Je moet dan inderdaad via de 180 het park in- en uitrijden. Je komt dan door Kings Canyon; ik zou daar zeker even een bezoek brengen aan de General Grant Grove; dat kost je niet veel tijd. Kamperen kan in Grant Grove of in Sequoia. Ik weet niet wanneer de campings in Sequoia open gaan. Wij stonden in 2017 op Lodgepole, misschien heb je iets aan ons verslag. Of kijk naar dat van 2013, toen bezochten we Sequoia vanuit Grant Grove.
Je hebt het nu over begin maart maar ik neem aan dat je mei bedoelt? Als er geen shuttle rijdt kun je parkeren bij de trailhead van de trail naar de General Sherman Tree.
Voor Death Valley is Panamint Springs een mogelijkheid. Je kunt ook bij Stovepipe Wells kamperen maar dat is een onaantrekkelijke camping vind ik. Je hebt wel meer voorzieningen daar zoals een zwembad en een winkel. Furnace Creek kan ook maar dat is wel ver vanuit Sequoia. Een volle dag is niet nodig, ik gaf alleen aan dat het een lange reis is vanaf Sequoia. Het is daarom ook niet gek om een camping in Grant Grove te nemen, dat scheelt weer ten opzichte van Sequoia.
RMNP is in juni wel mooi denk ik, maar waarschijnlijk wel koud. Wij waren er in 2019 in september, toen was het op de hoger gelegen delen erg fris. Wij hadden toen een nacht Grand Lake en twee nachten Estes Park. Als je gaat kamperen kun je een nacht aan de westkant van het park doen en dan een of twee aan de oostkant.
Het is mooi ter afwisseling natuurlijk, maar in Grand Teton en Yellowstone heb je natuurlijk ook al voldoende groen. En ik vind het altijd wat jammer om wel van Yellowstone naar RMNP te gaan en dan niet South Dakota mee te nemen; daar kom je anders niet zo snel. Maar als je dat wilt doen zou ik daar zeker 3 nachten voor uittrekken, dus dat wordt wel veel.
Het gaat niet om de stad, maar meer om de afstanden wat op te knippen, en om de camping - buiten de parken heb je meer voorzieningen op de campings zoals een speeltuin of een zwembad.EstherJ schreef: ↑20 jun 2024, 22:24Een tussenstop tussen Las Vegas en Grand Canyon ga ik ook bekijken. We zijn zelf niet perse stad mensen en hebben daarom dus gekozen voor de parken. De meeste campings zitten toch niet midden in een stad en moet je alsnog ergens naartoe rijden om het stadje te bekijken dus voor mij voelt dat ook gek.
Voor de Wave is de route met een camper nogal uitdagend; zelfs met een gewone auto is het niet eenvoudig, hoewel dat van dag tot dag kan verschillen.
Mocht je in SLC willen eindigen dan zou je na Dinosaur via Green River naar Grand Teton kunnen rijden. Dan naar Yellowstone en dan via Craters of the Moon en Antelope Island naar SLC. Zonder Craters of the Moon zou je GT - Yellowstone - GT - SLC kunnen doen. Je hoeft dan in GT niet heen en weer te rijden om beide wegen te nemen. En in Yellowstone kun je zo mooi een lus maken; eerst de oostkant en dan naar het noorden en de westkant.
Marianne