Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis wouterjanS: hoelang spenderen in parken?

Bericht door wouterjanS »

Weet iemand of je voor de hoofdweg in sequoia nog sneeuwkettingen moet meenemen. Ik kan op de website zelf niet duidelijk begrijpen of het op alle wegen is of niet.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Behalve als jullie materiaal gehuurd hebben, hoeft de Narrows niet lang te duren. De meeste mensen gaan er maar een klein stukje in.
West rim trail daar ben je een hele dag zoet mee. Als je in de vallei begint, zou ik tot ongeveer 1u voorbij Angels Landing gaan. Door de hitte zal dat al genoeg zijn, je moet nog terug ook he.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Volgens mij mogen sneeuwkettingen niet op een huurauto.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, sneeuwkettingen mogen niet op een huurauto, maar het kan toch handig zijn om ze mee te nemen als je anders het park niet in mag. En dan hopen dat je ze niet hoeft te gebruiken. :wink:
Maar in mei/juni is de kans dat er nog sneeuw valt niet groot, ik zou me daar geen zorgen over maken. Dreigt er wel sneeuw dan kan het zijn dat ook in mei of juni nog sneeuwkettingen verplicht zijn. Het is niet zo dat je voor een bepaalde weg wel of niet sneeuwkettingen nodig hebt; het hangt echt van de omstandigheden af.

De Narrows en Scout Lookout zijn goed te doen op dezelfde dag. Begin vroeg aan Scout Lookout en kijk hoever je gaat. Als je aparte schoenen voor de Narrows hebt neem ze dan meteen mee; heen en terug naar je hotel of auto kost veel tijd.

Wij deden 2,5 uur over Scout Lookout, 1,5 uur naar boven, en 1 uur terug. We hebben ongeveer een kwartier boven gezeten. Dus reken op ongeveer 3 uur. Dan he je nog een hele middag voor andere dingen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie zijn al vertrokken zie ik. Heel veel plezier en ik ben heel benieuwd naar de ervaringen!

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Dankjewel Marianne!
We zijn net aangekomen in ons hotel in LA. Moe maar alles verliep volgens plan. Nog even moeten zeuren bij Alamo omdat ze ons een minivan wilde meegeven maar uiteindelijk een Volkswagen Taos meegekregen. Geen idee in welke categorie die thuishoort. Maar we zijn er tevreden mee. Al zag ik net dat hij over 1700 Miles een oliechange nodig heeft dus ik moet nog even uitrekenen of we dat redden. Motel ziet er goed uit, op loopafstand van Hollywood wat we wilde. En nu zo lang mogelijk proberen uit te stellen om te slapen :)
Frikandel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Frikandel »

@wouterjanS De vragen die je hier hebt gesteld en je reisplan die je eens hebt gedeeld hebben mij erg geholpen. Wij gaan ongeveer dezelfde route doen. Ben benieuwd of je nog tegen nieuwe of onverwachtse dingen aanliep! En hoe alle wandelroute zijn gegaan. Hopelijk heb je het naar je zin (gehad)!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd naar een terugkoppeling! Wij roepen hier natuurlijk ook maar wat, vaak gebaseerd op ervaringen van een tijdje of een lange tijd terug. :wink:

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

@Frikandel, Wat leuk dat jullie ook zo'n route doen!

Ik ben heel slecht in verslagen schrijven maar ik ga een poging wagen. Korte samenvatting: we hebben een fantastische vakantie gehad, alles is goed verlopen en 3 weken enorm genoten.

Iets langere samenvatting:

Na een vlucht van 11 uur overleefd te hebben zijn we bij LAX aangekomen. De bus naar de autoverhuur was erg makkelijk te vinden dus we waren er zo. Echter toen we daar aankwamen stonden er alleen nog maar grote family vans. Dus toen toch maar gevraagd of er iets anders nog was, we hadden een full size geboekt. Uiteindelijk kwamen ze met een VW Taos. Nou dat was al stukke beter dan die bakbeesten die er stonden dus dat was helemaal prima. We hadden onderweg in de vakantie nog een melding dat de olie vervangen moest worden maar die melding konden we met een tip van dit forum gewoon wegklikken zonder dat er iets aan de hand was.

De eerste volle dag LA hebben we vooral rondom Hollywood gedaan, we zijn vroeg naar het observatorium gereden, helaas was het wat bewolkt dus niet echt de zonsopgang kunnen zien maar wel een prachtig uitzicht vanaf daar. Daarna zijn we naar Lake Hollywood Park gereden voor een beter uitzicht op het Hollywood sign. Vervolgens zijn we naar Warner Bros gegaan voor een tour door de studio's. Dat was echt heel leuk om te zien. Tip: Bij de parkeergarage zet de auto helemaal bovenaan op het open dak. Daar heb je een prachtig uitzicht over de studio's, de watertoren en de decorstraten. Daarna zijn we naar Hollywood gegaan en daar wat rond gelopen, om te eindigen met een film in het Chinese Theater. Die laatste is wel echt vervallen glorie binnen, er was ook bijna niemand.

De dag erna wat shoppen gedaan en naar Venice Beach gereden. Vanaf daar eerst de pier op geweest en daarna een stukje gelopen tot aan Muscle Beach. Leuk om zoveel dingen te herkennen van TV.

De laatste dag zijn we eerst naar Victor Hights gereden waar je straten hebt die naar beneden lopen en een mooi uitzicht op hoogbouw hebben. Even wat foto's gemaakt. Daarna zijn we naar Simi valle gereden om te ontbijten en naar de Ronald Reagan Presidential Library te gaan. Dat vind ik ook wel een aanrader. Het museum gedeelte is boeiend, en er staat ook een Airforce 1 binnen.
In de middag hadden we kaartjes voor Monster Jam finale in het Sofi stadium. Was een belevenis is dat. Ze weten er wel echt een show van te maken.

De dag erna hadden we een rustige reisdag naar Sequoia. We hebben overnacht in Three Rivers bij een schattig motel genaamd Lazy J Ranch Motel. Aanrader, er vliegen daar ook kolibri's en je bent vlakbij water. Seqouia hebben we een stuk van het bear hill trail gelopen, maar geen beer tegengekomen helaas. Verder vooral met de auto stukjes gereden en rondgelopen en de bekende bomen gezien. Uiteindelijk geslapen in een cabin in Grant Grove. Daarna door naar Yosemite. Wat is een prachtig park zeg. We hebben uiteindelijk gekozen voor Housekeepings camp, en daar uiteindelijk super blij mee. Wat is dat leuk overnachten. We hadden twee slaapzakken gekocht en twee camping stoelen en wat bestek en borden. Uiteindelijk drie avondje kampvuurtje gemaakt. Eerst met marshmellows en daarna nog met broodjes hotdog maken. We konden gewoon onze eigen maaltijd maken daar. We hadden gelukkig wellicht maar hebben heerlijk geslapen en geen last van buren gehad.
We zijn gereden naar Glacier Point. En waar we konden stoppen steeds gestopt want elke stop levert weer prachtige uitzichten op.
In de avond hebben we een "Yosemite after dark" tour gedaan. Die was wel leuk maar niet super boeiend, ging vooral over de Flora. Maar dat had opzich ook overdag gekunt. Wel nog een schijnbaar zeldzaam fenomeen gezien na een tip van de gids. Door de volle maan bij Lower Yosemite Fall kon je een moonbow zien, ofwel een regenboog door maanlicht. Het was niet heel fel te zien maar toch leuk om mee te maken. De tweede dag hebben we een deel mist trail gelopen. Die is ook erg leuk. Wat een krachtige watervallen zijn dat. Nog in de vallei gewandeld maar helaas ook hier geen beren tegengekomen.
De dag erna via de Sonora pas naar Bodie gereden. De eerste weg richting Bodie was afgesloten. Daarna toch nog een andere weg geprobeerd. Nog 3 mijl onverharde weg gereden maar het was het waard. Je waant je helemaal in oude tijden als je daar rondloopt. Vanaf Lee Vining zijn we de volgende dag naar Death Valley gereden. We kwamen, gelukkig, rond 16:00 uur aan want overdag was het niet te doen. We hebben overdag een stukje bij de duinen gelopen. Daarna zijn we na zonsondergang terug gegaan. Wat kun je daar mooi sterren kijken. We waren bang omdat het bijna volle maan zou zijn je weinig kon zien. Maar de eerste uren was de maan nog achter de bergen, dus had je echt prachtig beeld. De volgende ochtend vroeg de wekker gezet, en naar Zabriskie Point gereden. Je kan daar een stuk naar beneden lopen wat wel cool is want je loopt dan echt tussen het landschap. Maar vanaf het uitkijkpunt is het ook al prachtig. Daarna naar Devils golfcourse geweest. Er was daar verder niemand dus we hadden het rijk alleen. Erg mooie foto's kunnen maken daar. Toen weer door naar Badwater, wat een klein beetje tegenviel want we kwamen net van een andere zoutvlakte. Ook zag het er anders uit dan wat je vaak op foto's zien, omdat er een paar maanden terug nog een meer was. Dus de grote uitgedroogte vlaktes met grote kieren waren er niet. Daarna de touristische route via Artists Palette terug. Zeker de moeite waard om die te rijden. Daarna zijn we weer naar het hotel gegaan voor ontbijt en alles ingepakt, en zijn we nog naar Dante's view gereden. Toen was het denk ik 12:00 en zijn we langs Vegas gegaan om de auto te wassen, want we konden na alle onverharde wegen amper meer uit de ramen kijken. En zijn we eind van de middag naar Valley Of Fire gereden. Paar keer kost gewandeld maar het was bijna niet te doen door de warmte. Een deel van het park was ook afgesloten helaas.

Vanaf de Moapa Valley een rustig dagje gehad richting Springdale voor Zion. Onderweg wat kunnen shoppen. We missen soms onze mega supermarkten in de national parks :D. Ook stiemen Angels Landing permits aangevraagd voor de dag erna. Alle drie de opties aangevinkt (voor 9 uur, tussen 9-12 uur en na 12 uur) op hoop van zegen. En zowaar kregen we permits, voor 9-12 dus dat was ideaal. Broer vond het ook een leuk idee dus de plannen omgegooid.

Angels Landing was een top ervaring. Het ziet er enger uit op de beelden maar af en toe zijn het wel kiele kiele stukjes met de ketting. Het was gelukkig niet zo druk, of althans niet zo druk als ik op foto's heb gezien. Dus er was genoeg ruimte om elkaar zo veilig als kan te passeren. Het uitzicht is zeker een beloning voor het uitzicht hoef je het niet te doen, want die heb je ook als je ietsje verder loopt bij Scouts Lookout. Achteraf heel blij dat we deze alsnog hebben kunnen doen want anders sowieso spijt gehad.
Rond 13:00 stonden we weer beneden. Het ging allemaal veel vlotter dan ik dacht. Dus toen de bus naar de Narrows genomen. Wat een drukte daar zeg. We zijn gelopen tot je verplicht het water in moet. Daar was het super druk. We hebben nog even overwogen om met onze wandelschoenen aan verder te lopen maar het water was nog vrij koud en we hoorde dat het al kort verder op een hoger stond. Dus dat hebben we niet gedaan. Tot het punt waar we waren was het nog niet heel nauw maar al wel een mooi gezicht. Hierna zijn we weer terug naar Springdale gegaan.

Ik doe deel twee later even want ik moet zo naar mijn werk. Ik zal ook kijken of ik nog wat foto's kan delen, maar als ik die in deze post wil toevoegen zijn ze telkens te groot.
Frikandel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Frikandel »

Klinkt echt heel leuk! Fijn dat het zo goed bevallen is. Ben benieuwd naar het vervolg :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@wouterjanS Leuk verslag tot nu toe! :thumbup:

Veel herkenning want bijna alles heb ik in het verleden ook gedaan/bezocht. :D Ik was bijv. vorige maand ook nog bij de Ronald Reagan Presidential Library. Inderdaad een aanrader. Was mijn 2e bezoek, ooit in 2010 al eens geweest en vorige maand opnieuw dus. De rest van jouw reis is ook erg herkenbaar.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om te lezen allemaal! En ook heel herkenbaar.
wouterjanS schreef:
15 jun 2024, 14:15
We hebben uiteindelijk gekozen voor Housekeepings camp, en daar uiteindelijk super blij mee. Wat is dat leuk overnachten. We hadden twee slaapzakken gekocht en twee camping stoelen en wat bestek en borden. Uiteindelijk drie avondje kampvuurtje gemaakt. Eerst met marshmellows en daarna nog met broodjes hotdog maken. We konden gewoon onze eigen maaltijd maken daar. We hadden gelukkig wellicht maar hebben heerlijk geslapen en geen last van buren gehad.
Fijn dat het goed bevallen is! Wij zijn er meerdere keren geweest en het is ons altijd prima bevallen. Maar ik vermoed dat niet iedereen daar zo over denkt.

Ben benieuwd naar het vervolg!

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

wouterjanS schreef:
07 mei 2024, 13:34
Ik zie dat er voor de drie nachten Yosemite nu ook een Housekeeping Camp Standard Unit vrij is.
Is dit leuker/ beter dan Curry Camp? Ik zie dat er wel een firepit bij zit dat is echt wel leuk. Ook is er stroom. En het is goedkoper, wat is het nadeel ten opzichte van Curry Camp?
Sorry als het niet de bedoeling is als ik nog op reageer. Maar ik was benieuwd hoe de overnachting bevallen is. Heb ook een nacht kunnen scoren daar maar de foto's die ik zie en reviews die ik lees zeggen dat die units echt vies oud en slecht onderhouden zijn. Dus ik twijfel of ik dat moet doen.
wouterjanS
Amerikafan

@TradeMarkNL83

Leuke vraag! Het is ons onwijs bevallen. Het is zoveel ruimer opgezet dan Curry Camp. 's avonds bij je eigen vuurkorf marshmellows roosteren tussen de grote bomen. Maakte voor ons echt wel de Yosemite valley ervaring compleet. Je kunt beddegoed huren voor een paar dollar. De tent is een beetje oud maar die gebruik je toch alleen maar om te slapen.

Ik heb even een video geupload die ik daar gemaakt heb om je een beetje een idee te geven:

Als je nog specifieke vragen heb laat maar weten!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om dat filmpje te zien! En ja, het is erg basic; gewoon 3 betonnen wanden en een doek. Daar valt ook niet veel aan te onderhouden lijkt me. De ligging is mooi, en de picknicktafel en fire ring zijn erg fijn; dat heb je niet bij de tenten in Curry Village.
Er zijn ook douches, een wasserette en een kapwinkel. Voor meer voorzieningen ligt Curry Village op loopafstand.

Wij hebben er in 2002 5 nachten gezet (zie hier voor een beschrijving). In 2006 zaten we er ook een aantal nachten; zie hier.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner

Ja nee nouja goed een tentdoek kan toch ook goed smerig zijn :wink: Maar bedankt voor de updates en leuk om te zien inderdaad die video @wouterjanS. Fijn dat het jullie goed bevallen is in ieder geval en ik houd de reservering voor nu even aan :thumbup:
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

TradeMarkNL83 schreef:
30 apr 2025, 09:12
die ik zie en reviews die ik lees zeggen dat die units echt vies oud en slecht onderhouden zijn.
Het is geen hotel :wink:
Wij zijn gewend aan allerlei soorten onderdak, van heel basic wildkamperen tot een simpele berghut en van luxere berghutten tot appartementen/hotels in allerlei vormen en maten.
Noodgedwongen zijn wij een paar jaar geleden in Housekeeping camp beland. Als je het beschouwt als kamperen is het prima. Vloer is stoffig, want veel zand overal. Matrassen leken in ons geval schoon. Ik denk dat het valt of staat met de voorgaande gebruikers. Wij hadden wat luidruchtige buren, dat vond ik vervelender.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

WeernaardeVS schreef:
04 mei 2025, 12:01
Wij hadden wat luidruchtige buren, dat vond ik vervelender.
Die kun je in een keurig schoon hotel ook hebben.
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

jojostravelusa schreef:
04 mei 2025, 14:18
WeernaardeVS schreef:
Wij hadden wat luidruchtige buren, dat vond ik vervelender.
Die kun je in een keurig schoon hotel ook hebben.
Precies, dus geen reden om niet voor Housekeeping camp te kiezen
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
TradeMarkNL83
Amerikakenner

WeernaardeVS schreef:
TradeMarkNL83 schreef:
30 apr 2025, 09:12
die ik zie en reviews die ik lees zeggen dat die units echt vies oud en slecht onderhouden zijn.
Het is geen hotel :wink:
Wij zijn gewend aan allerlei soorten onderdak, van heel basic wildkamperen tot een simpele berghut en van luxere berghutten tot appartementen/hotels in allerlei vormen en maten.
Noodgedwongen zijn wij een paar jaar geleden in Housekeeping camp beland. Als je het beschouwt als kamperen is het prima. Vloer is stoffig, want veel zand overal. Matrassen leken in ons geval schoon. Ik denk dat het valt of staat met de voorgaande gebruikers. Wij hadden wat luidruchtige buren, dat vond ik vervelender.
Duidelijk, dank voor de reactie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer