Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kevin77 »

avis.be
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Verzekering is bij avis wel maar 500000 usd volgens mij
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Ben aan het zoeken voor een auto vanaf Chicago en inleveren Las Vegas. Helaas kom ik alleen op prijzen van rond de 2600 euro. Onze periode is van 18 juli tot 15 augustus. Weet iemand waar ik iets goedkopers kan vinden? Tickets zijn overigens nog niet geboekt, dus ik kan nog uitwijken naar een andere eindpunt mocht dat voordeliger zijn.
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomv82 »

redeye schreef:
24 feb 2024, 14:48
Nog een tip voor de mensen die starten met hun road-trip in Los Angeles en graag een grote Amerikaanse SUV willen huren.
Vorig jaar kwam ik deze aanbieding tegen en voor deze zomer geldt hij blijkbaar nog steeds! Het gaat dan om de categorie Extra Capacity Large SUV. De modellen die in deze categorie vallen zijn: Chevrolet Suburban, GMC Yukon XL en de Ford Expedition Max.

Als je in Los Angeles een auto huurt, zet dan de ophaallocatie op Los Angeles Culver City. Let op! Dit ligt niet op LAX! Je kunt hier een Uber/taxi oid naartoe nemen. Is 19 minuten/11 km met de auto zegt Google Maps. Dit kost rond de $30.
Deze Hertz locatie is een kleine locatie en openingstijden zijn: ma t/m vrij van 08:00-17:00, za 09:00-12:00, zo gesloten. (Kom je bijv op zaterdagmiddag aan? Wij hadden dit ook en hebben vorig jaar een auto gehuurd bij Hertz op vliegveld LAX en die maandag naar Hertz Culver City gereden. Daar ingeleverd en de grote SUV opgehaald. Dit scheelt dan weer de Uber/taxi kosten.)

Op dit moment (ik heb random aangeklikt van 9 september t/m 4 oktober) voor 25 dagen een prijs van €1087 (met gebruik van kortingscode (CDP) 633306 voor Amex Platinum). Dit is goedkoper dan een categorie C auto. Als je geen Amex Platinum hebt, kijk welke kortingscodes wel gelden voor jou en voer die in. Bijvoorbeeld Visa/Mastercard/ANWB etc.

Doe er je voordeel mee! :thumbup:
Hoi, is dit via hertz.nl? Als ik dit invul krijg ik steeds de melding dat er geen voertuigen beschikbaar zijn. grtjs
Afbeelding
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

@Trom gedaan! Maar iig dank voor de reminder.
@1N9R1D via Avis preferred, gewoon Nederlandse site.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Knoppie79 »

dejong89 schreef:
22 feb 2024, 16:11
Het zou dan wel helpen om je datums te noemen. Waar wil je de auto ophalen? Heb je specifieke eisen? Wil je een SUV, volstaat een andere auto ook?
Als ik 4 weken Seattle zoek dan kom ik trouwens uit ( in juni ) op 1557 USD met de 51k code. Een midsize auto kost je 1244
In juli kom ik voor dezelfde midsize zelfs goedkoper uit
Excuses @dejong89 dat ik geen data heb genoemd en bedankt voor de reactie. Het gaat om de periode 21 juni tot 17 of 18 juli en de voorkeur zou een SUV hebben. De code 510k ga ik nog checken maar ik begreep dat toch niet alles verzekerd is als ik hier een auto boek. Bij US Travel en Sunny kom ik in ieder geval op tarieven van ca €2500 en meer. Heb ook nog naar Oost-Canada gekeken maar daar ook boven de €2000.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 27 feb 2024, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 510K is de correcte, oppassen!
JeroenenTineke
Amerikafan
Contacteer:

@Knoppie79
heb even voor je gekeken, en kom bij Avis preferred met kortingscode (zie hierboven) op €900,- uit voor een toyota rav 4 voor de door jouw doorgegeven reisperiode.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@tomv82 Dat is raar dat jij de melding krijgt dat er geen voertuigen beschikbaar zijn. Zowel op hertz.nl als hertz.be krijg ik een hele selectie aan voertuigen. Heb je wel de juiste locatie (Los Angeles Culver City aan de aangevinkt? Je moet dan eerst invoeren Los Angeles en dan komt er een drop down menu en dan kies je Los Angeles, CA, US (23 locaties). Als je alles hebt ingevuld en daarna op Ga Verder klikt moet je de Culver City (Venice bvld) aanklikken. Bij mij is dat nummer 7.

Wat zijn je data? Dan help ik je kijken.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Knoppie79 schreef:
26 feb 2024, 15:03
De code 51k ga ik nog checken maar ik begreep dat toch niet alles verzekerd is als ik hier een auto boek. Bij US Travel en Sunny kom ik in ieder geval op tarieven van ca €2500 en meer. Heb ook nog naar Oost-Canada gekeken maar daar ook boven de €2000.
Op voorhand excuus voor mijn reactie, maar: Daar gaan we weer: "niet alles verzekerd"...
Bij Hertz met de 510k (niet 51k) code zijn ALLE noodzakelijke verzekeringen inbegrepen. Sunnycars verkoopt niet noodzakelijke extra's, maar als jij je er prettig bij voelt, vooral doen. Maar zie die prijzen...
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Knoppie79 »

JeroenenTineke schreef:
26 feb 2024, 15:26
@Knoppie79
heb even voor je gekeken, en kom bij Avis preferred met kortingscode (zie hierboven) op €900,- uit voor een toyota rav 4 voor de door jouw doorgegeven reisperiode.
@JeroenenTineke Heel erg bedankt voor het meekijken. Ik kijk normaal zelf nooit bij Avis maar zie het nu ook die prijs. Wat een enorm verschil, hoe kan dat toch vraag ik me af. Hebben jullie goede ervaringen met Avis? Ik boek als oud reisagent (ben er al tijd uit) eigenlijk altijd bij Sunny vanwege de hoge verzekering die zij hebben als het echt mis is (namelijk 8 miljoen) maar goed dit soort heftige incidenten gebeuren 1 tot max 4 keer per jaar weet ik uit inside information maar ja je zal net 1 van die 4 zijn. Maar goed ik ben altijd bereid voor zo'n enorm prijsverschil een keer naar Avis te gaan. Weten jullie ook wellicht of je daar de grens naar Canda mee over mag steken en wat de cross border kosten zijn?
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomv82 »

redeye schreef:
26 feb 2024, 15:45
@tomv82 Dat is raar dat jij de melding krijgt dat er geen voertuigen beschikbaar zijn. Zowel op hertz.nl als hertz.be krijg ik een hele selectie aan voertuigen. Heb je wel de juiste locatie (Los Angeles Culver City aan de aangevinkt? Je moet dan eerst invoeren Los Angeles en dan komt er een drop down menu en dan kies je Los Angeles, CA, US (23 locaties). Als je alles hebt ingevuld en daarna op Ga Verder klikt moet je de Culver City (Venice bvld) aanklikken. Bij mij is dat nummer 7.

Wat zijn je data? Dan help ik je kijken.
@redeye van 19/7 9u30 naar san diego airport 14/8 15u30
Ik denk dat ik ergens iets fout had aangeduid. Nu zie ik ook auto's. Wel een pak duurder dan wat ik op het moment bij hertz heb.
Afbeelding
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Avis zit wel lager met zijn verzekering nl 500000 voor schade aan derden. B.v. Alamo en Hertz verzekeren 1000000.
JeroenenTineke
Amerikafan
Contacteer:

@Knoppie79 Idd een groot prijsverschil. We hebben geen ervaring met Avis. Wat we wel altijd van te voren doen, de auto helemaal op foto zetten, zodat je daar geen gedoe mee krijgt. Maar het is afwegen waar je je het beste bij voelt.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik heb buiten Amerika redelijk wat ervaring met Avis. Eigenlijk altijd goed. Ik trek wel steeds uitvoerig fotos en vraag ook altijd om af te tekenen alvorens ik de auto achterlaat. Vaak is dat wat aandringen maar ik voel me hier beter bij. Maar dat geldt voor alle autoverhuurders. Niet enkel voor Avis.
Buiten een verkeersboete heb ik nog nooit extra kosten aangerekend gekregen. Ik heb bij Avis gehuurd in Europa op meerdere locaties en in Afrika (Namibië en Zuid-Afrika).
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

In de VS heb je geen eigen risico en ben je verzekerd (behalve de mensen die zonder CDW/LDW boeken omdat ze Amex Plat oid hebben). Ik heb al die keren nog nooit één vraag over schades gehad bij het inleveren. Ze zien dat je die dekking hebt en kijken er niet eens naar.

Ik maak meestal wel een paar foto's van het interieur en de benzinemeter, mocht er een discussie over tanken of schoonmaken achteraf komen. Zelf nog nooit gehad trouwens.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Knoppie79 schreef:
26 feb 2024, 15:03
De code 510k ga ik nog checken maar ik begreep dat toch niet alles verzekerd is als ik hier een auto boek.
Waar komt deze wijsheid vandaan? Bron? :think:

Zoals @harryh ook al aangaf, alle noodzakelijke verzekeringen zitten erbij. Zelf al meerdere keren een auto met de 510K code geboekt.

Als je denkt dat iets niet helemaal klopt en anders is, dan graag ook een toelichting waarom dat zo is of waarom je dat denkt. Alleen roepen 'ik begreep' heeft niemand wat aan en zorgt alleen maar voor verwarring...

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@tomv82 Ik heb met je meegekeken, maar helaas krijg je de Extra Capacity Large SUV niet als optie voor jouw reisdata. Ik heb een beetje zitten spelen met vertrekdata en het lijkt erop dat deze klasse auto met een ophaaldatum vanaf halverwege augustus beschikbaar komt. Wie weet verandert dit nog, want ik weet dat vorig jaar deze klasse wel vanaf Culver city te huur was in juli en augustus.

Welke prijs heb je op dit moment voor welke klasse auto bij welke aanbieder?
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Omdat mijn prijzen overal gelijk blijven (zo goed als) ben ik buiten de geijkte verhuurders gaan zoeken en kom vipcars.com tegen. Ik zag dat hier al vaker gevraagd was naar ervaringen, maar zo te zien heeft niemand hier de sprong ook echt gewaagd.

Ik vind nu een Toyota RAV voor $ 700 (23 dagen)
image.png
en een grotere SUV voor bijna $1100
image.png
Het lijkt alleen wel; of er toch nog eigen risico is van tussen de $250.
image.png
. Dat risico wil ik nog wel nemen, vraag ik een ANWB creditcard aan en dan is dat ook afgedekt.

Trustpilot reviews Vipcars zijn niet slecht maar reviews voor Ace Rent a Car zijn vreselijk op Trustpilot, terwijl op de schermafdrukken een 8 gegeven wordt. Iemand hier ervaring met Ace Rent a Car?

Ik heb trouwens al een boeking Hertz klasse C voor $1134 en back up Alamo.de standard SUV $1409. Dus is echt een soort back up - back up boeking :lol:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik vermoed dat ACE rental meestal niet samen zit met de gekende verhuurders.
Voorbeeld, vorig jaar in Las Vegas zelf gezien. ACE zat niet in het car rental center.
Volgens het filmpje in de car rental shuttlebus moest je afstappen aan het car rental center en daar naar de taxistand gaan om dan het nummer daar aangeduid te bellen om opgehaald te worden.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Net een auto bij Avis.be geboekt met de BA code. Het scheelde €300 en een grotere SUV ten opzichte van Alamo.de.
Wij hebben de Avis preferred plus status, nu willen de skip the counter gebruiken. Alleen hebben we bij Avis.com geen preferred plus status, volgens een Amerikaanse medewerker. Heeft iemand hier ervaring met Avis skip the counter? En hoe dit te doen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer