Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LauraJ: route Pacific Highway, tips en ideeën voor uitbreiding.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LauraJ
Amerika-ontdekker

Reis LauraJ: route Pacific Highway, tips en ideeën voor uitbreiding.

Bericht door LauraJ »

Dag iedereen,

Wij willen volgende zomer naar de VS gaan met onze twee jongens (dan 10 en 6 jaar). Wij deden zelf al het 'traditionele rondje' Zuid-West en NY-Florida. Ik kreeg hier eerder al tips en op basis daarvan de knoop doorgehakt dat we Californië willen doen en meer bepaald kustlijn tussen San Francisco tot San Diego. Ik had eerst het idee om te starten in San Francisco en zo de highway 1 af te rijden naar San Diego: San Francisco, Santa Cruz, Monterey, Big Sur, San Simeon, Santa Barbara, Los Angeles, San Diego. We zouden doorrijden tot San Diego omdat we tussen LA en San Diego naar Legoland gaan (al 3 keer in Europa geweest, en de jongens willen er in de VS ook absoluut naartoe).

We willen het vrij rustig houden, omdat we willen vermijden dat we om de dag moeten rijden en/of zeer lange afstanden moeten doen, maar ik vind het precies toch wat te mager... Dus vandaar jullie hulp gevraagd, ik heb zelf enkele heel specifieke vragen:

- Om de route toch wat uitgebreider te maken zou ik heel graag toch wat nationale parken doen. Ik zou het liefst van al nog eens terug naar Zion, Bryce Canyon en/of Grand Canyon gaan, zou ik dit ergens kunnen inpassen in de route? Een andere optie is Yosemite (ook daar wil ik graag nog eens naartoe);
- Stukje daarbij aansluitend: wij zijn niet wild van San Francisco, voor ons hoeft dat er dus niet bij, maar als we de Highway 1 willen doen moeten we natuurlijk wel ergens starten... Alles tussen SFO en LA willen we dus wel heel graag doen, maar misschien kunnen we ergens anders starten, wat we ook makkelijker kunnen combineren met enkele nationale parken die ik hierboven noemde?
- Het stuk tussen LA en San Diego is wat een blinde vlek voor mij, zijn er daar dingen die we zeker moeten doen?
- Er is blijkbaar ook een Disneyland in Anaheim, zou dit de moeite zijn om te doen? We zijn nog nooit naar Disney geweest ;-)
- Echte 'rijdagen' van 6-8u in de auto zouden we het liefst van al niet doen, maar ik weet niet of we dat kunnen vermijden...

We hebben nog niks geboekt, dus alles ligt nog open. We zouden er eventueel nog een paar dagen kunnen aanbreien, tot 24, maar dat is wel het echte maximum.

Ik weet dat dit nog geen echte route of reisschema is, maar het grote idee is er wel al, ik heb gewoon nog wat hulp nodig om het echt goed te zien en er iets heel moois van te maken :-).

Bedankt alvast!

Groetjes,
Laura
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisroute Pacific Highway: tips en ideeën voor uitbreiding

Bericht door Martin & Marianne »

Er is nogal wat verschil tussen 3 weken uittrekken voor de kustroute, of ook nog wat parken toevoegen. :wink: Zeker als je de Grand Canyon en Bryce en Zion wilt toevoegen. In dat geval heb je al het standaardrondje te pakken, met daarnaast nog San Diego erbij. Het kan wel, zeker als je SF overslaat.
Je zou dan zoiets kunnen doen:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - Death Valley
8 Death Valley - Mammoth Lakes
9 Mammoth Lakes - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - Monterey
13 Monterey
14 Monterey - Pismo Beach
15 Pismo Beach - Anaheim
16 Anaheim
17 Anaheim
18 Anaheim - San Diego
19 San Diego
20 San Diego
21 San Diego

Heel rustig is dit niet. Maar een van de parken ten oosten van LV overslaan helpt niet echt om het rustiger te maken, want je rijdt er toch min of meer langs. Misschien Bryce overslaan, en nog een stop in Page?
Voor meer rust zou ik me beperken tot Yosemite. Of neem ook Sequoia mee. Zoiets dus:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Death Valley
4 Death Valley - Mammoth Lakes
5 Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Sequoia
10 Sequoia
11 Sequoia
12 Sequoia - Monterey
13 Monterey
14 Monterey - Pismo Beach
15 Pismo Beach - Anaheim
16 Anaheim
17 Anaheim
18 Anaheim - San Diego
19 San Diego
20 San Diego
21 San Diego

Ik vind dat wel een mooie route. Geen rode rotsen, maar wel de nodige afwisseling. Je zou kunnen overwegen om in Phoenix te starten en de GC mee te nemen En Sedona. En dan via LV naar Death Valley etc. Maar ik denk dat voor de kinderen de GC niet het hoogtepunt zal zijn. Hoewel wij fietsen naar Hermits Rest erg leuk vonden om te doen, zie hier ons verslag daarvan.
Voor Sequoia/Kings Canyon en Yosemite met onze kinderen zou je ons 2006-verslag kunnen bekijken.

Marianne
LauraJ
Amerika-ontdekker

Bericht door LauraJ »

Dag Marianne,

Bedankt!! De tweede route lijkt mij het best aansluiten bij wat we zoeken! De eerste is inderdaad druk.. Het risico bestaat dat je vanalles wil zien en dat er dan maar in propt, maar ik denk dat dat voor de kinderen niet per sé zo heel tof is.. (Ik vond de GC zo indrukwekkend, dat is me altijd bijgebleven, dus ik zou het heel graag ook aan mijn kinderen willen laten zien, maar dat kan later ook nog altijd ;-)).

Is er aan Mammoth Lakes zelf iets te doen, of is dit een fijne plek? Wij bleven tien jaar geleden toen we naar het Zuid-Westen gingen overnachten in Lee Vining op weg naar Yosemite, maar daar was eigenlijk niet echt iets te zien of doen (ik herinner me alleen maar een meer met wat 'bergen' in en heeeeeel veel muggen :-)).

Ik had zelf op een reisblog ook een route gezien Las Vegas - Kernville (via spookstadje Calico) - Three Rivers - Sequoia NP en Yosemite NP, is dit een route die je kent of die mogelijk interessant is?

Sequoia hebben wij toen maar heel kort gedaan, we zijn daar letterlijk gewoon gestopt, denk je dat we hier 2 dagen volledig kunnen doorbrengen?

Alvast heel erg bedankt!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik noemde MAmmoth Lakes, maar Lee VIning kan ook. Jullie hebben daar echt wel wat gemist, want er is heel veel te doen in die omgeving. Bodie en Mono Lake liggen voor de hand, maar je kunt bij Mammoth Lakes ook de bergen in. Ook ter hoogte van Lee Vining is veel te doen, maar daar zijn wij nog nooit aan toegekomen. Er zijn zo hier en daar heetwaterbronnen. En mij lijkt het varen en wandelen op en bij Saddlebag Lake ook prachtig. Kijk bijvoorbeeld eens op deze site: https://www.monocounty.org/places-to-go ... ebag-lake/

Voor ons verblijf in Lee VIning en een wandeling bij Mammoth Lakes zie ons 2019-verslag (hier, wij deden toen niet de mooiste kant van Mono Lake, daarvoor moet je aan de zuidkant zitten)).

Je kunt inderdaad ook onderlangs rijden, het stuk bij Kernville hebben we heel erg lang geleden eens gedaan denk ik, maar daar kan ik me niets meer van herinneren. Maar verder is dat niet de mooiste route. Als je een spookstad wilt zien is Bodie vele malen interessanter dan Calico.

Voor Sequoia en Kings Canyon kun je eens in ons 2006-verslag kijken. Toen waren we er met onze kinderen. In 2013 waren we er met z'n tweeën en in 2017 weer met onze dochters. Je ziet dat je je daar prima meerdere dagen kunt vermaken. Ik kan een overnachting in Cedar Grove ook van harte aanraden.
Wij hebben het stuk tussen Yosemite en Sequoia meerdere keren gereden maar dat is geen interessante route. Alleen al voor de TIoga Pass is de route vanuit het oosten naar Yosemite aan te raden, maar de 395 is ook de moeite waard. Kijk bijvoorbeeld bij de Alabama Hills. Of doe de korte wandeling bij het Ancient Bristlecone Pines Forest. We vonden ook de Little Lakes Valley loop leuk om te doen, zie daarvoor ons 2015-verslag.

De meeste dingen die ik noem zijn ook via onze index-pagina te vinden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer