Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Warner Bros LA op een zaterdag ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Warner Bros LA op een zaterdag ?

Bericht door Sofiake »

Ik ben wat dingen in de definitieve plooi aan het leggen en momenteel komt het zo uit dat we ons bezoek aan Warner Bros zouden doen op een zaterdag... (in juli).
Iemand dat al gedaan ? Is dat te doen qua drukte ? Veel erger dan een weekdag ?

We arriveren normaal donderdagnamiddag in LA, zouden dan vrijdag dagje LA doen en zaterdagvoormiddag WB en dan verder rijden daarna.
Dus ik kan switchen naar vrijdagmorgen, maar is minder praktisch : geen volledige dag LA dan én ik was aan het denken om ook vrijdagavond dan logies te zoeken vlakbij WB om de beroemde files niet te moeten trotseren op zaterdagmorgen ..

Alle tips hieromtrent heel welkom ! :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Warner Bros LA op een zaterdag ?

Bericht door Martin & Marianne »

Als het nog net zo gaat als toen wij daar een tour deden zal het niet uitmaken op welke dag je er bent denk ik. Wij reden in een trammetje met een man of 12 met een gids over het terrein. Misschien is het wel lastiger om te reserveren?

Maak voor je dagje LA wel een planning, LA is geen stad om zonder plan rond te rijden. Ik zie het probleem met het splitsen van die dag LA niet zo. Wat heb je daarvoor in gedachten?

Marianne
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Marianne,
bedankt, alweer ;-)

Ik dacht om gewoon een hop-on/hop-off tour te doen, kwestie van zelf niet te moeten rondrijden ... Verschrikkelijk toeristisch, maar in andere steden vonden onze kinderen het wel eens leuk ..
Ondertussen nog wat verder gezocht en voordeel van een weekdag zou zijn dat je de studio ziet "in werking" terwijl het in het weekend soms "doods" is, maar net ook ergens gelezen dat er in juli sowieso niet veel gefilmd wordt dus ..

Misschien dan toch maar gewoon de zaterdagmorgen nemen ..
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Maak gewoon een reservering, vol is vol. En neem de vroegste mogelijkheid, ik zie dat dat op zaterdag 9am is. Voor de middag ben je zeker klaar, kzou eerder zeggen 11u. Dit is een werkende studio en in niets te vergelijken wat betreft bezoekersaantallen met bvb Universal wat meer pretpark is.
En ja filmen zeg je, laat dat nu net iets zijn dat ze niet (graag) laten zien natuurlijk. In een sound stage waar opnamen zouden zijn ga je dan zeker niet binnen en in de buitensets gaan ze wel een blokje om net om niet in beeld te zijn, of geluid te maken of wat dan ook.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ik ben in Mei geweest op een donderdag. Toen waren ze wel op meerdere plekken bezig met scouten, opbouwen en filmen. Maar dat werd zoveel mogelijk ontweken. Dus echt een active set ga je niet zien, hooguit van een afstandje als je er langs rijdt. Je mag dat ook niet fotograferen of filmen. In LA zelf kwamen wij ook op meerdere plekken filmsets tegen. Of misschien geen film maar reclame oid. Dus wie weet kom je nog buiten Warner bros iets tegen. Ik vond zelf Warner bros zeker de moeite waard. En wat Pascal al zegt. Je hebt weinig last van drukte omdat je rondgeleid wordt met een kar. Dus gewoon reserveren en dan komt dat goed.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Sofiake
Amerika-ontdekker

Bericht door Sofiake »

Ik weet niet of ik hiervoor beter een nieuwe post maak, maar het heeft hiermee te maken in elk geval ..
Ik heb nu 1 nacht een meer centraal hotel (Comfort Inn Santa Monica), en dan de nacht voor ons bezoek aan WB, hotel The Tangerine (Burbank - 15 min lopen van WB).

Het liefst zou ik eigenlijk gewoon 2 nachten in hetzelfde hotel zitten, omdat we al vaak genoeg moet "verhuizen" maar ik zou ook die zaterdagmorgen niet graag nog in de file moeten staan om naar WB te rijden. (moeilijk in te schatten hoe lang onderweg misschien dus dan is 15 min wandelen wel lekker)

Dus :
- is het goed te doen om vanuit Burbank richting de meer toeristische plaatsen te gaan ? Ik zie dat dat de hop on-hop off niet zover komt in elk geval. Een taxe zou ongeveer 70$ kosten las ik .. ook niet direct heel goedkoop .. andere makkelijke opties ? Dan zou ik daar nachtje bij boeken.
- of zouden jullie mijn boekingen zo laten ? Het nadeel vind ik persoonlijk ook dat we dan na ons dagje LA nog met auto naar Burbank moeten, terwijl ik eigenlijk wel ergens een wijntje of cocktail zou willen drinken op die (zonnige) dag, en rijden en drinken niet samen gaan ;-)

Alle tips welkom !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je had dit in je routetopic kunnen plaatsen.
Ik weet niet hoe de files zijn op een zaterdag. Je kunt het eens bekijken op GoogleMaps door daar de vertrekdatum in te voeren. Of kijk eens op een zaterdag op het juiste tijdstip op GoogleMaps om live de reistijd te bekijken.
Ik weet niet wat je allemaal wilt doen maar op zich zal dat vanaf Burbank ook kunnen. Ook hier is GoogleMaps natuurlijk een goed hulpmiddel.
Ik denk dat hoe dan ook dat wijntje lastig wordt want zonder auto begin je niet veel in LA.

(Off topic: ik zat nog even naar je routetopic te kijken; mocht je nog steeds van plan zijn om naar Aguerberry Point te gaan: check of je een reserveband hebt. En bedenk dat er geen enkel mobiel bereik is in het park. Maar ik denk dat je er geen tijd voor hebt).

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer