Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gast: campings gezocht langs onze route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gast

Reis Gast: campings gezocht langs onze route.

Bericht door Gast »

Opmerking moderator

Op verzoek van dit forumlid is het account verwijderd op 6 februari 2024.
Hoi,

In september gaan wij met onze dochter (dan 1 jaar en 3 maanden) een reis maken naar Amerika. Zouden jullie eens mee willen denken over campings voor onze route? Andere tips zijn ook welkom, het is onze eerste keer! Route:

Dag 1 06/Sep/24 Camper ophalen + Salt Lake City
Dag 2 07/Sep/24 Bear Lake State Park
Dag 3 08/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 4 09/Sep/24 Grand Teton NP
Dag 5 10/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 6 11/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 7 12/Sep/24 Yellowstone NP
Dag 8 13/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 9 14/Sep/24 Flaming Gorge
Dag 10 15/Sep/24 Arches NP
Dag 11 16/Sep/24 Arches NP
Dag 12 17/Sep/24 Monument Valley
Dag 13 18/Sep/24 Page
Dag 14 19/Sep/24 Page
Dag 15 20/Sep/24 Zion NP
Dag 16 21/Sep/24 Zion NP
Dag 17 22/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 18 23/Sep/24 Bryce Canyon
Dag 19 24/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 20 25/Sep/24 Capitol Reef NP
Dag 21 26/Sep/24 Salt Lake City
Dag 22 27/Sep/24 Camper inleveren

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Campings langs onze route

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het niet gek is om de route iets aan te passen. Voor Flaming Gorge zou ik een nacht minder doen, die kun je goed gebruiken in Moab - daar is meer dan alleen Arches NP. Bryce zou ook wel met een nacht minder kunnen.
De tijd voor Yellowstone is niet heel ruim vind ik.
Ik heb de route even in een van-naar schema per dag gezet omdat je dan beter kunt zien waar je een reisdag hebt en waar een volle dag.

6-sep Salt Lake City (je vliegt al eerder denk ik?)
7-sep Salt Lake City - Bear Lake
8-sep Bear Lake - Grand Teton
9-sep Grand Teton
10-sep Grand Teton - Yellowstone
11-sep Yellowstone
12-sep Yellowstone
13-sep Yellowstone - Flaming Gorge
14-sep Flaming Gorge
15-sep Flaming Gorge - Moab
16-sep Moab
17-sep Moab - Monument Valley
18-sep Monument Valley - Page
19-sep Page
20-sep Page - Zion
21-sep Zion
22-sep Zion - Bryce
23-sep Bryce
24-sep Bryce - Capitol Reef
25-sep Capitol Reef
26-sep Capitol Reef - Salt Lake City
27-sep Salt Lake City

Kijk zo snel mogelijk naar de campings in Yellowstone; er sluit al veel in september. Zie voor de mogelijkheden en sluitingsdata op www.nps.gov/yell/. Reserveren kan via recreation.gov of via www.yellowstonenationalparklodges.com. De campings die je via die laatste site boekt kun je nu al reserveren, dus doe dat zo snel mogelijk, annuleren kan altijd nog.

Wij deden in 2019 een deel van deze parken in september, misschien heb je iets aan ons reisverslag. Voor Yellowstone zou je eens in ons 2015- en 2017-verslag kunnen kijken.

Voor de andere parken kun je ook via de NPS-sites zijn welke mogelijkheden er zijn. Een paar suggesties:
Zion: Watchman
Cpaitol Reef: Fruita
Arches: Devils Garden (lastig te reserveren) of een camping in Moab
Grand Teton: Colter Bay

Ik denk dat je met - deels - campings in de parken veel goedkoper uit bent dan met de 2300 van de touroperator.

Ik zou een rondje vanuit Las Vegas en zonder Yellowstone maar met de Grand Canyon, Valley of Fire en misschien Snow Canyon ook niet gek vinden. :wink:

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis KimKrn: campings gezocht langs onze route.

Bericht door jojostravelusa »

Aan de zuidkant van Flaming Gorge ligt bij Dutch John de camping Fire Fighters Memorial. In 1995 hebben wij daar gestaan en vonden het toen prachtig. Geen idee of het nog lijkt op toen. Het is al even geleden :wink:
https://www.fs.usda.gov/recarea/ashley/ ... 9&actid=29

Afbeelding
Bijlagen
Schermafbeelding 2024-01-27 142220.png
Schermafbeelding 2024-01-27 142220.png (97.64 KiB) 1597 keer bekeken
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

zie ook reactie in andere topic (wellicht handig om vanaf nu met één topic verder te gaan ?)
Voor Yellowstone: kies verschillende campings (als ze nog open zijn), dat scheelt onnodig heen en weer rijden. Bijvoorbeeld 2 nachten Madison en 2 nachten Canyon. Voor Grand Teton vind ik Gros Ventre ook mooi: iets meer open met uitzicht. En daardoor ook wat lichter, de andere campings veel bomen.
Zoals Marianne aangeeft: je hebt eigenlijk te weinig tijd voor YS en GT.
Dus ook mijn advies zou zijn: vergeet Yellowstone en doe een rondje zuidwest ! Dan voor een volgende reis het noorden meer meepakken.
Gast

Bericht door Gast »

paulr schreef:
27 jan 2024, 14:29
zie ook reactie in andere topic (wellicht handig om vanaf nu met één topic verder te gaan ?)
Voor Yellowstone: kies verschillende campings (als ze nog open zijn), dat scheelt onnodig heen en weer rijden. Bijvoorbeeld 2 nachten Madison en 2 nachten Canyon. Voor Grand Teton vind ik Gros Ventre ook mooi: iets meer open met uitzicht. En daardoor ook wat lichter, de andere campings veel bomen.
Zoals Marianne aangeeft: je hebt eigenlijk te weinig tijd voor YS en GT.
Dus ook mijn advies zou zijn: vergeet Yellowstone en doe een rondje zuidwest ! Dan voor een volgende reis het noorden meer meepakken.
Andere topic ging over iets anders en kreeg het advies hier 1 te openen.

Bedankt voor je advies!
Gast

Re: Campings langs onze route

Bericht door Gast »

Martin & Marianne schreef:
27 jan 2024, 10:41
Ik denk dat het niet gek is om de route iets aan te passen.

<< KNIP >>

Marianne
Bedankt voor je advies Marianne!

Opmerking moderator

Gelieve geen hele lappen tekst te quoten, neem eventueel alleen de tekst die voor een antwoord noodzakelijk is.
Gast

Bericht door Gast »

Even een algemene vraag. Hoe verwijder ik mijn account?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Verzoek indienen aan de moderatoren. Je account wordt dan op anoniem gezet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik hoop niet dat je je account wil opzeggen! Je hebt al aardig wat tips gehad. Ik ben ook wel benieuwd wat het nu gaat worden met betrekking tot het reserveren van de campings. :thumbup:

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Teveel tips denk ik en daar van geschrokken…. :D :lol: :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Ja zeker, veel tips gekregen! Zijn alleen vooral ook veel tips/adviezen die wij juist niet nodig hebben, omdat wij juist die dingen al hebben afgewogen en bepaalde keuzes al hebben gemaakt. En toch gemerkt dat bepaalde dingen die gezegd worden over Travelhome niet kloppen, dus dat is dan weer niet handig. Wat natuurlijk begrijpelijk is, omdat veel hier vooral alles zelf boeken en niet via Travelhome. Merk dus dat dit forum toch niet helemaal is wat ik zoek! Maar natuurlijk aardig dat iedereen meedenkt.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Gast schreef:
27 jan 2024, 10:25
Zouden jullie eens mee willen denken over campings voor onze route? Andere tips zijn ook welkom, het is onze eerste keer!
Volgens mij heb je gekregen wat je vroeg :wink:
Je kunt altijd nog wat meer gericht vragen stellen natuurlijk.
Gast

Bericht door Gast »

Je hebt helemaal gelijk! Is niet handig geweest om dat erbij te zetten. Mijn eigen schuld dus. :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De oorspronkelijke vraag was of je de campings door Travelhpme zou moeten laten reserveren. Volgens mij heb je daar een heel duidelijk en eensluidend antwoord op gekregen. Met daarnaast veel tips over campings. Betekent jouw reactie nu dat je toch niet zelf gaat reserveren? Dat zou jammer zijn. Niet eens zozeer vanwege de kosten maar omdat je de mooiste campings op die manier mist. En je mist de voorpret.
En als je tips krijgt die je niet nodig hebt leg je die toch gewoon naast je neer? Maar wel jammer van de moeite van iedereen die heeft zitten meedenken. Enige toelichting vooraf was wel fijn geweest. :wink:

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben wel gekozen voor het campingpakket! Nog eens met Travelhome gesproken n.a.v. de opmerkingen dat zij geen nationale parken boeken en het bleek dat zij dit zeker wel doen en wij onze voorkeuren mogen doorgeven. Wij kiezen dus toch voor gemak, ondanks de kosten ;).

Toen ik een vraag stelde op dit forum had ik gehoopt ook mensen te spreken die juist ervaringen hebben met campingpakketten, om zo de voors en tegens te kunnen afwegen, maar daar bleek dit forum toch niet de juiste plek voor.

Ik heb iedereen meerdere keren bedankt voor de tips, dus ik begrijp niet helemaal waarom het zo'n probleem is als ik besluit dat dit forum niet helemaal is wat ik zoek.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Travelhome boekt ECHT NIET de campings in de nationale parken waar je precies 6 maanden van te voren klokslag 15 (of 16 uur) voor klaar moet zitten. Echt niet. Dus niet de campings in Yosemite Valley (Upper,Lower,North), niet Watchman in Zion, niet Mather bij de Grand Canyon etc.
Niet altijd een probleem, maar wel zonde van de reistijd en zonde dat je de camper niet kan laten staan op de camping , wat op bovengenoemde campings wel kan, want dan kun je vanaf de camping naar de gratis shuttles lopen. Nu moet je eerst een stuk rijden, en vroeg ook, want anders zijn de parkings vol. En zonde van het geld; campings in de parken kosten rond de 20-40 dollar per nacht. Voor 3 weken dus nog geen fractie van het bedrag wat Travelhome rekent. En de campings, echt middenin het park, zijn zo mooi! Zoveel mooier dan een commerciele camping....
Ik snap echt dat dit pakket aantrekkelijk lijkt, maar hier op het forum zitten vele ervaringsdeskundigen; toen wij 5 jaar geleden onze eerste camperreis maakten was ik eerst ook sceptisch maar ben toch erg blij iets met de adviezen gedaan te hebben. Ik zou het toch nog eens heroverwegen; wellicht kun je nog onder dat campingpakket uit.
Ze zullen vast IN Yosemite een camping hebben, maar Yosemite is groot en de meeste bezienswaardigheden/wandelroutes zij in de vallei; het kan zo maar een uur rijden zijn vanaf de camping naar de vallei.....en om 7 uur zijn de parkings vol.

Nogmaals: als je er nooit geweest bent snap ik dat je naar een reisbureau neigt, en naar hun expertise, maar hier op het forum zit veel meer expertise en ervaring. Hoe dan ook een mooie reis gewenst!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@KimKrn het klinkt meer of je bevestiging zocht voor je keuze voor het campingpakket dan dat je op zoek was naar eerlijke reacties. Je krijgt veel tegens en besluit dan het tegenovergestelde te doen :?:

Je vakantie wordt hoe dan ook mooi, maar vertrouw niet teveel op reisorganisaties. Veel mensen die de eerste keer gaan en later terugkeren vonden het reistempo de eerste keer te hoog en meestal hoor je dat ze (te)veel heen en weer moesten rijden tussen de parken en overnachtingsadresjes.

Misschien kun je de campings die Travelhome aan je voorstelt hier plaatsen. Dan kun je vragen wat men van de campings vindt. Wie weet zijn ze aangenaam verrast door Travelhome, en aan de andere kant kun jij misschien nog wat schuiven als dat hier aangeraden wordt. Dan is het een win-win voor iedereen.

En het forum is ook geschikt om te zoeken naar wat handig is om mee te nemen, hoe je omgaat met water en elektra, etc. Dus schrijf ons niet meteen helemaal af :wink:
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@KimKrn Wat je ook doet, het gaat een mooie reis worden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

@jill1234 Ze gaan niet naar Yosemite, dat scheelt alweer. :wink:

Maar zeker voor Yellowstone en ook Capitol Reef zou ik iets in het park nemen. Voor Capitol Reef omdat dat niet alleen heen en weer rijden scheelt, maar ook omdat het een erg leuke camping is (zie hier en de volgende dagen voor onze ervaring). en voor Yellowstone omdat je anders heel erg veel heen en weer moet rijden. En zeker met de korte dagen in september betekent dat dat er weinig tijd in het park overblijft.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

O, niet goed gelezen! Maar inderdaad, in Yellowstone is het ook zonde als je niet in het park zit, maar kan me voorstellen dat Travelhome daar wel in het park boekt omdat het daar minder storm loopt dan in Yosemite. Zou wel fijn zijn als Travelhome laat zien welke campings ze kunnen boeken; dan kun je een betere keuze maken tussen zelf doen of via hun.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer