Is het niet zo dat echtgenote zowiezo gratis tweede bestuurder is bij alamo?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Klopt. Dat kom je vanzelf tegen als je een reservering maakt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Graag gedaan!
Klopt, maar niet iedereen gaat met zijn partner op vakantie. Of je bent met meer dan 2 personen en je wilt met zijn allen kunnen afwisselen. Eigenlijk is het discriminerend dat alleen een partner gratis is.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik krijg bij booking 10% korting op autohuur. Ik wil kijken of dit interessant is. Zij geven als optie om de volgende zaken bij te boeken tegen een meerprijs van 122 euro (10 euro per dag). Is dit verstandig voor VS?
Meer dan alleen carrosserie
Ook vergoeding voor schade aan banden, ruiten, onderstel en meer.
Herstelkosten
Vergoeding voor pechhulp, sleepkosten, kwijtgeraakte sleutels en administratiekosten
Verborgen kosten
Vergoeding van de kosten van noodvervoer of accommodatie na een ongeval.
Meer dan alleen carrosserie
Ook vergoeding voor schade aan banden, ruiten, onderstel en meer.
Herstelkosten
Vergoeding voor pechhulp, sleepkosten, kwijtgeraakte sleutels en administratiekosten
Verborgen kosten
Vergoeding van de kosten van noodvervoer of accommodatie na een ongeval.
Al die percentages zijn gewoon verkooppraat. Alamo.de met code geeft 30% en germanwho geeft 20%. Het gaat uiteindelijk om eindprijs, verzekeringen en type auto. Op het forum zullen niet veel mensen te vinden zijn die adviseren bij bv booking of sunny te boeken. Bij de grote verhuurders zitten in VS alle verzekeringen inbegrepen. Extra verzekeringen worden op het forum vaak niet aangeraden. Zeker niet als je anwb lid bent en daardoor recht hebt op basis AA roadside assistance. Advies lees eens in op het forum over codes. Gebruik bv zoekfunctie. Alles is al heel vaak beschreven.
-
- Amerika-ontdekker
Alamo lijkt namelijk 300-400 euro duurder dan booking voor huur van Toyota RAV4 voor 13 dagen. Weet niet of ik appels en peren aan het vergelijken ben. Ik huur eigenlijk nooit een auto. Booking lijkt de grote verhuurders te vergelijken..Trom schreef: ↑17 feb 2024, 19:01Al die percentages zijn gewoon verkooppraat. Alamo.de met code geeft 30% en germanwho geeft 20%. Het gaat uiteindelijk om eindprijs, verzekeringen en type auto. Op het forum zullen niet veel mensen te vinden zijn die adviseren bij bv booking of sunny te boeken. Bij de grote verhuurders zitten in VS alle verzekeringen inbegrepen. Extra verzekeringen worden op het forum vaak niet aangeraden. Zeker niet als je anwb lid bent en daardoor recht hebt op basis AA roadside assistance. Advies lees eens in op het forum over codes. Gebruik bv zoekfunctie. Alles is al heel vaak beschreven.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 18 feb 2024, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Prijzen autoverhuur
En die schade is wanneer je rechtstreeks boekt ook gewoon gedekt.steview1 schreef: ↑15 feb 2024, 17:59
Heb duidelijk een andere mening....
Bij de laatste paar vliegvakanties heb ik altijd bij Sunny Cars gehuurd, en voor mij is het inderdaad ONBEZORGD! Heb al 2 keer (Nieuw Zeeland en Lanzarote) een "bumperschade" gehad, en beide keren Sunny Cars gebeld (wel nog even gemeld bij de verhuurder natuurlijk), en eigenlijk nooit meer iets van gehoord....

Vorig jaar zijn we in Costa Rica geweest. 17 dagen autohuur (suv) voor ongeveer 750 euro. Rechtstreeks bij Sixt. Alles inbegrepen, 0 euro eigen risico. Bij Sunnycars waren we het dubbele kwijt geweest voor een compact auto.
Als de prijs er naar is boek ik gerust bij Sunnycars maar ik ga niet honderd(en) extra euro's betalen voor de '' zekerheid '' die ik ook heb als ik rechtstreeks bij de verhuurder boek.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
@KrekelJapie Even vlug gekeken bij Booking. De noodzakelijke verzekeringen lijken ok. Wel heb je via een broker vaak niet de directe verzekering van het verhuurbedrijf maar een eigen verzekering van de broker. Dat kan problemen geven b.v. dat je het bedrag van de schade moet voorschieten.
Ik heb mijn komende VS vakantie ingevoerd. Bij mij is booking enkele honderden duurder voor een minder model en bovendien bij Sixt. Sixt geeft in VS nog wel eens problemen als je over staatsgrenzen gaat. Het fijne weet ik daar niet van. M.i. zijn de bedrijven waar men over het algemeen erg tevreden is: National, Alamo, Hertz en Avis. Alhoewel de laatste dit jaar niet meer max 1 miljoen maar 500000 dekking heeft.
Heb je alamo.de met vertragscode THPPS30, Hertz met b.v. 510000 en Avis met b.v. N744100 geprobeerd
Ik heb mijn komende VS vakantie ingevoerd. Bij mij is booking enkele honderden duurder voor een minder model en bovendien bij Sixt. Sixt geeft in VS nog wel eens problemen als je over staatsgrenzen gaat. Het fijne weet ik daar niet van. M.i. zijn de bedrijven waar men over het algemeen erg tevreden is: National, Alamo, Hertz en Avis. Alhoewel de laatste dit jaar niet meer max 1 miljoen maar 500000 dekking heeft.
Heb je alamo.de met vertragscode THPPS30, Hertz met b.v. 510000 en Avis met b.v. N744100 geprobeerd
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de codes al een beetje gebruikt. Op de verschillende sites worden net andere auto's aangeboden. Huurperiode is 13 dagen vanaf Dulles airportTrom schreef: ↑17 feb 2024, 20:21@KrekelJapie Even vlug gekeken bij Booking. De noodzakelijke verzekeringen lijken ok. Wel heb je via een broker vaak niet de directe verzekering van het verhuurbedrijf maar een eigen verzekering van de broker. Dat kan problemen geven b.v. dat je het bedrag van de schade moet voorschieten.
Voorbeeld
booking Avis Ford Escape + extra bestuurder: 822 euro
booking Hertz GMC Terrain + extra bestuurder 1042 euro
booking Alamo Nissan Rogue incl extra bestuurder E 1272
Booking Thrifty/Dollar Nissan Rogue incl ext best E 850
Booking Thrifty/Dollar Nissan Rogue zonder ext best E 700
Met codes:
Rechtstreeks Hertz Chevrolet Equinox E 977
Rechtstreeks Alamo Nissan Rogue E 1023
Rechtstreeks Avis Toyota RAV4 + extra bestuurder E 800
Zonder code
Rechtstreeks Avis Nissan Rogue + extra bestuurder E 907
2e bestuurder nivelleert het verschil wel wat omdat deze bij Alamo al in de prijs zit. Met 1 bestuurder is het verschil tussen soms nog eens 160 euro groter. Alamo lijkt vrij prijzig.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 18 feb 2024, 08:03, 8 keer totaal gewijzigd.
@KrekelJapie
Heb ook even gekeken maar ben ook ca. € 400,- duurder uit voor mijn periode.
Zie dat Booking zelfe layout heeft als Rentalcars en op die website staat by Booking.com
Ik heb nog nooit geboekt bij Rentalcars dus Booking.
Heb ook even gekeken maar ben ook ca. € 400,- duurder uit voor mijn periode.
Zie dat Booking zelfe layout heeft als Rentalcars en op die website staat by Booking.com
Ik heb nog nooit geboekt bij Rentalcars dus Booking.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Prijzen autoverhuur
Ik ben zelf inmiddels "om"!!! Bij Alamo krijg ik met kortingscode de gewenste auto ruim € 500,- goedkoper dan bij Sunny Cars, voor 4 weken huur!dejong89 schreef: ↑17 feb 2024, 20:00En die schade is wanneer je rechtstreeks boekt ook gewoon gedekt.Vrienden van ons hadden in Vegas een kleine aanrijding in een parkeergarage gehad. Geen probleem. 2 weken terug is onze eigen huurauto open gebroken. Slot kapot en ruit ingeslagen. Voor ons een grote zorg, voor Hertz geen enkel probleem.
Vorig jaar zijn we in Costa Rica geweest. 17 dagen autohuur (suv) voor ongeveer 750 euro. Rechtstreeks bij Sixt. Alles inbegrepen, 0 euro eigen risico. Bij Sunnycars waren we het dubbele kwijt geweest voor een compact auto.
Als de prijs er naar is boek ik gerust bij Sunnycars maar ik ga niet honderd(en) extra euro's betalen voor de '' zekerheid '' die ik ook heb als ik rechtstreeks bij de verhuurder boek.

Nu alleen nog even mijn vrouw ompraten (zij is nogal van "bekend = zekerheid")...

Bedankt voor je input.
https://houtensglorie.wordpress.com
1974-1976 stage in Los Angeles + roadtrip LA > Florida > New York
1979 Zuidwesten
1984/1985 2x Phoenix (werk) + vakantie Hawaii
1998 Boston (werk)
2005 Zuidwesten
2014 Noordwesten - ZW-Canada
2024 Noordwesten vanuit Vegas
1974-1976 stage in Los Angeles + roadtrip LA > Florida > New York
1979 Zuidwesten
1984/1985 2x Phoenix (werk) + vakantie Hawaii
1998 Boston (werk)
2005 Zuidwesten
2014 Noordwesten - ZW-Canada
2024 Noordwesten vanuit Vegas
- dejong89
- Amerika-expert
Kijk eens aan!
Het is geen verwijt ofzo, ik zou zelf met liefde bij sunnycars boeken MITS de prijs enorm veel voordeliger is maar 500 euro verschil en nagenoeg dezelfde dekking ( en waarschijnlijk dezelfde verhuurder..) Nou, dan wist ik het wel!

Het is geen verwijt ofzo, ik zou zelf met liefde bij sunnycars boeken MITS de prijs enorm veel voordeliger is maar 500 euro verschil en nagenoeg dezelfde dekking ( en waarschijnlijk dezelfde verhuurder..) Nou, dan wist ik het wel!

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Nou dat is echt een flinke korting via Alamo.de. Scheelt ruim 240 euro voor 17 dagen autohuur in september. Betaal nu 862 ipv 1120
Even mijn ervaring van afgelopen Florida trip: PC bij Hertz Miami had echt niets staan. Vriendelijk gevraagd aan de aanwezige meneer of de Ford Explorer dia gereserveerd was voor diamond members beschikbaar was, maar op een onvriendelijke toon werd mij medegedeeld dat dit niet zo was.
Uiteindelijk dus maar naar Alamo gegaan en gebruik gemaakt van de backup boeking en er vandoor gegaan met een Jeep Grand Cherokee met zo wat alle opties. Prima wagen voor de 10 dagen maar liep niet helemaal lekker. Kan er echter niet wakker van liggen.
Uiteindelijk dus maar naar Alamo gegaan en gebruik gemaakt van de backup boeking en er vandoor gegaan met een Jeep Grand Cherokee met zo wat alle opties. Prima wagen voor de 10 dagen maar liep niet helemaal lekker. Kan er echter niet wakker van liggen.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wat bedoel je diamond member bij Hertz?
En stond er niks in de rijen voor Presidents Circle of Five Star dat interessant was?
En stond er niks in de rijen voor Presidents Circle of Five Star dat interessant was?
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo allemaal,
Vorig jaar heb ik een rondje Denver gedaan en hier veel info voor autohuur en route opgedaan. Nu willen wij rondje Noord-West USA doen en West-Canada. Wij dachten dit vanuit Seattle te doen maar de autohuur is extreem duur op deze bestemming. Heb ook al op de sites met codes gekeken zoals Alamo.de. Voor4 weken dik €2600. Iemand hier die dit ook is opgevallen of een suggestie heeft? Vorig jaar was autohuur al niet goedkoop maar dit is niet meer normaal bijna
Alvast bedankt voor tips
Vorig jaar heb ik een rondje Denver gedaan en hier veel info voor autohuur en route opgedaan. Nu willen wij rondje Noord-West USA doen en West-Canada. Wij dachten dit vanuit Seattle te doen maar de autohuur is extreem duur op deze bestemming. Heb ook al op de sites met codes gekeken zoals Alamo.de. Voor4 weken dik €2600. Iemand hier die dit ook is opgevallen of een suggestie heeft? Vorig jaar was autohuur al niet goedkoop maar dit is niet meer normaal bijna

Alvast bedankt voor tips

- dejong89
- Amerika-expert
Het zou dan wel helpen om je datums te noemen. Waar wil je de auto ophalen? Heb je specifieke eisen? Wil je een SUV, volstaat een andere auto ook?
Als ik 4 weken Seattle zoek dan kom ik trouwens uit ( in juni ) op 1557 USD met de 51k code. Een midsize auto kost je 1244
In juli kom ik voor dezelfde midsize zelfs goedkoper uit
Als ik 4 weken Seattle zoek dan kom ik trouwens uit ( in juni ) op 1557 USD met de 51k code. Een midsize auto kost je 1244
In juli kom ik voor dezelfde midsize zelfs goedkoper uit
Laatst gewijzigd door dejong89 op 22 feb 2024, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat ook nog wel eens wil helpen is niet op de luchthaven maar op een locatie in de stad de auto te huren. Hebben wij destijds in Vancouver ook gedaan en scheelde behoorlijk.
Nadeel is wel dat je op stadslocaties meestel een auto krijgt toegewezen in de gehuurde klasse en dat je niet uit een hele rij kunt kiezen.
Nadeel is wel dat je op stadslocaties meestel een auto krijgt toegewezen in de gehuurde klasse en dat je niet uit een hele rij kunt kiezen.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Even een tol vraagje betreft omgeving van DC, Philly en Niagara Falls richting terug naar New York tot bij Madison Square Garden.
Ik ga huren bij Hertz of Avis en hoe zit het exact met tolwegen, is het in het algemeen allemaal automatisch of kun je overal direct betalen?
In het westen alleen hiermee te maken gehad in San Francisco, vorig jaar dacht ik dat het online bij FastTrak voldoende was om een datum op te geven van mijn verblijf en dat alle tol hierna geïncasseerd zou worden.
Er werd 1 afgeschreven nadien en de andere kwam via Hertz, die van Hertz werden extra onnodige administratiekosten doorberekend.
Heeft iemand dus de juiste tip voor mij om achteraf tol te vermijden via Hertz of Avis.
Ik ga huren bij Hertz of Avis en hoe zit het exact met tolwegen, is het in het algemeen allemaal automatisch of kun je overal direct betalen?
In het westen alleen hiermee te maken gehad in San Francisco, vorig jaar dacht ik dat het online bij FastTrak voldoende was om een datum op te geven van mijn verblijf en dat alle tol hierna geïncasseerd zou worden.
Er werd 1 afgeschreven nadien en de andere kwam via Hertz, die van Hertz werden extra onnodige administratiekosten doorberekend.
Heeft iemand dus de juiste tip voor mij om achteraf tol te vermijden via Hertz of Avis.
Wat diamond member inhield is mij ook nog steeds een raadsel. De wagen stond in de 5-star isle maar met een geprint A4tje op het dashboard waarop stond dat die gereserveerd was voor diamond members.Stan.Gobien schreef: ↑20 feb 2024, 23:53Wat bedoel je diamond member bij Hertz?
Verder stond er echt niets interessants in de PC. Deze ervaring heb ik overigens vaker gehoord in Miami. Bij Hertz was ook geen snars te doen terwijl het bij Alamo een komen en gaan was.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties