Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat moet je allemaal verzekeren als je naar Amerika gaat?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Wat moet je allemaal verzekeren als je naar Amerika gaat?

Bericht door Matjong »

Ik ga voor 3 tot 6 maanden naar de VS. Ik heb wat rondgekeken naar verschillende verzekeringen. Verzekeringen die reizen van langer dan twee maanden vergoeden hebben vaak keuzemogelijkheden. Ik wil niets voor niets verzekeren (bijvoorbeeld door dubbel verzekerd te zijn).

Ik vraag me welke onderdelen belangrijk zijn om te verzekeren:

- Ziektekosten (ik heb al een ziektenkostenverzekering in Nederland die spoedopnames in het buitenland vergoed)
- Molest
- Aansprakelijkheid
- Ongevallen
- Rechtsbijstand
- Hulpverlening motorrijtuigen (we huren of kopen waarschijnlijk een auto en daar zit automatisch een verzekering bij)
- Geld en cheques

Als jullie nog adviezen hebben hoor ik het graag.
Saartje
Amerika-ontdekker

Bericht door Saartje »

Tijdens mijn reizen naar de VS heb ik me altijd laten verzekeren voor Ziektekosten en Aansprakelijkheid.
Rechtsbijstand zal wel heel handig zijn als je wat mispeuterd hebt, maar daar heb ik om eerlijk te zijn nooit echt lang bij stilgestaan.
Wat wordt gedekt door die ongevallenverzekering?
Auto/motorverzekering krijg je inderdaad automatisch als je een auto/motor huurt.
Ik weet niet of je een geld-/checkverzekering nodig hebt. Probeer zo weinig mogelijk cash mee te dragen, ditto met checks (veel plaatsen hier aanvaarden zelfs geen personal checks meer in winkels etc). Je gebruikt beter je credit card hier.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Kijk eens op de site van de Europeesche.
Je kunt zelf kiezen waar je wel en niet voor wilt verzekeren.

http://www.europeesche.nl/reis/doorlreis/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Houd er rekening mee dat een anwb werelddekking maar geldig is voor twee maanden aaneengesloten in het buitenland. Je hebt dus aanvullend nodig
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

ned in MO schreef:Houd er rekening mee dat een anwb werelddekking maar geldig is voor twee maanden aaneengesloten in het buitenland.
Geldt dit ook als je een doorlopende reisverzekering hebt dan?
Tinkerbell
Amerikakenner

paula58 schreef:
ned in MO schreef:Houd er rekening mee dat een anwb werelddekking maar geldig is voor twee maanden aaneengesloten in het buitenland.
De reisverzekering die wij hebben is voor een heel jaar en doorlopend .
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tinkerbell schreef:
paula58 schreef: Geldt dit ook als je een doorlopende reisverzekering hebt dan?
De reisverzekering die wij hebben is voor een heel jaar en doorlopend .
Weet je wel zeker dat je een heel jaar onbeperkt op vakantie kan? Ook bij de doorlopende reisverzekeringen geldt in de regel een maximum aantal dagen dat je aaneen op vakantie verzekerd bent. Bij mijn doorlopende reisverzekering van de ABN AMRO Bank is dat bijv. 60 dagen per reis.

Ik zou de papieren er nog maar eens op naslaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Onze reisverzekering is doorlopend, maar met een deking van 60 dagen aaneengesloten.( Rabobank)Kan volgens mij wel meerdere keren per jaar. Voor een langere periode aangesloten telt een ander tarief.

Annie
Tinkerbell
Amerikakenner

Coyote schreef:
Tinkerbell schreef: De reisverzekering die wij hebben is voor een heel jaar en doorlopend .
Weet je wel zeker dat je een heel jaar onbeperkt op vakantie kan? Ook bij de doorlopende reisverzekeringen geldt in de regel een maximum aantal dagen dat je aaneen op vakantie verzekerd bent. Bij mijn doorlopende reisverzekering van de ABN AMRO Bank is dat bijv. 60 dagen per reis.

Ik zou de papieren er nog maar eens op naslaan.

Roland

Ik ga gelijk eens even in de polis duiken. Je brengt me aan het twijfelen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn vader moest dit ook extra bijverzekeren omdat ze eerst naar ons komen een paar weken en dan door gaan naar san fransisco en dan naar new zeeland op vakantie en langer dan 2 maanden in totaal wegblijven
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Ik verkoop zelf veel reisverzekeringen. Bij de meeste doorlopende verzekeringen ben je maximaal 60 dagen achter elkaar verzekerd. Indien je langer op reis gaat, kan je deze dekking tegen de betaling van een toeslag uitbreiden tot (bij de meeste maatschappijen) 6 maanden ipv 2.
Als je nog langer achtereen gesloten op vakantie gaat, moet je kontakt opnemen met je verzekeraar voor een speciale verzekering. De reisverzekering volstaat dan niet meer.
Je mag natuurlijk wel meerdere keren per jaar op reis, bv. eerst 2 weken dan nog eens 4 weken of langer, het gaat echt om aan eengesloten maanden.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mijn doorlopende reisverzekering is standaard 45 dagen per reis. Je kunt je echter bijverzekeren tot maximaal 60 dagen per reis.

Het komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Voor een langere periode volstaat de reisverzekering echt niet meer en heb je wat anders nodig.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

paula58 schreef:
Ik heb hier zelf veel naar lopen zoeken, veel doorlopende verzekeringen zeiden er niets van in hun voorwaarden (of anders heel goed verstopt) maar als ik dan extra navraag deed hoorde ik dat het maar voor maximaal 60 dagen aaneengesloten gold.
Laatst gewijzigd door Matjong op 10 mei 2007, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

monster schreef:Ik verkoop zelf veel reisverzekeringen. Bij de meeste doorlopende verzekeringen ben je maximaal 60 dagen achter elkaar verzekerd. Indien je langer op reis gaat, kan je deze dekking tegen de betaling van een toeslag uitbreiden tot (bij de meeste maatschappijen) 6 maanden ipv 2.
Als je nog langer achtereen gesloten op vakantie gaat, moet je kontakt opnemen met je verzekeraar voor een speciale verzekering. De reisverzekering volstaat dan niet meer.
Je mag natuurlijk wel meerdere keren per jaar op reis, bv. eerst 2 weken dan nog eens 4 weken of langer, het gaat echt om aan eengesloten maanden.
Ik kwam ook ongeveer tot deze ontdekking. Na veel zoeken en informatie opvragen heb ik uiteindelijk 3 soorten verzekeringen gevonden die voor langer dan 2 maanden vergoeden. Dat zijn: De lang op reis verzekeringen die veel verzekeringen ook hebben (de anwb levert deze ook via oom verzekeringen. Deze zijn echter behoorlijk prijzig.
En dan nog een enkele doorlopende rekeningen die tot bijvoorbeeld maximaal 6 maanden vergoeden (als je extra aanvullend verzekerd). Die zijn iets minder prijzig. Als je bijvoorbeeld tussen de 2 en 6 maanden op reis gaat is die verzekering het voordeligst. Ik vond dat bijvoorbeeld bij Unive.
Dan heb je nog de combinatie van twee verzekeringen, maar veel verzekeringen doen dat niet. Dat moet je wel van te voren navragen dus. Bijvoorbeeld de postbank wilde wel meewerken aan een combinatie van 2 verzekeringen. Ze adviseerden me daar om een doorlopende reisverzekering aan te vragen met uitbreiding naar 60 dagen. En dan voor de overige maanden een extra eenmalige verzekering af te sluiten. Dit werd alles bij elkaar ook nogal prijzig dus daar heb ik vanaf gezien.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Op de link van Tinkerbell kun je ook klikken op de "lang-op-reis" polis

http://www.europeesche.nl/reis/langopreis/

Deze is wel langer geldig.
Wat wel belangrijk is dat je gewoon in NL als inwoner ingeschreven staat, want dan zal deze polis waarschijnlijk ook niet werken.
Staceybeesie
Amerika-expert

Matjong schreef: . Dat zijn: De lang op reis verzekeringen die veel verzekeringen ook hebben (de anwb levert deze ook via oom verzekeringen. Deze zijn echter behoorlijk prijzig.
Ik zie dat je er zelf ook al achter bent gekomen :wink:
Heb je ook een prijs gekregen van de Europeesche.
Zij zijn echt marktleider in reisverzekeringen dus misschien is die goedkoper en ze werken met modules zag ik. Kun je zelf kiezen wat jij belangrijk vindt te verzekeren.
Plus hun SOS hulp is heel goed in geval van nood.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Saartje schreef:Tijdens mijn reizen naar de VS heb ik me altijd laten verzekeren voor Ziektekosten en Aansprakelijkheid.
Rechtsbijstand zal wel heel handig zijn als je wat mispeuterd hebt, maar daar heb ik om eerlijk te zijn nooit echt lang bij stilgestaan.
Wat wordt gedekt door die ongevallenverzekering?
Auto/motorverzekering krijg je inderdaad automatisch als je een auto/motor huurt.
Ik weet niet of je een geld-/checkverzekering nodig hebt. Probeer zo weinig mogelijk cash mee te dragen, ditto met checks (veel plaatsen hier aanvaarden zelfs geen personal checks meer in winkels etc). Je gebruikt beter je credit card hier.
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

Dat jij je hebt laten verzekeren voor ziektenkosten, is dat omdat je niet voldoende verzekerd bent vanuit nederland? Of is het zowiezo handig om te doen?

Rechtsbijstand vraag ik me dus af of dat nodig is omdat als je per ongeluk iets doet daar er ook zomaar een rechtszaak begonnen kan worden (ivm mensen die verzekeringsgeld willen hebben?) of is dat een vooroordeel wat ik over USA heb? Wat ik namelijk denk is dat de rechtsbijstandverzekering je niet vergoed als je iets crimineels doet dus zou het toch een andere reden moeten hebben dat et bestaat?

De ongevallenverzekering vergoed bij mijn weten dingen als overlijden of blijvende invaliditeit, maar ik hoef geen geld voor zoiets, wil me alleen verzekering tegen dingen waarvoor ik bijvoorbeeld in de schulden zou kunnen komen, ik hoef geen geld als mijn vriend komt te overlijden.

Het plan om zoveel mogelijk met creditcard te doen hadden we al dus dan is de geld en cheques verzekering niet nodig denk ik.
Laatst gewijzigd door Matjong op 10 mei 2007, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Staceybeesie schreef:
Matjong schreef: . Dat zijn: De lang op reis verzekeringen die veel verzekeringen ook hebben (de anwb levert deze ook via oom verzekeringen. Deze zijn echter behoorlijk prijzig.
Ik zie dat je er zelf ook al achter bent gekomen :wink:
Heb je ook een prijs gekregen van de Europeesche.
Zij zijn echt marktleider in reisverzekeringen dus misschien is die goedkoper en ze werken met modules zag ik. Kun je zelf kiezen wat jij belangrijk vindt te verzekeren.
Plus hun SOS hulp is heel goed in geval van nood.
Ja, dit gedeelte had ik al zelf uitgevonden (en met behulp van een ander topic).

Werk je bij de Europeesche? Of heb je aandelen?:p
Ik heb een offerte aangevraagd maar hun website was plat toen ik het probeerde te verzenden dus ik ben bang dat het niet gelukt is, kreeg ook geen reactie. Nu lukt het nog steeds niet, jammer.

Mijn vraag in dit topic is voornamelijk over wat belangrijk is om te verzekeren. Bijna overal kan ik kiezen maar mijn probleem is dat ik niet weet wat ik moet kiezen:p
Staceybeesie
Amerika-expert

Ik heb vroeger bij de moeder maatschappij van de Europeesche gewerkt. En nee.... helaas geen aandelen (meer)
Ok, je kan die Europeesche verzekering bij elke tussen persoon in Nl afsluiten. Weet niet of dat ook rechtstreeks bij ze kan inmiddels.
Zij kunnen je ook vast meer op weg helpen wat en hoe te verzekeren.

Over je ziekte kosten. Als je die niet neemt bij een reisverzekering is er grote kans dat je de kosten eerst zelf moet voor schieten. Dus ook bij eventuele repatriering in geval van nood.
Dit is even de vraag of je dat zelf wilt. Nogmaals de sos-hulp bij de Europeesche is echt heel goed en zij kunnen met doktoren en dergelijke praten en soms komt er een afgezant van hen bij je zelf kijken.
Ze hebben een heel netwerk.
- Molest is als er sprake van oorlogen en zo. Wellicht niet echt nodig in de usa.
- Aansprakelijkheid wijst voor zich. En wellicht kun je die bij je autohuur ook verzekeren, want daar is het meeste risico denk ik dat je aansprakelijk gesteld zult worden eventueel. Maar je kan als persoon ook aansprakelijk gesteld worden als iemand door jou iets krijgt. En in Amerika weten ze wel hoe dat allemaal werkt, helaas
- De ongevallen dekking zou ik wel doen. Je weet namelijk nooit. Ik weet ook niet of je alleen reist, maar dat zou voor mij wel belangrijk zijn.
- Rechtsbijstand is ook een vraag of je het zelf wilt. Maar als je iets zou hebben bij een voertuig ongeluk of iets dergelijks, is het wel handig als zij alles verder afhandelen. Dit kunnen langdurige zaken zijn. (wel even kijken of nou niet net motorrijtuigenschade uitgesloten is)
- Hulpverlening bij auto's is denk ik automatisch bij huurauto's dus niet nodig wellicht. Wel kan het zo zijn dat als je deze niet kiest dat dan de rechtsbijstand voor motorrijtuigen niet mee te verzekeren is.
- Geld en cheques. Dit verzekerd tot een bepaalde waarde het geld wat je bij je hebt. Zelf doen we altijd zo weining mogelijk contant mee en pasjes gebruiken. Neem het telefoonnummer mee wat je moet bellen om je pas te blokkeren als die gestolen zou worden. Alleen is het dan wel dat je geen geld meer hebt, maar wellicht kunnen reisgenoten of familie uit Nederland je daar bij helpen, mocht dit het geval zijn.

Nogmaals laat je gewoon even voorlichten bij een assurantie tussen persoon. Het is voor iedereen persoonlijk anders en jij kan over bepaalde dingen heel anders denken dan ik. Die keuzes zul je zelf moeten maken denk ik.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Staceybeesie schreef:Ik heb vroeger bij de moeder maatschappij van de Europeesche gewerkt. En nee.... helaas geen aandelen (meer)
Ok, je kan die Europeesche verzekering bij elke tussen persoon in Nl afsluiten. Weet niet of dat ook rechtstreeks bij ze kan inmiddels.
Zij kunnen je ook vast meer op weg helpen wat en hoe te verzekeren.

Over je ziekte kosten. Als je die niet neemt bij een reisverzekering is er grote kans dat je de kosten eerst zelf moet voor schieten. Dus ook bij eventuele repatriering in geval van nood.
Dit is even de vraag of je dat zelf wilt. Nogmaals de sos-hulp bij de Europeesche is echt heel goed en zij kunnen met doktoren en dergelijke praten en soms komt er een afgezant van hen bij je zelf kijken.
Ze hebben een heel netwerk.
- Molest is als er sprake van oorlogen en zo. Wellicht niet echt nodig in de usa.
- Aansprakelijkheid wijst voor zich. En wellicht kun je die bij je autohuur ook verzekeren, want daar is het meeste risico denk ik dat je aansprakelijk gesteld zult worden eventueel. Maar je kan als persoon ook aansprakelijk gesteld worden als iemand door jou iets krijgt. En in Amerika weten ze wel hoe dat allemaal werkt, helaas
- De ongevallen dekking zou ik wel doen. Je weet namelijk nooit. Ik weet ook niet of je alleen reist, maar dat zou voor mij wel belangrijk zijn.
- Rechtsbijstand is ook een vraag of je het zelf wilt. Maar als je iets zou hebben bij een voertuig ongeluk of iets dergelijks, is het wel handig als zij alles verder afhandelen. Dit kunnen langdurige zaken zijn. (wel even kijken of nou niet net motorrijtuigenschade uitgesloten is)
- Hulpverlening bij auto's is denk ik automatisch bij huurauto's dus niet nodig wellicht. Wel kan het zo zijn dat als je deze niet kiest dat dan de rechtsbijstand voor motorrijtuigen niet mee te verzekeren is.
- Geld en cheques. Dit verzekerd tot een bepaalde waarde het geld wat je bij je hebt. Zelf doen we altijd zo weining mogelijk contant mee en pasjes gebruiken. Neem het telefoonnummer mee wat je moet bellen om je pas te blokkeren als die gestolen zou worden. Alleen is het dan wel dat je geen geld meer hebt, maar wellicht kunnen reisgenoten of familie uit Nederland je daar bij helpen, mocht dit het geval zijn.

Nogmaals laat je gewoon even voorlichten bij een assurantie tussen persoon. Het is voor iedereen persoonlijk anders en jij kan over bepaalde dingen heel anders denken dan ik. Die keuzes zul je zelf moeten maken denk ik.
Dank je wel, hier kunnen we denk ik wel wat mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer