Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Los Angeles - Anaheim.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Reis Los Angeles - Anaheim.

Bericht door BE-WDW »

Goedenavond,

Vraag over zelf boeken/regelen van onze vakantie in september naar L.A. en Anaheim. Florida (Walt Disney World) boeken we altijd zelf qua ‘pakket’ en vlucht, maar aangezien dit de eerste keer Universal Studios Hollywood en Disneyland wordt, twijfelen we of dit ook net zo makkelijk te regelen is.

Ons plan is om te vliegen (met British Airways of Finnair) naar LAX, een Uber te pakken naar Universal Studios (3 nachten), daarna Uber naar Anaheim (7 nachten) en dan weer terug naar Nederland. KLM is minimaal 500 euro duurder dan de andere maatschappijen. We zijn al een keer met BA naar Orlando gevlogen en toen was het prima. Iemand ervaring met Finnair?

Volgens mij is dit redelijk makkelijk te boeken, maar omdat we verder geen ervaring hebben met L.A. hebben we geen idee of dit ook wel zo is. Allebei de hotels zijn tot 48 uur van te voren te annuleren. De parktickets zijn te annuleren. Alleen qua vlucht van en naar L.A. hebben we twijfels. Hebben jullie tips voor deze reis en zouden jullie zelf boeken of eerste keer L.A. toch via een reisbureau? We willen ook niet te lang wachten met regelen, aangezien de prijzen van de vluchten snel oplopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis L.A. - Anaheim

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je vraag eigenlijk alleen over het boeken van de vlucht gaat? Waarom zou je dat niet zelf doen? Het is niet echt anders dan een vlucht naar Florida boeken. Vragen over vervoer stel je het beste in het vervoer-subforim. Er zijn meer mogelijkheden dan BA en Finnair.

Is die 500 verschil met KLM per ticket of voor meerdere tickets?
Welke hotels heb je nu op het oog?

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zie ook niet waarom vliegtickets en hotels boeken voor LA en omgeving moeilijker is dan voor Florida?
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Dank voor jullie reacties!

Het is meer het ‘onbekende’ voor L.A. denk ik. Florida zijn we 5 keer geweest, dus weten we wel hoe en wat. Maar inderdaad zal het met L.A. hetzelfde gaan. Die € 500 (inmiddels bijna € 700) is voor 2 tickets KLM. Dat is dan wel een rechtstreekse vlucht vanaf Amsterdam. Anders wordt het Dusseldorf, maar vanaf daar hebben we ook al gevlogen en maakt voor ons qua reistijd niet veel uit.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe maakt het idd niet uit wat voor ticket je boekt. KLM heeft al voordeel, ook al gaan er tegenwoordig soms 2 vluchten per dag naar LA zag ik, dat je vroeg in de middag aankomt. Persoonlijk vind ik het fijn om wat later aan te komen en dan even wat te eten en dan direct naar bed te kunnen. Anders sta ik vaak nog uren aan en kom ik niet in slaap de 1e dag.

Hou er wel rekening mee dat een uber van universal city (of waar je voor universal overnacht) naar Anaheim met wat pech een 2u durende rit kan zijn.
Vergeleken met Disney in Florida is Anaheim wel een stuk kleiner en veel makkelijker opgebouwd, waar alles bij Disneyworld natuurlijk veel verder uit elkaar ligt.
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

KLM heeft inderdaad het voordeel dat ze op tijd in de middag aankomen. We zien wel een beetje op tegen Uber en overwegen misschien een shuttle-service. Hoe is jullie ervaring qua Uber of Shuttle Service rond L.A.?
Ik bedacht me ook nog dat we ook van Amsterdam naar Burbank kunnen vliegen en terug vanaf Orange County. Dan heb je natuurlijk heen en terug wel een overstap. Rechtstreeks is natuurlijk ook wel relaxt. Dus mochten jullie hier nog tips voor hebben, horen we het graag!

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nu zit je dezelfde vraag in meerdere topics te stellen, dat is niet de bedoeling.
Waarom geen uber?
Met hoeveel personen zijn jullie? Bedenk dat vluchten pp zijn en de kosten van een uber gedeeld kunnen worden.

Marianne
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Sorry, ik dacht (te laat) dat mijn andere vraag wellicht bij ‘Vervoer’ thuis zou horen, vandaar. We gaan met 2-en en wordt dus de eerste keer dat we een Uber willen proberen. Ik weet ook niet of een ‘gewone Uber’ genoeg is om ook 2 koffers mee te kunnen nemen of dat je dan een grotere Uber moet aanvragen.

Nogmaals excuses voor 1 vraag in 2 forums.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Maar ga je dan zonder auto in LA verblijven?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik wilde net zeggen Pete (en uiteraard BE): 10 nachten in LA zonder auto ??? Dat is niet te doen !
Ik neem toch niet aan dat jullie 7 dagen naar Disneyland gaan ?
Want dan kun je beter naar Florida reizen....
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inderdaad, waarom zou je zo lang in Los Angels zonder eigen vervoer willen zitten?

Is er een reden om niet zelf een auto te willen huren? Zonder auto ben je eigenlijk nergens in Los Angeles.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Het enige vervoer wat nodig is, is van het vliegveld naar Universal Studios en van Universal naar Anaheim. We gaan echt voor de pretparken, dus auto is niet echt nodig. Florida zijn we inmiddels 5x geweest, dus vandaar een keer de keuze voor Anaheim 😉
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ok…. Maar dan heb je toch ook nog Six Flags. Neem aan dat je Knott’s Berry wel met Ubertje doet….
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Nee, Six Flags doen we dan weer niet. Knott’s Berry Farm wel. Een optie is om wel een auto te huren en in Anaheim in te leveren en daarna weer te huren vanaf daar om terug te gaan naar het vliegveld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer