nadat wij vorig jaar juni onze eerste rondreis door Amerika hebben gemaakt (Utah, Arizona, Nevada en California), heeft Amerika ons helemaal ingepakt. Wij hebben toen de meest bekende rondreis gemaakt in zo'n 3 weken tijd per auto. Dit deed ik samen met mijn man en zoontje van toen 2,5 jaar. De rondreis hebben wij vorig jaar geboekt bij AmerikaPlus, eigenlijk kant en klaar, met hier en daar wat verlengingen. Al met al is dit heel goed bevallen, maar toch vond ik het reistempo nog vrij hoog. We hebben in die 3 weken 4300 kilomerter afgelegd. Nu houden wij wel van autorijden en ook ons zoontje heeft zich super goed gehouden, maar toch zou ik het de volgende keer rustiger aan willen doen. Meer tijd willen hebben om echt de omgeving te verkennen. En ook gewoon eens een zwembad-speeltuin dagje.
Nu hebben we het plan opgevat om in juni/juli 2025 wederom naar Amerika te gaan voor een geweldige rondreis. Op de één of andere manier trekt Wahsington State mij enorm, en na de hele noordwest sectie van dit forum gelezen te hebben, denk ik dat Oregon ook geweldig is. Prima combinatie!
Een route hebben we nog niet. We zijn echt net begonnen met ons verdiepen in de bestemmingen. Uiteraard hebben we alle bezienswaardigheden bekeken en het liefst willen we alles wel doen, haha. Maar we hebben nou eenmaal geen zeeën van tijd en helaas ook geen bakken met geld. Er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden.
Een rondje lijkt ons het handigste, met dus dezelfde luchthaven voor aankomst en vertrek. Welke dit is, is niet belangrijk, we gaan voor de goedkoopste

Maar hoe lang is nou goed te doen voor een mooie ronde door Washington en Oregon? Met dus genoeg tijd om écht een indruk te krijgen van een bepaalde omgeving? Natuurlijk is een week overal blijven geen optie, maar hier en daar meedere nachten is zeker te doen. Wij zouden, denk ik, wel tussen de 4 en 6 weken vrij kunnen krijgen, maar dit moet ook financieel haalbaar zijn.
Tevens zijn wij weer voornemens om een met een huurauto rond te reizen en te verblijven in diverse accommodaties. Dus hiervoor zijn tips ook altijd welkom.
Geweldig trouwens om al jullie ervaringen en tips te lezen, dit is zo waardevol! Bedankt!