Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Als het voor een airline winstgevend is om ook tussen maart en december rechtstreeks tussen Amsterdam en Florida te vliegen dan doen ze dat wel. Ik denk toch dat de reizigers-aantallen te weinig zijn om dat te realiseren.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Omdat Florida voor Delta geen overstap luchthavens zijn, ze moeten het dus alleen hebben van passagiers die Florida als eindbestemming hebben, daar zijn er in het hoogseizoen (winter dus) meer van dan in het laagseizoen. Als ze denken er geld mee te kunnen verdienen zullen ze ook in het laagseizoen wel gaan vliegen. Er zijn overigens, ook buiten het winterseizoen, wel non-stop vluchten vanuit Duitsland en Frankrijk naar Florida, die landen hebben gewoon meer reizigers dan Nederland. Een dag eerder vertrekken en dan een overnachting bij Parijs of Frankfurt is ook een mogelijkheid.eborn schreef: ↑10 mei 2024, 01:44Ik snap nog steeds niet waarom men maar tot maart gaat. Juist in de meivakantie gaan enorm veel Nederlanders richting Florida. Je mist in deze maanden eigenlijk alle gezinnen met schoolgaande kinderen, want die kunnen enkel in de kerstvakantie. Alle andere vakanties zijn maar 1 week en daar zullen niet veel mensen die hele trip voor maken.Harry schreef: ↑04 mei 2024, 17:05Vanaf volgend winterseizoen gaat Delta ook weer dagelijks non-stop naar Tampa vliegen.
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... l-en-tampa
Wij hebben deze meivakantie met Lufthansa gevlogen en is goed bevallen en de koffers zijn netjes mee gekomen. Wij hebben de goedkoopste tickets geboekt en later 2 koffers bijgeboekt. We vlogen met 7 personen dus dat was voordeliger dan tickets inclusief koffers.barbiebien schreef: ↑24 apr 2024, 17:51Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen. Wat gaan volgend jaar april na lang dromen met de kinderen naar Disneyworld. 17 of 18 april kunnen we vertrekken en 5 mei ongeveer terug. De kinderen hebben 18 april t/m 5 mei vrij en we kunnen nog een dag vrij krijgen van school voor ons 12,5 jarig huwelijk.
Nu zou ik normaal gesproken kiezen voor een rechtstreekse vlucht... maar die zijn er niet. Onze kinderen zijn lange autoritten gewend maar onze laatste vlucht was 4 jaar geleden naar Frankrijk. Onze middelste is dan bijna 8 en heeft ADHD, we proberen de reis dus zo prettig mogelijk te houden voor hem en onze andere zoon van 10 en onze dochter van dan bijna 6.
We wonen in midden Nederland, we zouden op de laatste schooldag na school naar Frankfurt kunnen rijden en daar slapen en de volgende dag direct naar Orlando vliegen. Ik zie alleen niet al te beste verhalen over Discover/lufthansa/eurowings, ook over zoekgeraakte koffers.
Als we van Amsterdam vliegen kunnen we kiezen voor een overstap, in Europa of de VS. UK of Canada lijkt me te omslachtig i.v.m. met douane gedoe. Wat zou fijner zijn?
Ik zou ook wel graag iets meer beenruimte hebben voor de kids, maar nooduitgang zitten kan niet met kinderen dus eventueel Bulkseats dat ze nog een beetje kunnen rommelen op de grond. Bij een duurdere categorie krijg je vaak 2 koffers per persoon dat is ook wat overdreven. Ik zag bij KLM staan dat als je geen stoelen koopt ze 24 uur van te voren zorgen dat je bij elkaar zit maar ik reserveer liever zelf mijn stoelen.
We zaten gisteren precies achter zo’n keukentje. Daar waar mensen met baby’s geplaatst worden. We konden deze plekjes kiezen en hadden er lekker veel beenruimte. Onze twee jongsten zaten in hun autozitje en dat was heel prettig. De kinderen hebben veel films/series gekeken op het schermpje en heb ze weinig gehoord.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vertrek je vanuit België naar Schiphol of met een Skyteam partner?
Tot 20 mei geeft Airfrance/KLM 75 euro korting wanneer je vanaf bovenstaande steden vertrekt.
Gebruik hiervoor code ONLINE75BE. Let op, wel boeken via KLM.BE of Airfrance.BE en je moet hiervoor vertrekken vanaf Brussels Airport of Luxemburg Airport, of vanaf het treinstation van Brussels-Midi/Zuid en Antwerpen Centraal
Tot 20 mei geeft Airfrance/KLM 75 euro korting wanneer je vanaf bovenstaande steden vertrekt.
Gebruik hiervoor code ONLINE75BE. Let op, wel boeken via KLM.BE of Airfrance.BE en je moet hiervoor vertrekken vanaf Brussels Airport of Luxemburg Airport, of vanaf het treinstation van Brussels-Midi/Zuid en Antwerpen Centraal
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Ik kan eurowings economy seat echt alleen maar afraden (tenzij je natuurlijk een bulkhead seat kan krijgen maar die kans is niet bijster groot). Ik doe het nooit meer. Nog nooit zo krap gezeten. Service aan bord ondermaats.barbiebien schreef: ↑24 apr 2024, 17:51Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen. Wat gaan volgend jaar april na lang dromen met de kinderen naar Disneyworld. 17 of 18 april kunnen we vertrekken en 5 mei ongeveer terug. De kinderen hebben 18 april t/m 5 mei vrij en we kunnen nog een dag vrij krijgen van school voor ons 12,5 jarig huwelijk.
Nu zou ik normaal gesproken kiezen voor een rechtstreekse vlucht... maar die zijn er niet. Onze kinderen zijn lange autoritten gewend maar onze laatste vlucht was 4 jaar geleden naar Frankrijk. Onze middelste is dan bijna 8 en heeft ADHD, we proberen de reis dus zo prettig mogelijk te houden voor hem en onze andere zoon van 10 en onze dochter van dan bijna 6.
We wonen in midden Nederland, we zouden op de laatste schooldag na school naar Frankfurt kunnen rijden en daar slapen en de volgende dag direct naar Orlando vliegen. Ik zie alleen niet al te beste verhalen over Discover/lufthansa/eurowings, ook over zoekgeraakte koffers.
Als we van Amsterdam vliegen kunnen we kiezen voor een overstap, in Europa of de VS. UK of Canada lijkt me te omslachtig i.v.m. met douane gedoe. Wat zou fijner zijn?
Ik zou ook wel graag iets meer beenruimte hebben voor de kids, maar nooduitgang zitten kan niet met kinderen dus eventueel Bulkseats dat ze nog een beetje kunnen rommelen op de grond. Bij een duurdere categorie krijg je vaak 2 koffers per persoon dat is ook wat overdreven. Ik zag bij KLM staan dat als je geen stoelen koopt ze 24 uur van te voren zorgen dat je bij elkaar zit maar ik reserveer liever zelf mijn stoelen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@deebee7 Eurowings is dan ook een budgetairline, ala transavia of easyjet. Met dat verschil dat ze ook intercontinentaal vliegen.
Wat vond je precies ondermaats aan de service? Kun je wat voorbeelden noemen? Ben wel nieuwsgierig
Wat vond je precies ondermaats aan de service? Kun je wat voorbeelden noemen? Ben wel nieuwsgierig

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
@d_vdploeg Hierboven dus mijn ervaring met Eurowings die ik eerder postte in dit topic.deebee7 schreef: ↑25 sep 2023, 14:45Sta me toe een mijn persoonlijke ervaring met Eurowings discover van voorbije zomer te delen. Ik heb al met heel wat luchtvaartmaatschappijen gevlogen naar bestemmingen die niet alleen US zijn. Maar Eurowings discover was voor mij de allerslechtste ervaring ooit. En dan heb ik het over vluchtbeleving.
We vlogen van Orlando naar Frankfurt in een nachtvlucht. Ik heb nog nooit zo'n krappe seatpitch gezien. Ryanair is hiertegen 5 sterren.
Ik ben niet groot maar zat met m'n knieën tegen de stoel voor me. En dat was nog zonder dat de zetel voor mij naar achter ging. De hele nacht zat je gewoon VAST. Mijn man zat aan het gangpad en moest z'n benen schuin zetten om toch in de zetel te passen.
Het eten was een ramp. Je krijgt iets in een plasticwrap op je tafeltje gekwakt. Precies of iemand had het lunchpakket voor het hele vliegtuig gemaakt. Enkel gewone cola, water en sprite als gratis drank. Rest moest je betalen. Personeel echt niet meteen vriendelijk. Stewardess kapte een fles cola (die uit haar handen gleed) over m'n man en buiten 'ik zal wat servetjes halen' kwam ze niet. Een 'sorry' had leuk geweest.
Ik zag voor onze data ook mooie prijs met Eurowings maar heb gewacht op een vlucht met United. Ik heb gezworen NOOIT nog met Eurowings te vliegen. Mogelijks heb je een andere ervaring als je premium seats boekt met meer beenruimte.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Was dat met een Lufthansa of Eurowings toestel?Jedinja schreef: ↑14 mei 2024, 09:28Wij hebben deze meivakantie met Lufthansa gevlogen en is goed bevallen en de koffers zijn netjes mee gekomen. Wij hebben de goedkoopste tickets geboekt en later 2 koffers bijgeboekt. We vlogen met 7 personen dus dat was voordeliger dan tickets inclusief koffers.barbiebien schreef: ↑24 apr 2024, 17:51Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen. Wat gaan volgend jaar april na lang dromen met de kinderen naar Disneyworld. 17 of 18 april kunnen we vertrekken en 5 mei ongeveer terug. De kinderen hebben 18 april t/m 5 mei vrij en we kunnen nog een dag vrij krijgen van school voor ons 12,5 jarig huwelijk.
We zaten gisteren precies achter zo’n keukentje. Daar waar mensen met baby’s geplaatst worden. We konden deze plekjes kiezen en hadden er lekker veel beenruimte. Onze twee jongsten zaten in hun autozitje en dat was heel prettig. De kinderen hebben veel films/series gekeken op het schermpje en heb ze weinig gehoord.
-
- Amerika-ontdekker
Dat is jammer, de prijs is ook niet echt budget Airline en je boekt via Lufthansa en dan staat er heel klein eurowings/discover Airline bij. Ik vind het niet erg om bij te betalen voor meer beenruimte trouwens.deebee7 schreef: ↑15 mei 2024, 12:46Ik kan eurowings economy seat echt alleen maar afraden (tenzij je natuurlijk een bulkhead seat kan krijgen maar die kans is niet bijster groot). Ik doe het nooit meer. Nog nooit zo krap gezeten. Service aan bord ondermaats.barbiebien schreef: ↑24 apr 2024, 17:51Graag zou ik wat advies bij jullie inwinnen. Wat gaan volgend jaar april na lang dromen met de kinderen naar Disneyworld. 17 of 18 april kunnen we vertrekken en 5 mei ongeveer terug. De kinderen hebben 18 april t/m 5 mei vrij en we kunnen nog een dag vrij krijgen van school voor ons 12,5 jarig huwelijk.
Met meer beenruimte zal het zeker beter meevallen maar de basis service daar moet je je wel op instellen. En dan stel ik me de vraag of het boeken van een premium economy seat (want dat zijn de enige waar je zeker bent dat je meer beenruimte hebt) de prijs niet behoorlijk laat stijgen waardoor je beter voor een andere maatschappij gaat met meer service?
-
- Amerika-ontdekker
Als ik een soort proefboeking doe kan je in de economy direct stoelen boeken met meer beenruimte, tegen betaling uiteraard maar niet zo duur als in de premium economy. Maar dat geldt eigenlijk voor alle maatschappijen.deebee7 schreef: ↑20 mei 2024, 11:30Met meer beenruimte zal het zeker beter meevallen maar de basis service daar moet je je wel op instellen. En dan stel ik me de vraag of het boeken van een premium economy seat (want dat zijn de enige waar je zeker bent dat je meer beenruimte hebt) de prijs niet behoorlijk laat stijgen waardoor je beter voor een andere maatschappij gaat met meer service?
Ah ok. Toen ik door het vliegtuig liep zag ik eigenlijk alleen de premium economy als extra beenruimte. Vraag me dan af welke stoelen ze dan bestempelen als meer beenruimte en hoeveel extra dat dan is. Het moet de meerprijs ook wel waard zijn en vooral, het moet je de plek geven die je zelf nodig acht als minimum.
- bedeve
- Amerika-expert
Laat het dan ook een vraag zijn ; en geen aanname .
Laat het een vraag zijn die je tot aktie aanzet; ga seatmaps van vliegtuigen met elkaar vergelijken.
Kijk na of ze bij de verschillende maatschappijen hetzelfde zijn of niet.
in een KLM 787-9 is er geen een stoel met zoveel beenruimte als de economy comfort rij 17
Dat is de economy rij drect achter het schotje van de Premium Economy....
Zie plaatje
Ik heb de beenruimtes met elkaar vergeleken ; de economy comfort had minimaal 50 cm meer beenruimte.
De meerprijs tov economy : Eur. 155....
Premium Economy wordt hoger in de markt gezet door een andere stoel - en een luxere benadering ; eerder boarden ander eten en en drinken ....
Als je bijv op je heenvlucht een stoel bij de nooduitgang hebt, op de terugvlucht achter de premium economy zit is je totale meerprijs Eur 245 .
Wil je je ticketprijs strakker in de hand hebben ?
Met trolley ipv koffer reizen en vliegen vanuit Belgie/Duisland ; heb je je meerprijs weer terugverdiend...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve Bedankt voor je analyse maar mijn vraag was eerder een open vraag. In die zin dat als iemand graag met Eurowings vliegt ze die analyse dus zelf eens moeten maken. Mij zie je niet meer op een Eurowings vlucht 

- bedeve
- Amerika-expert
@deebee7
Ik heb jouw tekst als bruggetje gebruikt ...het was geen directe reactie naar jou toe

Ik heb jouw tekst als bruggetje gebruikt ...het was geen directe reactie naar jou toe
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Toch even een kleine kanttekening; Ik ben de afgelopen drie jaar twee keer met de Lufthansa-dochter Discover naar Florida gevlogen en zou het zo weer doen. Hoewel Discover en Eurowings beiden dochters van Lufthansa zijn, zijn het niet dezelfde airlines. Die onduidelijkheid hebben ze wel zelf veroorzaakt overigens door eerst de naam Eurowings Discover te voeren. Inmiddels is het Discover.barbiebien schreef: ↑20 mei 2024, 11:04Dat is jammer, de prijs is ook niet echt budget Airline en je boekt via Lufthansa en dan staat er heel klein eurowings/discover Airline bij. Ik vind het niet erg om bij te betalen voor meer beenruimte trouwens.
Hoewel de service bij Discover - zoals hier al terecht aangestipt - minder is dan andere lijnvluchten, is het ook weer niet 1-op-1 vergelijkbaar met budgetairline Eurowings. Ik zou een afweging maken over het hele plaatje; prijs, vliegtijden en comfort aan boord. In ons geval bracht Discover ons twee keer voor de laagste prijs die ik kon vinden (ongeveer 500-550 pp incl bagage) naar Tampa, een fijn vliegveld op ongeveer 1.15 uur rijden van Orlando. Die vlucht kwam ook nog eens rond 16.00 uur aan, wat voor ons perfect was. De hoofdmaaltijd was gewoon zoals je die bij elke andere organisatie krijgt, maar de rest laat inderdaad te wensen over, ook qua hoeveelheid. Zelf wat extra's te snacken meenemen kan geen kwaad.
Conclusie; als de prijs en vliegtijden bij een andere airline beter of vergelijkbaar zijn liever de andere airline boeken. Maar als Discover het beste totaalpakket biedt, zou ik ook niet aarzelen en die zo weer boeken. Discover is nu eenmaal de dichtst bij zijnde (voor de meesten dan) die (in het zomerseizoen) een directe vlucht naar Central Florida aanbiedt.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zou niet zeggen dat ik graag met Discover vlieg, maar ik sluit ze ook niet uit:). Voor de geïnteresseerden; via https://www.discover-airlines.com/en/in ... /a330-300/ krijg je inzicht in een typische seat-map van Discover. Je ziet inderdaad een categorie tussen economy en premium economy met extra beenruimte.
-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor de info! Dit is inderdaad de enige directe vlucht van Frankfurt naar Orlando. Met kinderen kunnen we niet bij de nooduitgang zitten en ik vind bulkseats dan ideaal, meer beenruimte en de kinderen hebben geen mensen voor zich die ze kunnen storen. Ik ben benieuwd wat de prijzen de komende de tijd gaan doen.Belenos schreef: ↑21 mei 2024, 16:14Toch even een kleine kanttekening; Ik ben de afgelopen drie jaar twee keer met de Lufthansa-dochter Discover naar Florida gevlogen en zou het zo weer doen. Hoewel Discover en Eurowings beiden dochters van Lufthansa zijn, zijn het niet dezelfde airlines. Die onduidelijkheid hebben ze wel zelf veroorzaakt overigens door eerst de naam Eurowings Discover te voeren. Inmiddels is het Discover.barbiebien schreef: ↑20 mei 2024, 11:04
Dat is jammer, de prijs is ook niet echt budget Airline en je boekt via Lufthansa en dan staat er heel klein eurowings/discover Airline bij. Ik vind het niet erg om bij te betalen voor meer beenruimte trouwens.
Hoewel de service bij Discover - zoals hier al terecht aangestipt - minder is dan andere lijnvluchten, is het ook weer niet 1-op-1 vergelijkbaar met budgetairline Eurowings. Ik zou een afweging maken over het hele plaatje; prijs, vliegtijden en comfort aan boord. In ons geval bracht Discover ons twee keer voor de laagste prijs die ik kon vinden (ongeveer 500-550 pp incl bagage) naar Tampa, een fijn vliegveld op ongeveer 1.15 uur rijden van Orlando. Die vlucht kwam ook nog eens rond 16.00 uur aan, wat voor ons perfect was. De hoofdmaaltijd was gewoon zoals je die bij elke andere organisatie krijgt, maar de rest laat inderdaad te wensen over, ook qua hoeveelheid. Zelf wat extra's te snacken meenemen kan geen kwaad.
Conclusie; als de prijs en vliegtijden bij een andere airline beter of vergelijkbaar zijn liever de andere airline boeken. Maar als Discover het beste totaalpakket biedt, zou ik ook niet aarzelen en die zo weer boeken. Discover is nu eenmaal de dichtst bij zijnde (voor de meesten dan) die (in het zomerseizoen) een directe vlucht naar Central Florida aanbiedt.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mijn reis voor september ligt al een tijdje vast, dus was ik uit verveling maar even aan het kijken naar onze reis voor volgend jaar maart 2025. Ik zag daarbij tickets van SAS voorbijkomen naar LAX voor 670 euro in plus (hun premium economy) vanuit Düsseldorf.
Dat is echt een gekke prijs, zeker omdat de vluchturen prima zijn. Iemand (een recente) ervaring met SAS? Ik weet dat ze niet superfancy zijn, maar zijn ze degelijk?
Dat is echt een gekke prijs, zeker omdat de vluchturen prima zijn. Iemand (een recente) ervaring met SAS? Ik weet dat ze niet superfancy zijn, maar zijn ze degelijk?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15862 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties