog ruimte voor koelbox er tussen. 2 grote koffers achterin en de rest tassen.
Ik heb een vraagje over extra's die je er bij kunt nemen.

Er zit "24/7 Basis Wegassistentie" gratis bij, maar je kunt er ook nog pechhulp bij nemen a 7,50 per dag. Is dit nodig?
Bij details staat: Geen onnodige zorgen met 24/7 pechhulp onderweg bij panne, lekke banden, een lege accu, een lege tank, verloren sleutels of buiten je auto gesloten te komen zitten.

De optie tolkaart kost 10,- per dag, volgens mij zijn wij beter af als we zelf een transponder kopen en een account openen bij sunpass?

Ik kan geen verzekeringen er nog bij nemen, alleen persoonlijk ongeval dekking (maar we hebben een uitgebreide doorlopende reisverzekering).
In de samenvatting staan deze verzekeringen:
Dekking tegen de schade en diefstal tot US$ 0,00 eigen risico
SLI - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering
Zijn we daarmee dan voldoende gedekt?
Zuid-West Amerika (2019)
WilMari
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door WilMari »

Voor de 1e 4 weken september een auto gehuurd via Booking.com bij Budget. Gekgenoeg goedkoper dan via Budget of andere aanbieders zelf.
Auto nog kosteloos te annuleren mocht er een betere prijs voorbij komen binnenkort. Iemand anders ervaring in het huren via Booking?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Robv85
Wegassistentie: Check de zoekfunctie, die vraag en antwoorden zijn al (heel) vaak voorbij gekomen. Niet nodig in het algemeen. Bv als ANWB lid heb je al recht op emergency assistentie en vaak zit er al dekking in de reisverzekering. Bij een lekke band bel je de verhuurder even, tot nu toe is het voor mij altijd geregeld. En ik sluit die extra dekking nooit af.

Tol: Je noemt Sunpass, gaat het om Florida en het zuidoosten? Zo ja, voor een verblijf van 7 weken inderdaad bij $10 per dag een no brainer om zelf een transponder te nemen (wel de Pro nemen) of een Visitor Toll Pass als je op Orlando vliegt, zie viewtopic.php?f=11&p=1324272#p1324272

Verzekering: Persoonlijke heb je inderdaad niet nodig. SLI en CDW/LDW zitten hier in blijkbaar, dus niets extra nodig. In de VS is er geen eigen risico ;)
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

harryh schreef:
22 jan 2024, 17:26
@Robv85
Wegassistentie: Check de zoekfunctie, die vraag en antwoorden zijn al (heel) vaak voorbij gekomen. Niet nodig in het algemeen. Bv als ANWB lid heb je al recht op emergency assistentie en vaak zit er al dekking in de reisverzekering. Bij een lekke band bel je de verhuurder even, tot nu toe is het voor mij altijd geregeld. En ik sluit die extra dekking nooit af.

Tol: Je noemt Sunpass, gaat het om Florida en het zuidoosten? Zo ja, voor een verblijf van 7 weken inderdaad bij $10 per dag een no brainer om zelf een transponder te nemen (wel de Pro nemen) of een Visitor Toll Pass als je op Orlando vliegt, zie viewtopic.php?f=11&p=1324272#p1324272

Verzekering: Persoonlijke heb je inderdaad niet nodig. SLI en CDW/LDW zitten hier in blijkbaar, dus niets extra nodig. In de VS is er geen eigen risico ;)
Super bedankt voor de info!
Dan kopen we de Pro versie :thumbup:
Het gaat om de staten georgia, tennessee, south carolina, mississippi, louisiana, alabama en florida. Ik heb al geprobeerd uit te zoeken hoe het nu zit met deze staten en een Sunpass, maar kwam er nog niet helemaal uit. Heb ik voor de andere staten ook nog wat anders nodig?

Ik heb ook diverse topics gelezen over Midsize/Standard/Full-size. Ik heb het idee dat Midsize voldoende is, maar niet ruim, dat is ook niet per se nodig. We kunnen het een en ander kwijt achter de stoelen ivm de leeftijd van de kids en ik probeer de koelbox tussen de stoeltjes in te krijgen (we kunnen er specifiek een kopen die er tussenin past).
Zuid-West Amerika (2019)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Robv85
Heb je gekeken of er restricties zijn mbt de staten waar je mag komen? Als ik me niet vergis kan dat voorkomen bij Sixt.
En heb je onbeperkte mijlen?

Marianne
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Robv85 schreef:
22 jan 2024, 19:07
Het gaat om de staten georgia, tennessee, south carolina, mississippi, louisiana, alabama en florida. Ik heb al geprobeerd uit te zoeken hoe het nu zit met deze staten en een Sunpass, maar kwam er nog niet helemaal uit. Heb ik voor de andere staten ook nog wat anders nodig?
Zie dit kaartje voor Sunpass Pro
image.png
image.png (133.56 KiB) 1246 keer bekeken
Niet met Sunpass: Tennessee, South Carolina, Mississippi, Louisiana, Alabama, maar volgens mij is dat geen probleem, wij hebben al die staten in 2022 gedaan en ik kan me niet herinneren daar verder voor tol iets nodig te hebben. Zijn daar weinig tot geen tolwegen. De meeste kom je op jullie route in FL tegen. En kun je bijna allemaal vermijden als je wilt, maar dan is het omrijden.
Robv85
Amerika-ontdekker

Bericht door Robv85 »

Martin & Marianne schreef:
22 jan 2024, 19:43
@Robv85
Heb je gekeken of er restricties zijn mbt de staten waar je mag komen? Als ik me niet vergis kan dat voorkomen bij Sixt.
En heb je onbeperkte mijlen?

Marianne
Ik heb het nog eens gecheckt en inderdaad dat staat nog steeds in de voorwaarden. Dat redden we net niet (New Orleans).
Dan kan het nog steeds interessant zijn zolang je nog steeds wel verzekerd bent in de niet aangrenzende staten. We rijden niet veel buiten aangrenzende staten namelijk.
Zuid-West Amerika (2019)
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Toch nog maar weer eens een algemeen bedankje aan alle forum-bijdragers!
Over de jaren heen zoveel nuttige informatie hier gevonden.
Wij gaan dit jaar 3 weken (mei - juni) naar Alaska en een kleine schok waren toch wel de autohuur prijzen...
Bij de bekende verhuurders en brokers lagen de prijzen minimaal op een 1700 euro voor een economy autootje en 2400 voor een kleine suv. (standaard suv ver boven de 3000). Prijzen met de bekende kortingscodes als premium lid waren ook niet echt lager.
Daar leek ook over het laatste halfjaar geen verbetering in te komen.

Per toeval kwam mijn vrouw de naam HappyToursUsa tegen in dit topic. Nooit van gehoord en je komt die ook niet tegen bij de gewone zoekopdrachten voor autohuur in de VS. Toch maar eens gekeken en via hen kost een kleine suv 1400 en een premium pick-up truck 1700 euro, full size suv 1800...
Nog steeds een hoop geld maar leuker (goedkoper) gaat het waarschijnlijk niet meer worden. Even een check naar beschikbare ervaringen op het web en dit forum toonde toch een betrouwbare reputatie. Dus geboekt!
In ieder geval opnieuw via dit forum weer goede info en daardoor veel centjes in de pocket gehouden. :thumbup:
No guts, no glory!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Alaska is echt belachelijk duur. Door een of ander error in het systeem hebben wij in 2019 uiteindelijk slechts 460 dollar betaald voor 18 dagen voor een kleine pick up. Kregen uiteindelijk een Dodge Ram 1500 mee. Was echt top :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer