Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper rijden en parkeren in nationale parken en steden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gwendolala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Camper rijden en parkeren in nationale parken en steden

Bericht door Gwendolala »

Wij overwegen om volgend jaar augustus 4 weken met een camper (niet al te groot, bij voorkeur max 24ft) naar het zuidwesten te gaan, het bekende rondje LA - SF - LV met de nodige nationale parken. We overwegen ook nog om een tent + auto te doen, maar de camper heeft toch wel heel sterk de voorkeur.

Hoewel ik zeker zal proberen om campings te reserveren in de nationale parken zelf, ga ik er van uit dat dat niet overal zal lukken.

Hoe is jullie ervaring met het overnachten buiten parken als Yosemite, Grand Canyon (zuidkant), Bryce Canyon en Zion? Er zijn op de meeste plekken wel campings buiten de parken heb ik gezien of anders kun je vaak ook wel met boondocking uit de voeten blijkbaar. Is het goed te doen om dan overdag toch het park in te rijden en ergens te parkeren om te gaan wandelen? En dan 's avonds weer eruit om ergens anders te gaan slapen?
Wij hebben zelf een camper en merken dat het in Europa vaak heel lastig is om met je camper naar een toeristische hotspot te gaan. Het is erg druk en parkeren is vaak niet mogelijk, te vol, hoogtebalken, parkeerverbod voor campers etc. Zou wel een beetje zuur zijn als je dan helemaal naar Yosemite bent gereden en je kunt vervolgens nergens stoppen om te wandelen of rond te kijken...

En idem voor de steden. Onze camper is zo oud dat we geen milieusticker hebben, dus in Europa mogen wij de meeste steden niet eens in. Als we dan toch erheen willen, parkeren we ergens aan de rand en stappen we op de fiets of bus om naar het centrum te gaan. Hoe moet ik dat in LA/SF/LV voor me zien (we hebben geen fietsen bij ons uiteraard). Is rijden in de steden en ergens op een centrale plek parkeren wel te doen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper rijden en parkeren in nationale parken en steden

Bericht door jill1234 »

In de parken die je noemt (Grand Canyon, Zion, Yosemite en Bryce) rijden gratis shuttlebussen. Ideaal dus. De camper blijft dan op de camping staan (moet je dus wel de campings in het park boeken). Wij vinden het ideaal. De shuttels stoppen op veel plekken van waaruit je bijvoorbeeld kan gaan wandelen.
In de steden boekten wij een camping aan de rand van de stad en dan met uber de stad in en wij vlogen bijvoorbeeld op LA en haalden dan de camper op nadat we de stad bezocht hadden; leverden bijvoorbeeld in in Las Vegas en bleven dan nog 1 of 2 nachten in hotel. Dus met ophalen en inleveren in 2 verschillende steden blijft er nog 1 stad over waar je dan een camping kan boeken en met uber de stad in kan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Gwendolala
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Gwendolala »

Dank je wel voor je reactie. Ja, als het lukt om een camping in het park te boeken, dan hoeven we helemaal niet rond te rijden daar, ideaal. Maar het gaat er dus juist om of het nog wel te doen is als dat niet lukt en je wel los het park in en uit moet elke keer.

Is dat met een uber een beetje te betalen? Ik heb altijd het idee dat een taxi bizar veel geld kost, dat je zo 100 dollar kwijt bent om een ritje van een half uur te maken of zo. Bovendien zijn wij met z'n vijven, dus dat past misschien ook niet in 1 taxi?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Jaarlijks rijden er vele duizenden campers rond in de VS.
Je bent aldus geen uitzondering.
Is het iets moeilijk soms om een parkeerplek te vinden, ja dat klopt maar een drama is het ook niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat een camping vinden bij de Grand Canyon geen probleem is. De mooiste camping is Mather, maar mocht dat niet lukken dan heb je ook nog Trailer Village in het park. En buiten het park Ten X. Je zou dat even moeten checken maar ik dacht dat de bus vanuit Tusayan daar stopt.
Zion is wat lastiger maar mocht Watchman niet lukken dan kun je de camping in Springdale nemen. Is wel een stuk duurder denk ik maar qua ligging prima, je kunt met de shuttlebus naar het park.
Yosemite is lastig te reserveren. Je moet zeker een paar maand van te voren eens oefenen. De campings in de vallei zijn de beste optie. Daarnaast heb je nog Crane Flat en Hodgdon Meadows aan de westzijde. Die liggen beter en zijn goedkoper dan campings buiten het park maar je moet met de camper naar alle bezienswaardigheden en dan wordt parkeren wel een probleem. In de vallei zijn grote parkeerterreinen, daar moet je dan op tijd zijn.
Bij Glacier Point is het een kwestie van geluk hebben als je een parkeerplaats zoekt.
Wil je in Yosemite ook naar de Mariposa Grove dan zou je ook een nacht in Wawona kunnen boeken. Maar altijd eerst iets in de vallei proberen vast te leggen!

In SF is er prima openbaar vervoer. Vanaf Marin RV park kun je met de ferry naar de stad.

Met starten of eindigen in SF kun je wat dure camperhuurdagen en overnachtingen uitsparen.

Auto met tent is wel zo eenvoudig denk ik. :wink:

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Genoeg plekken buiten de parken, is onze ervaring. Ver vooraf reserveren is absoluut nodig als je in de parken wilt overnachten, en dan ook echt ver van te voren.
In de steden is een camper gewoon onhandig, wij hebben hem in Vegas lekker laten staan en Uners gebruikt, een auto gehuurd in Palm Springs toen we daar 4 dagen waren, en in San Diego een auto van familie gebruikt.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Wij vinden een uber niet duur; je kan een account aanmaken op de site van uber en dan kun je gewoon eens kijken wat een ritje kost (hou wel even rekening met tijdverschil, in de spits is duurder bijvoorbeeld dan in de rustige uren)
Van Las Vegas Oasis Resort naar de strip is met de uber een dollar of 15. Met vijven kun je zonder bagage makkelijk in een gewone uber. En anders kun je kiezen voor uber xl, die prijzen zie je dan ook in de app; dus je kan kiezen.
Overigens is het ons alle 3 de reizen gelukt om overal een plekje in de parken te bemachtigen. Lees je goed in, oefen een paar keer en zit klaar met meerdere schermen. Dan komt het voor de meeste parken wel goed denk ik.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Gwendolala schreef:
28 mei 2024, 15:57

Is dat met een uber een beetje te betalen? Ik heb altijd het idee dat een taxi bizar veel geld kost, dat je zo 100 dollar kwijt bent om een ritje van een half uur te maken of zo. Bovendien zijn wij met z'n vijven, dus dat past misschien ook niet in 1 taxi?
Maak anders gewoon eens een account aan en ga een beetje proberen, je hoeft niet te bevestigen. Dan zie je vanzelf de verschillende prijzen voor de rit die je aanvraagt, aantal personen die mee moeten kan je aangeven.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer