Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mandyfinkel: reistips en route advies.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mandyfinkel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mandyfinkel: reistips en route advies.

Bericht door Mandyfinkel »

Goedenmiddag,
Sinds kort een tip gekregen voor dit forum en al hier en daar wat meegelezen.
Wij (twee volwassenen en zoon van dan 13 jaar) gaan deze zomervakantie voor het eerst naar Amerika. De vlucht is al geboekt en we vliegen op San Diego. De bedoeling is rond te trekken in een huurauto en in hotels etc te overnachten.

De volgende planning heb ik al gemaakt aan de hand van wat voorbeelden.

dag 1 Dusseldorf - San Diego
dag2 San Diego - Palmsprings
dag3 Palmsprings- Sedona of kingman
dag 4 Sedona of Kingman - Grand Canyon
dag5 Grand Canyon - Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon - Monument Valley
dag 7 Monument Valley - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion- Zion ( Zion tubbing)
dag 10 Zion- Vegas
dag 11 Vegas-Vegas (Flamingo Hotel)
dag 12 Vegas- Death Valley (the range)
dag 13 Death Valley -Yosemite park
dag 14 Yosemite Park -Yosemite Park
dag 15 Yosemite Park -San Francisco
dag 16 San Francisco -San Francisco
dag 17 San francisco -San simeon
dag 18 San Simeon -LA
dag 19 LA -LA
dag 20 LA -San Diego
dag 21 SanDiego -Terugvlucht

Is dit haalbaar of juist nog wat dagen verplaatsen. Of nog juist plekken overgeslagen? Ik twijfel zelf over Sedona, Kingman en Monument Valley en Bryce.
We zijn niet hele grote wandelaars maar willen zeker wel een paar korte wandelingen doen mn in Yosemite Park.

( Sorry de eerst plaatsing ging niet helemaal goed vandaar aangepast)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Mandyfinkel; reistips en route advies

Bericht door Pete.Z »

Waarom vliegen op San Diego, en daar dan bijna geen tijd doorbrengen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik begrijp dat er nog wel wat geschoven kan worden? Ik zou de verdeling wat anders doen, en wellicht nog iets laten vallen. Voor Sedona is er weinig tijd, en wellicht is het niet gek om Monument Valley ook te schrappen. Voro de grand CAnyon zou 1 nacht ook voldoende kunnen zijn, afhankelijk van je plannen daar. Tussen Death Valley en Yosemite is een extra nacht nodig, bijvoorbeeld in Mammoth Lakes of Lee VIning. Je hebt anders geen tijd voor Death Valley, de 395 en voor de Tioga Road. Kijk ook eens naar Bodie en Mono Lake, die zijn ook een stop waard.
Er ligt nog niets vast wat betreft accommodaties? Voor Yosemite is het handig om in het park te overnachten (via www.travelyosemite.com) zodat je niet te veel tijd kwijt bent aan heen en weer reizen. Als je niet in het park overnacht moet je zorgen voor een reservering (zie www.nps.gov/yose).

Marianne
Mandyfinkel
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mandyfinkel »

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad zou er misschien wat extra tijd in San Diego kunnen doen. We vliegen einde van de dag terug dus hebben gedeelte van die dag ook nog in San Diego.
Verder twijfelde ik zelf al over Monument Valley deze laat ik dan vallen.
Ik zal eens kijken voor de extra stop tussen Death Valley en Yosemite.
Qua accommodaties heb ik alleen nog maar Vegas en Death Valley gereserveerd maar die zijn aanpasbaar.
Yosemite was niet veel meer vrij in het park wel voor de zekerheid alvast de toegangsreservering gedaan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Monument Valley is wel erg mooi, maar als je er geen tour gaat doen ben je er ook wel snel uitgekeken. Dan is het wellicht leuker om een overnachting in Page te doen. Je kunt dan een bezoek brengen aan Horseshoe Bend, Antelope Canyon (tijdig reserveren) en Lake Powell.
Voor Yosemite is een extra overnachting mooi als je ook naar de Mariposa Grove zou willen (voor de giant sequoia's). Of loop de Panaroma Trail (dan moet je de bus naar Glacier Point reserveren).
Meestal is er in Curry VIllage nog wel iets vrij. Wij vinden zelf de tenten in Housekeeping Cmap erg leuk (wel primitief, maar met eigen picknicktafel en vuurring en aan de rivier). Voor de laatste nacht zou je dan in Wawona of Oakhurst kunnen overnachten.

Overweeg eens om voor de eerste dag meteen wat kilometers te maken; je bent dan toch vroeg wakker. Misschien is Prescott een mogelijkheid. Je zit dan al dicht bij de Grand Canyon, en je kunt dan de prachtige route via Sedona naar de GC nemen.
Kijk voor de GC eens op www.grandcanyonlodges.com voor iets in het park. De Bright Angel Lodge is de betaalbaarste optie aan de rand van de canyon.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer