Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AVIS rental SFO airport rijden door verschillende staten

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ml002188
Amerika-newbie

AVIS rental SFO airport rijden door verschillende staten

Bericht door ml002188 »

Beste forum leden,

Ik ben nieuw hier en wij hebben een reis gepland naar de VS eind mei, om precies te zijn San Francisco. Nu hebben wij een auto bij AVIS gereserveerd en ik wil er graag zeker van zijn dat de auto die we op SFO airport ophalen bij AVIS ook in Nevada, Arizona mag komen zonder restricties. Wij leveren deze wel weer in op SFO Airport.

Ik heb de vraag reeds gesteld aan de Customer Service in de VS maar die komen met een vaag standaard antwoord dat ze per mail niet kunnen helpen met reserveringen. De Nederlandse customer service was helaas ook al geen beste optie.

Wie kan mij hier helpen? En mijn excuses indien deze vraag al eens beantwoord is, ik heb uiteraard gezocht.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: AVIS rental SFO airport rijden door verschillende staten

Bericht door Frasi »

Sixt is (was?) de enige verhuurder die beperkingen oplegt in welke staten je mag komen.
Bij Avis (en alle andere grote verhuurders) mag je overal in de VS komen. Het zal ongetwijfeld in de huurvoorwaarden staan.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Waar jij komt zijn er geen restricties van Avis en zoals Frasi aangeeft is dit alleen met Sixt(California, Nevada, Utah en Arizona bijvoorbeeld is geen probleem) het geval.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Al wil je naar Florida en terug, niks aan de hand. :thumbup:
ml002188
Amerika-newbie

Bericht door ml002188 »

Dank allen voor de reacties! Dat is een geruststelling.

Wij komen die dag rond 17 uur aan in de VS en heb voor de zekerheid de auto ophaaltijd rond 20 uur gezet. Dat moet voldoende zijn om door de security te gaan lijkt mij?

Overigens mochten we veel eerder door de security heen zijn dan gaan we in die tussentijd even wat eten.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Waarom zo'n ruimte tijd opgeven....

Je kan beter max 19.00 uur doen en je inlevertijd idem op 19.00 indien dit uitkomt natuurlijk.

Tijd gaat namelijk toch in wanneer je pas de poort van een verhuurbedrijf uit bent gereden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@ml002188 Vlieg je rechtstreeks vanuit Amsterdam op SFO of met een overstap in de VS? 3 uur lijkt mij inderdaad erg ruim. Met security bedoel je denk ik Immigrations :thumbup:

Als je rechtstreeks vliegt heb je je immigrations op SFO (of met overstap in Europa). Vlieg je met Aer Lingus heb je pre clearance op Dublin en anders heb je je immigrations op je port of entry in de US. Ik zou je ophaaltijd op 19.00u zetten en als je immigrations elders hebt zelfs op 18:00u. Je hebt dan namelijk vanaf je overstap luchthaven in de VS een binnenlandse vlucht naar SFO. Dat is een kwestie van vliegtuig uit, koffer halen en naar de car rental.

Autohuur is altijd per 24 uur en zoals @Resetovic zou ik altijd dezelfde tijd aanhouden om hem ook weer in te leveren, dat maakt je flexibel mocht je bijvoorbeeld vertraging hebben.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

En al kom je wat eerder aan bij de Avis balie, geen probleem.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer