Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Voor mij Florida in mei was het vorige week $706 nu $873, gelukkig vorige week geboekt.
deurenkletser
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door deurenkletser »

1N9R1D schreef:
08 mar 2024, 20:00
Tip: Alamo.de heeft voor onze reisperiode (Las Vegas 12-8 t/m 31-8) ineens een behoorlijke prijsdaling. Van al een lange tijd rond de € 1050,- nu ineens naar € 910,- :clap:
Misschien zijn er meer die nu aanzienlijk gunstiger prijzen kan vinden :thumbup:
Bedankt. Net gekeken voor onze boeking. De Chevy Tahoe is helaas niet gezakt in prijs. Goedkopere klasse is wel lager.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Dank voor de tip! Mijn Caddy is weer € 100 goedkoper geworden eind april :) (Seattle-San Francisco)
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Heb bij Alamo 2 reserveringen staan, omdat ik nog over de auto twijfel. (Standard SUV of Luxusklasse)
Kan ik beide reserveringen gewoon zonder verdere gevolgen laten staan tot dat ik aankom bij de verhuurder?
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

dank voor de tip!
We hadden al een Chevy Tahoe of iets dergelijks gereserveerd via Alamo maar doordat onze terugvlucht was geannuleerd, moesten we een dag langer blijven (hoe vervelend), dus ook een dag langer de auto. Maar die was inmiddels ruim €1000 duurder.....pfff

Na maandenlang om de paar dagen checken nu dus gelukkig ook voor ons de prijzen drastisch omlaag!
En de prijs voor een Suburban en een Tahoe was gelijk dus jihaaa we zijn een klasse omhoog gegaan, en een dag langer voor €149 meer dan de vorige reservering.

Annuleren gewoon online gedaan via de link, ondanks dat er staat dat je moet bellen.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Wat is de reden dat National is vergelijking met anderen (in mijn geval) altijd duur is?? Derde keer op rij en met een Executive status steekt National echt de kroon met hun hoge prijzen.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Resetovic En waar blijft de knaller van Avis.dk? :lol:
MaJa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MaJa »

1N9R1D schreef:
08 mar 2024, 20:00
Tip: Alamo.de heeft voor onze reisperiode (Las Vegas 12-8 t/m 31-8) ineens een behoorlijke prijsdaling. Van al een lange tijd rond de € 1050,- nu ineens naar € 910,- :clap:
Misschien zijn er meer die nu aanzienlijk gunstiger prijzen kan vinden :thumbup:
Zojuist weer $100 bespaard! 🥳
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@Trom Voor mijn allereerste reis naar de VS was dat echt een bizarre gunstige deal.
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

Zijn er toevallig mensen die met hun AMEX (FlyingBlue) Platinum card al eens een auto hebben gehuurd zonder de verzekeringen erbij?

Ik heb er nu sinds kort een en als ik boek scheelt het toch aanzienlijk als ik de verzekeringen weg laat! Bij National zit er standaard wel LDW bij, maar de rest wordt door de kaart gedekt.

Ik heb nu bij National (5005946 code) een midsize, 22 dagen (12 juli t/m 4 augustus) op MCO voor $1101,15! Met Executive isle keuze natuurlijk
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ongelezen bericht door Astatic » 09 mar 2024, 22:11

Zijn er toevallig mensen die met hun AMEX (FlyingBlue) Platinum card al eens een auto hebben gehuurd zonder de verzekeringen erbij?

Nee ; nooit toevallig !
Als je hier een beetje rondleest weet je dat er forumleden uitgesproken Platinum Card gebruikers zijn juist vanwege die verzekerings optie.
Zelf gebruik ik de Amex FB Platinum als een soort XP & en miles "upgrade - soowngrade " optie .
Daarnaast heb ik de Mastercard Black om naast niet skyteam gebonden lounge toegang ook de huurauto verzekering te hebben.
Mijn card of choice is de Amex Flying Blue Platinum.
Om het half jaar is die in een downgrade : zorgt de Mastercard Black voor de verzekeringen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Astatic
Amerikafan

Bericht door Astatic »

Ja precies, ik was ook van plan om de half jaarlijkse upgrade downgrade te doen. Nog even 1 vluchtje en dan ben ik eindelijk Silver… maar dat is voor een ander topic.

Ik moet wel zeggen dat bij veel gebruikte codes de verzekeringen er al bij zitten, die krijg ik bij verschillende autohuur maatschappijen er dan niet uit… of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ze namelijk al declined in mijn profielen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ongelezen bericht door Astatic » 09 mar 2024, 22:45
Ik moet wel zeggen dat bij veel gebruikte codes de verzekeringen er al bij zitten, die krijg ik bij verschillende autohuur maatschappijen er dan niet uit… of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ze namelijk al declined in mijn profielen

In de standaard zoekmethodes zul je altijd de noodzakelijke verzekeringen inclkusief vinden .
Maar niet altijd
Bij verschillende National Car Contract Codes.
Ook bijvoorbeeld bij de Avis D650000 AWD.
Hoe zoek je / Waar zoek je : dat bepaalt ook welke verzekeringsoptieas je kunt afdekken met je eigen credit card

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Dat voordeel zal niet effectief zijn voor iemand die eenmalig oer jaar een vakantie in de USA heeft.
Mijn hints en tips zijn gericht op hen die meermalen per jaar die vluchtt maken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Astatic schreef:
09 mar 2024, 22:11
Ik heb nu bij National (5005946 code) een midsize, 22 dagen (12 juli t/m 4 augustus) op MCO voor $1101,15! Met Executive isle keuze natuurlijk
Ik betaal bij Hertz incl CDW/LDW en SLI $40/d voor klasse C (PC rij uitzoeken) in Florida deze zomer, toch een stuk voordeliger dan jouw prijs bij National die dan ook nog excl. SLI is.

En zonder de verzekeringen bij de verhuurder af te sluiten heb je meer kans op gezeur over ieder krasje want dat mag jij bij je CC gaan verhalen.

Ik zie op basis van jouw voorbeeld het voordeel niet om met een CC waar verzekeringen inzitten te huren, maar misschien mis ik iets.
Natuurlijk zijn er er wel andere voordelen van die kaarten.
Astatic
Amerikafan

Bericht door Astatic »

Die Hertz boeking heb ik sowieso als backup staan @harryh :thumbup:

Ding is, de laatste tijd vind ik bij Hertz de keuze matig, aangezien het bij National wat beter is, in mijn ervaring, heb ik wel een paar tientjes meer over voor een auto die wel naar mijn zin is.
Ik heb zelfs nog een interessante boeking bij Sixt voor een LFAR, maar dat wordt de allerlaatste optie als ik echt niks zie of geregeld krijg.

Zoals altijd verspreid ik m’n kansen en zie ik wel waar ik de garage mee uit rijd 8)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat ben ik met je eens qua aanbod. Met of zonder een CC waar verzekeringen in zitten maakt het verschil op dit moment helaas niet.

Voor mij was afgelopen- en dit jaar Alamo het betere backup alternatief voor Hertz, National prijst zich al lang intussen uit de markt.
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig geprobeerd wijs te worden in het oerwoud dat 'autohuur' heet door onder andere vele topics hier op het forum te lezen. Het ligt vast en zeker aan mij (want uit de berichten hier blijkt dat het heel veel mensen wel lukt), maar ik kom er niet uit.
Zou iemand misschien met mij mee willen kijken waar/wat ik het beste kan huren?

Wij willen een auto huren van 22 juli tot en met 17 augustus. Terugbrengen op JFK, ophalen op JFK of Newark (die laatste wil nog weleens goedkoper zijn). We willen graag een SUV huren, het liefst een 7 zitter (we zijn met 5 personen).
Ik kijk op het moment via booking.com (krijg ik 10% korting), budget.com en holidayautos.com, hier vind ik de goedkoopste prijzen. Allen rond de 2200-2300 euro. Is dit de prijs waar ik voor moet gaan of kijk ik verkeerd?

(Ik heb het geprobeerd met codes via bijvoorbeeld alamo.de, maar kom ik duurder uit. Het upgraden door lidmaatschappen aan elkaar te verbinden heb ik bekeken, maar dat zie ik niet helemaal zitten om eerlijk te zijn)
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Maartje81 Autohuur is een stuk duurder geworden vergeleken met een paar jaar geleden. Het is meer nog dan vroeger een kwestie van aanbieders blijven vergelijken (kijk niet naar de "korting" maar naar het bedrag dat je wel betaald). Wel lijkt nog steeds dat de prijzen zakken als de huurdatum dichterbij komt. Dus boek altijd -gratis- annuleerbaar.
Naast de al hogere "basisprijzen voeg jij nog 2 extra prijsverhogende elementen aan toe:
- huren vanaf JFK is erg duur vergeleken met andere locaties. Jaren geleden heb ik bijna €200 bespaard (30% van de totaalprijs) door niet in NY/JFK op te halen maar in Philadelphia airport. Dus kijk wat er voor jullie mogelijk is met andere ophaallocaties.
- een 7-zitter is dus een Fullsize SUV (of Premium). Deze is zomaar €1000 duurder dan een kleinere SUV (Standaard). Maar ik ben met je eens dat je met 5 personen en bagage wel een ruime auto nodig hebt. Je zou ook een Minivan kunnen overwegen; deze heeft ook 3 zitrijen met 7 plaatsen maar is doorgaans gunstiger geprijsd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Frasi schreef:
10 mar 2024, 22:55
Je zou ook een Minivan kunnen overwegen; deze heeft ook 3 zitrijen met 7 plaatsen maar is doorgaans gunstiger geprijsd.
Bedankt voor de tip Frasi! We hebben gisteravond inderdaad een minivan gehuurd. Via booking bij Hertz voor 1760 euro. Tevreden mee, al blijf ik de prijzen wel in de gaten houden.

Dan meteen nog een vraag: ik lees verschillende berichten over het betalen van tol. Wel of niet voor een Plate Pass gaan, de transponder dicht laten en het achteraf (met hoger tarief betalen), zelf een transponder aanschaffen, wat zijn jullie ervaringen? We reizen door verschillende staten en tolwegen vermijden zal op meerdere plekken niet echt lukken.
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@Maartje81 ik denk dat niemand hier voor jou die keuze kan maken, je noemt de opties al.
Tolwegen vermijden kun je op je navigatie instellen, maar zal soms veel extra reistijd kosten.
Als je voor gemak wilt gaan, neem Plate Pass van Hertz, met de extra kosten.
Als je vaker naar de VS gaat en/of niet die toeslag per dag van Hertz wilt betalen, neem een transponder. Ikzelf wil niet meer zonder.

Dat zouden voor mij de belangrijkste afwegingen zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer