Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Moab - Arches - Canyonlands

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Roland schreef:En laat ik beide wegen voor mijn komende trip nu allebei op het programma hebben staan!

Wij ook Roland, wat zijn we toch een bofkonten hè !

Bedankt voor de tips allemaal. Vooral het soort tips dat Marjan geeft zijn erg leuk (de tien geboden ). Die lees je niet in de reisgids en anders rijd je er zo voorbij.

Marjon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Uitzicht bij Dead Horse state point is mooi
Afbeelding

Uitzicht vanaf de White Rim Road, je hebt hier wel een 4 x 4 voor nodig en een goeie chauffeur :wink: en die had ik :!:
Afbeelding

Tja wat kan ik nog meer zeggen over Moab? Je kan er rustig een week zijn zonder dat je je verveelt.
Mooie foto's hoor trouwens :D die ik hier zo weer zie.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier nog even een kaartje van de wegen rondom Moab, zodat het misschien nog wat duidelijker wordt.

Je kan hier goed zien hoe de SR 128 loopt naar de I-70.
Ook de La Sal Mountain Loop door Castle Valley is hier duidelijk getekend,
zodat jullie een beetje een idee krijgen.
Hoe de SR 311 naar Canyonlands loopt is ook goed zichtbaar
evenals de zijweg (naar rechts) naar Dead Horse Point.

Gr. Marjan

Afbeelding
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik vind Moab ook een super bestemming! Er is zoveel moois te beleven, en ook veel variatie in de natuur.

Canyonlands staat sinds ons bezoek in 2004 bij ons in de top 3 van mooist parken, en dan hebben wij alleen Island in the Sky gezien. Geweldig! Wij hebben destijds een dagtocht gemaakt met Tag-a-long, waarbij je met een boot over de Colorado River het park in gaat (Tag-a-Long is de enige organisatie die dat mag, overigens!) en rond lunchtijd zijn we aan land gegaan, en werden we met een jeep opgehaald. We hebben zijn toen vanaf de rivier naar de Rim gereden, via de White Rim Road en de Shafer Trail. Eenmaal bovenaan in het park zijn we via Dead HOrse POint SP weer naar MOab gereden. Het was een geweldige dag, we hebben zoveel mooie dingen gezien! hier kun je onze foto's zien.

Ook de Colorado River Scenic Byway (UT-128) vonden wij erg mooi! Wij hebben destijds 4 nachten geslapen in de Red Cliffs Lodge, en we genoten dagelijks van een geweldige zonsondergang. Het is een prachtige omgeving. In de Red Cliffs Lodge is trouwens een heel goed restaurant, waar je heel goede steak kunt eten. Je kunt er buiten op het deck eten, dus je hebt een prachtig uitzicht terwijl je eet, een heel romantische setting. Als je een reservering maakt in het restaurant een uurtje voor zonsondergang, sla je 2 vliegen in 1 klap. Onze foto's kun je hier bekijken. In dit album vind je ook een aantal foto's gemaakt op de La Sal Mountains.

In Moab vind je aan de grote doorgaande weg ook de Moab Brewery. Een heel leuke, maar drukke tent. OOk hier kun je heerlijk eten, en helemaal niet duur! Een gezellige plek voor een avondje uit!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Delicate Arch vorig jaar mei. Iets wat net als de Grand Canyon niet tegenvalt. Ik heb de trail nu 4 x gelopen en het heeft me nog niet verveelt. Beste tijd is wel in september heb ik ondervonden omdat de zon dan "beter" staat. Nu stond ie al vrij snel in de schaduw en dat heb je niet in september maar in mei heb je weer de besneeuwde Lasalle Mountains op de achtergrond, kwestie van smaak denk ik..
Afbeelding

Fisher Towers, zelfde verhaal eigenlijk als Delicate Arch, snel in de schaduw wel heel erg mooi rood.
Afbeelding

Uitzicht van de Lahtrop Trail, tot dit punt makkelijk te doen, ongeveer een uur lopen. Het uitzicht is subliem en je hebt het voor je zelf. Niemand maar dan ook niemand gezien daar. Doe je een dagje Canyonlands dan zou ik deze ook doen.
Afbeelding
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

@ MARJAN. als ik op de kaarten zie de sr -311 niet staan maar zie op mijn kaart de weg als de sr-313.
is er wat aan veranderd aan de weg nummers in dit geval?
is me al eerder gebeurd dat we een route opgaven via een bepaalde weg die toch later een ander nummer had gekregen.
gr erika
Laatst gewijzigd door Erika op 02 apr 2006, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Erika schreef:@ MARJAN. als ik op de kaarten zie de sr -313 niet staan maar zie op mijn kaart de weg als de sr-313.
is er wat aan veranderd aan de weg nummers in dit geval?
is me al eerder gebeurd dat we een route opgaven via een bepaalde weg die toch later een ander nummer had gekregen.
gr erika
Goeie vraag Erika!

Op het kaartje wat ik geplaatst heb, staat SR 311, maar het moet zijn SR 313. Vanaf de US 191 staat de afslag naar Canyonlands duidelijk aangegeven, dit is dus de SR 313. Je volgt de weg gewoon en na 14 mijl krijg je een splitsing. Linksaf gaat de SR 313 verder naar Dead Horse Point, maar rechtdoor (= nu weg CR 142) gaat naar Canyonlands. Beide wegen zijn brede geasfalteerde wegen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Op deze website http://www.milebymile.com/ staan veel wegen beschreven, waaronder een aantal in de omgeving van Moab in Utah. De foto’s zijn klikbaar en worden dan groter afgebeeld. De routes zijn uit te printen en zijn erg handig voor de bezienswaardigheden onderweg..
Vroeger waren de routes ook in de andere rijrichting om te zetten, nu zie ik echter daar de mogelijkheid niet meer voor. (kan zijn dat ik er overheen kijk)

Utah United States #191 - Arizona/Utah State Line to Crescent Junction (de hoofdweg naar en door Moab)

Utah State #128 - Upper Colorado River Scenic Byway (prachtige weg net ten noorden van Moab naar het noordoosten langs de Colorado rivier naar interstate 70)

Utah State #279 - Potash - Lower Colorado River Scenic Byway (prachtige weg net ten noorden van Moab naar het westen langs de Colorado rivier, ook wel de Potash Road genoemd)

Utah State #313 - Dead Horse Point Mesa Scenic Byway (ten noorden van Moab, de weg naar Dead Horse Point State Park. Het begin is tevens de weg naar Canyonlands Island in the Sky District)

Utah State #211 - Indian Creek Corridor Scenic Byway (zuid van Moab naar Canyonlands Needles District, langs Newspaper Rock)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

Mooie foto’s zijn dat van de SR-128. Ik heb gelijk de atlas erbij genomen om te zien of we deze weg ook kunnen rijden.
Wij vertrekken vanuit Grand Junction en moeten ‘s avonds in Monticello aankomen voor de overnachting.
We willen die dag Dead Horse Point State Park bezoeken alsook The Needles in Canyonlands.
We zouden dan eventueel vanuit Grand Junction via de 70 en dan ter hoogte van Cisco de SR-128 kunnen nemen tot bijna aan Castle Valley, en dan zo verder via Moab naar Dead Horse Point State Park. Om de Castle Valley Loop er nog bij te nemen lijkt me niet haalbaar meer, of wel ?
We komen die dag dan maar heel vroeg uit bed.

Anita2
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Anita2 schreef:Wij vertrekken vanuit Grand Junction en moeten ‘s avonds in Monticello aankomen voor de overnachting.
We willen die dag Dead Horse Point State Park bezoeken alsook The Needles in Canyonlands.
We zouden dan eventueel vanuit Grand Junction via de 70 en dan ter hoogte van Cisco de SR-128 kunnen nemen tot bijna aan Castle Valley, en dan zo verder via Moab naar Dead Horse Point State Park. Om de Castle Valley Loop er nog bij te nemen lijkt me niet haalbaar meer, of wel ?
Hoi Anita,

Om vanaf de I-70 bij Cisco de SR128 te nemen is sowieso een goed idee. Daarna zou ik Dead Horse Point bezoeken en dan evt. inschatten of je nog tijd voor de Castle Valley loop hebt. Als je ook nog het Needles district wil bezoeken, lijkt mij het geen haalbaar plan om de loop te rijden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:. Als je ook nog het Needles district wil bezoeken, lijkt mij het geen haalbaar plan om de loop te rijden.

Gr. Marjan
Dat zal niet lukken, je moet vanaf de US-191 ongeveer 1,5 uur rekenen om in het Needles district te komen en dus ook weer 1,5 uur om terug naar de US-191 te rijden onderweg op de UT-211 kom je ook nog Newspaper Rock tegen waar je ook nog minimaal een kwartier voor moet rekenen.
Van de junction US-191/UT-211 is het nog een minuut of 10 naar Monticello dus dat valt weer mee.
Rob
Anita2
Amerikafan

Bericht door Anita2 »

We gaan alleen de SR-128 rijden en de Castle Valley Loop voor een andere keer houden daar dit inderdaad niet haalbaar gaat zijn. We willen het Needles District zeker bezoeken en daar de nodige tijd voor kunnen uittrekken.

Anita2
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Beste mensen,

Hier in Moab is het heerlijk weer! Vanmiddag een bezoekje aan Arches gebracht en stom, stom, stom, lege batterijen in de camera! Vooruit, we schieten nog wel even voor een fotoshoot het park in deze week!

Morgen willen we Shafertrail met alle zijweggetjes rijden en naar Dead Horse Point. We gaan zo meteen lekker eten bij Red Cliff Lodge, reserveringen zijn gemaakt.

Een vraag: de Castle Valley Loop en de La Sal Mountain-loop die jullie hierboven beschrijven? Zijn dat trails of verharde wegen? Dat lijkt ons wel wat om woensdag tegen de avond te doen.

Groetjes,
Monique
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

nieuwenoord schreef:Een vraag: de Castle Valley Loop en de La Sal Mountain-loop die jullie hierboven beschrijven? Zijn dat trails of verharde wegen? Dat lijkt ons wel wat om woensdag tegen de avond te doen.
Monique, deze loop is helemaal geasfalteerd. Boven in de Sal Mountains is het ietsjes smaller, maar wel verhard. De eerste keer dat ik hem reed was er nog wel een klein stukje unpaved, maar nu niet meer.

Tip: rijd de loop van zuid naar noord, dus beginnen beginnen bij de Sal Mountains en eindigen op de SR 128 bij de Colorado River. Je hebt dan het mooiste gezicht, zeker tegen de avond als de zon ondergaat. Ook kijk je dan van boven steeds op de Castle Valley en rijd je naar beneden. Doe je deze loop andersom, klim je omhoog en moet je steeds achterom kijken voor een mooi uitzicht.

Een paar mijl ten zuiden Moab heb je links de afslag, hij staat aangegeven.

Veel plezier!!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Coyote schreef:Hoi Heideke,

.... (Zie ook dit overzichtskaartje. Dit is een PDF-bestand dus Adobe Acrobat is vereist). Op de terugweg kun je Dead Horse State Park meenemen. Ook hier heb je een prachtig uitzicht....

Roland
Het overzichtskaartje is blijkbaar verplaatst...

Zie hier voor de nieuwe locatie :)
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV