Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

leuke route denver-mount rushmore

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

markro schreef:
6foot6 schreef:Is er iemand naar Fort Laramie geweest?(dat is niet bij Laramie), is hier iets te zien?
Lees hier in ons reisverslag. Bovenaan de pagina zit een button voor de foto's van die dag.
Wij vonden het erg de moeite waard. De geschiedenis van Amerika en de trek van de pioniers met alles wat daar bij hoort, spreekt ons aan.
Zo nu en dan zijn er festiviteiten.
Marco,
Ik ben weer helemaal onder de indruk van jullie reisverslag en alle kennis die daar uit blijkt.
Jullie hebben bij Fort Laramie veel meer gezien dan wij; ik kan me die huizen waar je naar binnen kon kijken niet herinneren. Net als bij Marjon was het echter bloedheet toen wij er waren, en wij hadden toen al de ruts en de Register Rock bekeken. Het fort viel me toen tegen, maar dat had zeker met de hitte en met de lange reisdag te maken.
Wel jammer, want ik ben wel geinteresseerd in de geschiedenis van de pioniers. Om het ook voor de kinderen aan te laten spreken hadden we ook van te voren nog het boek De kinderkaravaan gelezen, van Ann Rutgers van der Loeff. Erg indrukwekkend en een aanrader voor anderen die met hun kinderen dit gebied gaan bezoeken.

Marianne
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

@Marjon

Ik hen je reisverslag in één keer uitgelezen. Ziet er goed uit!!!
Wat betreft Rocky Mountain NP, twee jaar geleden hebben we het overgeslagen...Ik denk dat we het nu wel doen. Ik weet eigelijk niet wat ik moet verwachten...

Gr. Edith
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

Oja, ik had nog een paar vragen...wij gaan eind september begin oktober. Zullen wij nog beren zien in Yellowstone of omgeving? En we willen ook gaan raften (een dag). We hebben dit twee jaar geleden ook gedaan, en dat was zo gaaf, dat we dit jaar ook weer willen. Maar is er in deze tijd wel genoeg water...Heeft iemand dit wel eens gedaan rond deze tijd?

Groetjes Edith :D
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb ooit een smooth water raft gedaan maar dat is, denk ik, niet wat jij zoekt. Wat beren betreft, daar moet je geluk mee hebben. Wij hebben ooit een Grizzly in Yellowstone gezien maar die was wel ver weg. In Yellowstone e.o kan het trouwens het gehele jaar door sneeuwen en ik heb in september nog genoeg sterke stromen gezien. De Trail Ridge road door RMNP is prachtig en behoort tot mijn top 5 mountain drives. Als je tijd hebt besteed dan een dag tussen Estes Park en Grand Lake, met hikes natuurlijk.
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Edith schreef:Oja, ik had nog een paar vragen...wij gaan eind september begin oktober.
Groetjes Edith :D
Hoi, wij gaan ook altijd eind september als we dat gebied doen (zit ook dit jaar weer in de planning) De laatste 2 jaren hebben we wel sneeuw gehad in Yellowstone (voornamelijk in het oostelijk gedeelte) Ook in de omgeving van Rapid City viel vorig jaar de sneeuw vroeg. Binnen 3 dagen zakte de temperatuur met 25 graden (!). Maar dit jaar kan het wel weer heel anders zijn. :wink:

gr. diny
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Martin & Marianne schreef:Marco,
Ik ben weer helemaal onder de indruk van jullie reisverslag en alle kennis die daar uit blijkt.
Jullie hebben bij Fort Laramie veel meer gezien dan wij; ik kan me die huizen waar je naar binnen kon kijken niet herinneren. Net als bij Marjon was het echter bloedheet toen wij er waren, en wij hadden toen al de ruts en de Register Rock bekeken. Het fort viel me toen tegen, maar dat had zeker met de hitte en met de lange reisdag te maken.
Wel jammer, want ik ben wel geinteresseerd in de geschiedenis van de pioniers. Om het ook voor de kinderen aan te laten spreken hadden we ook van te voren nog het boek De kinderkaravaan gelezen, van Ann Rutgers van der Loeff. Erg indrukwekkend en een aanrader voor anderen die met hun kinderen dit gebied gaan bezoeken.

Marianne
Marianne, hartelijk dank voor het compliment.
Ik vind het leuk om van mijn reisverslag net iets meer te maken. Behalve dat ik zelf de gebieden, die wij bezoeken interessant vind, daarover dingen opzoek in boeken, tijdschriften en op het internet en uitpluis voor mijn vakantie, kan een ander die daar ook in geïntereseerd is, daar weer iets aan hebben.

Wat ik altijd zo mooi vind, is dat ouders die hun kinderen kunnen meenemen op vakantie naar Amerika, hun kinderen kennis laten maken met zo'n heel ander stuk van de wereld, dan Europa. Dat is een verrijking van hun kennis. Zeker als zij ook een beetje interesse hebben in de geschiedenis van het land, de cultuur, e.d. Prima voor hun ontwikkeling.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

@Marjon

Ik hen je reisverslag in één keer uitgelezen. Ziet er goed uit!!!
Wat betreft Rocky Mountain NP, twee jaar geleden hebben we het overgeslagen...Ik denk dat we het nu wel doen. Ik weet eigelijk niet wat ik moet verwachten...

Gr. Edith
Bedankt voor het compliment Edith.
Het Rocky Mountain Np is erg mooi. Om een idee te krijgen kun je hier kijken: http://albums.pixagogo.com/9064595111

Dit was natuurlijk midden in de zomer, hoe het in september/oktober is weet ik niet.

Marjon
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Edith schreef:Wat betreft Rocky Mountain NP, twee jaar geleden hebben we het overgeslagen...Ik denk dat we het nu wel doen. Ik weet eigelijk niet wat ik moet verwachten...
Rocky Mountain NP is erg de moeite waard en ik kan het jou ten zeerste aanbevelen.

Indien jij belangstelling hebt, kan je in mijn reisverslag lezen over onze belevenissen in (een klein deel van) dit park.
Zie hier (dag 3) en hier (dag 4 - 2004).
Bovenaan iedere dag zie je een button, waarmee je naar de foto's van die desbetreffende dag kan gaan.

Website van de National Park Service betreffende het Rocky Mountain National Park.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet vergeten om in Greybull WY bij de KOA te overnachten. Deze is van mijn(nederlandse) schoonouders. Ze hebben ook net een hagelnieuw restaurant geopend op de camping, genaamd dutchies.
Daar kan je een lekkere kipsate komen halen, gemaakt door een stagiaire van de kokschool in Amsterdam :doublethumb:
Edith
Amerika-ontdekker

Bericht door Edith »

@ Makro, Ik heb je verslag ook gelezen en ben er nu zeker van dat wij dat ook gaan bezoeken!!!

Grappig is dat wij toen wij het westen deden ook in dat motel in Georgetown hebben geslagen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer