Voor grotere bedragen is Wise goedkoper.
Voor de meeste vakantiegangers is Revolut net iets goedkoper als je gebruik kunt maken van de dagen zonder kosten voor het omwisselen.
.Nee buiten Europa zetten hoeft niet, maar je moet wel via de app een dollar rekening openen en er dollars opzetten. Ook moet je pas geactiveerd zijn en mijn advies zou zijn om dat in Nederland te doen. Je kunt er ook euro’s opzetten. Dus effe dat boodschapje afrekenen bij de supermarkt met de Revolut
Mijn ervaring is dat Apple Pay (geen ervaring met Google Pay) voor Revolut op de meeste plekken goed geaccepteerd wordt. Slechts een enkele keer moet ik de fysieke pas tevoorschijn halen, de andere keren kan de betaling met mijn Apple Watch. Ik heb dus de fysieke pas ook altijd bij de hand. Vooral bij restaurants ('s avonds) wil het nog wel eens voorkomen dat ik de fysieke (Revolut) pas meegeef. Op het moment dat zij de betaling autoriseren, krijg ik direct een melding op mijn Apple Watch en iPhone (je moet dan wel toegang tot internet hebben). Altijd handig ter controle. Verder gebruik ik een fysieke NL bankpas/creditcard vooral bij tankstations om direct aan de pomp zelf af te rekenen. Wil dit jaar toch eens vaker proberen of het ook met Revolut gaat lukken.
Wellicht ten overvloede, maar als je betalingen in Amerika in USD wilt afrekenen moet er wel voldoende saldo op je USD rekening staan, anders wordt het van je EUR rekening afgerekend. Maar misschien had je dat al door.
Wij gaan dat aankomende juni en augustus ook weer proberen. Mijn ervaring is dat dit in de VS meestal niet werkt. Nederlandse CC en Nederlandse pinpas werkt gek genoeg ook niet altijd aan de automaat bij de pomp en ik heb natuurlijk ook niet voor niks dollars erop gezet
die koersen verschillen nauwelijks van elkaar, Wise gebruik Middenkoers en Revolut vergelijkbaar door de fees ontloopt het elkaar niet zo gek veel zo rond die 1000 die max gratis kan wisselen bij Revolut.
Zeker, autohuur gaat in ieder geval nog met je ''gewone'' credit card. Prepaid credit cards worden doorgaans niet geaccepteerd. Altijd meerdere betaalmiddelen bij. Zeker 2 credit cards voor autohuur en hotels. (Er is er ooit eentje geskimd). En dus revolut waar wij alle betalingen in de VSClaireVHaut schreef: ↑10 apr 2024, 13:42Sowieso hebben de meesten van ons toch ook nog een back up creditcard mee ?
Heb je ook wel eens gekeken bij Openbank?ClaireVHaut schreef: ↑10 apr 2024, 13:39
Sowieso ben je (zo goed als) altijd goedkoper uit met Revolut en Wise t.o.v. je normale bank. Ik heb er laatst een hele lijst van bij elkaar geraapt om al die tarieven eens te bekijken, in het kader van "ben je wel zo goedkoop uit met je Wise, N26 , Revolut ) en antwoord was jaBanken verdienen goud aan ons toerist , al die wisselkoersopslagen, ongunstige koersen en betalen voor het betalen met je kaart.. Bizar eigenlijk.
Niet helemaal. Geld op je account is al een aantal jaar tot 100k gedekt sinds ze als bank zijn aangesloten bij het garantiestelsel.d_vdploeg schreef: ↑10 apr 2024, 14:12@harryh Volgens mij was jij diegene die ooit aangaf dat geld wat je van te voren op een CC stort (als extra bestedingsruimte) dat dit niet verzekerd is mocht er wat met de kaart gebeuren, geskimd bijvoorbeeld en betalingen mee gedaan. iets wat bij een Credit card normaliter wel verzekerd is mits je er geen geld van te voren opstort. Als dit voor Revolut/wise ook geld dan is dit wel iets om rekening mee te houden.
Nee, ik vind, voorlopig, Revolut genoeg passend bij mijn manier van reizen.
Zeker, dat kan bij ABN ook, maar buiten Europa is dit met een pin betaling niet zo instant als met Revolut. Misschien heeft dit met Maestro te maken.