Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had me niet gerealiseerd dat dit topic niet in het zuidwestenforum stond. Daar zou het nu wel beter op zijn plaats zijn. Ik zal het aan een moderator doorgeven. Dit kun je ook zelf doen door op de ! boven je bericht te klikken.
EstherJ schreef:
20 jun 2024, 22:24
Welke route raad je dan aan om te rijden, via de 180? We willen de General Sherman zien, maar ik zie dat begin maart de Shuttle Service nog niet rijdt. Heb je hiervoor tips?
Je moet dan inderdaad via de 180 het park in- en uitrijden. Je komt dan door Kings Canyon; ik zou daar zeker even een bezoek brengen aan de General Grant Grove; dat kost je niet veel tijd. Kamperen kan in Grant Grove of in Sequoia. Ik weet niet wanneer de campings in Sequoia open gaan. Wij stonden in 2017 op Lodgepole, misschien heb je iets aan ons verslag. Of kijk naar dat van 2013, toen bezochten we Sequoia vanuit Grant Grove.
Je hebt het nu over begin maart maar ik neem aan dat je mei bedoelt? Als er geen shuttle rijdt kun je parkeren bij de trailhead van de trail naar de General Sherman Tree.

Voor Death Valley is Panamint Springs een mogelijkheid. Je kunt ook bij Stovepipe Wells kamperen maar dat is een onaantrekkelijke camping vind ik. Je hebt wel meer voorzieningen daar zoals een zwembad en een winkel. Furnace Creek kan ook maar dat is wel ver vanuit Sequoia. Een volle dag is niet nodig, ik gaf alleen aan dat het een lange reis is vanaf Sequoia. Het is daarom ook niet gek om een camping in Grant Grove te nemen, dat scheelt weer ten opzichte van Sequoia.

RMNP is in juni wel mooi denk ik, maar waarschijnlijk wel koud. Wij waren er in 2019 in september, toen was het op de hoger gelegen delen erg fris. Wij hadden toen een nacht Grand Lake en twee nachten Estes Park. Als je gaat kamperen kun je een nacht aan de westkant van het park doen en dan een of twee aan de oostkant.
Het is mooi ter afwisseling natuurlijk, maar in Grand Teton en Yellowstone heb je natuurlijk ook al voldoende groen. En ik vind het altijd wat jammer om wel van Yellowstone naar RMNP te gaan en dan niet South Dakota mee te nemen; daar kom je anders niet zo snel. Maar als je dat wilt doen zou ik daar zeker 3 nachten voor uittrekken, dus dat wordt wel veel.
EstherJ schreef:
20 jun 2024, 22:24
Een tussenstop tussen Las Vegas en Grand Canyon ga ik ook bekijken. We zijn zelf niet perse stad mensen en hebben daarom dus gekozen voor de parken. De meeste campings zitten toch niet midden in een stad en moet je alsnog ergens naartoe rijden om het stadje te bekijken dus voor mij voelt dat ook gek.
Het gaat niet om de stad, maar meer om de afstanden wat op te knippen, en om de camping - buiten de parken heb je meer voorzieningen op de campings zoals een speeltuin of een zwembad.

Voor de Wave is de route met een camper nogal uitdagend; zelfs met een gewone auto is het niet eenvoudig, hoewel dat van dag tot dag kan verschillen.

Mocht je in SLC willen eindigen dan zou je na Dinosaur via Green River naar Grand Teton kunnen rijden. Dan naar Yellowstone en dan via Craters of the Moon en Antelope Island naar SLC. Zonder Craters of the Moon zou je GT - Yellowstone - GT - SLC kunnen doen. Je hoeft dan in GT niet heen en weer te rijden om beide wegen te nemen. En in Yellowstone kun je zo mooi een lus maken; eerst de oostkant en dan naar het noorden en de westkant.

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

je kan in Yellowstone ook variëren. Je kan via grant/old faithfull/madison verblijven en daarna Canyon. Dan via de oostkant naar Cody gaan. Daar verblijven op de KOA camping. Die heeft namelijk een verwarmd groot zwembad en trampoline. Dat is een leuke onderbreking voor de kinderen. Daarna via de chief jozeph highway (en ik zou ook stuk Bear tooth highway meepakken) terug yellowstone in gaan via Lamar valley. en evt nog in canyon/madison. Dan via noordzijde yellowstone weer uit. Vandaar uit kan je de laatste nacht verblijven in Livingston. half uurtje boven yellowstone. Ook een Koa campground met wederom een zwembad (minder warm als die in Cody). Deze heeft ook een kleine binnenruimte waar met kouder weer gespeeld kan worden.
2009 Australië (3 mnd, Adelaide naar Cairns, Alice springs naar Darwin)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn, Brisbane naar Cairns)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
2025 Rondje IJsland
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Cody is een mooie toevoeging! Daar zou ik sowieso tijd voor maken, met of zonder RMNP. Net als voor de Beartooth Hwy.
En inderdaad, zeker meerdere campings nemen in Yellowstone. Kijk alvast eens op www.yellowstonenationalparklodges.com: ze zijn deels al een jaar van te voren te reserveren. En de rest 6 maanden voor aankomst via recreation.gov

Voor de BT hwy op weg van Cody naar Yellowstone en de KOA in Cody zie ons 2004-verslag.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@Martin & Marianne Dank voor de tips rondom Sequoia en Kings Canyon. Die ga ik meenemen. Net als de tips voor overnachten vlak voor Death Valley.

Ook goed om te weten dat het in RMNP nog fris kan zijn. Dit park staat wel hoog op ons lijstje dus we zullen in de route nog wat moeten puzzelen of bepaalde bezienswaardigheden over moeten slaan.

De Wave is dan denk ik inderdaad niet handig als de weg niet goed met campers te rijden is. Zijn er wellicht ergens alternatieve? Ik las dat Valley of Fire State Park soortgelijke natuur heeft?
Is het dan wellicht een optie om vanuit Las Vegas via Valley of Fire SP naar Zion - Bryce - Page - Grand Canyon North Rim te gaan en vervolgens via Monument Valley naar Moab? Of maakt dit qua tijd niet heel veel uit. Capitol Reef NP is voor ons namelijk geen must.

@nycave We hebben in Yellowstone inderdaad verschillende campings. Ik zag dat deze niet in mijn planning staan. We hebben Madison CG, Mammoth CG, Canyon CG allemaal 2 nachten. Maar jouw tips qua indeling ga ik zeker bekijken. Plus de tips voor de KOA campgrounds.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

De North Rim is vaak pas half mei open, en wellicht is het er nog winters dan en zoiezo koudjes. De South Rim zou een betere keuze zijn dan.

Valley of Fire heeft inderdaad wat stukjes die wave-achtig zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zijn niet echt alternatieven voor de Wave maar Valley of Fire met de Fire Wave is prachtig om te bezoeken. Wij waren hier eind april en we hebben prachtige wandelingen gemaakt. Veel wandelingen zijn gesloten vanaf begin of medio mei vanwege de hitte. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor de Wave en in ons 2024-verslag voor de Fire Wave.

Misschien is het niet gek om je route hier nog eens neer te zetten met de datum er bij. Kopieer dan alleen de eerste kolommen. In een afbeelding is het lastig lezen.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu dat je bij Zion de Narrows en Angels Landing noemt. Beide lijken mij niet geschikt. Voor de Narrows zal het water zo vroeg in het jaar nog te koud zijn of te hoog/te snel. Angels Landing lijkt mij echt een no go met kinderen van 2 en 4. Je zou tot aan Scout Lookout kunnen lopen, dan heb je ook geen permit nodig. En de uitzichten zijn daar ook prachtig. Maar het is niet gemakkelijk, en ik zou daar de kinderen niet zelf laten lopen.

Wel leuk: de Pa'rus Trail. En de Riverside Walk. Dan kunnen ze ook lekker zelf lopen.
Fietsen lijkt me ook leuk. Daarvoor moet je naar Springdale.
Misschien is het een idee om fietsen te kopen? Je kunt in meerdere parken fietsen.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@thebruins Dank voor het advies om toch voor de South Rim te gaan aangezien de North Rim waarschijnlijk nog gesloten is rond de peride dat wij er zullen zijn, begin mei. Ik ga Valley Of Fire opnemen in de route.

@Martin & Marianne Wat betreft Zion en de Narrows en Angels Landing. Hopelijk is het mogelijk om de Narrows te doen, dit staat wel op mijn lijstje, maar als het te gevaarlijk is dan houdt het op. Angels Landing lopen we sowieso niet tot helemaal de top. Dat vind ik zelf al spannend genoeg, laat staan dat ik mijn kinderen daar in mee neem, maar had het idee om een gedeelte van de trail te doen. Als dat tot aan Scout Lookout kan dan is dat inderdaad een goede optie.

Jouw idee om fietsen te kopen ga ik ook even overwegen. We denken er sowieso aan om voor de kinderen 1 loopfietsje te kopen zodat ze zelf wat meer meters kunnen maken. Of haalt dit niets uit op de wandelpaden? Qua gevaarlijke situaties rondom afgronden etc?

Ik deel in een aparte reactie nog even de huidige route waarin ik al wat aanpassingen heb gedaan.
Laatst gewijzigd door EstherJ op 23 jun 2024, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

zondag 20 april 2025 NL Los Angeles
maandag 21 april 2025 Los Angeles
dinsdag 22 april 2025 Los Angeles - Malibu
woensdag 23 april 2025 Malibu - Santa Barbara
donderdag 24 april 2025 Santa Barbara - San Simeon of Pismo Beach
vrijdag 25 april 2025 San Simeon - Santa Cruz
zaterdag 26 april 2025 Santa Cruz - San Francisco
zondag 27 april 2025 San Francisco
maandag 28 april 2025 San Francisco - Yosemite NP
dinsdag 29 april 2025 Yosemite NP
woensdag 30 april 2025 Yosemite NP
donderdag 1 mei 2025 Yosemite NP
vrijdag 2 mei 2025 Yosemite NP - Sequoia & Kings Canyon
zaterdag 3 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon
zondag 4 mei 2025 Sequoia & Kings Canyon - Death Valley NP
maandag 5 mei 2025 Death Valley - Las Vegas
dinsdag 6 mei 2025 Las Vegas
woensdag 7 mei 2025 Las Vegas - Bezoek Valley of Fire SP
donderdag 8 mei 2025 Las Vegas - Williams
vrijdag 9 mei 2025 Williams - Grand Canyon
zaterdag 10 mei 2025 Grand Canyon NP Page
zondag 11 mei 2025 Page
maandag 12 mei 2025 Page
dinsdag 13 mei 2025 Page
woensdag 14 mei 2025 Page - Zion NP
donderdag 15 mei 2025 Zion NP
vrijdag 16 mei 2025 Zion NP
zaterdag 17 mei 2025 Zion NP
zondag 18 mei 2025 Zion NP - Bryce NP
maandag 19 mei 2025 Bryce NP
dinsdag 20 mei 2025 Bryce NP
woensdag 21 mei 2025 Bryce NP - Goblin Valley
donderdag 22 mei 2025 Goblin Valley - Little Wild Horse canyon
vrijdag 23 mei 2025 Goblin Valley - Moab
zaterdag 24 mei 2025 Moab
zondag 25 mei 2025 Moab
maandag 26 mei 2025 Moab
dinsdag 27 mei 2025 Moab
woensdag 28 mei 2025 Moab
donderdag 29 mei 2025 Moab - Dinosaur National Monument
vrijdag 30 mei 2025 Dinosaur National Monument
zaterdag 31 mei 2025 Dinosaur National Monument - Great Salt Lake / Antelope Island
zondag 1 juni 2025 Great Salt Lake Bezoek Crystal Hot Springs
maandag 2 juni 2025 Great Salt Lake - Craters of the moon
dinsdag 3 juni 2025 Craters of the moon
woensdag 4 juni 2025 Craters of the moon - Yellowstone NP
donderdag 5 juni 2025 Yellowstone NP
vrijdag 6 juni 2025 Yellowstone NP
zaterdag 7 juni 2025 Yellowstone NP
zondag 8 juni 2025 Yellowstone NP
maandag 9 juni 2025 Yellowstone NP
dinsdag 10 juni 2025 Yellowstone NP - Grand Teton
woensdag 11 juni 2025 Grand Teton
donderdag 12 juni 2025 Grand Teton - Casper
vrijdag 13 juni 2025 Casper - Rocky Mountain NP
zaterdag 14 juni 2025 Rocky Mountains NP
zondag 15 juni 2025 Rocky Mountain NP
maandag 16 juni 2025 Rocky Mountain NP - Denver
dinsdag 17 juni 2025 Denver
woensdag 18 juni 2025 Denver
donderdag 19 juni 2025 Denver
vrijdag 20 juni 2025 NL
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Mooie route. Lekker veel tijd overal, sommige plekken misschien te veel (Zion, Bryce) maar daar is vast over na gedacht :)
Ben benieuwd hoe de omstandigheden zullen zijn begin mei in de Sierra Nevada als je Yosemite, etc… gaat bezoeken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je bewust Capitol Reef er uitgehaald? Dat is wel jammer. De camping in het park is erg plezierig. Zie daarvoor ons 2019-verslag. En een of twee overnachtingen daar geeft je meer tijd voor de rit naar Goblin Valley. Ik zou dan een nacht Bryce minder doen. En misschien een nacht minder Moab of Denver.

Of een loopfietsje handig is weet ik niet. Hooguit op de trails die rolstoeltoegankelijk zijn. Misschien heb je daarvoor iets aan mijn wandelsite.
Voor onze wandeling naar Scout Lookout zie hier.

Ik had nog niet goed naar de verdeling van de kustroute gekeken. Jullie hebben veel tijd voor het zuidelijke deel uitgetrokken. Zelf zou ik iets meer tijd rond Monterey plannen. Wij zaten in 2019 1 nacht in Monterey en 2 nachten in Big Sur. In Monterey vonden we het fietsen erg leuk. Het aquarium daar is ook een aanrader.

Als je naar Valley of Fire gaat is het wel mooi om daar te kamperen. Let er op dat je een plaats hebt met een overkapping boven de picknicktafel. Wij hadden daar dit jaar een mooie plaats maar helaas geen schaduw. Zie hier.

De camper zou je nu al kunnen reserveren.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Een reis van 2 maanden is heel anders dan een reis van een paar weken. Voor jezelf, maar zeker voor de kinderen. Je moet met elkaar een ritme vinden. Veel hangt natuurlijk af van wat jullie willen, maar wat de kinderen willen is ook belangrijk. En daar zie ik in deze reis eerlijk gezegd weinig van terug. Hikes als The Narrows, Angels Landing en The Wave: zet dat uit je hoofd en richt je op wandelingen en ervaringen die met de kinderen ook leuk zijn en die bij hun mogelijkheden passen. Daar hebben jullie uiteindelijk allemaal veel meer plezier van dan wanneer je elke dag met de kinderen in een draagzak rondzeult en geforceerd dingen doet waar de kinderen geen of weinig lol in hebben. Kinderen maakt een mooi uitzichtpunt niet uit, maar lekker kunnen klimmen, klauteren en spetteren in de natuur in hun eigen tempo geeft veel meer plezier.
Je zal je eigen verwachtingen moeten bijstellen naar een reis in een lager tempo waarbij je soms keuzes moet maken om sommige dingen niet te doen of te zien. Alleen langer op een plek zijn, maar dan wel alle dagen vol plannen, maakt natuurlijk geen verschil ten opzichte van een reis waarbij je korter op één plek bent. Zorg dat je rustmomenten in je reis hebt. Dagen waarop je (een deel van de dag) niks inplant. Gewoon tijd om met de kinderen een spelletje te doen/bij een zwembad te zitten/in een speeltuin te zijn. Vandaar ook de tips hier om campings in natuurparken af te wisselen met bijv. KOA campings waar meer faciliteiten zijn voor de afwisseling.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je stelde de vraag of de omweg via Craters of the Moon het waard is…. Natuurlijk lastig voor een ander te beoordelen, maar wij zouden er niet voor omrijden. Zojuist vanuit Yellowstone een eind richting Oregon gereden en kwamen rond lunchtijd bij Craters aan. We hebben de loop gereden, 2 korte wandelingen gedaan en natuurlijk even naar “de top” gewandeld (50m stijgen, in kwartiertje weer beneden). Al met al na een uurtje weer verder gereden. De camping ligt wel speciaal: helemaal tussen de zwarte stenen/lava. Overigens: in Idaho lijkt het altijd te waaien. Vorige week met ca. 10 graden en windkracht 6 mee, vandaag met 32 graden en windkracht 7 tegen. Dat is slecht voor het brandstofverbruik met een camper :)

Edit: ik zie nu dat je er 2 overnachtingen plant: niet doen ! Als je er al wil overnachten dan maximaal 1. En als je net zoals wij vorige week nachttemperatuur van onder 0 hebt zelfs geen een!
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Wederom Dank voor de reacties.

Ik heb de stops / overnachtingen bij Highway 1 wat aangepast. Ik heb Big Sur en Monterey toegevoegd in plaats van San Simeon en Santa Cruz.

@Inge Ik begrijp wat je zegt. Ik probeer inderdaad een schema samen te stellen wat voor zowel ons als de kinderen leuk is. Daarom heb ik ervoor gekozen om op bepaalde plekken langer te blijven dan wat ik in de standaard schema's zag zodat we een dagdeel een activiteit kunnen doen en het andere dagdeel kunnen relaxen bij de camper of op een andere plek in het park. Bepaalde wandelingen die we graag zouden willen doen en wat de kinderen niet zelf zouden kunnen doen we dan met de kids in de draagzak, en dat zal echt niet dagelijks zijn.
Het schema wat ik eerder deelde met de to do's zag er wellicht wat overweldigend uit, maar dit was meer om voor mezelf aan te geven wat mogelijke bezienswaardigheden kunnen zijn. Het is niet dat we alles moeten zien.
De tip om zo nu en dan een KOA campground of andere campground met meer faciliteiten op te nemen neem ik zeker mee.

@paulr Dank voor je ervaring met Craters of the moon. De reden dat ik hier 2 overnachtingen heb gedaan omdat we vanuit Great Salt Lake zo'n 400 km moeten rijden en het naar Yellowstone ruim 300 km is. Het idee was relaxed er heen rijden, 1 dag daadwerkelijk het park bezoeken en na de 2e overnachting direct door naar Yellowstone.
Ik zal nog eens kijken of we het de moeite vinden om dit park te bezoeken.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Ik snap de lange rit en de pauze die je wilt nemen, maar er is echt (ook in de wijde omgeving) en werkelijk niks te doen (buiten natuurlijk het park bezoeken). Bij een beetje slecht weer (te koud, te warm, teveel wind) wil je er zeker geen (relax) dag op de campground doorbrengen….
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

De omgeving van Great Salt Lake hebben wij persoonlijk niet bezocht. We zijn wel naar Craters of the Moon geweest (tijdens de rit tussen San Francisco en Yellowstone). Ik vond het toen de voor ons korte omweg waard voor een kort bezoek, maar met kleine kinderen zou ik er denk ik niet zo ver voor omrijden. Het park ligt in een overwegend plat landschap. Er was volgens mij ook veel landbouwgrond (al is het inmiddels meer dan 20 jaar geleden dat we daar waren). Al is dit wel een van de donkerste plekken in de westerse wereld, dus een fantastische plek om sterren te kijken.

We zijn twee keer vanuit Grand Teton via Bear Lake en de Logan Pass naar Salt Lake City gereden. Dat vond ik persoonlijk een meer aantrekkelijke omgeving waar ik wel wat langer had willen blijven.

Zelf heb ik nog op een verlanglijstje voor ooit staan: Lander (alpaca farm en Sinks Canyon) en de Snow Range Scenic Byway. Vooral die laatste lijkt me met een camper fantastisch om op het gemak overheen te rijden en te stoppen waar je wilt. Dit als alternatief voor het stuk tussen Grand Teton en Denver en misschien zelfs als alternatief voor een dag in het drukke Rocky Mountain NP.

Reizen met kleine kinderen zal uitdagingen geven, maar is ook een fantastisch avontuur. Ik denk nog graag terug aan die reis die inmiddels alweer 15 jaar geleden is. Onze dochter had veel moeite met de reis en daar hebben we ons tijdens de reis steeds meer aan moeten aanpassen. Ze had last van heimwee, maar kon dat op tweejarige leeftijd niet uiten, waardoor het ook even duurde voor wij door hadden wat er aan de hand was. Het hielp door dingen te doen die zij leuk vond en bevestigen dat die gekke grote witte auto (zoals zij de camper noemde) niet ons nieuwe huis was, maar dat we ook weer naar huis zouden gaan. Gelukkig zijn kinderen allemaal anders en zegt onze ervaring niks over die van jullie. Probeer je gewoon flexibel op te stellen en te genieten van de mooie tijd die jullie samen hebben.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze ervaring met Craters of the Moon is vergelijkbaar met die van Paul en Inge. Maar doe vooral wat jullie aanspreekt. Misschien heb je iets aan de verslagen van onze bezoeken. Zie daarvoor hier (met foto's van de landbouw :wink: ) en hier.
De route via Bear Lake kan ik ook aanraden. Je komt dan twee keer door Grand Teton en dat is geen straf. Er lopen twee wegen van noord naar zuid; die kun je dan beide meenemen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
25 jun 2024, 02:00
ik zie nu dat je er 2 overnachtingen plant: niet doen ! Als je er al wil overnachten dan maximaal 1.
Inderdaad is 1 overnachting ruim voldoende. Wij kwamen vorig jaar in de loop van de middag aan en hebben een deel van het park bekeken en bewandeld en de volgende ochtend de rest en dat paste ons precies. Het is toch wel heel mooi en ik zou het zeker meenemen als je enigszins in de buurt bent. Vooral de Indian Tunnel wandeling vonden we heel leuk. Eerst even bij het visitor center een permit gaan halen.
Houd er wel rekening mee dat de camping first come, first served is.

https://2023washingtonenoregon.blogspot ... -park.html
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij vonden Craters of the Moon wel een omweg waard, maar waren tegelijkertijd ook in een paar uur klaar. En een hoogtepunt was de lavagrotten in, maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is met jonge kinderen.

Een dagje Antilope Island en dobberen in het Great Salt Lake was dan weer een absolute topper voor onze kinderen (wel wat ouder, jongste was 8 ).
Terug in Texas!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Erg veel tijd in Zion en Bryce, ik zou daar wat afhalen en minimaal een extra dag in Death Valley plannen. Daar ga je nu in een dag door, zonde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer