Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisadvies Seyst: 13 dagen Washington State.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Seyst
Amerikafan

Reisadvies Seyst: 13 dagen Washington State.

Bericht door Seyst »

Hallo allemaal,

We zijn weer begonnen met het plannen van onze zomervakantie en dit keer hebben we besloten het noordwesten van Amerika te verkennen. We hebben zelf een eerste concept van de reis gemaakt, maar we zouden graag jullie feedback ontvangen op basis van jullie ervaringen. Voor ons is het de eerste keer in dit gebied, dus alles is nieuw voor ons.

Jullie zullen waarschijnlijk meteen opmerken dat we geen steden in de route hebben opgenomen. Dit komt omdat we niet echt geïnteresseerd zijn in stadsbezoeken en meestal teleurgesteld zijn wanneer we door Amerikaanse steden wandelen, haha. We brengen onze tijd liever door in de natuur en nationale parken. Naast het bezoeken van de hoogtepunten, bestaan onze dagelijkse activiteiten voornamelijk uit wandeltochten, zonder limiet op het aantal kilometers of de moeilijkheidsgraad, zolang we het maar in één dag kunnen doen. We zijn geen fans van kamperen en verblijven daarom in hotels, etc.

Day - Place start - Place to go
1. Amsterdam - Olympic NP, Port Angels
2. Olympic NP, Port Angels - Olympic NP, Port Angels
3. Olympic NP, Port Angels - Olympic NP, Forks
4. Olympic NP, Forks - Olympic NP, Mocilips
5. Olympic NP, Mocilips - Cannon Beach
6. Cannon Beach - Mount Rainier NP, Paradise area
7. Mount Rainier NP, Paradise area - Mount Rainier NP, Paradise area
8. Mount Rainier NP, Paradise area - Mount Rainier NP, Sunrise area
9. Mount Rainier NP, Sunrise area - Mount Rainier NP, Sunrise area
10. Mount Rainier NP, Sunrise area - North Cascade NP, Marblemount
11. North Cascade NP, Marblemount - North Cascade NP, Marblemount
12. North Cascade NP, Marblemount - Seattle
13. Seattle - Amsterdam

Volgens onze geplande route hebben we een paar vragen:
  • Is de volgorde van de route goed? Of zou je bijvoorbeeld beginnen in North Cascade National Park, of ergens anders?
  • We hebben de overnachtingen in Olympic National Park verdeeld in 2 nachten in Port Angeles, 1 nacht in Forks en 1 nacht in Mocilips. Is dit een goede verdeling?
  • In Mount Rainier National Park is er het Sunrise-gebied. Voor zover ik weet, kun je daar niet overnachten. Wat is een goede uitvalsbasis voor het Sunrise-gebied? We dachten aan Crystal Mountain Hotels.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reisadvies Seyst: 13 dagen Washington State.

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat de volgorde niet veel uitmaakt en je kan bij Olympic NP beginnen of bij Cascades, dat is meer een persoonlijke keuze .

Is Cannon Beach een absolute must? Zoniet, dan zou ik dat stuk er gewoon uitlaten en direct verder gaan naar Mount Rainier NP. Bij Olympic NP he je ook hele mooie stranden met van de sea stacks en rotsen in het water. Ik denk hier vooral aan het trail naar Second Beach bij La Push, die vonden wij erg mooi, ook bij Rialto Beach heb je vele rotsen die uitsteken in het water. Hier 2 voorbeeldjes van Second Beach in Olympic NP.

Afbeelding
Afbeelding

Voor Mount Rainier is het niet zo simpel om vanuit 1 plaats te bezoeken zonder dat je redelijk wat aan het rijden bent. Paradise en Sunrise zijn een stuk van elkaar verwijderd. Voor zover ik weet kan je nergens verblijven bij Sunrise, wel bij Paradise. Wij zijn (al wat jaren geleden) 3 volle dagen in Mount Rainier verbleven met al onze overnachtingen in Packwood bij de Mountain View Lodge (https://mtvlodge.com/) en dat was prima te doen. We deden vervolgens 1 dag in het Paradise gebied, de volgende dag deden we Tipsoo Lake en omgeving met op de terug weg naar Packwood een stop bij het Ohanapecosh gebied en de laatste dag bezochten we het Sunrise gebied. Elk gebied is natuurlijk wel een stuk rijden, maar goed te doen als je er er een hele dag voor uittrekt (vroeg vertrekken) en ik zie dat jullie ook 3 volle dagen hebben in Mount Rainier. Je kan eens naar mijn verslag kijken als je wil (wel al redelijk oud, maar denk dat veel nog wel hetzelfde is...qua natuur, zichten en trails toch). http://anninbc.blogspot.com/2009/08/mou ... -trip.html

Hopelijk heb je hier wat aan!
Ann
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer