Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Dat zal voor ALL Accor Live Limitless Diamond leden zijn denk ik. Die krijgen wat voordelen bij Hertz las ik.
Hertz heeft ook statussen boven PC, op invitation only. Tenminste dat hadden ze in 2019 nog wel, weet niet hoe het tegenwoordig zit. Maar lijkt me dus dat ze een van hun diamond members verwachtten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Afgelopen oktober in die omgeving geweest en had ook een auto via Hertz gehuurd. Terplekke niets geregeld met Hertz qua toll, ook geen transponder in de auto. In dat geval geldt PlatePass bij Hertz. Je betaalt dan voor elke dag dat je tolwegen gebruikt, bijna USD 10 per dag aan administratiekosten + de tolkosten natuurlijk.Resetovic schreef: ↑22 feb 2024, 20:16Even een tol vraagje betreft omgeving van DC, Philly en Niagara Falls richting terug naar New York tot bij Madison Square Garden.
Ik ga huren bij Hertz of Avis en hoe zit het exact met tolwegen, is het in het algemeen allemaal automatisch of kun je overal direct betalen?
Er zijn maar weinig tolwegen waar je terplekke kunt betalen. Dus alles gaat via transponder of via PlatePass. Om de tolkosten te beperken heb ik de tolwegen zoveel mogelijk vermeden en alleen op die dagen gebruikt dat het noodzakelijk/handiger was voor de route. De tolkosten zijn uiteindelijk in 3 etappes achteraf berekend aan mij. Kennelijk zijn sommige tolpoorten niet zo snel met het doorsturen van de gegevens. De administratiekosten zijn overigens wel netjes 1x berekend op de dagen dat ik er gebruik van maakte. Die waren met 4 dagen hoger dan de tolkosten zelf...

Meer informatie over PlatePass vind je hier.
Roland
@Coyote
In mijn geval zal vermijden lastig zijn denk ik, want veel alternatief laat Google Maps niet zien of ik moet echt omrijden.
Indien een transponder aanwezig is heeft het dan voor of nadelen?
In mijn geval zal vermijden lastig zijn denk ik, want veel alternatief laat Google Maps niet zien of ik moet echt omrijden.
Indien een transponder aanwezig is heeft het dan voor of nadelen?
-
- Amerika-expert
@Resetovic Als je langer in het noordoosten bent is zelf bv een EZpass transponder kopen een oplossing. Dat is veel goedkoper dan die toeslag van Hertz iedere dag dat je tol gebruikt.
Als je huurt bij Hertz en je maakt gebruik van hun tol systeem (met dus die veel te hoge kosten) kan je dan tijdens je huur periode alsnog een transponder kopen en deze installeren/ophangen en neemt deze de tolkosten dan over, zodat hertz geen kosten meer berekend vanaf het moment dat je je eigen transponder gebruikt? Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
gr. Peter
gr. Peter
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de omgeving van New York maar verder is het toch goed mogelijk om tolwegen te vermijden? Wij hebben er in het noordoosten geen gebruik van gemaakt.
(Wat is toch het probleem met de t's:? Hertz berekent, niet: Hertz berekend.)
Marianne
@Martin & Marianne
Net even nogmaals gekeken en het is alleen Watkins Glen State Park richting Madison Square Park waar ik van 1 tolweg gebruik moet maken om 3 tot 4 uur extra rijtijd te vermijden.
Vanaf Philadelphia richting Niagara Falls en vanaf Niagara Falls tot Glen State Park kan ik het inderdaad vermijden en ben iets langer onderweg.
Alleen nu is mijn vraag is bijvoorbeeld onderstaande route een mooie route? Indien het allemaal niet echt de moeite waard is dan neem ik toch de route met tolweg.

@harryh ik had deze optie inderdaad ook gezien, maar ben eigenlijk vanuit Philadelphia van 9 tot 11 april onderweg en dan is 2 dagen die 10 dollar per keer goedkoper als het goed is.
En tussen Arlington richting Philadelphia kan ik mijn route ook niet vermijden en denk dat ik dus 30 dollar extra administratiekosten kwijt zal zijn.
Moet ik ook letten op bijvoorbeeld een auto met een bepaalde kenteken van een staat? Of is dit gewoon niet relevant.
Indien er wel een transponder aanwezig is, moet ik deze dan ingeschakeld laten en alles via mijn kenteken laten lopen?
Net even nogmaals gekeken en het is alleen Watkins Glen State Park richting Madison Square Park waar ik van 1 tolweg gebruik moet maken om 3 tot 4 uur extra rijtijd te vermijden.
Vanaf Philadelphia richting Niagara Falls en vanaf Niagara Falls tot Glen State Park kan ik het inderdaad vermijden en ben iets langer onderweg.
Alleen nu is mijn vraag is bijvoorbeeld onderstaande route een mooie route? Indien het allemaal niet echt de moeite waard is dan neem ik toch de route met tolweg.

@harryh ik had deze optie inderdaad ook gezien, maar ben eigenlijk vanuit Philadelphia van 9 tot 11 april onderweg en dan is 2 dagen die 10 dollar per keer goedkoper als het goed is.
En tussen Arlington richting Philadelphia kan ik mijn route ook niet vermijden en denk dat ik dus 30 dollar extra administratiekosten kwijt zal zijn.
Moet ik ook letten op bijvoorbeeld een auto met een bepaalde kenteken van een staat? Of is dit gewoon niet relevant.
Indien er wel een transponder aanwezig is, moet ik deze dan ingeschakeld laten en alles via mijn kenteken laten lopen?
Laatst gewijzigd door Resetovic op 23 feb 2024, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@pepilein je moet dan Platepass declinen als je je auto ophaalt:
"If you decline the optional PlatePass All-Inclusive service at the start of the rental period, but still use electronic toll roads and/or bridges during the rental period (including “cashless” or “all electronic” toll roads and bridges, as noted above), you will be liable for and we will charge you: (a) all tolls incurred for such use (at the highest, undiscounted applicable toll rate); (b) a $9.99 usage day fee; and (c) all other applicable toll charges or fees, if any."
De details staan hier https://www.hertz.com/rentacar/products ... tepass.jsp
Maar let op, als je geen VPN gebruikt krijg je de oude NL tekst zie ik nu:
Echter, als je VPN gebruikt, staat er iets anders:
"If you decline the optional PlatePass All-Inclusive service at the start of the rental period, but still use electronic toll roads and/or bridges during the rental period (including “cashless” or “all electronic” toll roads and bridges, as noted above), you will be liable for and we will charge you: (a) all tolls incurred for such use (at the highest, undiscounted applicable toll rate); (b) a $9.99 usage day fee; and (c) all other applicable toll charges or fees, if any."
De details staan hier https://www.hertz.com/rentacar/products ... tepass.jsp
Maar let op, als je geen VPN gebruikt krijg je de oude NL tekst zie ik nu:
Echter, als je VPN gebruikt, staat er iets anders:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Watkins Glen naar NY 3 tot 4 uur extra? Ik zie met tolwegen 4.13 uur en zonder tolwegen 4.30 uur. Maar dat is op dit moment, het kan natuurlijk zijn dat het in de middag plaatselijke tijd anders is.
Marianne
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik krijg dat ook op mijn telefoon. Maar op mijn laptop zegt Googlemaps iets anders...
Ik denk dat er iets mis gaat met de app.
Als je de route omdraait gaat het veel sneller. Of voeg een extra stop toe op de korte route.
Marianne
Ik denk dat er iets mis gaat met de app.
Als je de route omdraait gaat het veel sneller. Of voeg een extra stop toe op de korte route.
Marianne
Met optie snelweg vermijden krijg ik inderdaad een andere optie, wanneer ik daar ben is even kijken wat haalbaar is dan zodat ik uiterlijk voor 17.00 ben ergens bij Madison Square.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik heb overigens niets 'ge-declined' toen ik de auto bij Hertz ophaalde.
Ik had alles thuis al geregeld en de auto (Tesla) stond klaar voor mij toen ik 'm ophaalde op IAD. Ik hoefde dus bij Hertz niet eerst naar binnen. Helaas was er een probleempje met de Tesla die klaar stond voor mij (navigeren was niet mogelijk, toch wel essentieel vond ik

Een bepaald kenteken van een bepaalde staat is niet relevant. De tolkosten worden gewoon doorberekend aan de kentekenhouder (Hertz) die het op haar beurt weer aan jou doorberekend.Resetovic schreef: ↑23 feb 2024, 10:25@harryh ik had deze optie inderdaad ook gezien, maar ben eigenlijk vanuit Philadelphia van 9 tot 11 april onderweg en dan is 2 dagen die 10 dollar per keer goedkoper als het goed is.
Wil je geen gebruik maken van de transponder, dan dien je die ook niet in te schakelen (open schuiven volgens mij). Zolang jij 'm dichtlaat is ie niet in gebruik, of je nu wel of niet over tolwegen rijdt.
Nogmaals, er zijn genoeg routes te vinden waarbij je de tolwegen kunt vermijden. Vaak zijn die routes nog leuker ook. Het is soms wel even uitkienen want juist daardoor kan het ook veel drukker zijn op de tolvrije wegen waarbij het op de tolwegen juist veel rustiger is. Via een tolweg gaat het dan veel sneller. Zeker in de grote steden moet je hier even op letten. Ik heb trouwens in en rond Washington DC alle tolwegen vermeden, kan prima. Van Washington DC naar Philadelphia heb ik de snelste route gevolgd en gewoon van tolwegen gebruik gemaakt. Van Albany naar Niagara Falls heb ik ook heel bewust van de tolwegen gebruik gemaakt omdat dat sowieso al een lange rit was. Om dan ook nog eens tolwegen te gaan vermijden, werd mij iets te veel van het goede. En 1x heb ik ook heel bewust gebruik gemaakt van een tolbrug (de enige tolweg/brug die dag) omdat die verwijden mij heel veel omrijden en dus extra reistijd zou kosten. Dan moet je gewoon afwegen wat handiger is.
Roland
Nog een tip voor de mensen die starten met hun road-trip in Los Angeles en graag een grote Amerikaanse SUV willen huren.
Vorig jaar kwam ik deze aanbieding tegen en voor deze zomer geldt hij blijkbaar nog steeds! Het gaat dan om de categorie Extra Capacity Large SUV. De modellen die in deze categorie vallen zijn: Chevrolet Suburban, GMC Yukon XL en de Ford Expedition Max.
Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps. Dit kost rond de $30.
Deze Hertz locatie is een kleine locatie en openingstijden zijn: ma t/m vrij van 08:00-17:00, za 09:00-12:00, zo gesloten. (Kom je bijv op zaterdagmiddag aan? Wij hadden dit ook en hebben vorig jaar een auto gehuurd bij Hertz op vliegveld LAX en die maandag naar Hertz Culver City gereden. Daar ingeleverd en de grote SUV opgehaald. Dit scheelt dan weer de Uber/taxi kosten.)
Op dit moment (ik heb random aangeklikt van 9 september t/m 4 oktober) voor 25 dagen een prijs van €1087 (met gebruik van kortingscode (CDP) 633306 voor Amex Platinum). Dit is goedkoper dan een categorie C auto. Als je geen Amex Platinum hebt, kijk welke kortingscodes wel gelden voor jou en voer die in. Bijvoorbeeld Visa/Mastercard/ANWB etc.
Doe er je voordeel mee!
Vorig jaar kwam ik deze aanbieding tegen en voor deze zomer geldt hij blijkbaar nog steeds! Het gaat dan om de categorie Extra Capacity Large SUV. De modellen die in deze categorie vallen zijn: Chevrolet Suburban, GMC Yukon XL en de Ford Expedition Max.
Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps. Dit kost rond de $30.
Deze Hertz locatie is een kleine locatie en openingstijden zijn: ma t/m vrij van 08:00-17:00, za 09:00-12:00, zo gesloten. (Kom je bijv op zaterdagmiddag aan? Wij hadden dit ook en hebben vorig jaar een auto gehuurd bij Hertz op vliegveld LAX en die maandag naar Hertz Culver City gereden. Daar ingeleverd en de grote SUV opgehaald. Dit scheelt dan weer de Uber/taxi kosten.)
Op dit moment (ik heb random aangeklikt van 9 september t/m 4 oktober) voor 25 dagen een prijs van €1087 (met gebruik van kortingscode (CDP) 633306 voor Amex Platinum). Dit is goedkoper dan een categorie C auto. Als je geen Amex Platinum hebt, kijk welke kortingscodes wel gelden voor jou en voer die in. Bijvoorbeeld Visa/Mastercard/ANWB etc.
Doe er je voordeel mee!

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Het valt me op dat er veel bij Alamo boeken. Deze kwam bij ons wel €500,- duurder uit dan Avis. Er is dus echt veel verschil in waar je de auto haalt en terug brengt.
Uiteindelijk dankzij de kortingscode N744100 bij Avis kregen we ook nog eens een korting van €140,- met een different drop of was dit de beste optie op dit moment. Bedankt voor het delen hiervan!
Uiteindelijk dankzij de kortingscode N744100 bij Avis kregen we ook nog eens een korting van €140,- met een different drop of was dit de beste optie op dit moment. Bedankt voor het delen hiervan!
@Coyote
Helder, dank voor je uitleg.
Gisteren er echt even voorgezeten en op zich valt het mee en denk ik 30 dollar kwijt te zijn voor administratiekosten en Avis is ook een optie, geloof dat het bij Avis 5.95 is.
Enige lange rit is van Philadelphia naar Niagara Falls en heen ga ik de snelste route nemen, via Niagara Falls zal ik Buffalo vermijden richting Letchworth State Park/Watkins Glen State Park en richting New York is er geloof ik 1 tolbrug die ik moet passeren.
Helder, dank voor je uitleg.
Gisteren er echt even voorgezeten en op zich valt het mee en denk ik 30 dollar kwijt te zijn voor administratiekosten en Avis is ook een optie, geloof dat het bij Avis 5.95 is.
Enige lange rit is van Philadelphia naar Niagara Falls en heen ga ik de snelste route nemen, via Niagara Falls zal ik Buffalo vermijden richting Letchworth State Park/Watkins Glen State Park en richting New York is er geloof ik 1 tolbrug die ik moet passeren.
@JeroenenTineke vergeet niet je voor N744100 even gratis als blue member bij British Airways aan te melden. Lidmaatschap is ook eenvoudig daarna uit te printen/downloaden. Waarschijnlijk vraagt niemand erna maar je weet het maar nooit.
@JeroenenTineke Welke Avis-site heb jij gebruikt? .nl heeft geen mogelijkheid tot code en .com geeft bij mij een foutmelding 

Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13196 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties