Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JoyceDM: 27-daagse trip West-USA.
Reis JoyceDM: 27-daagse trip West-USA.
Ik ga samen met mijn vriend. Allebei dertigers een rondtrip doen rond West-USA.
Ik had een korte planning opgesteld maar geen idee of dit haalbaar is. Ik heb ook al 2 campings geboekt. Die van de Grand Canyon en eentje dicht bij Yosemite doordat het daar zelf al volgeboekt is. Ik vroeg me af of het voldoende is. We gaan met een kleine VAN het land ontdekken.
We starten in San Francisco (1,5 dag). Ik had gelezen dat je daar aan de kant van de straat mag staan met de VAN. De campings zijn daar vrij prijzig.
Dan nemen we de Higway 1 richting Los Angeles met een stop in Santa Cruz en Monterey.
We nemen die 3 dagen LA waarvan 1 dag Universal Studio's omdat dit echt de moeite zou zijn.
Dan dacht ik campings te zoeken waar we in de avond toekomen, zodat we in de ochtend meteen aan onze wandeling kunnen beginnen met een Sunset en en Sunrise als dit mogelijk is.
Dan richting Joshua Tree National Park (1 overnachting)
Sedone (1 overnachting)
Grand Canyon (1 overnachting)
Antelope Canyon en Horsehoe Bend (1 overnachting)
Lake Powell (1 overnachting) een rustdag
Monument valley (1 overnachting)
Forrest Gump Point
Arches National Park (Moab) (1 overnachting)
Canyonlands National Park (1 overnachting)
Bryce Canyon (2 overnachtingen)
Zion Canyon (1 overnachting)
Yosemite National Park (3 overnachtingen)
Sequoia en Death Valley (1 overnachting)
Eindigen met Las Vegas (1,5 dag)
Zou dit tempo haalbaar zijn of moeten we bepaalde dingen skippen?
Zou ik eventueel nog campings moeten reserveren?
Alvast bedankt voor de info!
Ik had een korte planning opgesteld maar geen idee of dit haalbaar is. Ik heb ook al 2 campings geboekt. Die van de Grand Canyon en eentje dicht bij Yosemite doordat het daar zelf al volgeboekt is. Ik vroeg me af of het voldoende is. We gaan met een kleine VAN het land ontdekken.
We starten in San Francisco (1,5 dag). Ik had gelezen dat je daar aan de kant van de straat mag staan met de VAN. De campings zijn daar vrij prijzig.
Dan nemen we de Higway 1 richting Los Angeles met een stop in Santa Cruz en Monterey.
We nemen die 3 dagen LA waarvan 1 dag Universal Studio's omdat dit echt de moeite zou zijn.
Dan dacht ik campings te zoeken waar we in de avond toekomen, zodat we in de ochtend meteen aan onze wandeling kunnen beginnen met een Sunset en en Sunrise als dit mogelijk is.
Dan richting Joshua Tree National Park (1 overnachting)
Sedone (1 overnachting)
Grand Canyon (1 overnachting)
Antelope Canyon en Horsehoe Bend (1 overnachting)
Lake Powell (1 overnachting) een rustdag
Monument valley (1 overnachting)
Forrest Gump Point
Arches National Park (Moab) (1 overnachting)
Canyonlands National Park (1 overnachting)
Bryce Canyon (2 overnachtingen)
Zion Canyon (1 overnachting)
Yosemite National Park (3 overnachtingen)
Sequoia en Death Valley (1 overnachting)
Eindigen met Las Vegas (1,5 dag)
Zou dit tempo haalbaar zijn of moeten we bepaalde dingen skippen?
Zou ik eventueel nog campings moeten reserveren?
Alvast bedankt voor de info!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 27 daagse Trip West USA
Als je voor dit jaar nog campings zoekt dan ben je natuurlijk zeer laat.
Je zal moeten genoeg nemen met wat er nog over is.
In SF langs de kant van de straat parkeren. Ik weet niet of het effectief mag, maar ik zou dat zeker niet aanraden. De kans dat er ingebroken wordt in je van lijkt me vrij groot en dat zou zonde zijn bij de start van je reis. 1,5 dag is niet ruim voor SF.
Op de highway 1 top je in Monterey en Santa Cruz, deze liggen dicht bij elkaar en dan niet meer tot je in LA bent ? Dat lijkt me dan zonde.
Sedone bedoel je uiteraard Sedona ?
Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell liggen allemaal in Page.
De tijd voor Moab is eerder beperkt. Hier zou een nacht extra eigenlijk welkom zijn.
Bryce volstaat met 1 nacht, Zion daarentegen vedient 2 nachten.
Daarna gaat het wat de mist in denk ik. Hoe ga je van Zion naar Yosemite ? Dicht bij Yosemite een camping ? Aan de oost of de westzijde ? Je weet dat je voor Yosemite een ingang moet reserveren ? Van oost naar west kan je niet zonder die reservatie. Van Zion naar de westkant lijkt me niet eens haalbaar in een dag. Je mist dan ook van alles.
Death Valley en Sequoia met 1 nacht ? Je kan van de ene niet eens naar de andere want Sequoia ligt aan de westkant van de bergen en Death Valley aan de oostkant.
Ik vrees dat de vluchten reeds geboekt zijn en je dus vasthangt aan Vegas op het einde. Hier was een roundtrip SF veel beter geweest.
Je zal moeten genoeg nemen met wat er nog over is.
In SF langs de kant van de straat parkeren. Ik weet niet of het effectief mag, maar ik zou dat zeker niet aanraden. De kans dat er ingebroken wordt in je van lijkt me vrij groot en dat zou zonde zijn bij de start van je reis. 1,5 dag is niet ruim voor SF.
Op de highway 1 top je in Monterey en Santa Cruz, deze liggen dicht bij elkaar en dan niet meer tot je in LA bent ? Dat lijkt me dan zonde.
Sedone bedoel je uiteraard Sedona ?
Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell liggen allemaal in Page.
De tijd voor Moab is eerder beperkt. Hier zou een nacht extra eigenlijk welkom zijn.
Bryce volstaat met 1 nacht, Zion daarentegen vedient 2 nachten.
Daarna gaat het wat de mist in denk ik. Hoe ga je van Zion naar Yosemite ? Dicht bij Yosemite een camping ? Aan de oost of de westzijde ? Je weet dat je voor Yosemite een ingang moet reserveren ? Van oost naar west kan je niet zonder die reservatie. Van Zion naar de westkant lijkt me niet eens haalbaar in een dag. Je mist dan ook van alles.
Death Valley en Sequoia met 1 nacht ? Je kan van de ene niet eens naar de andere want Sequoia ligt aan de westkant van de bergen en Death Valley aan de oostkant.
Ik vrees dat de vluchten reeds geboekt zijn en je dus vasthangt aan Vegas op het einde. Hier was een roundtrip SF veel beter geweest.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JoyceDM: 27-daagse trip West-USA.
Eens met de opmerkingen van Marcopstal.
Jammer dat je in Las Vegas eindig; het zou immers het mooiste zijn om na zion de route als volgt te doen: LAs Vegas - Death Valley - Lee VIning - Yosemite - San Francisco.
Ik zou sowieso de route via de Tioga Pass meenemen (dus via Lee Vining). Die pas is nu nog niet open dus Googlemaps geeft het nu niet aan.
Hoe had je de route tussen Zion en Yosemite gedacht?
Campings moet je zoveel mogelijk boeken maar in de parken zal dat niet meer lukken.
Het zou mooi zijn om Capitol Reef mee te nemen. Schrijf de route eens uit in een van/naar schema per dag.
Marianne
Jammer dat je in Las Vegas eindig; het zou immers het mooiste zijn om na zion de route als volgt te doen: LAs Vegas - Death Valley - Lee VIning - Yosemite - San Francisco.
Ik zou sowieso de route via de Tioga Pass meenemen (dus via Lee Vining). Die pas is nu nog niet open dus Googlemaps geeft het nu niet aan.
Hoe had je de route tussen Zion en Yosemite gedacht?
Campings moet je zoveel mogelijk boeken maar in de parken zal dat niet meer lukken.
Het zou mooi zijn om Capitol Reef mee te nemen. Schrijf de route eens uit in een van/naar schema per dag.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het even uitgeschreven, is dit hoe je het had gedacht?
1 naar San Francisco
2 San Francisco - San Francisco
3 San Francisco - Santa Cruz
4 Santa Cruz - Monterey
5 Monterey - Los Angeles
6 Los Angeles - Los Angeles
7 Los Angeles - Los Angeles
8 Los Angeles - Los Angeles
9 Los Angeles - Joshua Tree
10 Joshua Tree - Sedona
11 Sedona - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Page
13 Page - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Moab
16 Moab - Moab
17 Moab - Bryce
18 Bryce - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite - Sequoia
24 Sequoia - Death Valley
25 Death Valley - Las Vegas
26 Las Vegas - Las Vegas
27 Las Vegas -
Je hebt zo geen tijd voor Sequoia en de rit van Zion naar Yosemite is mij niet duidelijk. Welke camping heb je geboekt bij Yosemite?
Ik zou zeggen: eindig in SF en neem een binnenlandse vlucht naar Las Vegas. Je zit dan wel met het inleveren van de auto. Maar ik zou ook verder nog wat aanpassen. Moab wordt wellicht te veel. En Zion en Bryce omdraaien wat betreft het aantal nachten. Als je niet weet wat je in LA wilt doen zou ik er niet zoveel tijd voor uittrekken. Er zijn zeker zaken die de moeite waard zijn, maar zorg dat je precies weet wat je daar wilt doen, het is geen stad om zomaar wat rond te rijden.
Ik zou zoiets mooi vinden:
1 naar San Francisco
3 San Francisco - Monterey
4 Monterey - Pismo Beach
5 Pismo Beach - Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Sedona
9 Sedona - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page - Page
12 Page - Monument Valley
13 Monument Valley - Moab
14 Moab
15 Moab - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Death Valley
20 Death Valley - Lee Vining
21 Lee Vining - Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite - Sequoia
24 Sequoia - Sequoia
25 Sequoia - Las Vegas
26 Las Vegas - Las Vegas
27 Las Vegas
Of Sequoia overslaan en een extra dag Yosemite nemen. En dan ergens een stop tussen Yosemite en Las Vegas. Je kunt ook Moab overslaan en een extra nacht Capitol Reef doen en wellicht elders nog wat meer tijd nemen. De route van MV naar Capitol Reef is prachtig.
Ik weet niet of het aantal dagen zo klopt, vlieg je op de 27e? En lever je dan ook de auto in?
Kijk voor een discussie over campings eens in dit topic.
Marianne
1 naar San Francisco
3 San Francisco - Santa Cruz
4 Santa Cruz - Monterey
5 Monterey - Los Angeles
6 Los Angeles - Los Angeles
7 Los Angeles - Los Angeles
8 Los Angeles - Los Angeles
9 Los Angeles - Joshua Tree
10 Joshua Tree - Sedona
11 Sedona - Grand Canyon
12 Grand Canyon - Page
13 Page - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Moab
16 Moab - Moab
17 Moab - Bryce
18 Bryce - Bryce
19 Bryce - Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite - Sequoia
26 Las Vegas - Las Vegas
27 Las Vegas -
Je hebt zo geen tijd voor Sequoia en de rit van Zion naar Yosemite is mij niet duidelijk. Welke camping heb je geboekt bij Yosemite?
Ik zou zeggen: eindig in SF en neem een binnenlandse vlucht naar Las Vegas. Je zit dan wel met het inleveren van de auto. Maar ik zou ook verder nog wat aanpassen. Moab wordt wellicht te veel. En Zion en Bryce omdraaien wat betreft het aantal nachten. Als je niet weet wat je in LA wilt doen zou ik er niet zoveel tijd voor uittrekken. Er zijn zeker zaken die de moeite waard zijn, maar zorg dat je precies weet wat je daar wilt doen, het is geen stad om zomaar wat rond te rijden.
Ik zou zoiets mooi vinden:
1 naar San Francisco
3 San Francisco - Monterey
4 Monterey - Pismo Beach
5 Pismo Beach - Los Angeles
6 Los Angeles
7 Los Angeles
8 Los Angeles - Sedona
9 Sedona - Grand Canyon
10 Grand Canyon - Page
11 Page - Page
12 Page - Monument Valley
13 Monument Valley - Moab
14 Moab
15 Moab - Capitol Reef
16 Capitol Reef - Bryce
17 Bryce - Zion
18 Zion
19 Zion - Death Valley
20 Death Valley - Lee Vining
21 Lee Vining - Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite - Sequoia
24 Sequoia - Sequoia
25 Sequoia - Las Vegas
26 Las Vegas - Las Vegas
27 Las Vegas
Of Sequoia overslaan en een extra dag Yosemite nemen. En dan ergens een stop tussen Yosemite en Las Vegas. Je kunt ook Moab overslaan en een extra nacht Capitol Reef doen en wellicht elders nog wat meer tijd nemen. De route van MV naar Capitol Reef is prachtig.
Ik weet niet of het aantal dagen zo klopt, vlieg je op de 27e? En lever je dan ook de auto in?
Kijk voor een discussie over campings eens in dit topic.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jammer dat je niet meer reageert, ik denk toch dat je wel wat hulp kunt gebruiken.
Marianne

Inmiddels is de Tioga Pass open, dus bekijk het eens op GoogleMaps.Martin & Marianne schreef: ↑02 jun 2024, 09:51Ik zou sowieso de route via de Tioga Pass meenemen (dus via Lee Vining). Die pas is nu nog niet open dus Googlemaps geeft het nu niet aan.
Marianne
Hoi,
Mijn oprechte excuses voor de late reactie, maar door een familiaal incident en een recente trip naar Noorwegen is me dit uit het oog gegaan.
Ik waardeer echt enorm jullie input want dit is voor ons ook de eerste keer dat we dit doen.
De planning tot aan Bryce - Zion ligt vrijwel vast en we kunnen ons daar wel in vinden. Maar inderdaad de planning als volgt is nog te bepalen.
19 Zion-Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite - Sequoia (geboekt al)
26 Las Vegas Vertrek
Hoe zouden we dan best bv de trip aanpassen zodat de reisafstanden ook te doen zijn? Zion-Yosemite kunnen we dan bv in 2 keer rijden doen?
in LA gaan we de universal studios al een dag bezien dus vandaar dat er daar wat meer tijd zit
.
Alvast bedankt om ons te helpen!
Mijn oprechte excuses voor de late reactie, maar door een familiaal incident en een recente trip naar Noorwegen is me dit uit het oog gegaan.
Ik waardeer echt enorm jullie input want dit is voor ons ook de eerste keer dat we dit doen.
De planning tot aan Bryce - Zion ligt vrijwel vast en we kunnen ons daar wel in vinden. Maar inderdaad de planning als volgt is nog te bepalen.
19 Zion-Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
26 Las Vegas Vertrek
Hoe zouden we dan best bv de trip aanpassen zodat de reisafstanden ook te doen zijn? Zion-Yosemite kunnen we dan bv in 2 keer rijden doen?
in LA gaan we de universal studios al een dag bezien dus vandaar dat er daar wat meer tijd zit

Alvast bedankt om ons te helpen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welke camping heb je nu voor Yosemite? Ligt die aan de westkant van het park? En welke camping in Sequoia? Dat maakt nogal wat uit voor de reistijden.
Je kunt vanuit Zion hooguit tot aan de oostkant van Yosemite rijden. Kijk eens of je in Mammoth Lakes of June Lake iets kunt vinden. Het mooiste is natuurlijk om via Death Valley te rijden, maar dat maakt de reistijd wel langer. As je dat doet zou je iets eerder kunnen stoppen, tot aan Lone Pine of Bishop bijvoorbeeld. Na Sequoia kun je dan rechtstreeks naar Las Vegas rijden. Op dat stuk is de omweg via DV groter dan van Zion naar June Lake.
En dan de volgende dag naar de westkant van Yosemite. Hou er rekening mee dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt (zie www.nps.gov/yose). Een alternatief voor een camping is accommodatie in het park zoals Housekeeping Camp. Kijk daarvoor eens op www.travelyosemite.com. Het voordeel daarvan is dat je midden in het park zit en geen toegangsreservering nodig hebt.
Ik zie niet echt veel alternatieven. De planning is erg onhandig met LV als eindpunt. Je zou Yosemite helemaal over kunnen slaan en wat verder naar het oosten kunnen gaan (stukje Colorado) maar als je niets meer wilt of kunt veranderen aan Bryce en Zion is dat ook geen optie meer.
Je houdt Moab zoals het er nu in zit? En twee nachten Bryce en 1 nacht Zion? Ik kan echt een stop in Capitol Reef aanraden. En dan 1 nacht Bryce.
Heb je de camping in Arches vastgelegd? Als je daar geen camping hebt moet je ook daar een toegangsreservering regelen.
Marianne
Je kunt vanuit Zion hooguit tot aan de oostkant van Yosemite rijden. Kijk eens of je in Mammoth Lakes of June Lake iets kunt vinden. Het mooiste is natuurlijk om via Death Valley te rijden, maar dat maakt de reistijd wel langer. As je dat doet zou je iets eerder kunnen stoppen, tot aan Lone Pine of Bishop bijvoorbeeld. Na Sequoia kun je dan rechtstreeks naar Las Vegas rijden. Op dat stuk is de omweg via DV groter dan van Zion naar June Lake.
En dan de volgende dag naar de westkant van Yosemite. Hou er rekening mee dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt (zie www.nps.gov/yose). Een alternatief voor een camping is accommodatie in het park zoals Housekeeping Camp. Kijk daarvoor eens op www.travelyosemite.com. Het voordeel daarvan is dat je midden in het park zit en geen toegangsreservering nodig hebt.
Ik zie niet echt veel alternatieven. De planning is erg onhandig met LV als eindpunt. Je zou Yosemite helemaal over kunnen slaan en wat verder naar het oosten kunnen gaan (stukje Colorado) maar als je niets meer wilt of kunt veranderen aan Bryce en Zion is dat ook geen optie meer.
Je houdt Moab zoals het er nu in zit? En twee nachten Bryce en 1 nacht Zion? Ik kan echt een stop in Capitol Reef aanraden. En dan 1 nacht Bryce.
Heb je de camping in Arches vastgelegd? Als je daar geen camping hebt moet je ook daar een toegangsreservering regelen.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Helemaal mee eens. Het is wel jammer dat je zo laat bent, want als je aangewezen bent op commerciële terreinen i.p.v. parkcampings, dan ben je veel duurder uit en zit je lang zo mooi niet. Bovendien heb je dan reistijd naar de parken.Martin & Marianne schreef: ↑02 jun 2024, 09:51Campings moet je zoveel mogelijk boeken maar in de parken zal dat niet meer lukken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat hebben wij in het voorjaar gedaan voor een plek in een beter gelegen state park met het oog op de zonsverduistering en het is gelukt.
Hoi!
Bedankt voor de vele tips!
Voor Yosemite nog geen camping gevonden omdat ik had gelezen om dat er eventueel annuleringen kunnen komen en dit 2 weken op voorhand in het oog te houden. Ik hoop dat we dan iets vinden via die app.
Voor de Camping bij de Sequoia heb ik Stony Creek Sequoia geboekt.
Ik dacht nog eventueel om te bekijken of we toch onze camper terug in San Francisco kunnen leveren. Dan moet ik wel de boeking annuleren van sequoia en dan eventueel een binnenvlucht nemen van SF naar LV. Of is dit te overhaast. Dan moeten we inderdaad niet al die omweg maken en al die KM rijden. Wel ook nog bekijken hoe duur dit gaat zijn.
Voor Yosemite heb ik idd een reservering maar ik zag de periode die we gaan is dit enkel in het weekend nodig en niet meer in de week als deze info klopt. Bedankt voor de camping tip die bekijk ik zeker.
Momenteel is de planning 3 dagen Arches en Canyonlands samen maar geen camping meer kunnen boeken doordat deze volzet zijn.
Is dat ook via de app de toegangsreservering regelen (bij recreatie.gov)
De dagen zijn veranderd naar 1 dag Bryce en 2 dagen zijn veranderd naar Zion (waarvan 1 overnachting kunnen regelen bij North Campground Ut).
Oké merci we gaan de stop Capitol reef erbij noteren en kijken of dit haalbaar is!
Bedankt alleszins voor al jullie info!
Inderdaad voor al de mooie campings jammer genoeg wat laat.
Dankje voor de alerts bij annuleringen bij Yosemite!
Bedankt voor de vele tips!
Voor Yosemite nog geen camping gevonden omdat ik had gelezen om dat er eventueel annuleringen kunnen komen en dit 2 weken op voorhand in het oog te houden. Ik hoop dat we dan iets vinden via die app.
Voor de Camping bij de Sequoia heb ik Stony Creek Sequoia geboekt.
Ik dacht nog eventueel om te bekijken of we toch onze camper terug in San Francisco kunnen leveren. Dan moet ik wel de boeking annuleren van sequoia en dan eventueel een binnenvlucht nemen van SF naar LV. Of is dit te overhaast. Dan moeten we inderdaad niet al die omweg maken en al die KM rijden. Wel ook nog bekijken hoe duur dit gaat zijn.
Voor Yosemite heb ik idd een reservering maar ik zag de periode die we gaan is dit enkel in het weekend nodig en niet meer in de week als deze info klopt. Bedankt voor de camping tip die bekijk ik zeker.
Momenteel is de planning 3 dagen Arches en Canyonlands samen maar geen camping meer kunnen boeken doordat deze volzet zijn.
Is dat ook via de app de toegangsreservering regelen (bij recreatie.gov)
De dagen zijn veranderd naar 1 dag Bryce en 2 dagen zijn veranderd naar Zion (waarvan 1 overnachting kunnen regelen bij North Campground Ut).
Oké merci we gaan de stop Capitol reef erbij noteren en kijken of dit haalbaar is!
Bedankt alleszins voor al jullie info!
Inderdaad voor al de mooie campings jammer genoeg wat laat.
Dankje voor de alerts bij annuleringen bij Yosemite!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer gaan jullie precies? Je hebt nog even de tijd begrijp ik?
Voor Yosemite zou ik zeker iets reserveren in Housekeeping Camp of Curry ViIlage; als je wel een camping vindt kun je dat weer annuleren (moet wel een week van te voren). Zie ook deze site voor campings buiten het park (kijk dan bij de El Portal-ingang of richting Groveland, dus niet aan de zuid- of oostkant).
Zelfs met einde SF wordt het wat krap, afhankelijk van waar je terugvliegt. Maar de huidige route met Zion - Yosemite is niet realistisch.
Dus onderstaand:
19 Zion-Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
26 Las Vegas Vertrek
zou dan zo kunnen worden:
20 Zion - Death Valley
21 Death Valley - Lee Vining
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco - Las Vegas
Lukt het inleveren in SF niet dan vervang je SF door Sequoia (maar eigenlijk heb je daarvoor te weinig tijd) of je rijdt weer via de Tioga Road en dan boven DV langs terug naar Las Vegas.
Marianne
Voor Yosemite zou ik zeker iets reserveren in Housekeeping Camp of Curry ViIlage; als je wel een camping vindt kun je dat weer annuleren (moet wel een week van te voren). Zie ook deze site voor campings buiten het park (kijk dan bij de El Portal-ingang of richting Groveland, dus niet aan de zuid- of oostkant).
Zelfs met einde SF wordt het wat krap, afhankelijk van waar je terugvliegt. Maar de huidige route met Zion - Yosemite is niet realistisch.
Dus onderstaand:
19 Zion-Zion
20 Zion - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - Yosemite
26 Las Vegas Vertrek
zou dan zo kunnen worden:
20 Zion - Death Valley
21 Death Valley - Lee Vining
22 Yosemite - Yosemite
23 Yosemite
24 Yosemite - San Francisco
25 San Francisco
26 San Francisco - Las Vegas
Lukt het inleveren in SF niet dan vervang je SF door Sequoia (maar eigenlijk heb je daarvoor te weinig tijd) of je rijdt weer via de Tioga Road en dan boven DV langs terug naar Las Vegas.
Je kunt kijken naar een camping in Moab zoals Sun Outdoors. Of probeer een fcfs camping. Toen wij de wandeling naar Corona Arch deden zagen we tegenover de trailhead ook een camping. Ik denk dat er wel meer zijn in de omgeving. Heb je ook bij Dead Horse SP gekeken?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 984 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-