Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijs nationale parken gaan omhoog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Prijs nationale parken gaan omhoog
Even een klein berichtje tussendoor gespot op internet over de nationale parken.
http://www.local6.com/travelgetaways/13 ... etail.html.
Speciaal noor mensen die geen parkenpas aanschaffen.
Erika
Erika
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Prijs nationale parken gaan omhoog
vorige jaar betaalde ik voor de parkenpas nog 50$ meen ik. Dit jaar is het geloof ik 80$ als ik het goed heb. Moet eerlijk zeggen dat 80$ nog niet duur vind om alle parken te bezoeken gedurende je vakantie. De parken zijn allemaal super goed onderhouden met veel personeel, boekjes ect. ect. Kortom die 80$ gewoon meer dan waard!Erika schreef:Even een klein berichtje tussendoor gespot op internet over de nationale parken.
Erika
can't wait to travel again.....
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb als ranger mogen ervaren hoe de situatie is in de nationale parken. Hier zie ik dat ook voor Olympic de prijzen zullen stijgen, maar je kunt nogsteeds voor weinig geld naar een prachtige plek. Mijn hoop is dat het geld naar de rangers gaat, ze hebben in de meeste parken een groot tekort aan rangers, omdat ze het niet kunnen betalen, hierdoor loopt onderhoud en veiligheid achter op schema. Ik was in 2003 in het park en werkte met 3 anderen aan het onderhoud, de controle en veiligheid van een gebied zo groot als een Nederlandse provincie. De jaren ervoor waren er bijna dubbel zoveel mensen en van deze 3 was er maar 1 betaald werknemer. Ze krijgen zo weinig betaald dat ze het bijna niet redden, al helemaal niet met een gezin om te onderhouden, bovendien zijn de meeste seizoenswerkers en moeten voor de wintertijd op zoek naar ander werk.
Nu ga je 50 dollar betalen voor een jaarkaart voor een park zoals Olympic, dat betekent dat je het eruit hebt als je in dat jaar 5 keer naar zo'n park gaat. Dat haal je zelfs tijdens een weekje vakantie. Geen geld voor al dat moois. Ik zou me er niet druk om maken.
Bovendien vinden veel mensen die het geld echt niet hebben wel een manier om gratis binnen te komen, ze rijden gewoon na sluitingstijd van de entreehokjes het park binnen. Dat heb ik meerdere malen gezien in verschillende parken.
Groetjes,
Anneke
Nu ga je 50 dollar betalen voor een jaarkaart voor een park zoals Olympic, dat betekent dat je het eruit hebt als je in dat jaar 5 keer naar zo'n park gaat. Dat haal je zelfs tijdens een weekje vakantie. Geen geld voor al dat moois. Ik zou me er niet druk om maken.
Bovendien vinden veel mensen die het geld echt niet hebben wel een manier om gratis binnen te komen, ze rijden gewoon na sluitingstijd van de entreehokjes het park binnen. Dat heb ik meerdere malen gezien in verschillende parken.
Groetjes,
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor 80 dollar kun je hem kopen op de USGS store: http://store.usgs.gov/pass/ Dit is wel alleen voor Amerikaanse inwoners op het moment. Je kunt een invulformulier downloaden en opsturen voor internationale bestellingen.
Bij welke organisatie horen death valley/ grand cayon e.d. ? Zodat ik kan controleren of ik hier 'gratis' naar binnen kan met de pas.eaglelgae schreef:Voor 80 dollar kun je hem kopen op de USGS store: http://store.usgs.gov/pass/ Dit is wel alleen voor Amerikaanse inwoners op het moment. Je kunt een invulformulier downloaden en opsturen voor internationale bestellingen.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Deze parken vallen allemaal onder de National Park Service. Kijk ook eens op hun website: http://www.nps.govJWusa schreef:Bij welke organisatie horen death valley/ grand cayon e.d. ? Zodat ik kan controleren of ik hier 'gratis' naar binnen kan met de pas.eaglelgae schreef:Voor 80 dollar kun je hem kopen op de USGS store: http://store.usgs.gov/pass/ Dit is wel alleen voor Amerikaanse inwoners op het moment. Je kunt een invulformulier downloaden en opsturen voor internationale bestellingen.
De pas koop je het beste bij het eerste park dat je bezoekt. Meestal kan dit bij de ingang, maar in het geval van Death Valley moet je naar het Visitor Center rijden.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hoi Anneke,eaglelgae schreef: Mijn hoop is dat het geld naar de rangers gaat, ze hebben in de meeste parken een groot tekort aan rangers, omdat ze het niet kunnen betalen, hierdoor loopt onderhoud en veiligheid achter op schema. Ik was in 2003 in het park en werkte met 3 anderen aan het onderhoud, de controle en veiligheid van een gebied zo groot als een Nederlandse provincie. De jaren ervoor waren er bijna dubbel zoveel mensen en van deze 3 was er maar 1 betaald werknemer. Ze krijgen zo weinig betaald dat ze het bijna niet redden, al helemaal niet met een gezin om te onderhouden, bovendien zijn de meeste seizoenswerkers en moeten voor de wintertijd op zoek naar ander werk.
Van jouw verhaal schrik ik toch wel een beetje. Op de een of andere manier heb ik altijd gedacht dat Ranger zijn een prima baan is. Zoiets als hier "Rijksambtenaar". Ik ben bang dat ik veel te Nederlands denk.
Ik vind het trouwens erg interessant om dit soort achtergrondinformatie te horen.
Bedankt!
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
De prijs van 80 $ is nog niet hoog ,daar hoor je me ook niet over klagen.
Als je hem bestelt via internet komt daar nog eens 25$ overheen en dat is voor ons dit jaar duurder dan een enkele keer los een toegangs ticket te kopen.
We gaan maar naar een of twee nationale parken dus daar hebben we geen voordeel mee.
Wel volgend jaar omdat er dan veel meer nationale parken op het programma hebben.
De aanschaf heb je er inderdaad na een paar parken zo weer uit.
Erika
Als je hem bestelt via internet komt daar nog eens 25$ overheen en dat is voor ons dit jaar duurder dan een enkele keer los een toegangs ticket te kopen.
We gaan maar naar een of twee nationale parken dus daar hebben we geen voordeel mee.
Wel volgend jaar omdat er dan veel meer nationale parken op het programma hebben.
De aanschaf heb je er inderdaad na een paar parken zo weer uit.
Erika
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat gaat niet helemaal op Anneke, als je een zogenaamde dagpas voor een park koopt is die in de meeste parken goed voor 1 week gratis entree dus haal je een jaarpas voor 1 park er niet uit met 1 week in dat park.eaglelgae schreef:
Groetjes,
Anneke
-
- Amerika-newbie
Gebruikte Parkpas voor Juli 2007
We vertrekken 2juli naar USA voor 6 weken en wie heeft nog een geldige parkpas.Wij willen er bedrag voor betalen natuurlijk.Dus dank bij voorbaat als je hier op reageert......
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Gebruikte Parkpas voor Juli 2007
Die parkpas staat toch op naam ?!?piepertennis schreef:We vertrekken 2juli naar USA voor 6 weken en wie heeft nog een geldige parkpas.Wij willen er bedrag voor betalen natuurlijk.Dus dank bij voorbaat als je hier op reageert......
Anders mag je hem voor $80 overnemen

Wij komen 2 juli weer terug.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Rob, mijn excuses, daar heb je gelijk in. Ik heb nooit hoeven te betalen voor de entree omdat ik als vrijwilliger in Olympic werkte, maar het klopt, je entree in een park is een week geldig voor datzelfde park, meestal bij alle verschillende toegangen.
Anneke
Anneke
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Gebruikte Parkpas voor Juli 2007
Een parkpas die geldig is voor alle inzittenden van een voertuig voor weinig over willen nemen, terwijl er van die (weinige) centen heel erg nuttig werk gedaan wordt in de parken (ook in de parken waar je geen entree hoeft te betalen)piepertennis schreef:We vertrekken 2juli naar USA voor 6 weken en wie heeft nog een geldige parkpas.Wij willen er bedrag voor betalen natuurlijk.Dus dank bij voorbaat als je hier op reageert......
En daarna

-
- Amerika-newbie
Parkpas
Mijn vraag om een parkpas over te nemen was niet de bedoeling goedkoper een park te betreden maar als je hem enkel 3à4 weken gebruikt en hij is een jaar geldig waarom niet aan iemand geven. 80dollar is niet veel,ik heb al 3 keer een goldpass gekocht tot iemand in de States mij er op wees hem door te geven aan de helft van de waarde.En dit word veel gedaan onder hen.De 2001,2003maal heb ik ook gedaan via mensen in de States en geen probleem er mee gehad.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Parkpas
De pas staat op naam, met de handtekening van de pashouder op de achterkant, dit wordt zeer regematig gecontroleerd als je de pas aanbied bij de ingang.piepertennis schreef:Mijn vraag om een parkpas over te nemen was niet de bedoeling goedkoper een park te betreden maar als je hem enkel 3à4 weken gebruikt en hij is een jaar geldig waarom niet aan iemand geven. 80dollar is niet veel,ik heb al 3 keer een goldpass gekocht tot iemand in de States mij er op wees hem door te geven aan de helft van de waarde.En dit word veel gedaan onder hen.De 2001,2003maal heb ik ook gedaan via mensen in de States en geen probleem er mee gehad.
Het overnemen van een pas benadeeld de NPS, verder is het bij wet verboden om een pas door te verkopen of hem van iemand anders te kopen.
Forumregel# 5. Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums.
Dus mag er hier op het forum niet over geschreven worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties