Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis susanmulders: Salt Lake City --> Las Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
susanmulders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis susanmulders: Salt Lake City --> Las Vegas.

Bericht door susanmulders »

Hallo,

Het blijft tocht altijd kriebelen om naar Amerika te gaan. Vandaar dat wij nu kijken naar onze 5e reis.
Ditmaal een reis van Salt Lake City naar Las Vegas. In 2019 hebben wij al een rondje West-Amerika gemaakt, maar niet toegekomen aan Yellowstone en Moab. Dus deze 2 zijn vooral een must voor ons. (We hebben Las Vegas ook weer meegenomen, omdat wij daar graag nog naar terug willen).

We hebben de knoop nog niet helemaal doorgehakt of het zomervakantie 2024 gaat worden of we het toch moeten verplaatsen naar zomer 2025.
(Iets met verbouwing en het kan niet altijd feest zijn...) We verwachten daar de komende maand wat meer duidelijkheid over te krijgen. Ik weet dat accommodaties in parken vroeg geboekt moeten worden, vandaar dat ik de planning al klaar wil hebben, zodat als wij de knoop doorhakken, alles al klaar en bedacht is.

Wij zijn, in verband met mijn werk, gebonden aan de zomervakantie.
Daardoor zal het waarschijnlijk van zaterdag 20 juli tot en met zondag 11 augustus zijn.
Wij houden op vakantie van de natuur, vroeg opstaan is prima, wandelen (max 15 km), veel zien en volle dagen is niet een probleem voor ons.
Met behulp van het Forum en het lezen van reisverslagen heb ik tot nu toe de volgende route bedacht:

Dag 1: Heenreis Salt Lake City --> Logan
Dag 2: Logan --> Jackson
Dag 3: Jackson --> Colter Bay
Dag 4: Colter Bay --> Yellowstone Old Faithfull
Dag 5: Yellowstone Old Faithfull
Dag 6: Yellowstone Old Faithfull --> Yellowstone Mammoth
Dag 7: Yellowstone Mammoth --> Yellowstone Canyon Village
Dag 8: Yellowstone Canyon Village --> Jackson
Dag 9: Jackson --> Salt Lake City
Dag 10: Salt Lake City --> Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab --> Torrey (Einde van de dag die kant op)
Dag 14: Torrey --> Bryce Canyon (Hele dag Capitol Reef, einde van de dag verder reizen)
Dag 15: Bryce --> Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion --> Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas --> Terugreis

Wij zijn in 2019 al eerder in Bryce en Zion geweest.
De eerste dag komt de vlucht net na de middag aan. Vandaar dat wij ook alvast wat richting Logan rijden.

Waar ik graag jullie tips voor zou willen:
- Om optimaal van onze vrije dagen gebruik te maken, kan ik nog 2 dagen toevoegen. Waar zou ik dit dan doen?
- Hoe kijken jullie naar de indeling van Yellowstone?
- Hoe kijken jullie naar de algemene indeling van de route (ik wil niet teveel in te weinig dagen proppen)
- Nog andere tips voor de route waar ik wellicht zelf nog niet aan gedacht heb.

Ik heb altijd enorm veel aan jullie tips.
Dus alvast bedankt!

Susan
2017: Florida + Bahama's
2019: zuidwest Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
2024: zuidwest Amerika + Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis susanmulders: Salt Lake City --> Las Vegas.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route! Misschien op weg naar Moab via Vernal rijden?
Een extra dag Capitol Reef zou niet gek zijn; dan heb je ook tijd voor Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. En tussen Capitol Reef en Bryce kun je de wandeling naar de Lower Calf creek fall doen. En misschien een bezoek aan Kodachrome? Kijk eens in ons 2019-verslag hiervoor.

Een extra dag Yellowstone is ook niet gek, zeker als je daar ook wilt wandelen en niet alleen over de boardwalks wilt lopen.
Ik zou daar wel meteen iets gaan vastleggen; annuleren kan immers altijd nog (gratis tot 30 dagen voor aankomst). Het zal al lastig zijn om iets betaalbaars te vinden. Bij Old Faithful vonden wij de frontier cabin bij de Snow Lodge niet gek qua prijs/kwaliteitverhouding. Kijk eens in ons 2015-verslag voor verschillende accommodaties. Roosevelt vonden wij ook erg leuk. Of doe een nacht Silvergate/Cooke City tussendoor; daar zit je goed voor de Lamar Valley.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jan 2024, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ik zou zeker een dag toevoegen aan Torrey, zodat je een volle dag hebt voor Capitol Reef. En dan kun je de volgende dag al op tijd richting Bryce, want de UT12 is ook de moeite waard (Devils garden, eventueel Grosvenor Arch).
Op dag 13 zou ik niet einde van de dag pas naar Torret rijden, maar in de ochtend al. Dan kun je onderweg Little Wild Horse Canyon bezoeken en Goblin Valley.
susanmulders
Amerika-ontdekker

Bedankt voor jullie reacties! Daarom hou ik graag wat 'ruimte' in mijn route. Dan kan ik gelijk de tips toepassen. :wink:

Ik heb nu de weg naar Moab gedaan via Vernal. Nemen wij toch een wat andere route mee, net wat meer afwisseling dan weer richting Salt Lake City rijden. Daarnaast op jullie advies 1 dag toegevoegd aan de omgeving van Torrey.
Gelijk de tips die jullie gaven even bekeken. Zeker mooie aanvullingen!

De andere dag houd ik nog even ter overweging.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Als je van wandelen houdt (en Bryce en Zion al gezien hebt) zou ik nóg meer dagen Grand Teton en/of Yellowstone plannen. Grand Teton rij je nu alleen doorheen, maar bij Jenny Lake, Signal Mountain en Moose Wilson Road kun je je dagen vermaken met mooie hikes. Wij hadden er afgelopen juni ca 9 dagen, maar gaan komend jaar weer terug omdat we onvoldoende tijd hadden. Wat dat betreft hebben Bryce (vooral de canyon in, maar dat heb je vermoedelijk al gedaan) en Zion toch minder mogelijkheden (zeker in juli, als het erg heet kan zijn).

ander idee:
Waarom niet starten én eindigen in SLC en iets doorrijden naar Glacier ? Ook daar kun je hart ophalen aan mooie hikes. Met echter Moab erbij worden het wellicht wel teveel kilometers...
Je kan dit rondje overigens ook prima doen vanuit Calgary in 3 weken en dan een stukje regio Banff meenemen...
susanmulders
Amerika-ontdekker

Wij willen wel graag naar de regio rondom Moab. En voor mijn man was Las Vegas wel weer hoog op het wensenlijstje. Dus wel naar andere mogelijkheden gekeken, maar dan wordt het lastig combineren met elkaar. Dus dat bewaren wij erg graag voor een volgende reis.

Wat betreft Grand Teton heb je wel een goed punt dat het wat vluchtig is. Dus die extra dag die ik nog heb kunnen wij wellicht daar nog wel inzetten. Goede tip, bedankt!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Bij Jenny Lake wat verder wandelen dan Inspiration Point de vallei in langs Cascade Creek: in juni veel beren, herten en moose gezien (weet niet of er ook nog zoveel in juli zijn, dan wat warmer dus zoeken ze wellicht wt meer de hoogt op....) :-)
Een van de redenen dat we nog een keertje terug gaan komend jaar....
susanmulders
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tip. Wij waren inderdaad van plan om (mooi op tijd) de wandeling bij Jenne Lake te maken, maar dan dus nog wat verder doorwandelen. Lijkt mij erg gaaf om die dieren te spotten!
susanmulders
Amerika-ontdekker

Wij zijn een hele tijd verder, verbouwing is zoals goed als klaar en de vliegtickets zijn geboekt!
De route die het nu bijna helemaal zeker gaat worden is als volgt:

dag 1: Heenreis Las Vegas (aankomst 14:15, tijd voor een dutje en daarna Fremont Street)
dag 2: Las Vegas (Vegas Sign, Hotels, Neon Museum)
Dag 3: Las Vegas (Shoppen, Hotels, The Sphere)
Dag 4: Las Vegas - Snow Canyon - Kolob Canyon - La Verkin
Dag 5: Zion: East Mesa Trail + middag fietsen huren
Dag 6: La Verkin - Zion Canyon Overlook trail - Coral Sand Dunes- Bryce
Dag 7: Bryce - Kodachrome - Torrey
Dag 8: Torrey: Capitol Reef
Dag 9: Lower Calf Creek Falls Trail
Dag 10: Torrey - Little Wild Horse Canyon - Goblin State Park - Moab (Avond Delicate Arch)
Dag 11: Arches National Park (bij zonsopkomst Devils Garden Trail) + avond Arches
Dag 12: Canyonlands National Park: Needles + avond Arches
Dag 13: Canyonlands National Park: Island in the Sky + avond Dead Horse Point State Park
Dag 14: Moab - Colorado National monument - Vernal
Dag 15: Vernal - Jackson Mouse Wilson Road
Dag 16: Jenny Lake wandeling + Rondrijden en uitzichtpunten park
Dag 17: Colter Bay kajak - Yellowstone Lake Overlook Trail - Hayden Valley - Canyon Village
Dag 18: Canyon Village - Grand Canyon of Yellowstone - Lamar Valley - Mammoth Springs
Dag 19: Mammoth Springs - Midway Geyser Basin + Fairy Falls - Old Faithfull
Dag 20: Old Faithfull - Mystic Falls - West Yellowstone
X
Dag 22: West Yellowstone - Salt Lake City: 16:15 uur vlucht

Wij houden wel van volle dagen en vroeg beginnen aan de dag. (Ik ben standaard 06:00 uur wakker :wink: )
In de omgeving van Torrey en Moab hebben wij ons voorgenomen om in de ochtend vroeg te beginnen aan de dag.
Daarna aan het einde van de middag / begin van de avond tot zonsondergang wat te ondernemen.
Zo hebben wij in de middagen tijd bij het zwembad in verband met de warmte.

De route hebben wij in verband met onze vliegtickets omgedraaid.
Op basis van eerdere tips rijden wij van Moab naar Jackson via Vernal.
Ik heb een extra dag toegevoegd bij Torrey om zo ook naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon te gaan.
Na het lezen van het verslag over de Lower Calf Creek Falls hebben wij die ook op ons lijstje gezet.

Na het maken van de planning en het roadbook met beschrijving van de dag tot dag planning, was mijn route al klaar met nog 1 dag over.
Vraag mij niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen?!

In principe heb ik de planning zo gemaakt dat wij alles doen wat wij willen doen.
Of deze extra nacht plan ik in bij Grand Teton / Yellowstone
Of in de omgeving van La Verkin / Zion om meer richting de kant van Kolob Canyon te verkennen / daar wat ruimer in de tijd te zitten.

Ik denk dat jullie advies gaat richting Yellowstone, maar toch ben ik benieuwd naar jullie tips over de huidige planning en de ruimte die ik nog heb ik onze reis. Het zet mij altijd weer zo fijn aan het denken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wanneer gaan jullie, liggen de overnachtingen al vast?
Lower Calf Creek Falls die je het beste op weg van Bryce naar Torrey, niet vanuit Torrey.
En ja, je zou zowel bij Zion als bij Yellowstone wel meer tijd kunnen gebruiken.
Voor Zion zou ik gezien de drukte daar altijd voor Springdale kiezen. Parkeren in het park is lastig en in Springdale betaal je forse bedragen om te parkeren.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Oef….wij houden ook van lange dagen, maar dit… ik hoop dat je nog ergens daarna een weekje vakantie hebt, hahaha.
Nee hoor, geintje ! Het is vol, maar het kan wel… La Verkin wel annuleren, en iets in Springdale zoeken inderdaad !
susanmulders
Amerika-ontdekker

De overnachtingen liggen nog niet allemaal vast / zijn annuleerbaar.

Wij gaan van 20 juli tot en met 10 augustus.

Het zijn inderdaad best volle dagen. Als ik eenmaal bezig ben kom ik zoveel leuke dingen tegen die ik dan allemaal wil doen. Soms ook wel wat teveel. Dus dat is wellicht daar ook nog keuzes maken.

Zion en Bryce zijn wij eerder geweest. Dus vandaar wellicht ook wat ‘kortere’ bezoeken. Dingen als the narrows, angels landing of de queens garden trail en Navajo loop hebben wij destijds al gedaan.

Het echte niks doen verwacht ik bij Moab vanaf het middaguur te doen. Aangezien het dan toch zo warm is dat wij weinig zullen ondernemen 😉
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Leuke reis. De verdeling zou ik (met de kennis die ik nu heb) wat anders doen. Minder Las Vegas (ben geen fan) en minder Moab (erg warm in de zomer). In plaats daarvan zou ik kiezen voor meer dagen in/rond Yellowstone en Grand Teton. Bijvoorbeeld een nacht extra in Cooke City of Silver Gate net voorbij de northeast entrance van Yellowstone. Dan heb je tijd om naar het hoogste punt van de prachtige Beartooth Highway te rijden. Of om heel vroeg wildlife te spotten in Lamar Valley. Zo mooi daar.

Is het niet rustiger om de voorlaatste dag al wat dichter bij Salt Lake City te gaan slapen? Met een vlucht om kwart over vier moet je toch al rond 13.15 uur de auto inleveren.

Er is een half uurtje ten noorden van Salt Lake City nog een mooie shopping mall mocht je nog tijd over hebben.

Veel plezier met de voorbereiding. Het wordt een mooie reis!
susanmulders
Amerika-ontdekker

Wij houden zelf wel van alles rondom Las Vegas, wel overwogen of het korter kan, maar willen daar toch wel echt 2 volle dagen besteden.
Wellicht dat wij op de laatste dag ook al wel verder rijden dan West-Yellowstone, dat scheelt op de laatste dag weer een reisafstand.

Ik had gezien dat de wandeling naar Lower Calf Creek Falls tussen Bryce en Torrey ligt.
Alleen in mijn planning kwam het niet zo uit dat wij dan die wandeling in de ochtend kunnen doen.
Wij zouden dan daar na de middag aankomen en dacht dat het dan wellicht te warm zou zijn om daar te wandelen.
Misschien dat ik dan 1 nacht minder doe bij Torrey en dan de 1e nacht in de buurt van de wandeling plan.
Scheelt weer wat heen en weer gereis en kunnen wij toch de wandeling in de ochtend maken.

Met wat puzzelen kom ik uit op 2 opties:

Optie 1: Langer omgeving Zion
dag 1: Heenreis Las Vegas (aankomst 14:15, tijd voor een dutje en daarna Fremont Street)
Dag 4: Las Vegas - Kolob Canyon - La Verkin
Dag 5: La Verkin - Snow Canyon State Park - Springdale
Dag 6: Springdale - Zion Canyon Overlook trail - Coral Sand Dunes- Bryce
En zo verder zoals eerder beschreven route.

Optie 2: Langer Yellowstone
1 tot 14: Volgens eerder beschreven route:
Dag 17: Colter Bay kajak - Canyon lodge
Dag 18: Canyon Lodge - Silver Gate
Dag 19: Silver Gate - Mammoth Hot Springs
Dag 20: Mammoth Hot Springs - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - Old Faithfull
Dag 21: Old Faithfull - Omgeving Ashton /Idaho Falls
Dag 22: Ashton /Idaho Falls - Salt Lake City: 16:15 uur vlucht
(Er is nog het een en ander beschikbaar in het park, ook bij Old Faithfull, dus heb nog de opties om te wisselen)

Voor ons even goed afwegen wat fijner voelt.
Optie 1 is hetzelfde programma dus maak ik het 'minder druk'
Optie 2 geeft aan het einde van de vakantie meer tijd voor Yellowstone, maar heb ik ook weer wat 'extra's' toegevoegd.

Het blijft altijd puzzelen. Ben benieuwd hoe jullie de 2 opties zien.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Optie 1 en 2 kan toch allebei? De overnachting in Silver Gate vind ik een goede toevoeging. Dat geeft je tijd voor Lamar Valley en wellicht (een deel van) de Beartooth Highway.
susanmulders
Amerika-ontdekker

Nee dat lukt helaas niet. ik had nog 1 dag 'over' in de planning.
Die kan ik of bij omgeving Zion toevoegen, of bij omgeving Yellowstone. Niet bij beide.
Uiteraard zal beide wel kunnen, maar dan gaat het weer ten koste van iets anders.

Bedankt voor je tip dat Silver Gate bij Yellowstone wel echt een waardevolle toevoeging is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp het niet helemaal geloof ik, bij de eerste optie heb je toch niet een extra dag ingezet?
Dan kun je toch nog steeds die overnachting in Silver Gate toevoegen?
Als je West Yellowstone nog kunt wijzigen in iets in het park zou dat ook wel mooi zijn, scheelt weer een stuk rijden. Wij vinden het altijd heel fijn om voldoende tijd te hebben bij Old Faithful (met 1 l :wink: ), want in de vroege ochtend en tegen de avond is het daar heerlijk rustig.

Marianne
susanmulders
Amerika-ontdekker

Was niet helemaal duidelijk geweest bij optie 1. Had 2 keer dag 5 staan, wat in de praktijk natuurlijk niet kan.

Ik heb het bezoek aan Snow Canyon en Kolob Canyon gesplitst.
Daardoor schuift alles een dag op en heb ik daardoor dag 21 wel opgevuld.

Dan zou het dit worden (met goede nummertjes)
Dag 4: Las Vegas - Kolob Canyon - La Verkin
Dag 5: La Verkin - Snow Canyon State Park - Springdale
Dag 6: Zion: East Mesa Trail + middag fietsen huren
Dag 7: Springdale - Zion Canyon Overlook trail - Coral Sand Dunes- Bryce
Dag 8: Bryce - Kodachrome - Torrey
Dag 9: Torrey: Capitol Reef
Dag 10: Lower Calf Creek Falls Trail
Dag 11: Torrey - Little Wild Horse Canyon - Goblin State Park - Moab (Avond Delicate Arch)
Dag 12: Arches National Park (bij zonsopkomst Devils Garden Trail) + avond Arches
Dag 13: Canyonlands National Park: Needles + avond Arches
Dag 14: Canyonlands National Park: Island in the Sky + avond Dead Horse Point State Park
Dag 15: Moab - Colorado National monument - Vernal
Dag 16: Vernal - Jackson Mouse Wilson Road
Dag 17: Jenny Lake wandeling + Rondrijden en uitzichtpunten park
Dag 18: Colter Bay kajak - Yellowstone Lake Overlook Trail - Hayden Valley - Canyon Village
Dag 19: Canyon Village - Grand Canyon of Yellowstone - Lamar Valley - Mammoth Springs
Dag 20: Mammoth Springs - Midway Geyser Basin + Fairy Falls - Old Faithful
Dag 21: Old Faithful - Mystic Falls - West Yellowstone
Dag 22: West Yellowstone - Salt Lake City: 16:15 uur vlucht

En als ik dat dus niet doe, maar aan het einde van de reis toevoeg bij Yellowstone. Dan is dit de planning:
Dag 4: Las Vegas - Snow Canyon - Kolob Canyon - La Verkin
Dag 6: La Verkin - Zion Canyon Overlook trail - Coral Sand Dunes- Bryce
Dag 7: Bryce - Kodachrome - Torrey
Dag 8: Torrey: Capitol Reef
Dag 9: Lower Calf Creek Falls Trail
Dag 10: Torrey - Little Wild Horse Canyon - Goblin State Park - Moab (Avond Delicate Arch)
Dag 11: Arches National Park (bij zonsopkomst Devils Garden Trail) + avond Arches
Dag 12: Canyonlands National Park: Needles + avond Arches
Dag 13: Canyonlands National Park: Island in the Sky + avond Dead Horse Point State Park
Dag 14: Moab - Colorado National monument - Vernal
Dag 17: Colter Bay kajak - Canyon lodge
Dag 18: Canyon Lodge - Silver Gate
Dag 19: Silver Gate - Mammoth Hot Springs
Dag 20: Mammoth Hot Springs - West Yellowstone
Dag 20: West Yellowstone - Old Faithful
Dag 21: Old Faithful - Omgeving Ashton /Idaho Falls
Dag 22: Ashton /Idaho Falls - Salt Lake City: 16:15 uur vlucht

Misschien nu hopelijk iets duidelijker.
En met 1 l minder :D

Maar zoals ik jullie reacties lees zouden jullie wel voor meer tijd rondom Yellowstone kiezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had die dubbele dag 5 niet gezien. Wel een dubbele dag 20 bij de tweede optie.
Ik zou zeggen, zet het in een excel met de datum erbij, dan kan het niet fout gaan.
Ik zou inderdaad liever meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Lijkt me ook wel zo praktisch want anders moet je erg veel nieuwe reserveringen maken.

Marianne
susanmulders
Amerika-ontdekker

Het schiet zo niet echt op haha
In mijn eigen roadbook heb ik het allemaal goed staan dus dat scheelt.

Wij plannen de extra nacht bij Yellowstone.
Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer