Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Tantelotje »

Ik zou de tweede kiezen en overnachten bij Schiphol en zo ook gelijk auto parkeren regelen.

Ik vind alles onder 2 uur overstap bij binnenkomst US te weinig en ben niet gecharmeerd van Delta na onze ervaring dir voorjaar. Maar goed, N=1 in dat geval en er zijn ook genoeg mensen hier die wel goede ervaringen hebben.
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 21 jun 2024, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Allereerst: april 2025 is nog wel heel erg ver weg om tickets te kopen.

Delta vliegt ook gewoon vanaf RSW, dus als je daar wilt vertrekken voor de terugreis dan kun je gewoon met DL/KL vliegen. Je noemt helaas geen data, dus ik kan je niet vertellen wat exact de opties zijn. Maar sowieso zou ik nog even rustig wachten met boeken totdat er een leuk tarief voorbij komt.
barbiebien
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door barbiebien »

Is het echt zo dat je koffers zoveel sneller op de band liggen als je premium economy vliegt bij een maatschappij die aangeeft dan je koffers priority te labelen? We willen sowieso graag premium economy vliegen en zo min mogelijk gezeur hebben. Is er een maatschappij waar ik weg moet blijven? Ik zie bijvoorbeeld dat je bij Virgin ook vluchten van Delta KLM kunt boeken voor minder dat bij hen zelf.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Elke keer dat mijn koffers priority gelabeld zijn komen die toch echt als een van de eersten op de band ja.

Recente ervaringen (laatste 8 maanden) op Las Vegas, Hong Kong, Brussels Airport & Charles de Gaulle.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Over het algemeen werken priority tags prima idd. Alleen in AMS is het vaak rampzalig (daar duurt bagage sowieso erg lang) en ook in DUS heb ik laatst lang staan wachten en kwam er eerst heel erg veel voorbij zonder priority tags.
rivera
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door rivera »

Je kunt het beste gierige maatschappijen zoals Level en Norwegian vermijden.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Gierige maatschappijen? Wat zijn dat.
barbiebien
Amerika-ontdekker

Bericht door barbiebien »

Goed om te weten, zeker fijn als je een overstap hebt en je bagage komt als eerste op de band.

Ik zie dus vaak op Youtube Engelsen die met Virgin vliegen waarbij regelmatig vluchten geannuleerd worden, misschien is dat toeval. Discover die niet zo'n beste rep heeft. Is KLM/Delta over het algemeen het meest betrouwbaar? Elke keer als ik naar vluchten gekeken heb schieten de prijzen omhoog dus ik moet maar even een VPN gaan installeren.
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

@tantelotje en @roelb bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf al heel veel bekeken en ben nogal kritisch qua vertrek- en aankomsttijden, dus deze twee opties lijken mij de beste. Vandaar de vraag of ervaringsdeskundigen (qua overstaptijden, -luchthavens) over deze twee specifiek routes iets willen roepen. Zie mijn vraag van 21/6 om 10:51 uur. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die willen reageren.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@marina82
Atlanta is dacht ik de drukste airport ter wereld qua aantal reizigers.
27 States so far...
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Laredo schreef:
30 aug 2023, 13:38
Het geitenpad is dat je via Messenger met Delta kunt chatten en zo de boeking via hun Amerikaanse systemen (en tarieven) kunt plaatsen. Ik heb dat herhaaldelijk gedaan en werkt prima. Betalen gaat via een beveiligde omgeving en je krijgt terwijl je chat de tickets binnen. Je kunt dan nog eventuele typfouten in de naam laten herstellen. De directe link naar hun chat omgeving is https://www.delta.com/us/en/need-help/o ... #messageUs
Ik wilde dit graag proberen maar deze link geeft inmiddels een foutmelding. Het lukt mij met geen mogelijkheid om op de Amerikaanse website van Delta te komen. Heeft er iemand al een weg gevonden naar de Amerikaanse website van Delta of hun chatfunctie?

Groetjes Inge
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ja, je site instellingen op US zetten en niet op Nederlands. (Helemaal naar onderen scrollen)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door marina82 »

Graag jullie hulp/ervaringen. Ik wil tickets boeken naar Amerika voor volgend jaar april, maar bedenk mij nu: onze dochter van 14 heeft op dit moment alleen een Europese ID-kaart. De rest van het gezin heeft wel paspoorten, maar voor haar heb ik begin dit jaar, toen ze 14 werd, een ID-kaart gekozen omdat ze dat ding bij zich moet hebben om zich te kunnen legitimeren en dan is een paspoort wel onhandig. Maar..... nu heb ik daar spijt van want ik kan denk ik nu om die reden geen vliegtickets voor haar naar Amerika boeken? Heeft iemand hier ervaring mee? Nummer van ID-kaart invoeren lijkt me geen optie, nummer van verlopen paspoort kan misschien wel? En dan later, zodra ze het paspoort heeft, updaten naar juiste nummer? Zou dat goed komen? Hoop dat iemand wil meedenken, alvast bedankt.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ze moet een geldig paspoort hebben.
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

Om te boeken dus al? Want ik kijk nu op de site van United en voor zover ik kan zien wordt daar alleen gevraagd om naam, geboortedatum etc. van alle passagiers. Maar verder klikken kan ik niet, want dan maak ik een boeking ;-)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Om te boeken niet. Maar wel om te reizen.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Een aantal travelagents vraagt nog wel eens om een paspoortnummer bij het boeken. Maar eigenlijk is dat onzin; zeker al een jaar vooruit.
Bij de airlines zelf (ervaring KLM/Delta/AF) wordt nooit om een paspoort gevraagd tijdens de boeking. Pas bij het inchecken heb je een paspoortnr nodig. (bij kinderen <18jr is het paspoort maar 5 jaar geldig, dus zonde om dat al een jaar vooraf te moeten aanschaffen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

Top, dank voor jullie reacties. Ik schrok even, eindelijk de knoop doorgehakt en ik dacht ineens "moeten we nog circa 6 weken wachten met boeken tot ze een paspoort heeft". Paniek voor niets dus.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Mijn paspoort verliep dit voorjaar en mijn dochter had alleen ID. Toch gewoon geboekt vorig najaar en nu (met de nieuwe paspoorten) gegevens toegevoegd in mijn account bij AA. Ik geloof dat je idd alleen als je boekt via een broker al bij boeking je paspoort moet registeren. Althans dat was bij ons zo de vorige 2 keren.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Frasi schreef:
23 jun 2024, 13:13
Een aantal travelagents vraagt nog wel eens om een paspoortnummer bij het boeken. Maar eigenlijk is dat onzin; zeker al een jaar vooruit.
Er is een uitzondering: Chinese airlines gebruiken het paspoortnummer als unieke identifier voor een boeking. Van een Chinees blijft dat nummer ook altijd gelijk, ook bij een nieuwe document. Maar onze paspoortnummers wijzigen wel, dus dat levert ook issues op als je tussen boeken en vliegen een nieuw document krijgt. Bij inchecken in China wordt, iig voor domestic vluchten, dan eigenlijk altijd het oude document gevraagd. Dus zorgen dat je die laat doorboren en meeneemt als je in die situatie zit.

Verder uiteraard niet van toepassing op vluchten tussen Europa en de VS, maar wel goed om te weten als je ooit naar China gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer