Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
werkvisum en wonen in amerika
-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey,
bedankt voor al jullie antwoorden.
Dus het is daar heel verschillend van weer. Waaw lijkt me wel leuk om daar de lente door te brengen. Het is daar waarschijnlijk verschrikkelijk warm in de Zomer niet?
Hier in België is het ook prachtig weer. Aan de kust 16° maar waar ik woon in het binnenland prachtig weer zo'n 26°. Lekker weertje.
Maar ik ga jullie maar eens laten ik ga winkele in Brussel.
Nogmaals bedankt
Dikke kus
Ellen
Dus het is daar heel verschillend van weer. Waaw lijkt me wel leuk om daar de lente door te brengen. Het is daar waarschijnlijk verschrikkelijk warm in de Zomer niet?
Hier in België is het ook prachtig weer. Aan de kust 16° maar waar ik woon in het binnenland prachtig weer zo'n 26°. Lekker weertje.
Nogmaals bedankt
Dikke kus
Ellen
Re: hey
Amerika kent dezelfde seizoenen als Nederland, dus wordt hier alleen maar warmer net als Nederland/België. In werelddelen zoals Australië is het anders, als jij aan het schaatsen bent in Belgie liggen ze in Australie aan het strand omdat het dan daar zomer is. Veel koopplezierEllenwiltnaarlosangeles schreef:Hey,
Nogmaals bedankt
Dikke kus
Ellen

-
- Amerika-ontdekker
ey
Hey
Ik heb me weer vrij gelaten. Zoveel inkoopjes gedaan
Ben terug blij.
Weet je hier in belgie missen we nog baseball.. en dat ga ik zeker bezoeken in Amerika een Baseball match. Lijkt me gezellig om dat eens te bezoeken.
Hier in Brussel was er weer veel volk en dat op een maandag namiddag
Ik ga nu mijn nieuwe bezitting bekijken, (dvd: the Holiday).
Alvast bedankt
En tot later.
Kusje Ellen
Ik heb me weer vrij gelaten. Zoveel inkoopjes gedaan

Weet je hier in belgie missen we nog baseball.. en dat ga ik zeker bezoeken in Amerika een Baseball match. Lijkt me gezellig om dat eens te bezoeken.
Hier in Brussel was er weer veel volk en dat op een maandag namiddag

En tot later.
Kusje Ellen
Re: ey
Is Nederland niet Europees kampioen HonkbalEllenwiltnaarlosangeles schreef:Hey
Ik heb me weer vrij gelaten. Zoveel inkoopjes gedaanBen terug blij.
Hier in Brussel was er weer veel volk en dat op een maandag namiddag![]()
![]()
Alvast bedankt
En tot later.
Kusje Ellen

-
- Amerika-ontdekker
hey
Hey
IK zou het niet weten.
Maar ik kom ook niet van Nederland. Hier in België denk ik niet dat wij zo'n velden hebben. Jammer
Maar Ik ga je nu laten
Tot later nog
Kusje
Ellen
IK zou het niet weten.
Maar ik kom ook niet van Nederland. Hier in België denk ik niet dat wij zo'n velden hebben. Jammer
Maar Ik ga je nu laten
Tot later nog
Kusje
Ellen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ey
Dan heb je nog niet erg gezocht, Ellen.Ellenwiltnaarlosangeles schreef:Weet je hier in belgie missen we nog baseball.. en dat ga ik zeker bezoeken in Amerika een Baseball match.
In België zijn er ongeveer 3.000 beoefenaars, 50 ploegen en 4 nationale afdelingen.
O.a. in Leuven: http://www.leuventwins.be/
Maar zie ook http://www.baseballsoftball.be/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Een voetbalwedstrijd duurt tenminste ongeveer 90 minuten, iets langer met een rust en wat blessuretijd.
Een honkbalwedstrijd kan een lange zit zijn. Net zoals football.
Overigens, als ze bij het voetballen voor elk doelpunt drie punten zouden geven (ongeveer zoals bij football) zouden de Amerikanen vast veel enthousiaster over de sport worden.
Overigens, als ze bij het voetballen voor elk doelpunt drie punten zouden geven (ongeveer zoals bij football) zouden de Amerikanen vast veel enthousiaster over de sport worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, waarom is dat eigenlijk? Is dat gewoon omdat er dan veel punten in het spel zijn en dat ze een mooier beeld vinden o.i.d?Bennogr schreef:Een voetbalwedstrijd duurt tenminste ongeveer 90 minuten, iets langer met een rust en wat blessuretijd.
Want in verhouding maakt het gewoon niets uit.
Bennogr schreef:Een voetbalwedstrijd duurt tenminste ongeveer 90 minuten, iets langer met een rust en wat blessuretijd.
Ze moeten gewoon de buitenspelregel afschaffen en vliegende wissels, net als bij zaalvoetbal, wordt het een stuk leuker. Heb weleens een honkbalwedstrijd gezien waarbij niemand de bal kon raken omdat de werper zo goed was, begon snel te vervelen.
-
- Amerika-ontdekker
hoi
Hey,
Wel ik vind geen enkel sport is saai. De ene wat meer inspanning als de andere. Voetbal is ook leuk om naar te zien. Maar ik zou het gewoon is willen zien net zoals rugby.
Die sfeer denk ik dat ook plesant is om daar te zijn.
Alvast bedankt
Tot de volgende
Ellen
Wel ik vind geen enkel sport is saai. De ene wat meer inspanning als de andere. Voetbal is ook leuk om naar te zien. Maar ik zou het gewoon is willen zien net zoals rugby.

Alvast bedankt
Tot de volgende
Ellen
Football zou in principe niet langer dan een uur of een uur en half moeten duren. Maar het spel wordt CONSTANT onderbroken voor reclame, time-outs, etc.
Mijn echtgenoot wijt dit aan het feit dat de gemiddelde Amerikaan zich niet langer dan een paar minuten op iets kan concentreren.
Dus... 3 minuten spelen, 5 minuten pauze, 3 minuten spelen, etc.
Dit is niet echt het geval voor baseball. Het duurt gewoon lang omdat er 9 innings gespeeld moeten worden. Nu is het wel zo dat vooral baseball een namiddagactiviteit is. Iets waar je met de hele familie heengaat, je kijkt wat, je cheert wat, je praat wat, eet een hotdog, etc.
Ook, niet zoals in Belgie of Nederland, de meeste fans vertrekken lang voor het spel werkelijk voorbij is. De laatste keer dat we naar een baseball wedstrijd geweest zijn, vertrokken we na de 7e inning.
Voor football blijven we nu wel tot einde omdat er wat meer pit in zit en wel, mijn man een grotere fan is.
Overigens denk ik niet dat voetbal populairder zou zijn als elk doelpunt voor 3 punten zou zorgen. In baseball krijg je ook maar 1 punt per run.
Ik denk echt dat het feit dat voetbal hier niet zo populair is, te maken heeft met het feit dat er veel minder commercie in zit. Als er om de 10 minuten een pauze zou worden ingelast, zou het al heel wat populairder zijn.
Hoewel nu Beckham naar LA komt, denk ik toch een stijging te zien in de populariteit van voetbal. Maar het zal nooit zoals in Europa zijn. In Europa zit voetbal zo ingebakken in onze geschiedenis. Hier is dat het geval met football en vooral baseball. Er is hier ook zo geen regio- of stadsgevoel zoals in Belgie/Nederland. Hier in Arizona is er bijvoorbeeld geen enkele voetbalclub, dichtsbij is LA Galaxy...
Hoe dan ook, voetbal IS meer geliefd dan vroeger (ook wel omdat er nu meer Mexicaanse immigranten zijn, en die zijn dol op voetbal). Zo was het vroeger ondenkbaar dat meer dan 1 channel live voetbal zou uitzenden... Nu is er MLS (Major League Soccer) op ESPN (zelfs HD soms!), Fox Soccer Channel, GOL (Spaans channel) - soms allemaal op dezelfde dag!
Mijn echtgenoot wijt dit aan het feit dat de gemiddelde Amerikaan zich niet langer dan een paar minuten op iets kan concentreren.
Dit is niet echt het geval voor baseball. Het duurt gewoon lang omdat er 9 innings gespeeld moeten worden. Nu is het wel zo dat vooral baseball een namiddagactiviteit is. Iets waar je met de hele familie heengaat, je kijkt wat, je cheert wat, je praat wat, eet een hotdog, etc.
Ook, niet zoals in Belgie of Nederland, de meeste fans vertrekken lang voor het spel werkelijk voorbij is. De laatste keer dat we naar een baseball wedstrijd geweest zijn, vertrokken we na de 7e inning.
Voor football blijven we nu wel tot einde omdat er wat meer pit in zit en wel, mijn man een grotere fan is.

Overigens denk ik niet dat voetbal populairder zou zijn als elk doelpunt voor 3 punten zou zorgen. In baseball krijg je ook maar 1 punt per run.
Ik denk echt dat het feit dat voetbal hier niet zo populair is, te maken heeft met het feit dat er veel minder commercie in zit. Als er om de 10 minuten een pauze zou worden ingelast, zou het al heel wat populairder zijn.
Hoewel nu Beckham naar LA komt, denk ik toch een stijging te zien in de populariteit van voetbal. Maar het zal nooit zoals in Europa zijn. In Europa zit voetbal zo ingebakken in onze geschiedenis. Hier is dat het geval met football en vooral baseball. Er is hier ook zo geen regio- of stadsgevoel zoals in Belgie/Nederland. Hier in Arizona is er bijvoorbeeld geen enkele voetbalclub, dichtsbij is LA Galaxy...
Hoe dan ook, voetbal IS meer geliefd dan vroeger (ook wel omdat er nu meer Mexicaanse immigranten zijn, en die zijn dol op voetbal). Zo was het vroeger ondenkbaar dat meer dan 1 channel live voetbal zou uitzenden... Nu is er MLS (Major League Soccer) op ESPN (zelfs HD soms!), Fox Soccer Channel, GOL (Spaans channel) - soms allemaal op dezelfde dag!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: hoi
Moet je ook weer niet voor naar Amerika verhuizen, ook België heeft rugbyclubs:Ellenwiltnaarlosangeles schreef:Maar ik zou het gewoon is willen zien net zoals rugby.Die sfeer denk ik dat ook plesant is om daar te zijn.
http://www.rugby.be/
Elke
Voor de tv kijk ik nooit baseball. Hooguit een keer Baseball Tonight op ESPN. In het stadion moet je het ook leuk maken.... biertje erbij,even bijpraten met degene die bij je zitten, komt de man met de hotdogs voorbij in het vak, even kijken, komt de bier/frisdrank verkoper weer voorbij, even kijken, even kleppen, een keer een rondje door het stadion lopen, biertje erbij, etc.Bennogr schreef:Waarom een saaie sport als baseball?
Wedstrijden die een paar uur kunnen duren, met in totaal misschien 10 minuten echte spanning.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hm, dan heb je het alleen over het professionele en zeer commerciele football. Echt genieten is een wedstrijd bij een high school of een college en vaak ook heel spannend. Ik vind het een fantastische sport!Saartje schreef:Football zou in principe niet langer dan een uur of een uur en half moeten duren. Maar het spel wordt CONSTANT onderbroken voor reclame, time-outs, etc.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
Da's weer een lekkere....Saartje schreef:Football zou in principe niet langer dan een uur of een uur en half moeten duren. Maar het spel wordt CONSTANT onderbroken voor reclame, time-outs, etc.
Dus... 3 minuten spelen, 5 minuten pauze, 3 minuten spelen

Met Petra eens, dan heb je het over het football zoals het op 'de tv' komt. Die onderbrekingen liggen echt niet aan het matige concentratievermogen van de mensen hier, maar aan het feit dat er voor de networks flink geld te verdienen is aan alle commercials. En daar wordt dan inderdaad het spel door vertraagd, ja. Maar daar ergert de overgrote meerderheid zich hier ook blauw aan!
High school en college football zijn echt top. Plus little league natuurlijk, al kijk ik dan alleen naar de cheerleaders (vanwege dochter dus

(High school bij ons -op vrijdagavond- overigens rond de 5,000 man, college hier 23,000 - en da's klein. We gaan ook wel eens naar OSU en daar kunnen meer dan 100,000 man in).
Enne, Benno, inderdaad - helemaal mee eens!

ETA: vond nog een leuke link over college football met foto's van de stadions enzo:
http://www.collegecharlie.com/stadiums.html
Laatst gewijzigd door BuckeyeRed op 10 mei 2007, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet dit draadje opgesplitst worden, in Ellen die naar Amerika wil, en anderzijds football, rugby, baseball ea sporten? 
In ieder geval: er is geen enkele sport die mij zo ver kan krijgen dat ik langer dan een uur op een stoel ga zitten.

In ieder geval: er is geen enkele sport die mij zo ver kan krijgen dat ik langer dan een uur op een stoel ga zitten.
Elke
-
- Amerikakenner
Hehe inderdaad, zat ik ook al te denken, en nu doe ik zelf mee.....kastelke schreef:Misschien moet dit draadje opgesplitst worden, in Ellen die naar Amerika wil, en anderzijds football, rugby, baseball ea sporten?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 6115 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-
- 5 Reacties