Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isabelle Kegels: hulp bij plannen roadtrip.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Isabelle Kegels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Isabelle Kegels: hulp bij plannen roadtrip.

Bericht door Isabelle Kegels »

Hallo!

Graag had ik wat hulp gehad met het plannen van onze roadtrip. We zijn een gezin van 5 (3 kinderen van 19, 17 en 15) en gaan voor de eerste, voor mijn man de enige, keer naar Amerika. De vluchten liggen vast, meer dagen kunnen we niet nemen. We komen aan in Las Vegas op 26/07 om 14u en moeten de huurauto inleveren aan de luchthaven van Los Angeles op 12/08 rond 14u.
Omdat we aankomen in Vegas op een vrijdag dacht ik onmiddellijk door te rijden naar Zion (2 nachten), Bryce (1 nacht), Page (1 nacht), Monument Valley (1 nacht), Grand Canyon (1 nacht. Eventueel 2, maar dan slaan we Monument Valley over, of 1 nacht Las Vegas minder), Las Vegas ( 2 nachten), Mammoth Lakes (1 nacht, vroeg vertrek uit Las Vegas en door Death Valley), Yosemite (2 nachten), San Francisco (2 nachten), 2 nachten op HW1 (Carmel, Santa Barbara ?), Los Angeles (2 nachten).

Lijkt dit ok?
Alvast bedankt voor jullie tips en hulp!
Isabelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Isabelle Kegels: hulp bij plannen roadtrip.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Isabelle, welkom op het forum!
De route ziet er in principe goed uit, maar het grootste probleem is de beschikbare tijd. Jullie willen het standaardrondje in 18 dagen doen terwijl daar eigenlijk minimaal 21 dagen voor wordt aangeraden. Jullie winnen een dag omdat jullie geen rondje maken, maar het blijft krap.
Ik zou dan Monument Valley vergeten.

Hebben jullie een rechtstreekse vlucht naar Las Vegas? In dat geval moet je daar door Immigrations. Dat kost de nodige tijd, net als het ophalen van de auto. Of het handig is om dan nog naar Zion door te rijden weet ik niet. Als jullie aankomen al 11 uur 's avonds Nederlands tijd. Dus vertrek richting Zion al na middernacht (gevoelsmatig). Het scheelt wel een dure overnachting in Las Vegas, maar je ontkomt niet aan een dure overnachting daar later in de reis. Je kunt eens kijken of het iets is om iets minder ver te rijden en de volgende ochtend heel vroeg naar Zion te rijden. Je bent dan toch vroeg wakker. Hou met je planning ook rekening met de drukte in Zion in het weekend.

Het is jammer om geen overnachting te doen tussen Las Vegas en Death Valley. Er is zoveel te zien op dat stuk. Verder zou een extra dag Yosemite wel heel mooi zijn want je hebt nu eigenlijk geen tijd om bijvoorbeeld Glacier Point te bezoeken, of de Mariposa grove. Voor de Tioga Road moet je ook de nodige tijd uittrekken.
Wat zijn jullie plannen overal en waar houden jullie van? Willen jullie wel wandelen in de parken? En nog andere activiteiten doen?
En heb je al nagedacht over accommodatie? Wat zoeken jullie? Wil je zoveel mogelijk op 1 kamer slapen? Dat kan soms wel en dat scheelt veel geld, maar je moet dan goed zoeken.
Voor Yosemite zijn er mogelijkheden in het park (zie daarvoor www.travelyosemite.com) voor 5 personen. Als je niet in het park overnacht zorg dan voor een toegangsreservering (zie daarvoor www.nps.gov/yose).

Marianne
Isabelle Kegels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Isabelle Kegels »

Dag Marianne,

Vriendelijk bedankt voor je reactie en tips!

We vliegen inderdaad rechtstreeks op Las Vegas. Zou je dan toch eerder starten met Las Vegas en dan de tour in de andere richting doen zodat we in Zion zijn op een donderdag en een vrijdag? Of het houden zoals nu, behalve de eerste nacht minder ver, en dan maar 1 nacht In Zion?
Ik heb reeds een paar accomodaties geboekt die annuleerbaar zijn. 26 en 27 juli in de lodge in het park Zion zelf en 28 juli in de lodge in de lodge in Bryce Canyon zelf. Voor Yosemite had ik een leuke chalet gevonden op airbnb in Yosemite West (is dit een goede locatieof beter in El Portal?), maar nog niet gereserveerd omdat ik het niet kan annuleren en mijn planning is niet rond. We zijn wel bereid om af en toe met 5 op 1 kamer te liggen, maar niet elke nacht.
Qua activiteiten, de pubers wandelen minder graag, dus urenlange wandelingen gaan we niet of weinig doen. Ik dacht in Zion te wandelen (als niet te druk the narrows), ik las dat Bryce niet zo groot is en leuk is met de fiets, in Page zou ik de Horseshoe Bend gaan bezoeken en Antelope Canyon. Ergens heb ik gelezen dat Antelope Canyon ook heel leuk is langs het water (kano of jetski) ipv de begeleide tour. Maar dat moet ik ook nog beslissen.
Monument Valley dacht ik met de auto en uitzichtpunten te voet. Grand Canyon zou ik willen logeren in park en bustour met de hoogtepunten. Eventueel de helikopter of vliegtuigvlucht als er budget overschiet. Dan via route 66 (Seligman- Kingman naar Las Vegas). In Vegas the strip, onze trouwgeloften herdoen en voor de kinderen naar een Shooting range.
Ik dacht vroeg uit Las Vegas te vertrekken en niet in Death Valley te blijven owv de hitte (je mag mij hier gerust corrigeren en tips geven)
Mammoth Lakes is eigenlijk meer een tussenstop omdat Yosemite te ver is om in 1 dag uit Las Vegas te rijden, meer dan een kleine ochtendwandeling zal het niet worden daar. Tussenstop in Bishop of Lee Vining (te ver?) ook goed.
Ik dacht van daaruit (Mammoth, Bishop?) vroeg te vertrekken zodat we in Yosemite 2 nachten, maar ongeveer 3 dagen zouden blijven met op dag 1 de Tioga road en dag 3 de Mariposa Grove (vertrek uit Yosemite West via Wawona richting San Francisco. We komen dan redelijk laat aan in San Francisco, maar dat vinden we niet erg. Eén volle dag ter plaats is voor ons genoeg denk ik. Via via gehord dat San Francisco niet meer zo geweldig is maar ik zou het toch graag kort bezoeken.
Daarna in 2 dagen richting Los Angeles (1 voldoende en daarin knippen?), een stad die de kinderen heel graag willen bezoeken.

Dit is ongeveer hoever ik ben met mijn planning. Bedankt om mij attent te maken op zaken die ik verkeerd inschat.

Isabelle
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De planning ziet er goed uit! Maar probeer toch de kinderen zover te krijgen dat ze iets meer willen wandelen want dat is echt de moeite waard! :wink: Iets met water en klauteren is altijd leuk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Pothole Dome langs de Tioga Road; je kunt er op klimmen voor een geweldig uitzicht, maar ook er achter langs lopen en deels door de Tuolumne River waden.
Bij de GC is het wel heel bijzonder om een stuk naar beneden te lolpen! Kijk bijvoorbeeld eens naar de South Kaibab Trail tot aan het ooh aah point. Met de bustour in de GC bedoel je de bus naar Hermits Rest? Je kunt dan ook meerdere keren uitstappen en naar een uitzichtpunt lopen of van het ene uitzichtpunten naar het volgende lopen en dan weer de bus pakken. Vanuit de bus zie je niets. Een leuk alternatief is fietsen langs dit stuk.

Als jullie de Lodge in Zion al hebben vastgelegd is het misschien toch niet gek om dat zo te houden aks je denkt dat je wel wakker blijft. Aan de andere kant is onderweg overnachten wel zo goedkoop en de volgende dag kun je meteen doorrijden naar de Lodge zonder last te hebben van wachttijden bij de shuttlebussen.

Yosemite West is een goede locatie maar heeft wel als nadeel dat je voor een bezoek aan de vallei nog wel de auto moet pakken. Hoewel dit niet onderdeel is van de accommodaties in het park geldt ook hiervoor dat je geen toegangsreservering nodig hebt. Als je in El Portal overnacht moet je wel voor een toegangsreservering zorgen. Qua afstand naar de vallei is dit vergelijkbaar met Yosemite West. Voor GLacier Point en de Mariposa Grove zit je beter in Yosemite West. Overnachten in de vallei willen jullie niet? Zowel de tenten in als de Stoneman room in Curry Village en de Lodge hebben kamers voor 5 of 6 personen.

Ik kan me niets voorstellen bij Bryce op de fiets. Je kunt het beste een deel van de rim lopend doen - dat kan vanaf de lodge (zie hier onze ervaring) - en ook een stuk naar beneden is aan te raden.

Overnachten in Death Valley heeft als heel groot voordeel dat je er bent tijdens de wat koelere en mooiere uren, als de zon lager staat. Heet is het wel, maar dat geldt ook als je er alleen maar doorheen rijdt. Maar goed, je hebt geen tijd voor een overnachting dus ik zou doorrijden naar Mammoth Lakes of Lee VIning. Tijd voor Bodie is er niet denk ik, maar neem wel een kijkje bij Mono Lake (zuidkant). Mammoth Lakes is alleen een overnachtingsplaats in jullie route, ik zo daar geen wandeling plannen, daar heb je geen tijd voor.

Wij doen meestal 2 stops langs de kust maar in 2017 deden we maar 1 stop en dat was ook prima. Maar toen was een deel van Hwy 1 afgesloten.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
08 feb 2024, 18:13
Ik kan me niets voorstellen bij Bryce op de fiets.
Ik ook niet. Ben je misschien in de war met Zion? Daar wordt wel veel gefietst. Met de bus naar boven en met de fiets naar beneden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het toch eens opgezocht omdat hier al eerder iemand fietsen in Bryce noemde en ik zie dat ze het op de NPS-site noemen (hier) en dat er zelfs fietsen te huur zijn in het park.
Het zou echter niet mijn keuze zijn omdat je het mooiste deel heel goed lopend vanuit de lodge kunt bereiken. Wil je graag fietsen dan kan dat ook in Yosemite, Zion of de Grand Canyon. In die parken fiets je op aparte fietspaden (Yosemite en GC) of op wegen waar je met de auto niet mag komen.
Wij vonden het ook leuk om bij Monterey te fietsen (zie hier).
Over de kust gesproken: ik zou eerder stoppen dan Santa Barbara zodat je wat meer tijd hebt voor het mooiste deel van de kust.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In Bryce is het juist zo mooi om een wandeling de canyon in te maken naar beneden. Nadeel is wel dat je op de terugweg naar boven moet lopen, maar het is het wel waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer